Algemene transfergeruchten

Als je begroot op EL dan zijn die inkomsten toch al gereserveerd voor uitgaven of zeg ik iets geks? De 5 miljoen van de playoffs zijn dan "echte winst".
Nee, maar misschien hebben ze gewacht totdat duidelijk was of het CL of el werd qua investeringen. Dat of het interesseert ze geen fluit..
 
Zolang we niet van Gakpo horen blijft het spannend. Als hij blijft hoop ik dat er aan bassis versterkingen wordt gedacht. niet aan breedte. Als je nu niets meer iemand weg doet zou iedere aanwinst in de bassis moeten spelen. Vervanger van Noni moet er staan. Zo ook voor Luuk. Zo ook voor Max. Dan ben ik blij als die gehaald kunnen worden.
 
Ik snap het niet. Gisteren werd duidelijk dat er 20 miljoen aan el gelden binnenkomt. Messi ga je er niet van halen maar komop zeg... er is geld nu
Er is geen geld, geen stuiver voor investeringen. Een klein budget voor 10 mil zal nog wel te creëren zijn met betalen in termijnen van 2-3 jaar (zoals we sinds 5 jaar vaak doen). Daarom was Gakpo verkoop nodig of halen CL. Nu heb je waarschijnlijk allebei niet en ga je niet versterken. Het beetje wat er was is uitgegeven. Transfervrij of huur kan nog, maar geen waardecreatie.

Balen maar dat is de rekening van 5 jaar John de Jong en onze schrijver Gerbrands. We moeten het er maar mee doen en wachten op nieuw technisch beleid incl scouting.

Tot zover mijn positieve noot.
 
Er is geen geld, geen stuiver voor investeringen. Een klein budget voor 10 mil zal nog wel te creëren zijn met betalen in termijnen van 2-3 jaar (zoals we sinds 5 jaar vaak doen). Daarom was Gakpo verkoop nodig of halen CL. Nu heb je waarschijnlijk allebei niet en ga je niet versterken. Het beetje wat er was is uitgegeven. Transfervrij of huur kan nog, maar geen waardecreatie.

Balen maar dat is de rekening van 5 jaar John de Jong en onze schrijver Gerbrands. We moeten het er maar mee doen en wachten op nieuw technisch beleid incl scouting.

Tot zover mijn positieve noot.
Er is natuurlijk wel wat verkocht. Doan 8m, Gotze 4m, Sadilek 1,5m. Ook nog 5m van de playoffs CL erbij. Als er dan al een potje is of was verwacht je dat er nog wel wat is overgebleven.
 
Laatst bewerkt:
Ik lig echt wakker van de geruchten over El Ghazi. In Engeland uitgelachen door Villa en Everton fans omdat ‘ie er niks van kon. En nu moet hij PSV uit de brand helpen? Dan liever Saibari of (en ik ben geen fan) Bakayoko op die positie.
In Engeland lachen ze iedereen uit die (even) niet presteert. Ook de topspelers. Nunez die bij Benfica alles kapot schoot was al een meme binnen een paar weken na een matige start bij Liverpool. Engelse fans zijn verwend, omdat elke club daar elk seizoen wel gedeeltelijk door kan selecteren zonder veel moeite. Bij Everton heeft ie überhaupt amper gespeeld, dus wat die fans vinden neem ik al met een korrel zout. Blind, Tadic en ook Bergwijn konden er ook niks van. Dat zijn voor Ajax toch prima spelers gebleken. Een Van de Beek was bij Ajax ook prima, of zelfs een Klaassen. Allemaal uitgelachen daar. Kortom: nuance.

Daarnaast zijn we geen CL club. Een betere speler ga je niet krijgen, of het wordt speculeren op een onbekend talent (of een Gnonto, maar wie zegt dat dat niet gewoon een dure Bakayoko is?) of een dure huur van een speler die ritme zoekt. Ik denk dat El Ghazi voor ons een goede speler zal zijn. We kunnen het aankoopgeweld van Ajax niet bijbenen, dat is nu wat het is.
 
Ik lig echt wakker van de geruchten over El Ghazi. In Engeland uitgelachen door Villa en Everton fans omdat ‘ie er niks van kon. En nu moet hij PSV uit de brand helpen? Dan liever Saibari of (en ik ben geen fan) Bakayoko op die positie.
Enerzijds mee eens. Maar ze lachten daar Blind ook uit zo ook Donny vd Beek. Bergwijn kon er ineens ook niets meer van daar.. Dat zegt allemaal niet zo veel in de Eredivisie. Het business model zou nu moeten zijn alleen kampioen worden en miljoenen binnen halen plus spelers verkopen. Presteren in de CL bijv hoeft niet meteen maar als je het maar haalt. Als je een paar jaar geld bij elkaar hebt, dan kun je richting betere investeringen. Vergeet niet dat Ajax bijv 7 jaar geen CL haalde en dat ze met F de Boer steeds kampioen werden met spelers als Boerrigter of Sana of El Ghazi dus. Pas later hebben ze dus steeds gebouwd aan wat er nu staat.
 
Er is geen geld, geen stuiver voor investeringen. Een klein budget voor 10 mil zal nog wel te creëren zijn met betalen in termijnen van 2-3 jaar (zoals we sinds 5 jaar vaak doen). Daarom was Gakpo verkoop nodig of halen CL. Nu heb je waarschijnlijk allebei niet en ga je niet versterken. Het beetje wat er was is uitgegeven. Transfervrij of huur kan nog, maar geen waardecreatie.

Balen maar dat is de rekening van 5 jaar John de Jong en onze schrijver Gerbrands. We moeten het er maar mee doen en wachten op nieuw technisch beleid incl scouting.

Tot zover mijn positieve noot.
Blijft de vraag als dat zo is, waar is het geld dan gebleven. Er is zoals boven me gezegd al verkopen gedaan. En de 20 miljoen bij start el. de 15 miljoen waar Buitenspelgoal het over heeft plus die 20. Als je alleen al 60 procent van dat bedrag uitgeeft.
 
Zolang we niet van Gakpo horen blijft het spannend. Als hij blijft hoop ik dat er aan bassis versterkingen wordt gedacht. niet aan breedte. Als je nu niets meer iemand weg doet zou iedere aanwinst in de bassis moeten spelen. Vervanger van Noni moet er staan. Zo ook voor Luuk. Zo ook voor Max. Dan ben ik blij als die gehaald kunnen worden.
Tegen Gakpo zeg je toch dat ie het binnen een paar dagen moet laten weten. Die ga je niet op de slotdag nog laten vertrekken. Overigens zou het best kunnen dat Gakpo ook is geschrokken van zijn eigen niveau in CL kwalificatie en misschien dan toch maar besluit om nog even een seizoen hier te blijven. Zeker met het oog op het WK. Als je nu al in een vormdip zit is naar de PL verkassen wellicht niet zo'n puik plan. Gakpo is een verstandige jongen, dus dat hoop ik dan maar.
 
Blijft de vraag als dat zo is, waar is het geld dan gebleven. Er is zoals boven me gezegd al verkopen gedaan. En de 20 miljoen bij start el. de 15 miljoen waar Buitenspelgoal het over heeft plus die 20. Als je alleen al 60 procent van dat bedrag uitgeeft.
Sowieso na de negatieve resultaten van 2 jaar moet er wat worden gecorrigeerd/opgevuld. In begroting is EL wel meegenomen. Organisatie van PSV is ook in 5 jaar meegegroeid, alleen de omzet blijft achter. Bij behalen Europees zitten vaak ook nog wat bonuspremies voor spelers en staf.

Verder waar gaat het geld naartoe? Huursommen , afbetalingen oude transfers (afgelopen jaar oa Max, Bruma Doan Baumgartl), afschrijvingen, terugbetalen leningen, Herdgang, organisatie. Straks wat makkelijker praten met jaarverslag maar ik verwacht daar geen financiële meevallers te zien.
 
Sowieso na de negatieve resultaten van 2 jaar moet er wat worden gecorrigeerd/opgevuld. In begroting is EL wel meegenomen. Organisatie van PSV is ook in 5 jaar meegegroeid, alleen de omzet blijft achter. Bij behalen Europees zitten vaak ook nog wat bonuspremies voor spelers en staf.

Verder waar gaat het geld naartoe? Huursommen , afbetalingen oude transfers (afgelopen jaar oa Max, Bruma Doan Baumgartl), afschrijvingen, terugbetalen leningen, Herdgang, organisatie. Straks wat makkelijker praten met jaarverslag maar ik verwacht daar geen financiële meevallers te zien.
De financiele meevallers lopen op het veld alleen.
 
En verkoop Luckassen ? 😅 is daar al nieuws over? Man man man..

Overigens vind ik het vrij stil, had op vrijdag misschien nog wel wat verwacht. Nu het weekend en dan hebben we nog maar 3 dagen om iets uit de grabbelton van Brands te halen. De verwachtingen kunnen we wel temperen denk ik.
Zo gaat het elk jaar sinds JDJ de eindbaas is. Selectie had veel eerder doorontwikkeld moet zijn. Afhankelijk zijn wat er in de uitverkoop bak ligt is een garantie tot falen.
 
Zo gaat het elk jaar sinds JDJ de eindbaas is. Selectie had veel eerder doorontwikkeld moet zijn. Afhankelijk zijn wat er in de uitverkoop bak ligt is een garantie tot falen.
Geklets, we hebben al jaren geen goede verdediging, dit alleen maar aan JDJ toeschrijven is populisme van de bovenste plank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan