Algemene transfergeruchten

http://www.soccernews.nl/news/61201...l-braziliaans-international-van-15-miljoen039
Dit zou ik fantastisch vinden en dus enorm toejuichen....!! Volgens dit bericht zou hij ca. 15 miljoen euro moeten kosten, maar onze JDJ is een geweldenaar aan de onderhandelingstafel , getuige de 7,5 miljoen euro voor Ritsu Doan ipv 14 miljoen, dus als JDJ de prijs voor deze Luan weet te verlagen tot zo'n 10 miljoen euro, dan moet PSV dit buitenkansje zeker niet nalaten.....!!
 
http://www.soccernews.nl/news/61201...l-braziliaans-international-van-15-miljoen039
Dit zou ik fantastisch vinden en dus enorm toejuichen....!! Volgens dit bericht zou hij ca. 15 miljoen euro moeten kosten, maar onze JDJ is een geweldenaar aan de onderhandelingstafel , getuige de 7,5 miljoen euro voor Ritsu Doan ipv 14 miljoen, dus als JDJ de prijs voor deze Luan weet te verlagen tot zo'n 10 miljoen euro, dan moet PSV dit buitenkansje zeker niet nalaten.....!!

Maar hoeveel aanvallers kan je hebben?
 
http://www.soccernews.nl/news/61201...l-braziliaans-international-van-15-miljoen039
Dit zou ik fantastisch vinden en dus enorm toejuichen....!! Volgens dit bericht zou hij ca. 15 miljoen euro moeten kosten, maar onze JDJ is een geweldenaar aan de onderhandelingstafel , getuige de 7,5 miljoen euro voor Ritsu Doan ipv 14 miljoen, dus als JDJ de prijs voor deze Luan weet te verlagen tot zo'n 10 miljoen euro, dan moet PSV dit buitenkansje zeker niet nalaten.....!!
Dat klinkt een stuk beter dan alle verhalen rond Doan. Op papier lijkt me dit een prima aankoop, echter weet ik niet hoe hij speelt, of hij ook een verbindingsspeler kan zijn en hoe goed hij is. We zullen zien.
 
PSV heeft Bruma uit handen van FC Porto weten te houden. Hier in Portugal wordt er in general al veel betaald voor verscheidene voetballers, terwijl er ook vanuit de politiek een aardig oogje wordt dichtgeknepen voor de voetballers hier.

Geloof maar niet dat Bruma binnen de voormalig door PSV gestelde 1,5 miljoen-norm valt. Luuk de Jong en Hirving Lozano zaten dat ook verre van en met het verlengen van zijn contract, zal ook Steven Bergwijn daar ruim boven zitten, hetzij met verschillende constructies. Dat de mogelijkheden er dus niet zouden geweest om een dergelijke kwaliteitsinjectie binnen te halen is dus pertinent onwaar.

De mogelijkheden om grotere salarissen op te hoestten is er wel, mijn post sloeg op dat n zelfde netto salaris voor de speler een grotere aanslag is op de loonbalans door verschillen in loonbelasting. Ik vermoed sterk dat meer zeggenschap over zijn vertrekvoorwaarden Bruma naar PSV hebben doen komen, niet enkel salaris.

De vreemde huurconstructie met Mitroglou die je aanhaalt heeft andere gronden dan de belastingvoordelen die je benoemd. Allereerst is Mitroglou binnen gehaald vanwege het feit dat Lammers nu geblesseerd is. PSV heeft dus behoefte aan een concurrent voor Malen, die anders met Lammers gestreden zou hebben voor een plek in de spitspositie. Daarnaast, Mitroglou is volgend seizoen transfervrij. Het zou van de zotte zijn om nu, -zeker indien Lammers fit gebleven was- geld uit te geven aan de komst van Mitroglou. Nu Lammers geblesseerd is valt zijn huur te billijken voor de technische staf. Mocht Mitroglou dan een dusdanige sensatie blijken als de afgelopen tien minuten van zijn debuut, kan je hem volgend jaar altijd nog transfervrij overnemen van Galatasaray.

De vreemde huurconstructie bedoel ik niet mee dat ik het raar vind dat PSV deze speler huurt, zijn komst is denk ik ook n nuttige toevoeging. Met raar bedoel ik dat Galatassaray de spelers 1.95mio zou betalen (zijn loon naar ik aanneem) en PSV 1.25 aan huurvergoeding aan Galatassay betaald. Zie zijn topic waar dit besproken is.

Tevens spreekt de bron die je aanhaalt van een tarief van 15% in Turkije tegenover 30% (buitenlandse voetballers) binnen Nederland en dateert dezelfde bron van 02-04-2011. Hiermee wil ik niet aangeven dat het onwaar is, wel dat ik niet zeker weet of deze nog accuraat genoeg is om momenteel te gebruiken.
Eens, ik laat me graag corrigeren als er n betere/recentere bron vindbaar is. Als ik over spelersbudgetten en salarissen zou gaan zou ik me er graag voor je in verdiepen. Vooralsnog durf ik ook zonder harde getallen op basis van dit soort verouderde knipsels en vooroordelen te voorspellen dat in verhouding tot veel andere landen (waaronder Turkije, Italië, Rusland) de belasting op voetballersalarissen in NL aan de hoge kant is. Onder ede niet (ik heb er de ballen verstand van) maar voor het discusseren op n voetbalforum was de opmerking voor mij verdedigbaar tot mijn ongelijk kan worden aangetoond. ;)
 
Laatst bewerkt:
Graag geen breedte spelers, een club als PSV kan het zichzelf simpelweg niet veroorloven om een breedte speler te halen. Dus ofwel je haalt een topper in huis die daadwerkelijk je elftal beter maakt. Of je investeert in de toekomst en plukt ergens een jong talent vandaan die je laat rijpen voor de aankomende periode. Een speler als Alireza valt een geen van beide categorieen, bij Stengs en Boadu zou het de vraag zijn of ze PSV direct sterker maken. Zij zouden echter voor de toekomst een goede investering zijn. Zij vallen daarentegen wel in dezelfde leeftijdscategorie als Gakpo en Malen. Echter, gezien Bergwijn aankomende zomer hoe dan ook zal vertrekken zou deze investering verantwoord zijn. Het is ook niet eens zeker of Bruma wel een of twee seizoenen langer zal blijven. Ik heb zo'n voorgevoel dat zowel hij, als PSV het idee hebben dat een jaar vlammen bij PSV hem alsnog richting de internationale voetbaltop kan lanceren.

Bruma is gehaald om Lozano op te volgen. Dat is simpel. Bergwijn is gebleven, hierdoor heb je geen opvolger van Luuk de Jong hoeven halen, gezien Malen is doorgeschoven naar de spits positie. Het is sowieso een gegoochel bij PSV geweest rondom de aanval de afgelopen transferperiode, waardoor indirect de C.L. al is verspeeld.

Bergwijn staat echter nu op de nummer tien positie. Het vertrek van Aboukhlal is een uitgelezen mogelijkheid voor PSV om Bergwijn terug te posteren op de buitenkant en een concurrent binnen te halen voor Ihattaren op 10. Of, gezien je op de terugkeer rekent voor dit seizoen van Pereiro en Afellay, een concurrent voor Rosario.

Het is jammer dat PSV aan het begin van de transferperiode zo heeft geslapen, John Obi Mikel is namelijk voor slechts twee miljoen opgepikt door Trabzonspor bij Middlesbrough afgelopen zomer. Hij was een ideale toevoeging geweest aan de huidige selectie met zijn lengte en kracht, gekoppeld aan voetballend vermogen. Tevens een speler waar Rosario zichzelf aan had kunnen optrekken en enorm veel van had kunnen leren. Obi Mikel had het elftal daarnaast ook direct beter gemaakt en een stuk balans kunnen toevoegen op het middenveld die ontbrak om de Champions League te behalen. Een gemiste kans van PSV in mijn optiek.

Het probleem met alleen maar topspelers halen is dat je er dan dus ook een paar op de bank moet zetten. Of dat is dan langdurig, waardoor ze kunnen gaan morren, of je moet gaan rouleren waardoor je wellicht bepaalde automatismen er niet ingeslepen krijgt.
En bij die talenten geldt dan blijkbaar ook nog dat ze bij weinig kansen ook willen vertrekken. Dus een selectie met talenten en topspelers heeft ook nog wel wat haken en ogen.
 
Het probleem met alleen maar topspelers halen is dat je er dan dus ook een paar op de bank moet zetten. Of dat is dan langdurig, waardoor ze kunnen gaan morren, of je moet gaan rouleren waardoor je wellicht bepaalde automatismen er niet ingeslepen krijgt.
En bij die talenten geldt dan blijkbaar ook nog dat ze bij weinig kansen ook willen vertrekken. Dus een selectie met talenten en topspelers heeft ook nog wel wat haken en ogen.
De vraag is of Mark fijngevoelig genoeg is om spelers tevreden te houden die anders reageren dan hij zelf vroeger zou hebben gedaan.
 
De vraag is of Mark fijngevoelig genoeg is om spelers tevreden te houden die anders reageren dan hij zelf vroeger zou hebben gedaan.
Hoe denk je dat Mark vroeger gereageerd zou hebben als een in zijn ogen mindere speler zou spelen, alleen omdat hij ouder was? Hoe zou MvB bv hebben gereageerd als hij op de bank moest zitten voor Rosario?
 
Hoe denk je dat Mark vroeger gereageerd zou hebben als een in zijn ogen mindere speler zou spelen, alleen omdat hij ouder was? Hoe zou MvB bv hebben gereageerd als hij op de bank moest zitten voor Rosario?
Keihard werken (en een grote muil tegen de trainer)
 
Keihard werken (en een grote muil tegen de trainer)
Ik ga ervan uit dat alle contractspelers keihard werken. En ik vermoed dat als er een speler is die een grote muil op zou zetten tegen MvB of in de pers zou klagen, hij tot op z'n knieen afgefikt zou worden hier op het forum. En ik denk ook dat MvB daar absoluut geen begrip voor op zou kunnen brengen. Ik vermoed dat MvB helemaal niet zo'n goede people manager is, als het goed gaat, is dat geen probleem, maar als het tegenzit, wordt dat een mega probleem.
Het 'geluk' is dat PSV voor zover ik kan inschatten, geen spelers met genoeg leiderschap en karakter in de selectie heeft, die hun mond open durven trekken. En ik zet 'geluk' tussen aanhalingstekens, want dat garandeert rust, maar het is tegelijkertijd ook een hele grote zwakte in de selectie. het is toch van de zotte, dat er kennelijk helemaal niemand in de selectie tegen MvB durft te zeggen: "He trainer, dit gaan we niet zo doen. Gewoon Stevie op de flank en Mo op 10. En nu we het er toch over hebben, zet ook eens een linksback op de linksback positie. En als je het er niet mee eens bent, zullen we wel eens zien wie hier de lakens uitdeelt". Dat zou bijv. MvB namelijk zelf gedaan hebben indeze situatie. Of een Gerets, Lerby, Koeman, Gullit, om er maar eens een paar te noemen.
 
Als ik de berichten goed beluister is PSV uitgewinkeld.

Ik kijk toch wat zorgelijk naar de spelers waar de centen in zijn geïnvesteerd en denk dat voor hetzelfde geld een evenwichtiger selectie en dus een beter team te formeren was - met name vwb de achterste 7 posities.

Maar, ik laat me graag verrassen dit seizoen
 
Hoe denk je dat Mark vroeger gereageerd zou hebben als een in zijn ogen mindere speler zou spelen, alleen omdat hij ouder was? Hoe zou MvB bv hebben gereageerd als hij op de bank moest zitten voor Rosario?
Hij zelf ging de strijd aan met die andere MvB. Daar waar hem opgedragen was dat hij zijn man niet moest laten lopen, ging hij toch zijn eigen gang en dat resulteerde in de tegenreactie van Van Basten, namelijk hem in de 46e minuut er uit halen.
Daarna bedankte hij voor Oranje zolang van Basten de trainer zou zijn.
Ook van Basten was geen people manager en ondanks dat hij zelf als speler een grote mond had tegen de trainers, kon hij de grote mond van van Bommel niet tolereren. Ik vermoed dat van Bommel precies hetzelfde in elkaar steekt.
 
Hij zelf ging de strijd aan met die andere MvB. Daar waar hem opgedragen was dat hij zijn man niet moest laten lopen, ging hij toch zijn eigen gang en dat resulteerde in de tegenreactie van Van Basten, namelijk hem in de 46e minuut er uit halen.
Daarna bedankte hij voor Oranje zolang van Basten de trainer zou zijn.
Ook van Basten was geen people manager en ondanks dat hij zelf als speler een grote mond had tegen de trainers, kon hij de grote mond van van Bommel niet tolereren. Ik vermoed dat van Bommel precies hetzelfde in elkaar steekt.
Ben ik ook bang voor.......
 
Het probleem met alleen maar topspelers halen is dat je er dan dus ook een paar op de bank moet zetten. Of dat is dan langdurig, waardoor ze kunnen gaan morren, of je moet gaan rouleren waardoor je wellicht bepaalde automatismen er niet ingeslepen krijgt.
En bij die talenten geldt dan blijkbaar ook nog dat ze bij weinig kansen ook willen vertrekken. Dus een selectie met talenten en topspelers heeft ook nog wel wat haken en ogen.
Met zo'n dik salaris moeten ze niet zeuren. Laat ze elkaar maar overtreffen, en laten ze maar zien, dat elk van hen de beste is voor de betreffende posities. Concurrentie is goed, mits de trainer wél de beste spelers die hij voorhanden heeft, opstelt.
 
Huren zou zeker kunnen, kopen zal veel te duur zijn, al helemaal wat salaris betreft. Op zich zou ik het zeker toejuichen als Rosario er dan uit mag, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als aanvoerder zijnde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan