Amerika

Al moet gezegd worden dat dat wel een van de meest achterlijke politie optredens was die ik in tijden gezien heb. Maarja, wat wil je ook met Halsema aan het roer.
Ja want het ligt aan Femke Halsema allemaal. Beetje goedkoop rob!
Edit: die knuppel had wat mij betreft nog harder aankomen op die fans.
 
Ehh. Little too much wat mij betreft, maar ik gok dat ik ook niet de doelgroep ben voor dit filmpje.

De echtgenote van de agent die deze man ( George Floyd) om het leven heeft gebracht valt blijkbaar ook niet onder jouw doelgroep.
Zij heeft per direct echtscheiding aangevraagd.
Voor haar was het niet ' little too much. '

Wat dan weer een nieuw licht schijnt over jouw ' doelgroep ' .
 
Ondertussen is inneen andere plaats ook een (vermoedelijk) ongewapende zwarte man neergeschoten. In die stad heeft de politie wel bodycams. Deze stonden echter niet aan tijdens het incident. Lijk schijnt 13u op straat te hebben gelegen. Burgemeester heeft t hoofd van t korps dr uitgetrapt als ik t goed heb.

Zal zo ff kijken of ik n link naar n nieuwsbericht jeb.

bericht

dit gaat niet helpen heb ik t vermoeden
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is inderdaad een hele goede tegenreactie :clap:
De criminele bende tussen al die doorgesnoven F sides en de hooligans interesseren me werkelijk niets. Van mij mogen ze allemaal opgesloten worden. Dat ze überhaupt een aanklacht indienen... Je hebt wat met de supporters die wedstrijden bezoeken enz en dat is op zich mooi. De fout die jij m.i. maakt is dat je bijna nooit onderscheid maakt tussen de gewone supporter die echt voor de wedstrijden en voor zijn club gaat, en stel criminelen die alleen de tatoos van hun club hebben maar verder zich nergens verantwoordlijk voor voelen, snuiven, je zelf vol gieten en gaan. Ik heb heel weinig met de politie an sich en eigenlijk vind ik vele van hen ontzettend onsympathiek en dom. Maar wanneer ik hoor dat de voetbalsupporters klagen over de politie, dan weet ik wel aan welke kant ik sta.
 
De echtgenote van de agent die deze man ( George Floyd) om het leven heeft gebracht valt blijkbaar ook niet onder jouw doelgroep.
Zij heeft per direct echtscheiding aangevraagd.
Voor haar was het niet ' little too much. '

Wat dan weer een nieuw licht schijnt over jouw ' doelgroep ' .

Volgens mij begreep jij de strekking van mijn post niet, maar mijn post was ook heel summier, dus in principe logisch.

Het is voor mij "a little too much" omdat ik niet snap dat we kennelijk in een wereld leven dat zo'n filmje nodig is. Ik bel de politie niet als ik iemand zie die niet mijn kleurtje heeft. Het interesseert me helemaal niks. Ook de rest van z'n achtergrond niet. Ik maak geen onderscheid. Dat bedoelde ik met het feit dat ik niet de doelgroep voor dit filmpje ben.

Verder helemaal prima als "de vrouw van" besluit te willen scheiden. Ook helemaal prima dat de agent wordt onderzocht en waarschijnlijk vervolgd. Acties hebben gevolgen.
 
Vervolging (ergere straffen). Dat duurt nog iets langer qua tijd. Volgensmij is de bedoeling hem aan te klagen wegens moord (dacht ook al gebeurd).
Maar goed een vervolging is ook een rechtszaak voor nodig.

Er hoeft ook geen snelrecht plaats te vinden, maar wel een snelle actie. In eerste instantie kwam er alleen een ontslag, en pas nadat de rellen begonnen, heeft men gedacht "misschien moeten we hem oppakken".
 
De criminele bende tussen al die doorgesnoven F sides en de hooligans interesseren me werkelijk niets. Van mij mogen ze allemaal opgesloten worden. Dat ze überhaupt een aanklacht indienen... Je hebt wat met de supporters die wedstrijden bezoeken enz en dat is op zich mooi. De fout die jij m.i. maakt is dat je bijna nooit onderscheid maakt tussen de gewone supporter die echt voor de wedstrijden en voor zijn club gaat, en stel criminelen die alleen de tatoos van hun club hebben maar verder zich nergens verantwoordlijk voor voelen, snuiven, je zelf vol gieten en gaan. Ik heb heel weinig met de politie an sich en eigenlijk vind ik vele van hen ontzettend onsympathiek en dom. Maar wanneer ik hoor dat de voetbalsupporters klagen over de politie, dan weet ik wel aan welke kant ik sta.

Eens. Wel vooraan staan bij rellen, maar janken als de politie ze te pakken krijgt. Dan ook de grote jongen zijn...
 
Er hoeft ook geen snelrecht plaats te vinden, maar wel een snelle actie. In eerste instantie kwam er alleen een ontslag, en pas nadat de rellen begonnen, heeft men gedacht "misschien moeten we hem oppakken".
Ja dat vind ik lastig te beoordelen. Tuurlijk zal dit het proces zwaarder maken. Aan de andere kant was het ontslag een vrij directe actie. Iets waar normaliter wel langer duurt. Ja, het is 100 procent terecht. Aan de andere kant maakte de politieagent wel gebruik van een toegestane (echt bizar) ingreep volgens de wet van de staat. Echter, was dit volstrekt misplaatst. Dus terecht direct ontslag. Een vervolging/onderzoek zat er volgensmij sws aan te komen. Denk dat een directe arrestatie weinig voorkomt in zulke gevallen. Zeker omdat het een geen first degree murder is.

Maar daarvoor heb ik te weinig 'rechten' kennis. Dacht dat er voornamelijk eerst alvast genoeg bewijs word verzameld en dan de arrestatie. En ja hier lijkt het bewijs al heel duidelijk te zijn geweest. Maar papierwerk enzovoorts. Ook was er volgensmij geen gevaar dat de betreffende agent het land zou vluchten.
 
Verkijk je er niet op wat de invloed is van de ophef, demonstraties en ogen van de pers hebben. Aanvankelijk was t sectieraport dat hij zou zijn overleden door onderliggende gezondheidsredenen en dat hij verboden middelen in zijn bloed zou hebben gehad.

Een tweede onafhankelijke sectierapport wijst duidelijk naar verstikking als de doodsoorzaak. Als de officiele instaties als de medical office, of verklaringen van agenten al partijdige rapporten zijn, die in rechtzaken als officieel bewijs dienen, dan is het natuurlijk zo corrupt en fout als wat. Als de beelden er niet waren was er niks aan de hand geweest en had die agent nog gewoon gewerkt. Daar ben ik van overtuigd.

 
Volgens mij begreep jij de strekking van mijn post niet, maar mijn post was ook heel summier, dus in principe logisch.

Het is voor mij "a little too much" omdat ik niet snap dat we kennelijk in een wereld leven dat zo'n filmje nodig is. Ik bel de politie niet als ik iemand zie die niet mijn kleurtje heeft. Het interesseert me helemaal niks. Ook de rest van z'n achtergrond niet. Ik maak geen onderscheid. Dat bedoelde ik met het feit dat ik niet de doelgroep voor dit filmpje ben.

Verder helemaal prima als "de vrouw van" besluit te willen scheiden. Ook helemaal prima dat de agent wordt onderzocht en waarschijnlijk vervolgd. Acties hebben gevolgen.

Agree.
Sorry, te snel uit de heup geschoten van mij. Dat krijg je als je over emotionele dingen discussieert...
Verkeerd begrepen :giggle:
 
Knuppel van n Trump red t zelfs nog om n bijbel verkeerd om vast te houden bij t poseren bij de kerk.

Om nog maar te zwijgen van het leegvegen van de straat voor de fotoshoot, inclusief kerkpersoneel.
 
Ja dat vind ik lastig te beoordelen. Tuurlijk zal dit het proces zwaarder maken. Aan de andere kant was het ontslag een vrij directe actie. Iets waar normaliter wel langer duurt. Ja, het is 100 procent terecht. Aan de andere kant maakte de politieagent wel gebruik van een toegestane (echt bizar) ingreep volgens de wet van de staat. Echter, was dit volstrekt misplaatst. Dus terecht direct ontslag. Een vervolging/onderzoek zat er volgensmij sws aan te komen. Denk dat een directe arrestatie weinig voorkomt in zulke gevallen. Zeker omdat het een geen first degree murder is.

Maar daarvoor heb ik te weinig 'rechten' kennis. Dacht dat er voornamelijk eerst alvast genoeg bewijs word verzameld en dan de arrestatie. En ja hier lijkt het bewijs al heel duidelijk te zijn geweest. Maar papierwerk enzovoorts. Ook was er volgensmij geen gevaar dat de betreffende agent het land zou vluchten.

De ingreep mag dan zijn toegestaan, ik denk wel dat daar ook grenzen aan zijn. Ik gok dat als de verdachte slap blijft liggen, of als je collega's zeggen "he has no pulse", je die knie wel eraf mag halen.
Dat papierwerk is vooral voor de rechtszaal. Als dit een willekeurig iemand was geweest die een ander willekeurig iemand had gewurgd, dan hadden ze hem ook niet laten gaan maar meegenomen en in de 48 uur erna gekeken of het terecht was. Bovendien hadden ze wel even een signaal afgegeven: dit pikken we niet. En dat mis ik een beetje. Zijn collega's doen niks, en als blijkt dat het slachtoffer niet meer leeft, wordt ie ontslagen. Er komen rellen, en pas dan gaan ze over tot vervolging. Op mij komt het dan over alsof ze steeds weer een beetje maatregelen nemen omdat de vorige misschien te slap waren, en niet kijken wat er is gebeurd en daar naar handelen.
 
De ingreep mag dan zijn toegestaan, ik denk wel dat daar ook grenzen aan zijn. Ik gok dat als de verdachte slap blijft liggen, of als je collega's zeggen "he has no pulse", je die knie wel eraf mag halen.
Dat papierwerk is vooral voor de rechtszaal. Als dit een willekeurig iemand was geweest die een ander willekeurig iemand had gewurgd, dan hadden ze hem ook niet laten gaan maar meegenomen en in de 48 uur erna gekeken of het terecht was. Bovendien hadden ze wel even een signaal afgegeven: dit pikken we niet. En dat mis ik een beetje. Zijn collega's doen niks, en als blijkt dat het slachtoffer niet meer leeft, wordt ie ontslagen. Er komen rellen, en pas dan gaan ze over tot vervolging. Op mij komt het dan over alsof ze steeds weer een beetje maatregelen nemen omdat de vorige misschien te slap waren, en niet kijken wat er is gebeurd en daar naar handelen.
Ja met dat eerste totaal mee eens. Ik ben ook geheel voor veroordeling en dat hij direct ontslag kreeg.

Op basis van Relix zijn nieuwsbericht heb je (helaas) gelijk. Deze informatie had ik nog niet gezien.

ps, de helaas is op basis dat mensen dan bewust informatie achterhouden. Niet op persoonlijk vlak. Daar is niks helaas aan om gelijk te erkennen haha
 
Interessant genoeg zit de agent nu niet in jail (zoals gebruikelijk voor het voorarrest en voor een officiële veroordeling) maar gelijk in een high security prison in afwachting van zijn process. Vooral omdat de jails in Minnesota vol zitten met mensen die tijdens de protesten zijn gearresteerd - die vermoedelijk beter geen cel met deze agent zouden moeten delen.

En ik vermoed dat een blanke agent die meer dan 18 klachten tegen zich heeft lopen + duidelijk gefilmd is tijdens de dodelijke aanhouding van een zwarte man het ook in een high security prison vermoedelijk niet heel gezellig zal hebben met de overige bewoners.
 
Terug
Bovenaan Onderaan