Amerika

Kwamen gisteren berichten voorbij van verslaggevers, die mensen die zich bij een legaal (!!!) aanmeldpunt hadden gemeld om asiel aan te vragen alsnog werden gescheiden.
En dat is een grote schande! Amerika onwaardig.

Zelfde verslaggevers haalden jouw argument ook aan mbt de ouders, om vervolgens te melden dat deze ouders veelal geen keuze hebben en door onderdrukking van bendes van met name de in de VS opgerichte MS-13 hun kinderen geen veilig leven kunnen bieden.
Waar MS-13 is opgericht is minder relevant. Wat veel belangrijker is, is waar ze voor staan en wat ze (waar) doen. Tegen MS-13 moet een absoluut zero tolerance beleid gevoerd worden. En het is vrij schandelijk dat de Democraten dit baggataliseren en boos op Trump zijn als hij zegt dat ze "Animals" zijn. En dan ook nog eens doen alsof Trump sprak over legale immigranten toen hij de uitspreken deed.

Daarnaast blijft het zo dat de ouders verschillende opties hebben. Ze kiezen er voor om de Amerikaanse wet te overtreden. Dat is hun keuze en dat heeft gevolgen. Als ik er voor kies om iets te stelen zal dat ook betekenen dat ik gescheiden zou worden van mijn kinderen (als ik die zou hebben).


Ik zeg niet dat de VS iedereen moet binnenlaten. Dit probleem is al decennia lang aan de gang, maar Trump is toch echt gestart met het zero tolerance beleid. Niet Obama.
Trump bouwt voort op de situatie die bestond bij zijn voorgangers, inclusief Obama. Bij het bespreken van immigratie politiek moet je eerlijk zijn en vaststellen dat je niet iedereen kan binnenlaten. En als je niet bereid bent om illegale tegen te houden of weg te sturen het probleem alleen maar groter wordt.

Ik verdedig Trump hier op sommige onderwerpen, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd (of zelf regelmatig) met hem eens ben. We moeten alleen eerlijk zijn als we naar de situatie kijken en niet die onderdelen die niet in ons straatje past of moeilijke keuzes eisen vergeten. Kijk naar de zogenaamde "Dreamers", kinderen van illegalen die jaren in de VS hebben gewoond en op Amerikaanse scholen hebben gezeten die nu door Trump en zijn beleid er uit gestuurd dreigen te worden. Een grof schandaal als je het mij vraagt. Maar ze zijn het gevolg van het slappe beleid dat decennia lang is gevolgd: ze hadden er nooit moeten zijn in de eerste plaats!

Die muur moet er komen, ik heb ook nog geen enkel argument gehoord (behalve de prijs) van Democraten waarom ze tegen zouden zijn. Maar er moet ook een oplossing komen voor diegene die er al tientallen jaren wonen/er opgegroeid zijn. Een algemeen pardon of iets dergelijks moet er voor die groep komen.
 
Die muur moet er komen?? Geldverslindende symboolpolitiek van de bovenste plank.
Sowieso is Trump wat vreemd, zelf Noord Korea aanbieden om niet meer in Zuid Korea te oefenen, want dat kost geld.. En een week later de space-army lanceren... Want dat is vast goedkoper, of geeft veel meer dreiging... Stop dat geld lekker in je eigen land, en dan niet om de belastingen van de rijken nogmaals te verlagen
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De “Westerse” logica is net als overigens vele andere logica’s krom: de wereld verwoesten met je industrie en uitbuiting in arme landen, leugen oorlogen voeren, miljarden schade aanrichten in een regio, miljoenen op de vlucht zetten, de mensen die je zelf wenst aan de macht laten komen hetzij door rebellen en anti-regeringsbewegingen te steunen hetzij door letterlijk een land binnen te vallen en plat bombarderen etc maar dan roepen dat “die mensen hun eigen keuze is om op die boten te stappen of eenmaal hier door te gaan met of hun ilegale bestaan of doorprocederen”....
Soms denk ik: lekker voor je EU. De VS zit ver weg van al die aanslagen en oorlogen en de gevolgen zoals de vluchtelingenstroom en vele negatieve gevolgen daar van, en jij liep en loopt achter de VS aan en doe je mee in Irak, Libië, Syrië en Jemen. En nu op de blaren gaan zitten en het spreekwoord niet alleen lusten maar ook lasten waarmaken!
 
De “Westerse” logica is net als overigens vele andere logica’s krom: de wereld verwoesten met je industrie en uitbuiting in arme landen, leugen oorlogen voeren, miljarden schade aanrichten in een regio, miljoenen op de vlucht zetten, de mensen die je zelf wenst aan de macht laten komen hetzij door rebellen en anti-regeringsbewegingen te steunen hetzij door letterlijk een land binnen te vallen en plat bombarderen etc maar dan roepen dat “die mensen hun eigen keuze is om op die boten te stappen of eenmaal hier door te gaan met of hun ilegale bestaan of doorprocederen”....
Soms denk ik: lekker voor je EU. De VS zit ver weg van al die aanslagen en oorlogen en de gevolgen zoals de vluchtelingenstroom en vele negatieve gevolgen daar van, en jij liep en loopt achter de VS aan en doe je mee in Irak, Libië, Syrië en Jemen. En nu op de blaren gaan zitten en het spreekwoord niet alleen lusten maar ook lasten waarmaken!

Er was eens een paradijs, waar mensen zich konden ontplooien hoe ze wilden. Iedereen was gelukkig en armoede bestond niet want er zat goud in de bodem. Maar toen kwam de boze ome Sam en hij zei: "He, wat dachten jullie van terrorisme? Is dat niet iets leuks om te doen?" "Of misschien kun je een oorlog ergens voeren, da's ook leuk" En omdat de mensen al dat moois en goeds een beetje saai vonden hadden ze wel oren naar de goede raad van ome Sam. Hij zei ok nog: "Je kunt misschien een dictator laten regeren, die goed zorgt voor zijn eigen familie en voor de rest zich vermaakt met de mensen arm maken, opsluiten en martelen" Ook dat vonden ze een goed idee.
Hadden ze maar niet naar die ome Sam geluisterd! Dan hadden ze nog steeds in hun paradijs gewoond.
 
Nee, maar ik wel en daar gaat het om.

logo.png


:D
 
Onder Trump zet Amerika zich steeds meer buitenspel. Ik zie het als een win win situatie. Zeker op economisch vlak. Protectionisme (zoals Trump dat nu doet) heeft nog nooit gewerkt. Mooi dat landen/continenten nu ook de blik richten op andere handelspartners. Het beste zou zijn om Amerika 4 jaar in de wachtkamer te zetten. Onder het motto, zoek het even lekker uit met je communistische fratsen. Zodra die idioot weg is kunnen we weer zaken doen. Ik weet dat het in de breedte niet zo werkt, maar zoveel mogelijk boycotten. Wat ik niet snap is een land, dat eigenlijk (op papier) failliet is het durft China uit te dagen met een handelsoorlog. Zeker als dat continent het gros van je staatsobligaties in bezit heeft, als China het wil kunnen ze deze `dollars` op de markt dumpen, dan stort het zooitje in de USA helemaal in.
 
Dat is niet zo moeilijk. Het zorgt namelijk voor een sterke dollar en lage koers van de yuan wat export bevordert.
 
CNN was gister uiterst kritisch over zijn nieuwe decreet mbt zijn illegalen beleid. Lieten presentatrice en verslaggevers waren duidelijk kritisch, verhalen eerder gedeeld over de omstandigheden Vd kinderen en Trumps woorden eerder aangehaald, in het negatieve.
Echt ook een verbetering nu, ipv ouders en kinderen te scheiden zet hijzelf nu allemaal vast. Trump traumatiseert al deze kinderen. Vervolgens roept hij telkens tijdens het ondertekenen dat hij het probleem nu aanpakt en oplost, dat meerdere “administrations” dit niet konden. Het probleem dat hij zelf heeft gecreëerd met zijn zero tolerance beleid.

Heb het filmpje inmiddels gezien. Het is weer een ongegeneerde en kennelijk ongefundeerde zelfbevlekking. Dat je continu de behoefte hebt om te roepen hoe goed je bent (en dat is natuurlijk uiterst subjectief), ziekmakend vind ik het.
 
Het volgende probleem is al in aantocht. Volgens de wet mag je ouders en kinderen samen opsluiten, maar na uiterlijk 20 dagen moeten de kinderen vrijgelaten worden. Obama loste dat op door het hele gezin dan maar vrij te laten. Ben benieuwd wat Trump gaat doen.
 
Het volgende probleem is al in aantocht. Volgens de wet mag je ouders en kinderen samen opsluiten, maar na uiterlijk 20 dagen moeten de kinderen vrijgelaten worden. Obama loste dat op door het hele gezin dan maar vrij te laten. Ben benieuwd wat Trump gaat doen.
It's not my fault, it's the democrats fault...
 
Er is nog hoop voor Amerika. Afgelopen week heeft Alexandria Ocasio-Cortez zeer verrassend de Democratische voorverkiezingen gewonnen in een district in New York. Ze zal zeer waarschijnlijk haar Republikeinse tegenstander verslaan voor een plek in het Huis van Afgevaardigen.

Deze 28-jarige latina vrouw won van haar oude blanke tegenstander, die een van de kopstukken van Democraten was. Natuurlijk gebeurt dit in het progressieve New York en niet in Texas of Nebraska, maar toch... De ouwe idioten sterven vanzelf uit en een normale generatie neemt de komende 20 jaar langzaam maar zeker de macht over.

Hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan