Algemene transfergeruchten

Ik zou Andres Guardado wel weer terug willen hebben in Eindhoven: een echte leider op het veld, aanjager en onverzettelijk op het middenveld...hoeveel zou hij moeten kosten? Aan Guardado heb je veel meer dan aan Marco van Ginkel ...
Mocht hij open staan voor een plek op de bank en later een plek in de staf prima. Alle andere scenario's lijkt mij hem niet geschikt
 
Geruchtje in Marca over Carloz Alcaraz uit Argentinie. Zou mooi zijn als we weer wat meer in Zuid Amerika gaan opbouwen

 
Geruchtje in Marca over Carloz Alcaraz uit Argentinie. Zou mooi zijn als we weer wat meer in Zuid Amerika gaan opbouwen

Dit is wel een groot talent, ik heb het net even aan een Argentijn laten weten. En die zat al te schelden dat boca snel moest zijn. Ik heb Racing nog nooit zien spelen overigens
 
I have no problem bringing in youth as long as they can contribute. Would love Weah from Lille but probably cost too much. Needs a fresh start though and think he would be incredible here at PSV.
 
Dit is wel een groot talent, ik heb het net even aan een Argentijn laten weten. En die zat al te schelden dat boca snel moest zijn. Ik heb Racing nog nooit zien spelen overigens
Ah, weer een talent. Financieel moeten we misschien wel maar Max en Baumgartl waren ook "grote talenten". Van een talent kan je ook niet verwachten dat die er binnen een jaar staat. Dan leidt ik ze liever zelf op. We hebben spelers nodig die er gelijk staan. Daarna kunnen we nog eens talentjes halen voor de bank.
 
Ah, weer een talent. Financieel moeten we misschien wel maar Max en Baumgartl waren ook "grote talenten". Van een talent kan je ook niet verwachten dat die er binnen een jaar staat. Dan leidt ik ze liever zelf op. We hebben spelers nodig die er gelijk staan. Daarna kunnen we nog eens talentjes halen voor de bank.
Max was al 26 toen hij bij ons kwam. Baumgartl was 23. Beetje oud om nog een talent te zijn, dan hoor je de speler te zijn die er direct staat.

En om een talent zelf op te leiden moeten ze er nog wel zijn. Het is niet dat je zomaar een blik talenten open kan trekken om op te leiden.
 
Max was al 26 toen hij bij ons kwam. Baumgartl was 23. Beetje oud om nog een talent te zijn, dan hoor je de speler te zijn die er direct staat.

En om een talent zelf op te leiden moeten ze er nog wel zijn. Het is niet dat je zomaar een blik talenten open kan trekken om op te leiden.
Het eerste, geen idee. Zal wel. Ik meende die term over hen gehoord te hebben.
Het tweede punt daarentegen. Ik snap dat je niet zomaar een stel talenten hebt. Maar laten we nou eens geen talenten voor de basis aantrekken. Talenten horen thuis op de bank en invalbeurtjes te sprokkelen. Gaat het goed dan volgen meer minuten.
Maar allereerst hebben we spelers voor de basis nodig. Liefst spelers waarvan we weten wat die kunnen en niet die waar wat ze kunnen een belofte is.

Edit: dat is eigenlijk mijn punt. Talenten kopen, prima. Maar dan wel voor de bank of voor Jong.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mooie gedachte, maar te oud.

Timber, van Ewijk, Openda… Ik geloof best in hun potentie, maar ik krijg een beetje Ramselaar / Maher Eredivisie vibes hierbij.
Ewijk viel voor de winter ook al op, alleen nog geen media-hype. Scheelt je 3 miljoen. Soms moet je kopen als nog niet iedereen het wil hebben.
 
En Mertens, Strootman, Luuk de Jong, Angeliño.. Ook niet echt mislukt vind ik.

Zit nu even onze transfergeschiedenis te bekijken. Wat was 11/12 een lekker seizoen zeg. Mertens (8,5m), Wijnaldum(5m), Strootman(4.5m) en Willems(800k) aangekocht. Het hoeft eigenlijk helemaal niet zo te zijn dat binnenlandse transfers per definitie kut zijn
 
Bijna elke PSV'er die naar Italië verkast wordt daar als een koopje gezien, met de meest pijnlijke nog wel Dries "MVP" Mertens die echt voor een fooi aan Napoli werd verkocht. Maar ook d'n Dumf, die bij ons aanvoerder was en international, ook veel te goedkoop van de hand gedaan. Maar de goedzakken bij PSV denken allemaal zo mooi mee met de spelers en gunnen ze een goedkope transfer, ook al komen die spelers nooit meer terug bij PSV.
Draait allemaal om Europees voetbal. Waarom zou een Europese topclub een berg geld neerleggen voor een speler die het alleen echt in de ED heeft laten zien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan