Algemene transfergeruchten

Ja, die missen we. Ik hoop dat Sanga-nogwat goals zoals Mura scoorde gaat voorkomen. Door de hoge pressing viel er links in de verdediging een heel gat. Vervolgens verdedigde Boscagli als een juffertje en werd het een goal. Hopelijk is de bal al weg, voordat Boscagli aan de slag moet. ;)

Begin je oud te worden? :unsure: Die twee extra letters die nog volgden op 'Sanga' waren al teveel voor je om te onthouden? :ROFL:
 
Ben ik de enige die zich een klein beetje begint te irriteren aan Ihattaren, maar ook vooral aan de hele.media om hem heen?

Zie nu op Voetbalzone een 'artikel' waarop wordt vermeld dat Ihattaren een Instagram film in z'n dure nieuwe auto 'fuck die haters' op zet. Jongen, je bent te zwaar en traint blijkbaar niet voluit. Tegelijkertijd wordt hij bij elk voetbalprogramma behalve studio voetbal de basis ingeroepen.

Vind dit echt zonde. Wordt hierdoor oprecht steeds banger voor een situatie a la Bakkali/Labyad. Hoop dat hij nog veel contact heeft met Ibi.. maar ik baal echt van de situatie de afgelopen weken
 
Ben ik de enige die zich een klein beetje begint te irriteren aan Ihattaren, maar ook vooral aan de hele.media om hem heen?

Zie nu op Voetbalzone een 'artikel' waarop wordt vermeld dat Ihattaren een Instagram film in z'n dure nieuwe auto 'fuck die haters' op zet. Jongen, je bent te zwaar en traint blijkbaar niet voluit. Tegelijkertijd wordt hij bij elk voetbalprogramma behalve studio voetbal de basis ingeroepen.

Vind dit echt zonde. Wordt hierdoor oprecht steeds banger voor een situatie a la Bakkali/Labyad. Hoop dat hij nog veel contact heeft met Ibi.. maar ik baal echt van de situatie de afgelopen weken

Zal straks de selectie van Oranje ook niet halen. Gaat ie naar Marokko en als het zo doorgaat is het dus via de achterdeur exit bij Oranje EN PSV. Er is nog genoeg tijd om het om te draaien, maar het gaat niet de goede kant op. Het zal ook eens niet dat zo'n supertalent die bij PSV de sterren van de hemel speelt weer eens te mooi is om waard te zijn.
 
Ben ik de enige die zich een klein beetje begint te irriteren aan Ihattaren, maar ook vooral aan de hele.media om hem heen?

Zie nu op Voetbalzone een 'artikel' waarop wordt vermeld dat Ihattaren een Instagram film in z'n dure nieuwe auto 'fuck die haters' op zet. Jongen, je bent te zwaar en traint blijkbaar niet voluit. Tegelijkertijd wordt hij bij elk voetbalprogramma behalve studio voetbal de basis ingeroepen.

Vind dit echt zonde. Wordt hierdoor oprecht steeds banger voor een situatie a la Bakkali/Labyad. Hoop dat hij nog veel contact heeft met Ibi.. maar ik baal echt van de situatie de afgelopen weken

We weten wat hij ongeveer qua Nederlandse rap luistert, of het nou wel of niet loopt: Hij zou nog steeds de zelfde muziek luisteren en van Duitse sportauto's houden. dat zijn van die dingen die een site als Voetbalzone graag laat zien... toch maak ik me ook wel zorgen om Ihhataren want alle ogen zijn op hem gericht terwijl hij niet lekker in zijn vel zit..
 
En weet je... het gaat op deze manier voor jongens met Marokkaanse roots steeds lastiger wordt om de top te halen. Als dit ook uitloopt op een echec, kan het maar zo zijn dat clubs de volgende keer 2 keer nadenken voor ze een Marokkaans talent scouten. Dat heeft niks met haters te maken. Ook niet met racisme. Wel met rendement. Uiteindelijk moet je het zelf doen. Ondanks alle drempels. Die heeft namelijk ieder mens. Soms krijg je een kans. Of je hem pakt is aan jou.
 
Mee eens. Ik heb ook verder niks tegen Mo als persoon. Maakt lekker een geintje met de pers etc. Maar het siert gewoon echt niet. Gelukkig zijn er in mijn ogen ook positieve voorbeelden zoals Affelay en Nourdin Amrabat die zijn verwachte niveau heeft overstegen en nu ook als analist aan tafel hele interessante meningen oppert. Maar het blijft wel een lastig probleem, marrokaanse aanvallers bij PSV die veel te snel een vedette rol opeisen en bij de eerste tegenvaller meteen de club verlaten
 
Ben ik de enige die zich een klein beetje begint te irriteren aan Ihattaren, maar ook vooral aan de hele.media om hem heen?

Zie nu op Voetbalzone een 'artikel' waarop wordt vermeld dat Ihattaren een Instagram film in z'n dure nieuwe auto 'fuck die haters' op zet. Jongen, je bent te zwaar en traint blijkbaar niet voluit. Tegelijkertijd wordt hij bij elk voetbalprogramma behalve studio voetbal de basis ingeroepen.

Vind dit echt zonde. Wordt hierdoor oprecht steeds banger voor een situatie a la Bakkali/Labyad. Hoop dat hij nog veel contact heeft met Ibi.. maar ik baal echt van de situatie de afgelopen weken

Ik erger me nog niet, maar ik maak me steeds meer zorgen of de belofte ook daadwerkelijk wordt ingelost de komende jaren. Ik hoop het echt van harte.
 
En weet je... het gaat op deze manier voor jongens met Marokkaanse roots steeds lastiger wordt om de top te halen. Als dit ook uitloopt op een echec, kan het maar zo zijn dat clubs de volgende keer 2 keer nadenken voor ze een Marokkaans talent scouten. Dat heeft niks met haters te maken. Ook niet met racisme. Wel met rendement. Uiteindelijk moet je het zelf doen. Ondanks alle drempels. Die heeft namelijk ieder mens. Soms krijg je een kans. Of je hem pakt is aan jou.
Dit lijkt mij dan juist weer een perfect voorbeeld van racisme. Omdat andere Marokkanen niet voldeden, ook de volgende Marokkaan niet aannemen.
 
Mee eens. Ik heb ook verder niks tegen Mo als persoon. Maakt lekker een geintje met de pers etc. Maar het siert gewoon echt niet. Gelukkig zijn er in mijn ogen ook positieve voorbeelden zoals Affelay en Nourdin Amrabat die zijn verwachte niveau heeft overstegen en nu ook als analist aan tafel hele interessante meningen oppert. Maar het blijft wel een lastig probleem, marrokaanse aanvallers bij PSV die veel te snel een vedette rol opeisen en bij de eerste tegenvaller meteen de club verlaten
Afellay en Amrabat overstegen het verwachtte niveau? Die volg ik even niet...
 
Dit lijkt mij dan juist weer een perfect voorbeeld van racisme. Omdat andere Marokkanen niet voldeden, ook de volgende Marokkaan niet aannemen.
Racisme my ass. Mo moet niet janken en laten zien wat hij waard is. En als zijn stardom straks in de kiem smoort is hij inderdaad de volgende jonge Marokkaanse voetballer die een grote toekomst voorspeld werd maar die het niet kon waarmaken. Is dat triest? Zeker! Zonde van zoveel talent. Maar racisme? Kom op. De top is hard. En hoge bomen vangen nou eenmaal meer wind. Daar word je ook voor betaald. Kun je het om wat voor reden niet aan, moet je lekker wat anders gaan doen.
 
Racisme my ass. Mo moet niet janken en laten zien wat hij waard is. En als zijn stardom straks in de kiem smoort is hij inderdaad de volgende jonge Marokkaanse voetballer die een grote toekomst voorspeld werd maar die het niet kon waarmaken. Is dat triest? Zeker! Zonde van zoveel talent. Maar racisme? Kom op. De top is hard. En hoge bomen vangen nou eenmaal meer wind. Daar word je ook voor betaald. Kun je het om wat voor reden niet aan, moet je lekker wat anders gaan doen.
Miljoenen tellen bijvoorbeeld.
Ik wou dat ze mij een paar miljoen gaven voor iets waar ik niet geschikt voor ben.
Er is zat om uit te kiezen. :grin:
 
Racisme my ass. Mo moet niet janken en laten zien wat hij waard is. En als zijn stardom straks in de kiem smoort is hij inderdaad de volgende jonge Marokkaanse voetballer die een grote toekomst voorspeld werd maar die het niet kon waarmaken. Is dat triest? Zeker! Zonde van zoveel talent. Maar racisme? Kom op. De top is hard. En hoge bomen vangen nou eenmaal meer wind. Daar word je ook voor betaald. Kun je het om wat voor reden niet aan, moet je lekker wat anders gaan doen.

Maar jouw reactie is toch geen reactie op waar Mikasa op doelt?
 
Je bedoelt dat het racisme is wanneer clubs 2 keer nadenken bij een volgende Marokkaanse speler?

Dat is in ieder geval waar Mikasa op doelde, jouw reactie gaat vervolgens om de speler in kwestie die niet voldoet. Dat is inderdaad geen racisme. Vervolgens concluderen dat alle Marokkanen het niet kunnen en dus niet meer in aanmerking komen is waar Mikasa het over heeft.
 
Ik denk dat je dat niet meteen racisme moet noemen maar juist die discussie aan moet gaan. De verschillen benoemen of onderzoeken maakt je niet meteen een Mengele. Clubs denken in rendement. Als keer op keer een Marokkaanse speler het uiteindelijk niet haalt, zou je je af kunnen vragen waar dat dan aan ligt ipv het op racisme te gooien. Ik leer mijn kinderen in ieder geval dat ze bij falen eerst naar zichzelf moeten kijken en dat qua gedrag je omgeving doorgaans een hele goede spiegel is.
 
Ik denk dat je dat niet meteen racisme moet noemen maar juist die discussie aan moet gaan. De verschillen benoemen of onderzoeken maakt je niet meteen een Mengele. Clubs denken in rendement. Als keer op keer een Marokkaanse speler het uiteindelijk niet haalt, zou je je af kunnen vragen waar dat dan aan ligt ipv het op racisme te gooien. Ik leer mijn kinderen in ieder geval dat ze bij falen eerst naar zichzelf moeten kijken en dat qua gedrag je omgeving doorgaans een hele goede spiegel is.

heel wijze woorden
 
Ik denk dat je dat niet meteen racisme moet noemen maar juist die discussie aan moet gaan. De verschillen benoemen of onderzoeken maakt je niet meteen een Mengele. Clubs denken in rendement. Als keer op keer een Marokkaanse speler het uiteindelijk niet haalt, zou je je af kunnen vragen waar dat dan aan ligt ipv het op racisme te gooien. Ik leer mijn kinderen in ieder geval dat ze bij falen eerst naar zichzelf moeten kijken en dat qua gedrag je omgeving doorgaans een hele goede spiegel is.

Verschillen benoemen of onderzoeken is uiteraard geen racisme. Maar als een club een speler per definitie niet zou halen omdat het een Marokkaan is, dan is dat discriminatie op grond van afkomst, en dat is wel racisme. Algemener gesteld: een individu moet behandeld worden op grond van zijn/haar eigenschappen, niet door hem/haar in een hokje te stoppen en af te gaan op statistieken die voor dat hokje gelden.

Maar het is nogal een theoretische discussie, want hoe zou het uberhaupt hard gemaakt moeten worden? Bij bijvoorbeeld een sollicitatie zou het nog kunnen, want dan kan een onterecht afgewezen kandidaat aanvoeren dat hij objectief beter gekwalificeerd is dan de uiteindelijke kandidaat. Maar zelfs dan is het lastig.

Maar voetballers solliciteren niet en je kunt als voetballer / talent nooit hard maken dat je niet door de scouting bent opgepikt vanwege je afkomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan