Amerika en Trump

arne

Basisspeler
Dit dus, iets wat je in NL ook ziet rondom bv zwarte piet. Laten we ajb in gesprek blijven met andersdenkenden en die niet direct als het kwaad van de samenleving zien (beide kanten op!!)
We moeten vooral ophouden te roepen dat een ander een andere mening heeft omdat die persoon per definitie kwade bedoelingen heeft. Velen zijn vergeten dat een andere mening meestal niets anders is dan de situatie anders zien, probleem anders inschatten of andere oplossingen zien voor een probleem. Dat wil niet zeggen dat die persoon alles doet vanuit egocentricme, rascistische opvattingen, seksistische opvattingen, haat en nijd, religieuze opvattingen, aandachtsgeil, hebzucht, etc.

Dit dus, iets wat je in NL ook ziet rondom bv zwarte piet. Laten we ajb in gesprek blijven met andersdenkenden en die niet direct als het kwaad van de samenleving zien (beide kanten op!!)
Precies. Als we al in gesprek blijven met engnekken als Saoedi-Arabië en Rusland, dan lijken mij wat verstokte voor- en tegenstanders van Zwarte Piet spielerei.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Het hoeft niets te betekenen maar dit is toch wel weer opmerkelijk. Ben benieuwd hoe de verslaglegging van ontmoetingen met bv. Macron is.
Ach zijn we nog verbaasd over dit soort zaken mbt die gevaarlijke gek? Nee. En dat is nou juist de ellende op dit moment. Ook hier in NL kijken we nergens meer van op als het gaat om Wilders of Baudet. Sterker nog, alles wat genuanceerder is dan wat dit soort gekken zeggen, wordt weggezet als “links”, “elitair gebabbel” of “hij leeft nog in het Land van Ooit”..

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ach zijn we nog verbaasd over dit soort zaken mbt die gevaarlijke gek? Nee. En dat is nou juist de ellende op dit moment. Ook hier in NL kijken we nergens meer van op als het gaat om Wilders of Baudet. Sterker nog, alles wat genuanceerder is dan wat dit soort gekken zeggen, wordt weggezet als “links”, “elitair gebabbel” of “hij leeft nog in het Land van Ooit”..
Ik ga je post niet liken want de beschreven ontwikkeling is niet likens-waardig. Maar ik kan mij er wel volledig in vinden.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
En kritiek heet "demonisering".

Bacchus

Ninja
Medewerker
Murica, fuck yeah!

"Enkele weken geleden werd in Washington gestemd voor ‘Initiative 1639', een wetsvoorstel dat het mogelijk maakt wapenbezitters te vervolgen voor het onbeveiligd laten rondslingeren van vuurwapens, waardoor onbevoegde personen - zoals een kind - het kunnen bemachtigen en gebruiken"

-040-

Trainer Coach
Murica, fuck yeah!

"Enkele weken geleden werd in Washington gestemd voor ‘Initiative 1639', een wetsvoorstel dat het mogelijk maakt wapenbezitters te vervolgen voor het onbeveiligd laten rondslingeren van vuurwapens, waardoor onbevoegde personen - zoals een kind - het kunnen bemachtigen en gebruiken"
Had de moeder maar een AR-15 gehad, dan had ze zich tenminste kunnen verdedigen!

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Hoe zou het in Amerika zijn? Er moeten inmiddels al wel tientallen doden en gewonden zijn, waarom zou je anders de noodtoestand uitroepen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/1...e-fundamentele-scheiding-der-machten-a3654519
Als hij de veiligheid van het land wil dienen dan doet ie de noodtoestand uitroepen om dat belachelijke wapenbezitwetsartikel te wijzigen.

Daarbij, hij geeft miljarden uit aan die muur, ik vraag mij af wat straks de jaarlijkse kosten zijn van het onderhouden van dat onding.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Als hij de veiligheid van het land wil dienen dan doet ie de noodtoestand uitroepen om dat belachelijke wapenbezitwetsartikel te wijzigen.

Daarbij, hij geeft miljarden uit aan die muur, ik vraag mij af wat straks de jaarlijkse kosten zijn van het onderhouden van dat onding.

Bovendien betaalt niet Mexico de rekening, maar de Amerikaanse belastingbetaler, at was niet z'n oorspronkelijke plan.