Algemene transfergeruchten

Volgens het ED heeft JDJ gezegd dat er geen grote aankopen meer komen. Als dat betekent dat we het dit centrale duo moeten gaan doen, dan voorzie ik toch wat extra gegengoals als de gegenpressing niet functioneert.
Als onze nieuwe middenvelder die gaten wel weet te dichten, mogen we nog hopen.
 
Nah, volgens Rik Elfrink en John de Jong is met Sangare naar verwachting de laatste grote aankoop van deze transferperiode gedaan.

Ik heb weer het gevoel dat we centraal achterin veel kwaliteit tekort komen, en we lijken de verbindingsspeler op het middenveld te missen.

De selectie lijkt me zeker beter dan vorig jaar, maar weer niet goed genoeg. Gemiste kans, zeker waar het gaat om het afstoten van spelers die niet voldoen.
 
Volgens het ED heeft JDJ gezegd dat er geen grote aankopen meer komen. Als dat betekent dat we het dit centrale duo moeten gaan doen, dan voorzie ik toch wat extra gegengoals als de gegenpressing niet functioneert.
Mogelijk nog wel huur, las ik.
Wie weet...
 
Boscagli, Viergever, Obispo en Baumgartl zijn (op dit moment) subtopniveau. Boscagli is in de passing naar voren sterker dan een gemiddelde cv, maar onder druk vind ik het (nog) geen echte vent.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nah, volgens Rik Elfrink en John de Jong is met Sangare naar verwachting de laatste grote aankoop van deze transferperiode gedaan.

Ik heb weer het gevoel dat we centraal achterin veel kwaliteit tekort komen, en we lijken de verbindingsspeler op het middenveld te missen.

De selectie lijkt me zeker beter dan vorig jaar, maar weer niet goed genoeg. Gemiste kans, zeker waar het gaat om het afstoten van spelers die niet voldoen.

Nee dat snap ik, die Sangare is al 2 meter. Vind er maar eens eentje die groter is
 
Boscagli, Viergever, Obispo en Baumgartl zijn (op dit moment) subtopniveau. Boscagli is in de passing naar voren sterker dan een gemiddelde cv, maar onder druk vind ik het (nog) geen echte vent.
Daar moet ook minstens een speler van weg. En als er een nieuwe CV komt, kan er nog een weg. 4 is zat, toch? Misschien omdat ze ook de backs vervangen, dan 5.
 
Volgens het ED heeft JDJ gezegd dat er geen grote aankopen meer komen. Als dat betekent dat we het dit centrale duo moeten gaan doen, dan voorzie ik toch wat extra gegengoals als de gegenpressing niet functioneert.
Wel vreemd omdat er aantal gesproken werd over de verdediger en middevelder. Maar goed de term groot is ook relatief. Max en Sangare kosten zulke bedragen waarvan ik eigenlijk niet eens verwachte dat PSV (tijdens corona) zoveel te besteden had.

Als we een CV huren of wellicht goedkoop kunnen oppikken dan kan de selectie best in orde zijn. Gelukkig zijn Dumfries en Malen nog behouden.
 
Wel vreemd omdat er aantal gesproken werd over de verdediger en middevelder. Maar goed de term groot is ook relatief. Max en Sangare kosten zulke bedragen waarvan ik eigenlijk niet eens verwachte dat PSV (tijdens corona) zoveel te besteden had.

Als we een CV huren of wellicht goedkoop kunnen oppikken dan kan de selectie best in orde zijn. Gelukkig zijn Dumfries en Malen nog behouden.

John dacht met Sangare een verdedigende middenvelder te halen, pats boem knap 2 in 1 deal! Toppertje hoor, die John.
 
Een goede CV zou zeker gewenst zijn. Zonder zijn we niet per definitie afgeschreven, maar het wordt wel een stuk moeilijker. Op het eerste gezicht heeft PSV zich nog redelijk gehouden in de eerste 4 wedstrijden. 4 tegengoals, waarvan 2 persoonlijke blunders zijn en je dus niet tegen had moeten krijgen (belangrijk hier is dat de tegenstander ze zelf dus niet heeft afgedwongen) en 1 onterechte penalty. Alleen de goal van Mura was er eentje waarbij de verdediging liep te slapen. Mvogo heeft ons, als contrast met zijn blunders, een aantal keren gered met puike reddingen. Dat je echter regelmatig kansen tegen gaat krijgen is niet geheel onlogisch, want dat is inherent aan de speelstijl. Het hele team staat hoog, backs dienen als extra vleugelaanvallers. Counters zijn de zwakte van dit systeem, niet voor niets dat het ''gegenpressing'' heet. Als je immers de bal kwijt raakt moet je zo snel en effectief mogelijk storen om te voorkomen dat de tegenstander de counter goed uitspeelt.

Belangrijk bij gegenpressing is dat je veel scoort. Het hele systeem draait namelijk erg expliciet op ''scoor meer goals dan je tegenstander''. Zie Liverpool, waar men met Klopp de onbetwiste koning van de gegenpressing in huis heeft. Klopp noemde het zelf een keer ''heavy metal voetbal'' en ik kan mij daar wel in vinden. Het is een intense speelstijl die veel vraagt, grenzen opzoekt en niet op ''safe'' speelt. Liverpool krijgt regelmatig goals tegen en je ziet dat zelfs een Van Dijk gewoon het middenveld in dribbelt of soms zelfs in de spits opduikt. Liverpool scoort echter zoveel goals dat de tegenstander zelden met een overwinning aan de haal gaat. Liverpool krijgt bijna alle goals tegen uit counters, maar leunt ook heel erg op een sterke keeper (moet je maar eens kijken hoeveel saves Alisson per wedstrijd maakt) en een sterke CV (Van Dijk) die niet eens zo vaak ingrijpt, maar vooral met positionering en dominantie in de lucht vooral de lange ballen eruit haalt, en daarnaast goed kan opbouwen. Dat heeft Klopp goed gezien, want een van de beste manieren om gegenpressing doorgaans te bestrijden is door met een lange bal al die druk-zettende spelers van je tegenstander over te slaan en snel je aanvallende spelers voorin te bereiken, die vaak veel ruimte hebben. Overigens moeten de spelers van Klopp ook goed kunnen voetballen. De keeper kan het en met Van Dijk beschikt Liverpool over de beste voetballende verdediger. Wat dat betreft snap ik Schmidts fascinatie met Boscagli dus wel, vanuit voetballend oogpunt.

Bij ons zie je dat we dus ook erg afhankelijk zijn van de keeper, die veel reddingen moet maken. Idealiter heb je dus nog een CV achterin die in de lucht goed is en met ruimte in de rug kan spelen. Dat missen we nog het meest. Het is voor een tegenstander nog te makkelijk om te counteren met lange ballen, voornamelijk door de lucht.
 
Laatst bewerkt:
Bruma kan dat waarschijnlijk net zo goed als spits spelen. Hij is overal in te zetten en zo enorm constant.
Mooi mondkapje in je avatar Reem!
Hahaha scherp. Mooi gedaan Bacchus
Een goede CV zou zeker gewenst zijn. Zonder zijn we niet per definitie afgeschreven, maar het wordt wel een stuk moeilijker. Op het eerste gezicht heeft PSV zich nog redelijk gehouden in de eerste 4 wedstrijden. 4 tegengoals, waarvan 2 persoonlijke blunders zijn en je dus niet tegen had moeten krijgen (belangrijk hier is dat de tegenstander ze zelf dus niet heeft afgedwongen) en 1 onterechte penalty. Alleen de goal van Mura was er eentje waarbij de verdediging liep te slapen. Mvogo heeft ons, als contrast met zijn blunders, een aantal keren gered met puike reddingen. Dat je echter regelmatig kansen tegen gaat krijgen is niet geheel onlogisch, want dat is inherent aan de speelstijl. Het hele team staat hoog, backs dienen als extra vleugelaanvallers. Counters zijn de zwakte van dit systeem, niet voor niets dat het ''gegenpressing'' heet. Als je immers de bal kwijt raakt moet je zo snel en effectief mogelijk storen om te voorkomen dat de tegenstander de counter goed uitspeelt.

Belangrijk bij gegenpressing is dat je veel scoort. Het hele systeem draait namelijk erg expliciet op ''scoor meer goals dan je tegenstander''. Zie Liverpool, waar men met Klopp de onbetwiste koning van de gegenpressing in huis heeft. Klopp noemde het zelf een keer ''heavy metal voetbal'' en ik kan mij daar wel in vinden. Het is een intense speelstijl die veel vraagt, grenzen opzoekt en niet op ''safe'' speelt. Liverpool krijgt regelmatig goals tegen en je ziet dat zelfs een Van Dijk gewoon het middenveld in dribbelt of soms zelfs in de spits opduikt. Liverpool scoort echter zoveel goals dat de tegenstander zelden met een overwinning aan de haal gaat. Liverpool krijgt bijna alle goals tegen uit corners, maar leunt ook heel erg op een sterke keeper (moet je maar eens kijken hoeveel saves Alisson per wedstrijd maakt) en een sterke CV (Van Dijk) die niet eens zo vaak ingrijpt, maar vooral met positionering en dominantie in de lucht vooral de lange ballen eruit haalt. Dat heeft Klopp goed gezien, want een van de beste manieren om gegenpressing doorgaans te bestrijden is door met een lange bal al die druk-zettende spelers van je tegenstander over te slaan en snel je aanvallende spelers voorin te bereiken, die vaak veel ruimte hebben.

Bij ons zie je dat we dus ook erg afhankelijk zijn van de keeper, die veel reddingen moet maken. Idealiter heb je dus nog een CV achterin die in de lucht goed is en met ruimte in de rug kan spelen. Dat missen we nog het meest. Het is voor een tegenstander nog te makkelijk om te counteren met lange ballen, voornamelijk door de lucht.
Ja, die missen we. Ik hoop dat Sanga-nogwat goals zoals Mura scoorde gaat voorkomen. Door de hoge pressing viel er links in de verdediging een heel gat. Vervolgens verdedigde Boscagli als een juffertje en werd het een goal. Hopelijk is de bal al weg, voordat Boscagli aan de slag moet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan