Algemene transfergeruchten

Geen enkele TD haalt alle toppers binnen. Elke TD, bij elke club ter wereld, doet miskopen. Als dat bij PSV gebeurt, dan zetten we alvast de pek en veren klaar en roepen we dat “ergens anders” het zoveel beter is. Die stelling klopt gewoonweg niet. Ook niet bij een club die het heel goed doet op verkoop (en daarom haalde ik ajax erbij, want de tot voor kort zo geroemde TD heeft er in het begin ook niet veel van gebakken), dus roepen dat niemand fouten mag maken is onzin.
Ik vind zowel de afdeling inkoop als verkoop bij PSV al een poosje niet meer de aankopen van weleer binnenhalen en spelers voor de hoofdprijs verkopen. Niet eens een beetje. En de keren dat we veel geld uitgeven zijn het veelal miskopen. Dat zegt iets over het niveau van een TD en de scouting. En dan heb ik het niet over een fout, maar over structurele verkwisting. Gakpo voor 50 mln verkopen zou een goede actie zijn, al kun je je afvragen of niet iedereen dat kan. Dumfries voor 35 mln was al veel knapper geweest en nog waard ook. Kortom, nee.. ik ben geen fan van onze TD en onze scouting.

Ik vind zowel de afdeling inkoop als verkoop bij PSV al een poosje niet meer de aankopen van weleer binnenhalen en spelers voor de hoofdprijs verkopen. Niet eens een beetje. En de keren dat we veel geld uitgeven zijn het veelal miskopen. Dat zegt iets over het niveau van een TD en de scouting. En dan heb ik het niet over een fout, maar over structurele verkwisting. Gakpo voor 50 mln verkopen zou een goede actie zijn, al kun je je afvragen of niet iedereen dat kan. Dumfries voor 35 mln was al veel knapper geweest en nog waard ook. Kortom, nee.. ik ben geen fan van onze TD en onze scouting.
Dumfries.. Die net een ondermaats seizoen achter de rug had, bij een slecht presterend PSV speelde en al publiekelijk aan had gegeven te willen verkassen? Die onderhandelingspositie was niet bepaald de beste.

En wat is er mis met Benitez, Xavi, Veerman en Sangaré?

Ajax had toen ook niks te besteden, en moesten we het doen met middelmatige spelers die nog wel haalbaar waren.

Met de verkoop van Davinson Sanchez en Milik destijds kwam er eindelijk wat budget om echt goede aankopen te doen.
In 12/13 werd voor 30 miljoen verkocht, 6 miljoen aangekocht
In 13/14 werd voor 24 miljoen verkocht, voor 7 miljoen gekocht
In 14/15 werd wederom voor 30 miljoen verkocht, voor 13 miljoen gekocht.
Enkele namen uit die periode: Sinkgraven, zivkovic, Van den Hoorn, Viergever. Even later liet men Mitchel Dijks transfervrij naar buiten wandelen om hem later voor 1 miljoen (dacht ik) weer terug te kopen van Willen II.

Denk dat ze in Nederland het beste budget hadden, maar het was qua grote aankopen niet te best wat Marc liet zien. Daarna liet ie nog meer zien, dat was ook niet best. Ja, ik maak hem zelf maar.

Dumfries.. Die net een ondermaats seizoen achter de rug had, bij een slecht presterend PSV speelde en al publiekelijk aan had gegeven te willen verkassen? Die onderhandelingspositie was niet bepaald de beste.

Dat zijn prima spelers.

Dumfries had op zijn minst 20 miljoen moeten opbrengen, dit was wel echt veel te weinig. Vooral voor iemand die nog schitterde op een EK.

Wat ik vooral storend vind is dat we altijd zo snel meedenken met een speler. Wil je weg? Okee dat is goed, het eerste bod dat binnen komt wordt geaccepteerd. Je kunt ook meedenken en gewoon een goede transfersom ontvangen. Dat begrijp ik niet zo goed.

Dumfries had op zijn minst 20 miljoen moeten opbrengen, dit was wel echt veel te weinig. Vooral voor iemand die nog schitterde op een EK.

Wat ik vooral storend vind is dat we altijd zo snel meedenken met een speler. Wil je weg? Okee dat is goed, het eerste bod dat binnen komt wordt geaccepteerd. Je kunt ook meedenken en gewoon een goede transfersom ontvangen. Dat begrijp ik niet zo goed.
Precies. Voor iedere 10 miljoen die je meer krijgt, koop je ook een klasse beter terug.

Dat zijn prima spelers.
Maar vergelijk je het dan met tijden dat we nog Ronaldo, Kezman of een Farfan binnen haalde? Ik ben het met je eens dat de scouting wat beter mag, maar ik denk dat jongens van dat niveau financieel gewoon niet meer haalbaar zijn met heel die globalisering van nu.

Klopt, hij had meer op moeten brengen. Echter snap ik wel waar het vandaan komt dat er niet meer in zat. Het probleem vind ik niet zo zeer zitten in het meedenken met spelers, maar met het naar buiten brengen er van. Daar lijkt nu wel wat in te veranderen, met al die oorlogstaal dat er niemand meer gaat vertrekken. Tuurlijk heb je er zoals bij Gakpo nooit 100% de regie in, maar ik denk dat het qua verkoopprijs al een hele hoop scheelt.

In vergelijking met? 35 jaar geleden? Andere Clubs? 10 jaar geleden?
De Ronaldo’s en Romário’s zijn onhaalbaar dankzij het Bosmanarrest en het feit dat ze in Brazilië nu ook de hoofdprijs vragen. We krijgen geen Ronald Koeman meer omdat ie boos is op de club. Of een Bommel die toen voor 6 miljoen gulden op te pikken is. Zie die Karlsson, daar wil AZ een bedrag voor hebben wat slechts enkele spelers bij PSV waard zijn.
Na een slecht eerste jaar heeft JdJ zich aardig herpakt. Bruma is te duur betaald, denk dat hij die nog vond in de bureaulade van Brands en heeft gedacht: kom, zal wel goed zijn. Baumi ook, maar je zag wel een verschil: investeren in de verdediging.
Sangare was een schot in de roos. Verlengen van Mauro, Gakpo, Madueke. Jeugd krijgt een kans. Ik vind dat ze het goed doen.

In 12/13 werd voor 30 miljoen verkocht, 6 miljoen aangekocht
In 13/14 werd voor 24 miljoen verkocht, voor 7 miljoen gekocht
In 14/15 werd wederom voor 30 miljoen verkocht, voor 13 miljoen gekocht.
Enkele namen uit die periode: Sinkgraven, zivkovic, Van den Hoorn, Viergever. Even later liet men Mitchel Dijks transfervrij naar buiten wandelen om hem later voor 1 miljoen (dacht ik) weer terug te kopen van Willen II.

Denk dat ze in Nederland het beste budget hadden, maar het was qua grote aankopen niet te best wat Marc liet zien. Daarna liet ie nog meer zien, dat was ook niet best. Ja, ik maak hem zelf maar.
Klopt wat je zegt, maar de periode ervoor was zeer bepalend voor dit beleid. Er moest toen flink wat verlies worden goedgemaakt door enkele slechte jaren, en men is ook een stuk zuiniger aan gaan doen in beginsel om wat buffer te creëren. Toen dit er eenmaal was, was er ruimte voor grotere transfers.

51a80affd6ddf46a59c4026e02c08f58.png

Klopt wat je zegt, maar de periode ervoor was zeer bepalend voor dit beleid. Er moest toen flink wat verlies worden goedgemaakt door enkele slechte jaren, en men is ook een stuk zuiniger aan gaan doen in beginsel om wat buffer te creëren. Toen dit er eenmaal was, was er ruimte voor grotere transfers.

51a80affd6ddf46a59c4026e02c08f58.png
2009-2010 ... Sulejmani toevallig?

Ziyech is één van de weinige spelers die 'schijt heeft' aan een club. Ziyech is er voor Ziyech.
Volgens mij zijn er juist heel veel spelers die 'schijt hebben' aan een club. Flink geld verdienen en hoppen naar een andere club waar ze vervolgens weer "schijt aan hebben'.

We herhalen onszelf waarschijnlijk. Maar iedereen kon al maanden zien dat er in de verdediging een CV voor de basis bij moest, en een extra spits/vervanger voor Madueke. Elke wedstrijd komen er goals tegen. En we hebben veel kansen nodig. Vanavond weer heel duidelijk geworden.

Maar wat doet men? Al maanden niets. Net als voorgaande jaren in juni is het heel wat, en denk je, nu hebben ze het wel op orde. Maar uiteindelijk klopt het elftal weer niet. Natuurlijk is er niet veel geld, en is het aan de ene kant wel logisch om te wachten tot na wel of geen CL, zodat er betere spelers te halen zijn. Maar dat is dus een groot risico. En nu zijn we weer met lege handen. Gegokt en verloren.

Of nog erger, ze dachten eigenlijk wel dat dit elftal al helemaal top was. Zo'n Saibari is een leuke speler, maar zeker geen PSV 1. Iets voor Twente ofzo. Hetzlefde geldt voor Obispo etc. Wordt weer een wisselvallig seizoen zo.

Er
We herhalen onszelf waarschijnlijk. Maar iedereen kon al maanden zien dat er in de verdediging een CV voor de basis bij moest, en een extra spits/vervanger voor Madueke. Elke wedstrijd komen er goals tegen. En we hebben veel kansen nodig. Vanavond weer heel duidelijk geworden.

Maar wat doet men? Al maanden niets. Net als voorgaande jaren in juni is het heel wat, en denk je, nu hebben ze het wel op orde. Maar uiteindelijk klopt het elftal weer niet. Natuurlijk is er niet veel geld, en is het aan de ene kant wel logisch om te wachten tot na wel of geen CL, zodat er betere spelers te halen zijn. Maar dat is dus een groot risico. En nu zijn we weer met lege handen. Gegokt en verloren.

Of nog erger, ze dachten eigenlijk wel dat dit elftal al helemaal top was. Zo'n Saibari is een leuke speler, maar zeker PSV 1. iets voor Twente ofzo. Hetzlefde geldt voor Obispo etc. Wordt weer een wisselvallig seizoen zo.
Er was geld voor een grote aankoop. Dat is letterlijk gezegd. Ook als we de CL niet haalden...

Terug
Bovenaan Onderaan