Amerika

Ik denk dat de reden tweeledig is voor Trump om door te gaan hiermee; 1) om de verkiezingen voor 2024 voor te bereiden. Hou maar vol dat het niet eerlijk was en zaai twijfel. Je blijft dan de winnaar en kan overtuigend door met campagne en crowdfunding. 2) belangrijker nog; blijf mensen overtuigen om te storten voor het fonds om de verkiezingen aan te vechten. Dat een groot gedeelte waarschijnlijk gebruikt wordt voor andere zaken, zoals de campagne schulden af te betalen, is mooi meegenomen (aka de echte motivatie)
 
Ik denk dat de reden tweeledig is voor Trump om door te gaan hiermee; 1) om de verkiezingen voor 2024 voor te bereiden. Hou maar vol dat het niet eerlijk was en zaai twijfel. Je blijft dan de winnaar en kan overtuigend door met campagne en crowdfunding. 2) belangrijker nog; blijf mensen overtuigen om te storten voor het fonds om de verkiezingen aan te vechten. Dat een groot gedeelte waarschijnlijk gebruikt wordt voor andere zaken, zoals de campagne schulden af te betalen, is mooi meegenomen (aka de echte motivatie)
Wat mij zo bevreemdt (en beangstigt) is dat er zo'n grote groep achter hem aan hobbelt en werkelijk alles voor zoete koek slikt, terwijl ze roepen dat zij juist de gene zijn die critisch kijken naar het verhaal en alles zo goed in de gaten hebben. Er is geen snipper bewijs voor wat Trump allemaal beweert, maar ze zijn inmiddels zo opgejut dat ze in staat zijn om te moorden en daarbij het idee hebben dat ze iets goeds doen voor hun land. Ongelofelijk dat ze niet zien dat ze gebruikt worden om het ego van één enkele man te strelen.
 
Ik begreep dat hij al ruim 200 miljoen opgehaald heeft voor zijn strijd (Die daar niet of niet geheel aan wordt besteed) Waarschijnlijk is dit zijn beste businessmodel ooit.
Er is veel geld uitgegeven aan de verkiezingscampagne en een groot deel van het ingezamelde geld is om de tekorten van de verkiezingscampagne te dichten en te betalen.
 
Biden leeft dan niet meer, Kamallageval word natuurlijk niks, dus blijft maar 1 optie over weer.. :cool:

611SbhvIWEL._AC_SY355_.jpg
 
Wat mij zo bevreemdt (en beangstigt) is dat er zo'n grote groep achter hem aan hobbelt en werkelijk alles voor zoete koek slikt, terwijl ze roepen dat zij juist de gene zijn die critisch kijken naar het verhaal en alles zo goed in de gaten hebben. Er is geen snipper bewijs voor wat Trump allemaal beweert, maar ze zijn inmiddels zo opgejut dat ze in staat zijn om te moorden en daarbij het idee hebben dat ze iets goeds doen voor hun land. Ongelofelijk dat ze niet zien dat ze gebruikt worden om het ego van één enkele man te strelen.
Ik denk dat het te verklaren is door de geschiedenis van Amerika. Die hebben in hun hele geschiedenis door een verdeel en heers politiek toegepast. Dat zie je in hun hele immigranten geschiedenis (de Ieren werden onderdrukt, vervolgens de Italianen, etc) de straat bendes (de bloods waren bescherming tegen de politie, de crips begonnen als bescherming tegen de bloods, de Mexican Mafia was bescherming tegen de Brotherhood, de surenos als bescherming tegen de MM, etc.) en ook in de politieke partijen.

Het is niet alleen Trump waar ze achteraan lopen, maar ze lopen ook tegen de Democraten. Dit is niet iets nieuws maar een hele geschiedenis van een tweedeling waar heel Amerika aan meedoet. Ook is de groep niet zo groot als het internet doet vermoeden. Niet iedereen zo fanatiek, zoals zoveel onderwerpen zien we alleen de extremen omdat dit lekkerder verkoopt, maar wel een groep die groot genoeg is om op te vallen.

Je kunt jezelf afvragen waarom de republikeinse partij dit toelaat, omdat de gekte van deze man toch schadelijk zou zijn voor de geloofwaardigheid. Maar de man is een cashcow en de motivatie van grote groepen is geld en macht. Die fanatieke groep brengt veel geld aan donaties binnen. Zie ook bijvoorbeeld de tv evangelisten. Die hebben ook privé jachten en dat geld komt van een kleinere groep die alles geeft.

Dit alles wordt versterkt door de bubbelvorming in de media, op het internet en daarbuiten. Wij mensen zijn erop gericht om een idee of theorie te geloven en vervolgens op zoek te gaan naar bevestiging van dat idee. (bias) Internet logaritmes spelen hier handig op in en versterken dit sterk zodat je in je eigen bubbel blijft. Naar mijn mening een van de grootste gevaren van nu. Maar in Amerika doen ze hier nog een stap bovenop door met het nieuws hier op in te spelen. (NL ook, maar niet zo extreem).
 
Wat mij zo bevreemdt (en beangstigt) is dat er zo'n grote groep achter hem aan hobbelt en werkelijk alles voor zoete koek slikt, terwijl ze roepen dat zij juist de gene zijn die critisch kijken naar het verhaal en alles zo goed in de gaten hebben. Er is geen snipper bewijs voor wat Trump allemaal beweert, maar ze zijn inmiddels zo opgejut dat ze in staat zijn om te moorden en daarbij het idee hebben dat ze iets goeds doen voor hun land. Ongelofelijk dat ze niet zien dat ze gebruikt worden om het ego van één enkele man te strelen.
Tja, als je maar geen MSM meer kijkt (dus geen Fox meer, want die zijn ook gevallen) dan hoor je hetzelfde geluid bij die 'omroepen'. Die zulle het gewoon 4 jaar volhouden dat alles oneerlijk is. Dat het land ondertussen hard op 300k doden afgaat, de besmettingen stijgen en een deel van de ziekenhuizen tegen de randen van de mogelijkheden aanklappen maakt dan niet uit. Want door Trump blijft Kerst Kerst, blijven de enge buitenlanders buiten en wordt je steeds de worst voorgehouden dat je echt wel weer een baan krijgt in de kolenindustrie, en hij is tegen abortus (zag dit argument dit weekend ook bij SGPers voorbij komen waarom ze toch pro-FvD blijven :sad:).
 
Stukkie over de zenders rechts van FOX


En de presentatoren geven aan de pulp die ze uitzenden zelf niet te geloven. Lekker met vuur spelen terwijl je geld verdient :braak: :braak: :braak:
 
Stukkie over de zenders rechts van FOX


En de presentatoren geven aan de pulp die ze uitzenden zelf niet te geloven. Lekker met vuur spelen terwijl je geld verdient :braak: :braak: :braak:
Na jouw laatste zin heb ik besloten de link niet te volgen en het stukkie niet te lezen, want dan wind ik me ontzettend op en dat heeft geen zin, aangezien er dan toch niets verandert (Anders dan dat mijn omgeving mij dan chagrijnig vindt. :drool:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan