Algemene transfergeruchten

Dan had ik duidelijker moeten zijn. In het licht van hedendaagse trends zie je het vaker, en dus zou ik het niet onlogisch vinden als PSV dit doet, ongeacht of PSV dat eerder heeft gedaan. Clubs doen dit nu vaker, omdat men met corona toch wat minder snel veel geld direct wilt uitgeven.
Ok, andersom dan, is het logisch voor Fc Utrecht?
 
Ok, dan graag een voorbeeld van huur met optie tot koop van een middenmoter.

Kan binnen de NLse grenzen het alleen andersom bedenken, kopen en dan nog een tijdje verhuren Of wij als verhurende partij waarbij de hurende partij een optie tot koop heeft.

Binnen Nederland kan ik mij niet zo snel eentje bedenken. Internationaal wel. Denk aan Barcelona met Yusuf Demir (van Rapid Wien). Club Brugge die Lang eerst huurde alvorens te betalen. Lang kwam dan wel van Ajax, maar had nog amper in het 1e gespeeld.

Nu ik erover nadenk: Adrian Fein? Gehuurd door PSV met koopoptie, speler van Bayern II op het 3e niveau van Duitsland. Komt het dichts in de buurt.
 
Ok, dan graag een voorbeeld van huur met optie tot koop van een middenmoter.

Kan binnen de NLse grenzen het alleen andersom bedenken, kopen en dan nog een tijdje verhuren Of wij als verhurende partij waarbij de hurende partij een optie tot koop heeft.

Als Veerman scepticus had ik het niet erg gevonden als PSV hem eerst half jaar gehuurd had.
 
Mijn hemel, men is echt aan het zoeken zeg

FJcxv50WYAATUBU


PSV die huurt van Utrecht, lijkt mij inderdaad een zeer reëel scenario..
Gebeurt wel vaker dat een club een speler huurt en dan bijvoorbeeld een huurvergoeding vraagt van 1-2 miljoen. Je ziet dit wel vaker bij grotere competities. Als die bevalt koop je hem anders bespaar je jezelf ook een miskoop. Juventus deed hetzelfde met Mckennie bijv.
 
Koeman - Nistel, prima combi lijkt me.
Koeman...?? Liever niet, maar als hij wel de nieuwe trainer van PSV zou willen worden, dan graag in zijn contract op laten nemen dat als Koeman vrijwillig tussentijds vertrekt uit Eindhoven, hij een boete van minimaal 5 miljoen euro aan PSV betaalt. Genoeg met z'n fratsen van de interessante trein die langs komt. ⚽🤔
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Dan nog niet, Utrecht is dan 1 van de betere spelers een half jaar kwijt, maar de middelen om hem te vervangen hebben ze nog niet.
Kan toch ook andere kant op zijn;
PSV ziet het wel zitten maar acht hem nog niet rijp genoeg, terwijl hij in Utrecht nog belangrijk is. Omdat PSV geen zes miljoen wil neerleggen (duh) kan dan de eindafweging een lager bedrag met als de huuroptie dat hij het seizoen in Utrecht (op huurbasis dus) afmaakt? Zoals Frenkie ook nog een half jaartje langer in Tilburg mocht blijven toen Ajax zijn transfer uitonderhandelde (als voorbeeldje).
 
Aardige speler broertje Timber. Maar moet PSV streven naar de afdankertjes van Ajax? Het lijkt me duidelijk dat deze jongen net wat minder getalenteerd is dan zijn broer. Ik heb zondag zitten kijken, maar hij drukte toch niet echt z'n stempel op het spel van Utrecht? Waar zijn broer één van de uitblinkers van Ajax was.

Maar goed, als hij de vervanger wordt van bijv. Thomas, gaat PSV er niet op achteruit natuurlijk.
 
Aardige speler broertje Timber. Maar moet PSV streven naar de afdankertjes van Ajax? Het lijkt me duidelijk dat deze jongen net wat minder getalenteerd is dan zijn broer. Ik heb zondag zitten kijken, maar hij drukte toch niet echt z'n stempel op het spel van Utrecht? Waar zijn broer één van de uitblinkers van Ajax was.

Maar goed, als hij de vervanger wordt van bijv. Thomas, gaat PSV er niet op achteruit natuurlijk.
Bergwijn was ook een afdankertje van Ajax.
 
Aardige speler broertje Timber. Maar moet PSV streven naar de afdankertjes van Ajax? Het lijkt me duidelijk dat deze jongen net wat minder getalenteerd is dan zijn broer. Ik heb zondag zitten kijken, maar hij drukte toch niet echt z'n stempel op het spel van Utrecht? Waar zijn broer één van de uitblinkers van Ajax was.

Maar goed, als hij de vervanger wordt van bijv. Thomas, gaat PSV er niet op achteruit natuurlijk.
Tja zo was Botman ook niet goed genoeg dacht Ajax en uiteindelijk moet die nu ook 40 miljoen kosten. Dat op dat moment nog niet goed genoeg was voor Ajax dat kan, maar het is een jongen van 20 die dit seizoen een van de betere spelers is van Utrecht en een goede mentaliteit heeft. Deze gaat zich echt nog wel ontwikkelen tot PSV niveau.
 
Het was misschien wat kort door de bocht. Maar als we gelijke tred willen houden met Ajax, moet je daar wel selectief mee omgaan. Vooralsnog is hij ook bij Utrecht geen onbetwiste basisspeler, dus ik hou de vlag nog even binnen.

Tja, en Botman. Ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Ik vind hem niet beter dan de centrale verdedigers van PSV. Zijn die dan ook 40 miljoen waard?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het was misschien wat kort door de bocht. Maar als we gelijke tred willen houden met Ajax, moet je daar wel selectief mee omgaan. Vooralsnog is hij ook bij Utrecht geen onbetwiste basisspeler, dus ik hou de vlag nog even binnen.

Tja, en Botman. Ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Ik vind hem niet beter dan de centrale verdedigers van PSV. Zijn die dan ook 40 miljoen waard?
Nee. Botman heeft de Ajax label plus dat hij in een zwaardere competitie speelt en ook nog ervaring heeft in de CL. En hij is ook nog erg jong. Vind het trouwens een van de meest overschatte spelers momenteel.
 
Het was misschien wat kort door de bocht. Maar als we gelijke tred willen houden met Ajax, moet je daar wel selectief mee omgaan. Vooralsnog is hij ook bij Utrecht geen onbetwiste basisspeler, dus ik hou de vlag nog even binnen.

Tja, en Botman. Ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Ik vind hem niet beter dan de centrale verdedigers van PSV. Zijn die dan ook 40 miljoen waard?

Die zijn als basisspelers geen kampioen geworden in Frankrijk met een club die niet PSG is. Dat is het verschil. Botman werd bij Ajax afgedankt omdat het een klassieke verdediger is die sterk is in duels, maar techniek en snelheid mist. Daar houden ze bij Ajax niet van. Dan hebben ze liever kleine CVs als J Timber en Martinez, die wat met een bal kunnen.
 
Die zijn als basisspelers geen kampioen geworden in Frankrijk met een club die niet PSG is. Dat is het verschil. Botman werd bij Ajax afgedankt omdat het een klassieke verdediger is die sterk is in duels, maar techniek en snelheid mist. Daar houden ze bij Ajax niet van. Dan hebben ze liever kleine CVs als J Timber en Martinez, die wat met een bal kunnen.
Dat klopt. Maar is dat dankzij of ondanks Botman? Ik denk dat ik nog sneller ren en een binnenvaartschip een kleinere draaicirkel.
 
Ongetwijfeld, maar wat was Heerenveen daarmee opgeschoten? Speler weg, geen geld voor vervanging

Niks dat bovenslootse tuig heeft zich maar aan ons aan te passen😁
Maar zonder gein, ik denk dat er in Nederland geen clubs zijn die een passend beleid weten te creëren waarin deze variant van spelers verkoop werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan