Amerika

Toch begrijp een deel van de gekkiesgedachten wel. Ik ben het niet met ze eens, maar het wantrouwen t.o.v. overheden is lager dan ooit. De koof tussen heel rijk en arm blijft groeien, de KLM's van dee wereld betalen geen BTW over kerosine (staatssteun) maar trekken wel BTW af en ga zo maar door. Als je het moeilijk hebt, zoek je naar alternatieven. Ze zoeken compleet verkeerd, dat wel.
De KLM betaalt geen belasting!!!! Dan is de leiding van het land pedofiel!!! (ik snap die gedachtengang compleet niet)
 
De KLM betaalt geen belasting!!!! Dan is de leiding van het land pedofiel!!! (ik snap die gedachtengang compleet niet)
Ja luister eens.. dat is toch logisch...
KLM vliegt de leiding van t land gratis en op oproep van en naar Thailand in ruil voor het niet betalen van belastingen.
Jij hebt wel een enorm bord voor je hoofd zeg ;)
 
De KLM betaalt geen belasting!!!! Dan is de leiding van het land pedofiel!!! (ik snap die gedachtengang compleet niet)
Kun jij dan wel logisch uitleggen waarom de KLM geen btw, accijns of CO2 heffing betaalt over kerosine en geen btw betaalt over vliegtickets, terwijl ze wel btw af kunnen trekken en na 2-10 miljard steun te hebben gevraagd van de balastingbetaler, de EU wetten met voeten treden door te weigeren mij geld terug te btelaen voor een ticket dat door hen gecanceld is, wel gewoon die staatssteun krijgt, en dan meteen daarna besluiten een gedeelte daarvan weer door te schuiven als bonus naar de top? Dat is bijna net zo vreemd als al die alu hoedjes .
 
Kun jij dan wel logisch uitleggen waarom de KLM geen btw, accijns of CO2 heffing betaalt over kerosine en geen btw betaalt over vliegtickets, terwijl ze wel btw af kunnen trekken en na 2-10 miljard steun te hebben gevraagd van de balastingbetaler, de EU wetten met voeten treden door te weigeren mij geld terug te btelaen voor een ticket dat door hen gecanceld is, wel gewoon die staatssteun krijgt, en dan meteen daarna besluiten een gedeelte daarvan weer door te schuiven als bonus naar de top? Dat is bijna net zo vreemd als al die alu hoedjes .

My point exactly.
 
Als iemand dan de KLM verklaard heeft, doe dan ook Booking.com maar even. Vorig jaar 5 miljard winst, onbelast in Nederland, de hele 5 miljard uiteggeven aan bonussen en aankoop eigen aandelen, krijgt nu 17.5m belastinggeld iedere maand. Bezopen, laat ze die ingekochte aandelen weer gewoon verkopen om hun personeel te betalen. dat die nu minder waard zijn, heet in het bedrijfsleven gewoon bedrijfsrisico.
 
Als iemand dan de KLM verklaard heeft, doe dan ook Booking.com maar even. Vorig jaar 5 miljard winst, onbelast in Nederland, de hele 5 miljard uiteggeven aan bonussen en aankoop eigen aandelen, krijgt nu 17.5m belastinggeld iedere maand. Bezopen, laat ze die ingekochte aandelen weer gewoon verkopen om hun personeel te betalen. dat die nu minder waard zijn, heet in het bedrijfsleven gewoon bedrijfsrisico.
Precies. Als je in de bijstand terecht komt mag je eerst je vermogen opmaken. Maar in het geval van bedrijven gaat die vlieger opeens niet meer op.
p.s. Ik hoop dat de KLM het begeeft. Klotemaatschappij.
 
Precies. Als je in de bijstand terecht komt mag je eerst je vermogen opmaken. Maar in het geval van bedrijven gaat die vlieger opeens niet meer op.
p.s. Ik hoop dat de KLM het begeeft. Klotemaatschappij.

Er is iets voor te zeggen om werkgevers te ontzien voor het creëren van banen, maar we zijn doorgeslagen.
 
Precies. Als je in de bijstand terecht komt mag je eerst je vermogen opmaken. Maar in het geval van bedrijven gaat die vlieger opeens niet meer op.
p.s. Ik hoop dat de KLM het begeeft. Klotemaatschappij.
Dat nou ook weer niet, dan is mijn enige mogelijkheid om Nl te bezoeken nog Easyjet. En als je de KLM een klotemaatschappij noemt, dan vraag ik me af wat voor term je dan voor Easyjet hebt...
 
Er is iets voor te zeggen om werkgevers te ontzien voor het creëren van banen, maar we zijn doorgeslagen.
Precies, men had de staatssteun moeten reserveren voor met MKB. Voor de multinationals gelden altijd al andere regels, die hoeven niet bij te dragen aan de maatschappij. Dus moeten die nu het slecht gaat ook maar gewoon hun eigen broek ophouden. En multinationals gewoon verbieden hun personeel te ontslaan vanwege Corona, tenzij men aan kan tonen dat er echt geen andere mogelijkheid is. En die mogelijkheden bestaan uit het weer verkopen van al die bergen ingekochte eigen aandelen, het terugbrengen van alle salarissen tot 100k, en het terughalen van bonussen. tevens zou met multinationals, en alle andere bedrijven, moeten verplichten 6 maanden vaste lasten (personeel en vaste activa) in reserve te houden, voordat men kan overgaan tot het uitkeren van dividend, bonussen en inkoop eigen aandelen.
 
Kun jij dan wel logisch uitleggen waarom de KLM geen btw, accijns of CO2 heffing betaalt over kerosine en geen btw betaalt over vliegtickets, terwijl ze wel btw af kunnen trekken en na 2-10 miljard steun te hebben gevraagd van de balastingbetaler, de EU wetten met voeten treden door te weigeren mij geld terug te betalen voor een ticket dat door hen gecanceld is, wel gewoon die staatssteun krijgt, en dan meteen daarna besluiten een gedeelte daarvan weer door te schuiven als bonus naar de top? Dat is bijna net zo vreemd als al die alu hoedjes .
Uitleggen wel, logisch nee. Heeft te maken met de 'macht' die politici toekennen aan bedrijven, de angst voor schadeclaims, de angst voor het verliezen van banen. en bij KLM ook nog een stukje, beschermen van het 'Nederlandse'. Zulke zaken zie je ook bij lagere overheden, partijen die voor flinke werkgelegenheid zorgen in een dorp/stad krijgen politiek met regelmaat (veel) meer gedaan dan de slager op de hoek. Gevalletje onrechtvaardigheid wat mij betreft en een doorn in mijn oog.
 
Dat nou ook weer niet, dan is mijn enige mogelijkheid om Nl te bezoeken nog Easyjet. En als je de KLM een klotemaatschappij noemt, dan vraag ik me af wat voor term je dan voor Easyjet hebt...

De overheid heeft 12% van KLM dus dan snap je dat ze never nooit kunnen omvallen, ongeacht wat er ook gebeurt, al vliegen ze 10 jaar niet de hulp en steun zal er altijd zijn. Ik zit al 14 jaar in de aviation en kan zeggen dat elke maatschappij kut is, maar het is maar hoe je er naar kijkt. Een Wizzair/Easyjet vergelijken met echte carriers is onmogelijk en oneerlijk.

Een Dacia brengt je ook van aan naar b, een Mercedes die 18 keer duurder is ook, belangrijkste dus wat je wilt gebeurt met beide auto's, alle overige opties zijn een bijzaak. Mensen die lowcost afkraken snappen het niet of zijn te koppig om dingen te snappen. Mijn vlucht voor 50e of de Transavia vluht voor 165 euro, succes met die 4cm extra beenruimte & 3x duurdere ticket :ROFL:
 
Koopkrachtontwikkeling in Amerika:

Weet iemand hoe het zich in Nederland heeft ontwikkeld?
Kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat het in Nederland, afgezet tegen de VS, relatief wel meeviel. Nederland is echter wel in de 'wereldtop' als je kijkt naar het veel belangrijkere verschil in vermogen tussen de hoogste en de laagste procenten. Alhoewel daar weer wel wat op af te dingen is door ons bezopen stelsel van hypotheekaftrek en ons nogal uitgebreide verplichte pensioenstelsel
 
Laatst bewerkt:
De overheid heeft 12% van KLM dus dan snap je dat ze never nooit kunnen omvallen, ongeacht wat er ook gebeurt, al vliegen ze 10 jaar niet de hulp en steun zal er altijd zijn. Ik zit al 14 jaar in de aviation en kan zeggen dat elke maatschappij kut is, maar het is maar hoe je er naar kijkt. Een Wizzair/Easyjet vergelijken met echte carriers is onmogelijk en oneerlijk.

Een Dacia brengt je ook van aan naar b, een Mercedes die 18 keer duurder is ook, belangrijkste dus wat je wilt gebeurt met beide auto's, alle overige opties zijn een bijzaak. Mensen die lowcost afkraken snappen het niet of zijn te koppig om dingen te snappen. Mijn vlucht voor 50e of de Transavia vluht voor 165 euro, succes met die 4cm extra beenruimte & 3x duurdere ticket :ROFL:
Alleen is Easyjet echt altijd te laat. 's-Ochtends gaat het nog wel, maar de avondvluchten die ik neem (Londen -Glasgow) zijn altijd veel te laat. En ik haat het hoe Easyjet je als vee behandelt, en hun hele klantenproces heeft afgestemd op hoe het het handigst is voor het Easyjet personeel, waarbij de klant volledig ondergeschikt is. Datzelfde heb ik overigens met de gezondheidszorg.

Wel heb je gelijk dat je niet moet klagen als je voor Easyjet kiest, kost niks en je hebt ook weinig, maar je komt idd wel gewoon van A naar B. Tegenwoordig is het verschil tussen KLM en Easyjey van Glasgow naar Adam niet zo heel groot meer (gemiddeld het verschil tussen 100 en 150) en dan kies ik graag voor de iets duurdere, maar veel en veel comfortabelere vlucht met KLM. En ja, de prijsvechters zijn een zegen voor de klant, ik ben oud genoeg om me de tijd en prijzen daarvoor nog te herinneren.
 
Koopkrachtontwikkeling in Amerika:

Weet iemand hoe het zich in Nederland heeft ontwikkeld?
Zal niet veel anders zijn, misschien vlakker?
Kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat het in Nederland, afgezet tegen de VS, relatief wel meeviel. Nederland is echter wel in de 'wereldtop' als je kijkt naar het veel belangrijkere verschil in vermogen tussen de hoogste en de laagste procenten. Alhoewel daar weer wel wat op af te dingen is door ons bezopen stelsel van hypotheekaftrek en ons nogal uitgebreide verplichte pensioenstelsel
Daarnaast hebben we een bezopen stelsel met vele vormen van toeslagen en teruggave. Voor de simpele burger soms te lastig om op de goede manier daar gebruik van te maken. Daarnaast is het systeem met boetes/ deurwaarders bij achterstand contra-productief en help je mensen alleen maar dieper de shit in (is wat meer aandacht voor en enkele energiemaatschappijen pakken dit positief op (wat natuurlijk ook een stukje eigenbelang is)). De HRA wordt langzaam afgebouwd en bij het verplichte pensioenstelsel moet ik zeggen dat ik daar positieve kanten van zie.
 
Alleen is Easyjet echt altijd te laat. 's-Ochtends gaat het nog wel, maar de avondvluchten die ik neem (Londen -Glasgow) zijn altijd veel te laat. En ik haat het hoe Easyjet je als vee behandelt, en hun hele klantenproces heeft afgestemd op hoe het het handigst is voor het Easyjet personeel, waarbij de klant volledig ondergeschikt is. Datzelfde heb ik overigens met de gezondheidszorg.

Klopt, maar dat komt omdat 1 vliegtuig een gemiddelde turnaround heeft van 40 minuten, reken uit hoeveel vluchten dat zijn per dag en hoeveel crewwissels je hebt. Als 1 vlucht door hun of onmacht vertraagd raakt dan schop je de hele schema er na in de war. Waar KLM een vlucht tussenuit kan halen en mensen kan omboeken voor de vlucht paar uur later is dat bij Lowcost lastig, omdat hun crew ook een flight/rest schema heeft en als die op de verkeerde plek stranden lopen andere vluchten in de soep. Ik werk alleen ochtenden en kan je zeggen dat EY in de ochtenden een bijna 100% score heeft qua op tijd vliegen.

Lowcostsysteem is gewoon bijzonder knap in elkaar gezet, als het werkt dan is het gewoon bizar voor woorden hoeveel zij kunnen doen in een werkdag van 16 uur. Maar hoeft maar 1 dingetje te gebeuren en de boel loopt vast. Dat je als vee behandeld word vind ik helemaal niet erg, ik heb vaak voor 20e retourtjes gehad dan maakt het mij echt niks uit. Al moet ik 90 minuten staan in het vliegtuig of op iemands schoot zitten prima haha.
 
Zal niet veel anders zijn, misschien vlakker?

Daarnaast hebben we een bezopen stelsel met vele vormen van toeslagen en teruggave. Voor de simpele burger soms te lastig om op de goede manier daar gebruik van te maken. Daarnaast is het systeem met boetes/ deurwaarders bij achterstand contra-productief en help je mensen alleen maar dieper de shit in (is wat meer aandacht voor en enkele energiemaatschappijen pakken dit positief op (wat natuurlijk ook een stukje eigenbelang is)). De HRA wordt langzaam afgebouwd en bij het verplichte pensioenstelsel moet ik zeggen dat ik daar positieve kanten van zie.
Laat dat duidelijk zijn, het Nlse pensioenstelsel is fantastisch, het beinvloedt alleen de vergelijking. Wat mij betreft mag de HRA veel en veel sneller afgeschaft worden, subsidie voor de rijken.
 
Klopt, maar dat komt omdat 1 vliegtuig een gemiddelde turnaround heeft van 40 minuten, reken uit hoeveel vluchten dat zijn per dag en hoeveel crewwissels je hebt. Als 1 vlucht door hun of onmacht vertraagd raakt dan schop je de hele schema er na in de war. Waar KLM een vlucht tussenuit kan halen en mensen kan omboeken voor de vlucht paar uur later is dat bij Lowcost lastig, omdat hun crew ook een flight/rest schema heeft en als die op de verkeerde plek stranden lopen andere vluchten in de soep. Ik werk alleen ochtenden en kan je zeggen dat EY in de ochtenden een bijna 100% score heeft qua op tijd vliegen.

Lowcostsysteem is gewoon bijzonder knap in elkaar gezet, als het werkt dan is het gewoon bizar voor woorden hoeveel zij kunnen doen in een werkdag van 16 uur. Maar hoeft maar 1 dingetje te gebeuren en de boel loopt vast. Dat je als vee behandeld word vind ik helemaal niet erg, ik heb vaak voor 20e retourtjes gehad dan maakt het mij echt niks uit. Al moet ik 90 minuten staan in het vliegtuig of op iemands schoot zitten prima haha.
Ik heb 'sochtends ook nooit klachten over vertraging. Ik denk dat jouw verklaring voor een gedeelte de vertragingen verklaart, maar ik heb ook altijd het idee dat als er een probleem is op de luchthaven Easyjet er als eerste uitgegooid wordt, omdat ze veel minder landingsrechten betalen. Weet natuurlijk niet of dat echt zo is, maar dat is wel mijn gedachte. En op een luchthaven, met z'n honderden/duizenden vluchten per dag, gaat natuurlijk iedere dag wel iets mis, daar heb ik wel begrip voor.
 
Laat dat duidelijk zijn, het Nlse pensioenstelsel is fantastisch, het beinvloedt alleen de vergelijking. Wat mij betreft mag de HRA veel en veel sneller afgeschaft worden, subsidie voor de rijken.
Ik zie mijzelf niet als rijk en ben heel blij met de HRA. Die maandelijkse teruggave zit hier gewoon in de budgetten, hoor. Overigens wordt er aan HRA nog niks afgebouwd. Alleen de belastingschijven zijn in percentage verlaagd, waardoor de HRA ook afneemt. Maar dat is te overzien.
 
Ik heb 'sochtends ook nooit klachten over vertraging. Ik denk dat jouw verklaring voor een gedeelte de vertragingen verklaart, maar ik heb ook altijd het idee dat als er een probleem is op de luchthaven Easyjet er als eerste uitgegooid wordt, omdat ze veel minder landingsrechten betalen.

Ik zal je uit die droom helpen, dat is het dus niet :D
Maatschappijen koopt slots/tijden dat ze mogen komen/parkeren/vertrekken, daarnaast behoort elk vliegtuig in een categorie afhankelijk van de grote/staat/milieushizzle etc hoeveel zo'n slot/landingsrecht kost. Zulke dingen worden vooraf afgesproken en gedaan, dus een tijdelijke vertraging heeft daar niet veel invloed op. Als na een vertraging alles open gaat zitten dus de vertraagde slots/vluchten gemixt met de normale op tijd vluchten/slots en dan word nog wel eens besloten om de vertraagde te cancelen om de 'gezonde' te beschermen.

Een slot is een slot, evenveel rechten of je nou lowcost of met de TrumpPlane komt dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan