Amerika

Maar, hij heeft wel keigoed gepresteerd op een cognitieve vaardigheden test. Dat heeft hij ook vaak genoeg herhaald.

Naar nu blijkt gaat het om deze test:

0719_loc_MOCA2_t655.jpg


De kandidaat moet de namen van de getekende dieren weergeven, een klok tekenen en 5 woorden onthouden. De test wordt gebruikt om bij dementerende mensen te checken hoe ver ze heen zijn.

DIT IS GEEN GRAP.
 
Laatst bewerkt:
Het patroon is altijd hetzelfde. Het begint met autoritaire politiek, het politiseren van de overheid en mobilisatie van de medestanders. Het eindigt met het gebruik van ‘anoniem’ geweld tegen tegenstanders die als terroristen, ‘wetteloze anarchisten’ en als asocialen worden weggezet. Mussolini wist het,, Poetin weet het, Assad weet het. Trump weet het ook. Voor het gemak noemen we het fascisme. Dan heeft het tenminste een herkenbaar gezicht. De democratische reactie is overigens ook altijd dezelfde: ‘Het is tegen de wet.’ Maar dat interesseert deze heren helemaal niets. Recht is er niet om de burger te beschermen. Recht is macht, is hun credo. De toekomst is ook voorspelbaar. Als eenmaal geweld tegen de eigen bevolking is ingezet, en het wordt niet gestopt, is er een grens overschreden. Het zijn angstige, sombere tijden.

 
Maar, hij heeft wel keigoed gepresteerd op een cognitieve vaardigheden test. Dat heeft hij ook vaak genoeg herhaald.

Naar nu blijkt gaat het om deze test:

0719_loc_MOCA2_t655.jpg


De kandidaat moet de namen van de getekende dieren weergeven, een klok tekenen en 5 woorden onthouden. De test wordt gebruikt om bij dementerende mensen te checken hoe ver ze heen zijn.

DIT IS GEEN GRAP.

Heb je het over Trump en/of Kanye?
 
Nog niet helemaal. Heeft ze een dikkere kont dan Kanye; dan Trump, of de vrouw van Trump? En in het laatste geval, welke precies?
 
Ik neem aan dat je dat oosteuropese poppetje bedoelt dat ooit illegaal het betreffende land is binnengekomen. In dat geval weet ik genoeg.
 
Ik mag graag op FB in Amerikaanse pro-Trump groepjes de boel eens opjutten van een andere kant belichten. Wat mij opvalt is dat ze de mening van Trump helemaal niet bekritiseren, maar gewoon heilig overtuigd zijn van hun gelijk. Ongeacht wat ie roept, hij heeft gelijk. Ongeacht wat een Democraat roept, die zit fout. En de geloofsfanatici gooien er nog een schepje bovenop, die zijn van mening dat de huidige situatie een strijd is van god tegen de duivel, van goed tegen kwaad. Waar wij met steeds meer verbazing naar de VS kijken, daar klappen ze ter plekke steeds harder.
 
Ik mag graag op FB in Amerikaanse pro-Trump groepjes de boel eens opjutten van een andere kant belichten. Wat mij opvalt is dat ze de mening van Trump helemaal niet bekritiseren, maar gewoon heilig overtuigd zijn van hun gelijk. Ongeacht wat ie roept, hij heeft gelijk. Ongeacht wat een Democraat roept, die zit fout. En de geloofsfanatici gooien er nog een schepje bovenop, die zijn van mening dat de huidige situatie een strijd is van god tegen de duivel, van goed tegen kwaad. Waar wij met steeds meer verbazing naar de VS kijken, daar klappen ze ter plekke steeds harder.
Amerika is echt een meelijwekkende karikatuur van zichzelf geworden.
 
Ik mag graag op FB in Amerikaanse pro-Trump groepjes de boel eens opjutten van een andere kant belichten. Wat mij opvalt is dat ze de mening van Trump helemaal niet bekritiseren, maar gewoon heilig overtuigd zijn van hun gelijk. Ongeacht wat ie roept, hij heeft gelijk. Ongeacht wat een Democraat roept, die zit fout. En de geloofsfanatici gooien er nog een schepje bovenop, die zijn van mening dat de huidige situatie een strijd is van god tegen de duivel, van goed tegen kwaad. Waar wij met steeds meer verbazing naar de VS kijken, daar klappen ze ter plekke steeds harder.

Zag nog een filmpje van Cruz. Een prominente Republikein. De man van Texas. Vaak in het nieuws daar. Was een campagnefilmpje om te waarschuwen voor een blue wave bij de komende verkiezingen. Op een gegeven moment zegt ie letterlijk "the left hates America". De rillingen krijg ik ervan. Je kunt het best met elkaar oneens zijn, maar ze maken het zo persoonlijk, zo vol haat. Bizar.
 
Zag nog een filmpje van Cruz. Een prominente Republikein. De man van Texas. Vaak in het nieuws daar. Was een campagnefilmpje om te waarschuwen voor een blue wave bij de komende verkiezingen. Op een gegeven moment zegt ie letterlijk "the left hates America". De rillingen krijg ik ervan. Je kunt het best met elkaar oneens zijn, maar ze maken het zo persoonlijk, zo vol haat. Bizar.
Oh, maar dat doen ze hier net zo goed hoor. Als je niet tegen immigratie bent, dan haat je Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan