Amerika

Amerika is kut en Trump is kut, maar buiten dat probeer zo een groot land met zoveel mensen en diversiteit maar eens in het gareel te houden. Wij krijgen het al jaren niet voor elkaar uit supporters toe te laten tussen Ajax en Feyenoord.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat is duidelijk ja.
Maar wel eens wat je zegt, t is een complex land waarin de slavernij diepe sporen heeft achtergelaten, waarin racisten very fine people genoemd worden door de president. T land van de KKK, t land met extreme rijkdom en extreme armoede. Het land waar het steeds moeilijker is voor Jean Modal om rond te komen. N land met een 2 partijenstelsel waardoor tweedeling altijd op de loer ligt.
 
Goed stuk.
Maar in de VS is het een feit dat als je gekleurd bent, jij bij politie-optreden ook eerder de Sjaak bent.
Laat is vooropstellen: tuurlijk zou je geen onderscheid moeten maken in huidskleur als het gaat om politiegeweld. Maar het is een feit dat er nogal wat voorbeelden zijn waarbij de politie buitensporig gewelddadig optreedt als degene die ze aanhouden een donkere huidskleur heeft. En je kunt dat nog wijten aan een individu, maar de autoriteiten treden ook nogal laks op als het gaat om vervolging van de dader. Nu ook: het is duidelijk te zien dat de agent de man blijft verstikken, ook al beweegt ie niet meer. Wat volgt? Een ontslag, en na 2 dagen rellen komt er een “misschien moeten we hem arresteren”.
Los van de neiging die nogal wat mensen hebben om de racisme-kaart te trekken, dit is er wel eentje waarbij die getrokken mag worden.

Dank voor je reactie.

Ik weet niet waarom je je post begint met 'maar'. Ik zie namelijk niet echt een tegenstelling ten opzichte van mijn stuk. Volgens mij heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik het trekken van de racisme-kaart terecht vind, maar dat ik denk dat je er gewoon niet veel mee opschiet. Wat je namelijk opsomt als "Wat volgt?" vind ik namelijk erg weinig. Ik denk dat we het er ook over eens zijn dat het optreden van de autoriteiten te laks is. En dit probleem zal ook zo blijven, vrees ik. Volgend jaar komt er weer een artikel over 'witte agent dood zwarte burger' en begint het hele proces weer opnieuw. Ik ben bang dat je racisme niet kunt aanpakken door de racisme-kaart te spelen, maar door wat groter en indirecter te werk te gaan om je doelen te bereiken. Dat was de boodschap in mijn vorige post. Misschien dat dat niet zo duidelijk naar voren kwam.
 
Maar wel eens wat je zegt, t is een complex land waarin de slavernij diepe sporen heeft achtergelaten, waarin racisten very fine people genoemd worden door de president. T land van de KKK, t land met extreme rijkdom en extreme armoede. Het land waar het steeds moeilijker is voor Jean Modal om rond te komen. N land met een 2 partijenstelsel waardoor tweedeling altijd op de loer ligt.
Beeld wat je hier schetst lijkt wel een dystopian film of complotverhaal.

Wat eigenlijk alleen maar aantoont in hoe erge shit dat land verkeert.
 
Beeld wat je hier schetst lijkt wel een dystopian film of complotverhaal.

Wat eigenlijk alleen maar aantoont in hoe erge shit dat land verkeert.
Yups, diepgewortelde problemen. Tel daarbij op dat de corona-crisis ook nog een een lading werkeloosheid heeft veroorzaakt. In een land waar weinig tot geen sociale voorzieningen zijn. Dat geeft voor sommigen helemaal een uitzichtloze situatie waarin een klein vonkje genoeg is om om te slaan in een enorme brand.

Of t komt omdat George Soros d'r achter zit zoals extreem rechts roept op twitter....
 
Dank voor je reactie.

Ik weet niet waarom je je post begint met 'maar'. Ik zie namelijk niet echt een tegenstelling ten opzichte van mijn stuk. Volgens mij heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik het trekken van de racisme-kaart terecht vind, maar dat ik denk dat je er gewoon niet veel mee opschiet. Wat je namelijk opsomt als "Wat volgt?" vind ik namelijk erg weinig. Ik denk dat we het er ook over eens zijn dat het optreden van de autoriteiten te laks is. En dit probleem zal ook zo blijven, vrees ik. Volgend jaar komt er weer een artikel over 'witte agent dood zwarte burger' en begint het hele proces weer opnieuw. Ik ben bang dat je racisme niet kunt aanpakken door de racisme-kaart te spelen, maar door wat groter en indirecter te werk te gaan om je doelen te bereiken. Dat was de boodschap in mijn vorige post. Misschien dat dat niet zo duidelijk naar voren kwam.

Ik begon met “maar” omdat ik van mening ben dat in dit geval, of in de talloze vergelijkbare gevallen, de “racismekaart” terecht wordt getrokken. Dus niet vanwege zwarte piet, maar omdat je op basis van je huidskleur prooi bent. Vandaar de maar. Overigens zijn we het voor de rest wel eens.
 
Absoluut walgelijk wat ik heb gezien qua beeldmateriaal. Agenten die mensen beschieten die op hun balkon staan, journalisten die gearresteerd worden, agenten die voorbijgangers (niet eens protestanten) beschieten, politieauto's die op groepen protestanten inrijden, protestanten die hardhandig op de grond gegooid worden (die blijkbaar niets gedaan hebben want ze worden niet gearesteerd), mensen die omdat ze na de avondklok buiten zijn getaserd worden. Gewoon een corrupte politiestaat, wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.
 
Absoluut walgelijk wat ik heb gezien qua beeldmateriaal. Agenten die mensen beschieten die op hun balkon staan, journalisten die gearresteerd worden, agenten die voorbijgangers (niet eens protestanten) beschieten, politieauto's die op groepen protestanten inrijden, protestanten die hardhandig op de grond gegooid worden (die blijkbaar niets gedaan hebben want ze worden niet gearesteerd), mensen die omdat ze na de avondklok buiten zijn getaserd worden. Gewoon een corrupte politiestaat, wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.
Ah, dan heb je gelukkig de beelden gemist van de journalist die een rubber kogel op t oog kreeg, oogbal geklapt, nu aan 1 oog blind. T is heel wisselend per staat/stad hoe zaken verlopen.
Wat anders is dan vorige keren is dat vandaag ook in Londen en Berlijn geprotesteerd is voor de ambassades van de VS. Morgen schijnt hier in NL iets op de dam te zijn.

Valt mij overigens nog mee dat men niet de Trump-tower bestormt heeft in NY.
 
Ah, dan heb je gelukkig de beelden gemist van de journalist die een rubber kogel op t oog kreeg, oogbal geklapt, nu aan 1 oog blind. T is heel wisselend per staat/stad hoe zaken verlopen.
Wat anders is dan vorige keren is dat vandaag ook in Londen en Berlijn geprotesteerd is voor de ambassades van de VS. Morgen schijnt hier in NL iets op de dam te zijn.

Valt mij overigens nog mee dat men niet de Trump-tower bestormt heeft in NY.

Helaas heb ik die ook gezien, net als vele andere ''''''incidenten''''''.
 
Ah, dan heb je gelukkig de beelden gemist van de journalist die een rubber kogel op t oog kreeg, oogbal geklapt, nu aan 1 oog blind. T is heel wisselend per staat/stad hoe zaken verlopen.
Wat anders is dan vorige keren is dat vandaag ook in Londen en Berlijn geprotesteerd is voor de ambassades van de VS. Morgen schijnt hier in NL iets op de dam te zijn.

Valt mij overigens nog mee dat men niet de Trump-tower bestormt heeft in NY.
Klinkt als het ideale moment om jezelf in te vriezen en over 10 jaar terug te komen met de vraag: "Wat heb ik gemist?". "Niet veel hoor, alleen maar een wereldwijde pandemie, gigantische biodiversiteitscrisis, vijf nucleaire oorlogen, meerdere staatsgrepen van politie en militairen, massale hongersterfte en Nederland staat onder water". Moet zeggen dat deze gekte wel begint te wennen, de stupiditeit van de mens.
 
Klinkt als het ideale moment om jezelf in te vriezen en over 10 jaar terug te komen met de vraag: "Wat heb ik gemist?". "Niet veel hoor, alleen maar een wereldwijde pandemie, gigantische biodiversiteitscrisis, vijf nucleaire oorlogen, meerdere staatsgrepen van politie en militairen, massale hongersterfte en Nederland staat onder water". Moet zeggen dat deze gekte wel begint te wennen, de stupiditeit van de mens.
Alsof er over 10 jaar nog iemand is om je te ontdooien...
 
Amerika is twee incidenten verwijderd van een burgeroorlog, als ik het zo allemaal mee krijg.
Enerzijds wil ik t niet zo negatief zien, zie ook zat rustige gewone protesten. Anderzijds, als je dan een blanke ziet die het gewoon vind om met een pijl en boog naar de demonstratie toe te komen en op mensen te richten en daarna ook nog zielig doet dat hij klappen krijgt neig ik weer de andere kant op ja.

En de Don tweet oneliners, beschuldigt de media etc.

en laat weten waar ie naar kijkt op tv ;)

Ondertussen zie ik meerdere journalisten tijdelijk afhaken wegens het geweld, is dat het doel, verslaggeving wegjagen zodat je je gang kan gaan? Zouden ze zo dom zijn in deze tijd van smartphones?

stukkie van n journalist, hoe t nu gat[/url]
 
Laatst bewerkt:
Enerzijds wil ik t niet zo negatief zien, zie ook zat rustige gewone protesten. Anderzijds, als je dan een blanke ziet die het gewoon vind om met een pijl en boog naar de demonstratie toe te komen en op mensen te richten en daarna ook nog zielig doet dat hij klappen krijgt neig ik weer de andere kant op ja.

En de Don tweet oneliners, beschuldigt de media etc.

en laat weten waar ie naar kijkt op tv ;)

Ondertussen zie ik meerdere journalisten tijdelijk afhaken wegens het geweld, is dat het doel, verslaggeving wegjagen zodat je je gang kan gaan? Zouden ze zo dom zijn in deze tijd van smartphones?

stukkie van n journalist, hoe t nu gat[/url]
Tsja met een president die al 4 jaar de media wegzet als de vijand van het volk is het niet gek dat zijn aanhangers onder de politie daarnaar gaan handelen. :confused:
 
Dank voor je reactie.

Ik weet niet waarom je je post begint met 'maar'. Ik zie namelijk niet echt een tegenstelling ten opzichte van mijn stuk. Volgens mij heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik het trekken van de racisme-kaart terecht vind, maar dat ik denk dat je er gewoon niet veel mee opschiet. Wat je namelijk opsomt als "Wat volgt?" vind ik namelijk erg weinig. Ik denk dat we het er ook over eens zijn dat het optreden van de autoriteiten te laks is. En dit probleem zal ook zo blijven, vrees ik. Volgend jaar komt er weer een artikel over 'witte agent dood zwarte burger' en begint het hele proces weer opnieuw. Ik ben bang dat je racisme niet kunt aanpakken door de racisme-kaart te spelen, maar door wat groter en indirecter te werk te gaan om je doelen te bereiken. Dat was de boodschap in mijn vorige post. Misschien dat dat niet zo duidelijk naar voren kwam.
Ik denk dat Hoetierick een andere essentie probeerde duidelijk te maken hetgeen in jouw verhaal niet echt uit de verf kwam namelijk het Amerikaanse systeem dat op racisme gestoeld is. En dat dat heel wat consequenties heeft voor dat land, dat dat een hoop verklaart over de verhoudingen tussen zwart en wit, over de eeuwige achterstand van de zwarte mensen die niet zomaar in te halen is, over de gevolgen hiervan voor het merendeel van die generaties enz. Dat gegeven brengt jou constatering over “ de zwarte man doodt de witte agent” en dat dit soort zaken zullen blijven etc., tot met alle respect, huis-tuin- en keuken discussie over zo een vraagstuk. Ik bedoel dit echt niet lullig of zo. Ik denk dat je veel zaken wel aankaart maar dat jouw conclusies en oplossingen het probleem enigszins reduceren tot “ oké jongens, iedereen heeft zijn zegje gedaan, en nu niet meer elkaar zo in de haren vliegen en sorry zeggen”. Dat je überhaupt steeds de term “ racisme kaart” gebruikt, vind ik eigenlijk ook sluitend. Je geeft daarmee geen blijk van het begrijpen van de diepgewortelde problemen in het politiek- economisch en maatschappelijke systeem in de VS ( en misschien ook wel in veel andere landen maar dit even ter zijde).
Nogmaals ik bedoel dit niet als je en aanval op jou maar iets wat mij iig opviel in je posts in deze discussie.
 
Ik denk dat Hoetierick een andere essentie probeerde duidelijk te maken hetgeen in jouw verhaal niet echt uit de verf kwam namelijk het Amerikaanse systeem dat op racisme gestoeld is. En dat dat heel wat consequenties heeft voor dat land, dat dat een hoop verklaart over de verhoudingen tussen zwart en wit, over de eeuwige achterstand van de zwarte mensen die niet zomaar in te halen is, over de gevolgen hiervan voor het merendeel van die generaties enz. Dat gegeven brengt jou constatering over “ de zwarte man doodt de witte agent” en dat dit soort zaken zullen blijven etc., tot met alle respect, huis-tuin- en keuken discussie over zo een vraagstuk. Ik bedoel dit echt niet lullig of zo. Ik denk dat je veel zaken wel aankaart maar dat jouw conclusies en oplossingen het probleem enigszins reduceren tot “ oké jongens, iedereen heeft zijn zegje gedaan, en nu niet meer elkaar zo in de haren vliegen en sorry zeggen”. Dat je überhaupt steeds de term “ racisme kaart” gebruikt, vind ik eigenlijk ook sluitend. Je geeft daarmee geen blijk van het begrijpen van de diepgewortelde problemen in het politiek- economisch en maatschappelijke systeem in de VS ( en misschien ook wel in veel andere landen maar dit even ter zijde).
Nogmaals ik bedoel dit niet als je en aanval op jou maar iets wat mij iig opviel in je posts in deze discussie.

Ik vat het helemaal niet als aanval op hoor. Ik ben geen politiek hooggeleerde, verre van dat zelfs. Mijn interesses liggen weer meer bij biologische systemen - maar dat terzijde. Ik vind het daarom alleen maar mooi om dit soort reacties te lezen. En moet ook eerlijk zeggen dat ik jouw reacties omtrent politiek, met name als het Iran betreft, echt een verademing vind en er ontzettend veel van opsteek. Je conclusie omtrent dat ik het systeem van de VS niet goed begrijp is inderdaad correct. Zoiets onderschat ik wegens gebrek aan kennis.

Het punt waarin je stelt dat ik het racistisch aspect van dit probleem is tevens terecht. Anderzijds denk ik wel dat mijn conclusie min of meer gelijk is aan wat jij zegt, namelijk dat het systeem grondig dient te worden aangepakt. Waarin hetgeen wat jij zegt wat dichter tegen de realiteit aanzit en realistischer is terwijl mijn oplossingen inderdaad te opportunistisch zijn van een kaliber huis-tuin discussie.

Let's be honest about one thing though. Denk jij dat de regering in de VS met een Trump aan de leiding haar eigen blanke politie op de schop durft te nemen, omdat de zwarte bevolking in opstand komt? Ik denk dat de machtshebbers in de VS daarvoor een te hoog ego hebben en te racistisch geaard zijn. Daarom is het ook mooi om te zien dat men nu ook de straat op komt in Berlijn, Londen en Amsterdam. Ik voorzie dat zulke protesten de druk veel meer opvoeren op het egolegioen van Trump. En ik hoop dat het leidt to succes: machtsafname bij de politie - waarin ik in mijn eerste reactie tevens ook voor opperde.

Kortom: ik zie je bericht helemaal niet als aanval en kan me heel goed vinden in wat je zegt. Ben benieuwd naar jou mening op mijn alinea hierboven.
 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Enerzijds wil ik t niet zo negatief zien, zie ook zat rustige gewone protesten. Anderzijds, als je dan een blanke ziet die het gewoon vind om met een pijl en boog naar de demonstratie toe te komen en op mensen te richten en daarna ook nog zielig doet dat hij klappen krijgt neig ik weer de andere kant op ja.

En de Don tweet oneliners, beschuldigt de media etc.

en laat weten waar ie naar kijkt op tv ;)

Ondertussen zie ik meerdere journalisten tijdelijk afhaken wegens het geweld, is dat het doel, verslaggeving wegjagen zodat je je gang kan gaan? Zouden ze zo dom zijn in deze tijd van smartphones?

stukkie van n journalist, hoe t nu gat[/url]

Het begint echt op een Rusland/China te lijken daar....
 
Terug
Bovenaan Onderaan