Amerika

Maakt helaas niks uit. De overwinning is best cool, al moet je je afvragen of die dame wel klaar is voor die klote politieke spelletjes.

Maar ze schopt geen republikein uit het huis. Ze gaat straks gewoon op een democratisch voorverwarmde stoel zitten.

Die strijd gaat straks (de midterms na de zomer) wel spannend worden. Als alles meezit kunnen de democraten de macht weer overnemen.
 
Ach, de media en Poetin een beetje bespelen.
Stel je voor dat Rutte bij m langs gaat, m vraagt ove de MH17 en dan zegt, "Rusland heeft niks te maken met het neerhalen van MH17, Poetin heeft t mij beloofd". Komt op mij neer als landverraad, niet als bespelen.
 
Stel je voor dat Rutte bij m langs gaat, m vraagt ove de MH17 en dan zegt, "Rusland heeft niks te maken met het neerhalen van MH17, Poetin heeft t mij beloofd". Komt op mij neer als landverraad, niet als bespelen.
De geruchten dat Rusland zeer belastende informatie over hem hebben zullen wel waar zijn.
 
Trump in de rol van Tatjana Šimić. Dat wil ik niet op mijn netvlies… :sick:
Het is meer Trump in de rol van de buurman. Met het verschil dat hij geen problemen mee heeft dat hij genaaid wordt, zolang het maar door dictators gebeurt.
 
Oké, oké, ik blufte ;), geen idee hoe slim ze zijn. Maar allemaal slim genoeg om leider van een land te worden.
Overigens is Poetin wel degelijk intelligent. Trump kan ik me geen intelligentie bij voorstellen, maar hij zal toch niet miljardair geworden zijn als hij echt zo dom is. Ik kan me best iets voorstellen bij alle speculatie dat hij dement aan het worden is.

Miljardair gebleven is bedoel je. Hij heeft het geld van zijn papa gekregen en met zoveel geld is het moeilijk arm te worden...
 
Verdediging Trump na storm van kritiek: 'Ik heb me versproken'

link

Trump verklaarde vanavond dat hij zich heeft versproken en dat hij bedoelde: ik zie geen reden waarom het de Russen niet zouden zijn. Trump zegt dat hij vanwege alle ophef zijn antwoord heeft teruggekeken. En would had wouldn't moeten zijn. De zin had volgens hem moeten zijn: "I don't see any reason why it wouldn't be Russia."

o.O

:ROFL: :lmao: :lying::lying::lying:
 
Laatst bewerkt:
Verdediging Trump na storm van kritiek: 'Ik heb me versproken'

link

Trump verklaarde vanavond dat hij zich heeft versproken en dat hij bedoelde: ik zie geen reden waarom het de Russen niet zouden zijn. Trump zegt dat hij vanwege alle ophef zijn antwoord heeft teruggekeken. En would had wouldn'tmoeten zijn. De zin had volgens hem moeten zijn: "I don't see any reason why it wouldn't be Russia."

o.O

:ROFL: :lmao: :lying::lying::lying:
Jaja, en bij de grens komt n enorme Mall ipv een Wall... of een enorme Mall met een Walmart...
 
Oké, oké, ik blufte ;), geen idee hoe slim ze zijn. Maar allemaal slim genoeg om leider van een land te worden.
Overigens is Poetin wel degelijk intelligent. Trump kan ik me geen intelligentie bij voorstellen, maar hij zal toch niet miljardair geworden zijn als hij echt zo dom is. Ik kan me best iets voorstellen bij alle speculatie dat hij dement aan het worden is.
Trump is zakelijk gezien slim. Voor de president van een land die vaak denkt de lijnen te moeten uitzetten in de wereld, is hij echter een anomische persoon. Vandaar zoveel chaos, impulsiviteit en uitspraken die later gecorrigeerd of verklaard moeten worden.
 
Trump is zakelijk gezien slim. Voor de president van een land die vaak denkt de lijnen te moeten uitzetten in de wereld, is hij echter een anomische persoon. Vandaar zoveel chaos, impulsiviteit en uitspraken die later gecorrigeerd of verklaard moeten worden.
Laten we het samenvatten en zeggen dat zijn persoonlijkheid hem ongeschikt maakt voor het presidentschap van de VS (en van de meeste andere landen).
 
Laatst bewerkt:
Voormalig adviseur: 'Geen president zette zichzelf ooit erger voor schut dan Trump'

link

Geen Amerikaanse president heeft zichzelf zo voor schut gezet op het wereldtoneel als Donald Trump de afgelopen dagen, meent Nicholas Burns, voormalig Ruslandadviseur en NAVO-ambassadeur van het Witte Huis.
,,Dit is het ergste dat ik een Amerikaanse president heb zien doen op het internationale podium”, zegt Burns, diplomaat en ambassadeur onder Clinton en de beide presidenten Bush, nu professor aan Harvard. ,,De hele reis was een van de minst succesvolle trips die een Amerikaanse president ooit gemaakt heeft naar Europa.”
Hij somt op: de gewraakte persconferentie, de kritiek op Angela Merkel en de NAVO, de opmerking in een tv-interview dat de EU een ‘vijand’ is op het vlak van handel. ,,Allemaal onjuist”, foetert Burns. ,,Dit tast de geloofwaardigheid van de VS aan. De president heeft opnieuw bewezen dat hij niet in staat is de VS effectief te leiden.


Het is ongelooflijk, dat die clown maar door kan gaan. :clown::maniac:




:ROFL: :lmao: :cry:
 
Laten we het samenvatten en zeggen dat zijn persoonlijkheid hem ongeschikt maakt voor het presidentschap van de VS (en de meeste andere landen).

Overigens wel brilliante bedacht van Poetin. Hij geeft Trump een bal, en weet dat als hij deze vasthoudt Trump eruit ziet als een jochie van tien. En Trump kan de bal niet eenvoudig afgeven. Dus gooit Trump hem maar achteloos weg richting Melanie zoals je een stuk brood naar een zwerfhond gooit. En zo zorgde Poetin ervoor dat de president van de VS zijn vrouw publiekelijk vernederd.

Natuurlijk kreeg Trump alleen een wedstrijdbal. Die andere twee zitten nog stevig in de vuist van Poetin.
 
Trump is zakelijk gezien slim. Voor de president van een land die vaak denkt de lijnen te moeten uitzetten in de wereld, is hij echter een anomische persoon. Vandaar zoveel chaos, impulsiviteit en uitspraken die later gecorrigeerd of verklaard moeten worden.

Ik betwijfel of hij zakelijk slim is. Hij heeft zoveel geld dat hij het zich kan veroorloven om veel ondernemingen te starten of over te nemen. Daar zet hij wat mensen neer die verstand van zaken hebben. Doordat hij zoveel ondernemingen heeft en genoeg geld achter de hand heeft om verlies te pakken is zijn onderhandelingspositie erg sterk.

Je moet maar eens opzoeken hoeveel ondernemingen van hem geflopt zijn. Als hij was gestart met enkele miljoenen, genoeg om één onderneming te starten/ beheren dan denk ik dat het gedaan was met hem.
Wat ik al schreef... met zoveel geld als hij gekregen heeft van zijn papa is het moeilijk om arm te worden.
 
Het goede (ja, we gaan op zoek naar iets positiefs) aan Trump is dat als er een gematigde Democraat opstaat direct president zal worden via de volgende verkiezingen.

Mits die:
1. voldoende charisma heeft
2. niet aan identiteits politiek doet
3. positieve boodschap

Dus niet nog een Bernie Sanders of Clinton...
 
Het goede (ja, we gaan op zoek naar iets positiefs) aan Trump is dat als er een gematigde Democraat opstaat direct president zal worden via de volgende verkiezingen.

Mits die:
1. voldoende charisma heeft
2. niet aan identiteits politiek doet
3. positieve boodschap

Dus niet nog een Bernie Sanders of Clinton...
Wat is hier positief aan? De democraat die jij beschrijft bestaat niet. Wen maar vast aan nog eens 4 jaar Trump.

Alle polls wijzen zeer sterk in die richting, we gaan een voorproefje krijgen over een paar maanden bij de tussentijdse verkiezingen. Mijn voorspelling: gematigde republikeinen verliezen hun zetel tgv Trumpisten en de democraten heroveren noch het Huis noch de Senaat.
 
Wat is hier positief aan? De democraat die jij beschrijft bestaat niet. Wen maar vast aan nog eens 4 jaar Trump.

Alle polls wijzen zeer sterk in die richting, we gaan een voorproefje krijgen over een paar maanden bij de tussentijdse verkiezingen. Mijn voorspelling: gematigde republikeinen verliezen hun zetel tgv Trumpisten en de democraten heroveren noch het Huis noch de Senaat.

Je noemt verschillende zaken:

1. De tussentijdse verkiezingen.
Alles wijst er op dat de Democraten daar gaan winnen. De vraag is of het genoeg zal zijn voor de Senaat of het huis van afgevaardigden. Nog niet duidelijk.

2. Dat deze Democraat niet bestaat
Mijn kennis van de Amerikaanse politiek is niet goed genoeg om alle spelers te kennen. Tijdens voorverkiezingen komen een hoop politici naar voren die de meerderheid van de rest van de wereld (non-VS) niet kent. Kijk naar Obama als voorbeeld. Dus dat wij ze niet kennen, wil niet veel zeggen.

Daarnaast zijn er Democraten met een positieve boodschap (iets dat Sanders en Clinton niet hadden, maar Obama wel), voldoende charisma hebben sommige wel en anderen niet (wederom Clinton niet, maar een Obama wel). De identiteits politiek is een probleem voor de huidige Democraten, maar die heb je wel. Wederom, kijk naar Obama: die zei niet "stem op mij want ik ben zwart", waar Clinton wel zei "stem op mij want ik ben een vrouw".

De Democratische partij is heel divers, met mensen die heel dicht tegen de Republikeinen zitten en je hebt mensen die je bijna communisten kan noemen. Ik heb goede hoop dat een Democraat zal opstaan die rechts genoeg is om de republikeinen naar zich te trekken en diegene die boos zijn omdat ze vinden dat Trump de republikeinse waarde verloochend (en die zijn er veel).

Ik verwacht niet dat Trump herkozen zal worden. De enige kans daarop is als de Democraten geen lessen hebben geleerd van hun fouten. Als ze weer vol inzetten op identiteitspolitiek dan gaan ze verliezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan