Algemene transfergeruchten

Ik zeg er ook bij dat men het moet accepteren. De reactie van Feyenoord fans is buiten alle proporties. Ik geef aan dat ik snap dat er sentiment is. ik zou het niet leuk vinden als Eriksen naar Psv zou gaan maar als hij dat wil prima wat mij betreft. Vind alleen dat Psv en Feyenoord als clubs zich raar opstellen bijv in het geval Bergwijn en Ihattaren en ook situatie Berghuis. Prijs noemen en als Ajax dan interesse toont moet er opeens miljoenen bij.
Dat is toch logisch? Je wilt toch niet jou beste spelers aan de concurrent verkopen? Denk je dat ze in Engeland niet meer voor een top speler van de concurrent betalen?
 
Ja! Wat verwachten we nog aan inkomende transfers? Volgens mij een basis spits die concurrentie aankan met Zahavi en 2 toptalenten die accepteren dat ze achter Madueke en middenvelders wachten op hun kans

Middenvelder
Rechtsbuiten
Spits (Berisha)

Weinig geruchten verder nog.

Daarnaast verwacht ik eigenlijk wel dat een deel van de inkomsten en 50mln wordt geinvesteerd in Jong PSV (Maduekes/Malens)
Mocht PSV Berisha halen, dan heeft met Zahavi, Romero, Berisha, Fofana 4 spitsen in huis. Dat zou ondanks dat Berisha mij een goede aankoop lijkt, toch ten koste gaan van een Fofana. Als je de wedstrijd van JPSV tegen Jong Lille ziet van afgelopen week maakte Fofana en Bakakyoko (rechtsbuiten) de meeste indruk. Ik zou deze jongens de kans geven als back-up.
 
Mocht PSV Berisha halen, dan heeft met Zahavi, Romero, Berisha, Fofana 4 spitsen in huis. Dat zou ondanks dat Berisha mij een goede aankoop lijkt, toch ten koste gaan van een Fofana. Als je de wedstrijd van JPSV tegen Jong Lille ziet van afgelopen week maakte Fofana en Bakakyoko (rechtsbuiten) de meeste indruk. Ik zou deze jongens de kans geven als back-up.
Moet ie wel even bijtekenen (Fofana)
 
Ik zeg er ook bij dat men het moet accepteren. De reactie van Feyenoord fans is buiten alle proporties. Ik geef aan dat ik snap dat er sentiment is. ik zou het niet leuk vinden als Eriksen naar Psv zou gaan maar als hij dat wil prima wat mij betreft. Vind alleen dat Psv en Feyenoord als clubs zich raar opstellen bijv in het geval Bergwijn en Ihattaren en ook situatie Berghuis. Prijs noemen en als Ajax dan interesse toont moet er opeens miljoenen bij.
Ik kan me nog wat reacties herinneren toen Vermeer naar Feyenoord ging. Iets met een pop en een strop....

Ajax is momenteel in de gelukkige situatie dat ze zowel sportief als financieel bovenaan de piramide staan. Nu dan, want die situatie is ook al anders geweest. En in een andere situatie (en ja, die gaat er ook weer komen, in het voetbal is niets oneindig) wil ik wel eens zien hoe genuanceerd de ajaxfans gaan reageren als de beste speler wordt overgenomen door de aartsvijand of de directe concurrent. Of dacht je dat Tadic een bloemetje gaat krijgen met een kaartje (veel geluk, en kom rustig nog eens langs) als hij naar PSV zou gaan vertrekken?
Daarnaast: moet je je directe concurrent gaan versterken? Ik denk het niet, tenzij het heel veel geld gaat opleveren.
 
Oeh ja want dat doe je niet bij het grote Ajax! Niemand wil dat een sterspeler naar een concurrent gaat, dus gooi je daar een prijs bij. Het is niet dat Overmars zal zeggen, oh is goed jongens ik laat Tadic voor een prikkie naar Rotterdam verkassen.
Verschil is dat zowel psv als Feyenoord (zeker Feyenoord) niet de financiële middelen heeft om dergelijke basis spelers te kopen.
 
Ik kan me nog wat reacties herinneren toen Vermeer naar Feyenoord ging. Iets met een pop en een strop....

Ajax is momenteel in de gelukkige situatie dat ze zowel sportief als financieel bovenaan de piramide staan. Nu dan, want die situatie is ook al anders geweest. En in een andere situatie (en ja, die gaat er ook weer komen, in het voetbal is niets oneindig) wil ik wel eens zien hoe genuanceerd de ajaxfans gaan reageren als de beste speler wordt overgenomen door de aartsvijand of de directe concurrent. Of dacht je dat Tadic een bloemetje gaat krijgen met een kaartje (veel geluk, en kom rustig nog eens langs) als hij naar PSV zou gaan vertrekken?
Daarnaast: moet je je directe concurrent gaan versterken? Ik denk het niet, tenzij het heel veel geld gaat opleveren.
Zie eerst maar eens tot de situatie te komen dat jouw club de beste spelers kan weghalen. Dit was in de jaren 70-90 makkelijker als nu. Ajax is behoorlijk stabiel nu.
 
Zie eerst maar eens tot de situatie te komen dat jouw club de beste spelers kan weghalen. Dit was in de jaren 70-90 makkelijker als nu. Ajax is behoorlijk stabiel nu.
Sinds de grote verlosser zich er niet meer mee kan bemoeien.
 
Ajax betaald toren hoge salarissen, met het geld van de CL en de transfers kan dat allemaal natuurlijk. En ookal pissen ze een keer naast de pot dan hebben ze ook nog wel een buffer. Maar als je straks 2 maal geen CL speelt dan heeft Ajax met al hun salarissen ook een probleem. Ook mede omdat spelers dan minder waard zijn.
 
Mwah praat geheel naar de situatie. Als jullie weer meedoen voor plek 1 zal ik weeer iets meer bescheiden doen. 😏
Dat doet PSV altijd. Volgens mij was het verschil vorig seizoen in januari nog helemaal niet zo groot… En het eerste jaar met van Bommel was PSV vrij ongelukkig dan dat Ajax zo oppermachtig was…
 
Zie eerst maar eens tot de situatie te komen dat jouw club de beste spelers kan weghalen. Dit was in de jaren 70-90 makkelijker als nu. Ajax is behoorlijk stabiel nu.
Ja, de acties van JC hebben ons aardig wat spelers opgeleverd.Als we het hebben over “hoe ga ik met talenten om”. Daar kan Schmidt nog wat van leren…
Maar goed. Als je een beetje terugkijkt is de situatie al 35 jaar redelijk stabiel. PSV en Ajax wisselen van plek, met af en toe een gek jaar dat er een ander kampioen wordt.
Na eind jaren ‘80 zijn er geen grote namen meer van Ajax naar PSV gegaan. Ook andersom niet trouwens.
Berghuis naar Ajax is een middelvinger van Overmars richting Rotterdam. Net zoals de middelvinger van JC naar Amsterdam in ‘83.
 
Dat doet PSV altijd. Volgens mij was het verschil vorig seizoen in januari nog helemaal niet zo groot… En het eerste jaar met van Bommel was PSV vrij ongelukkig dan dat Ajax zo oppermachtig was…
Uhm 14 punten. Als je bij je standpunt blijft van niet zo groot dan was t wel erg droevig met psv.

lijkt erop dat psv dit jaar veel sterker is. Gefeliciteerd met overwinning. 👏🏻
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat doet PSV altijd. Volgens mij was het verschil vorig seizoen in januari nog helemaal niet zo groot… En het eerste jaar met van Bommel was PSV vrij ongelukkig dan dat Ajax zo oppermachtig was…
Ze waren vooral verrassend sterk in de CL; in de competitie wonnen ze wel meestal, maar was het ook regelmatig maar net of met geluk. Tegen Feyenoord met 6-2 eraf.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik kan me nog wat reacties herinneren toen Vermeer naar Feyenoord ging. Iets met een pop en een strop....

Ajax is momenteel in de gelukkige situatie dat ze zowel sportief als financieel bovenaan de piramide staan. Nu dan, want die situatie is ook al anders geweest. En in een andere situatie (en ja, die gaat er ook weer komen, in het voetbal is niets oneindig) wil ik wel eens zien hoe genuanceerd de ajaxfans gaan reageren als de beste speler wordt overgenomen door de aartsvijand of de directe concurrent. Of dacht je dat Tadic een bloemetje gaat krijgen met een kaartje (veel geluk, en kom rustig nog eens langs) als hij naar PSV zou gaan vertrekken?
Daarnaast: moet je je directe concurrent gaan versterken? Ik denk het niet, tenzij het heel veel geld gaat opleveren.
In het voetbal weet je het inderdaad nooit. Doet me denken aan de periode dat Ajax alles had maar een paar jaar later maar opeens heel veel verspilde en ook het voetbal hard achteruit ging. Was dat niet in de periode Stam, Davids of later met Sulejmani ergens?
Overmars heeft het anders gedaan door eerst flink te sparen en gerichte aankopen te doen.
Een oliesjeik kan trouwens ook wonderen doen voor een club (City, PSG) en de verhoudingen doen veranderen
 
Terug
Bovenaan Onderaan