Algemene transfergeruchten

Hij is misschien niet de nieuwe Kante, Cassemiro, Pogba of Camavinga, maar als hij maar de helft van het vermogen en talent van deze spelers bezit, dan gaat hij zich uitstekend redden binnen de eredivisie, onze Mickey Mouse competitie. Dus, wat mij betreft zeer welkom....!
Waarom zou hij niet de nieuwe Kanté zijn?
 
Ik heb er vertrouwen in dat deze jongen van toegevoegde waarde kan zijn, waarom ook niet! Er kleeft wel altijd een minpunt aan een Afrikaanse speler en dat heet die verrekte Afrika cup die midden in een seizoen wordt gehouden, waardoor je een speler zomaar een wedstrijd of 4/5 moet missen! Ik weet niet of die dit seizoen gehouden wordt.
Hij speelt heel weinig voor t nationale elftal
 
Hij lijkt inderdaad niet super snel, hoewel ik hem ook niet traag zou noemen. Mooie pass, vooral ook goede lange ballen. Hij compenseert zijn ietwat ''slungelige'' bewegingen met pure kracht. Je ziet hem vaak de bal goed afschermen en spelers van zich af houden. De Ligue 1 is een erg fysieke competitie, vooral omdat het wemelt van de donkere spelers en naast de in Frankrijk geboren spelers met donkere huidskleur kopen die clubs ook veelal talenten uit Afrikaanse landen (natuurlijk veelal voormalige kolonies zoals Senegal en Ivoorkust). In de Eredivisie steekt hij fysiek overal boven uit. Alles natuurlijk gebaseerd op wat filmpjes, maar past wat dat betreft perfect bij Schmidt zijn spel. Counters van de tegenstander stoppen, bal afpakken en naar voren ermee naar onze snelle en creatieve jongens. Met hem heb je overigens ook weer eens een speler die een luchtduel kan winnen. Dit PSV is echt heel slecht in de lucht en dat zag je bij onze eerste drie wedstrijden, waar luchtduels echt zelden werden gewonnen en eerder werden aangegaan om de tegenstander niet vrij te laten.

Dat nog niemand hem heeft opgepikt hoeft ook niet alles te zeggen natuurlijk. Schijnbaar was Southampton heel dichtbij. Max werd wonder boven wonder ook door niemand opgepikt, terwijl die een duidelijke vertrekwens zou hebben gehad (wilde vorig jaar al weg, maar mocht toen niet van Augsburg). Het kan soms raar lopen. Het zou mij niet verbazen als het aantrekken van jongens als Max weer een pluspuntje is voor andere spelers van naam om hier naartoe te komen, omdat PSV zich in de transfermarkt momenteel toch wel ambitieus opstelt.

Mja, ik ben nog niet helemaal overtuigd hoor, zo op basis van de filmpjes; heb je niet juist snelheid nodig met het spel dat Schmidt wil spelen? Zijn overzicht en passing lijkt wel prima, maar op de beelden ziet het spel er wat traag uit, kan ook aan de beelden liggen overigens. Vooralsnog neigt mijn gevoel wat meer naar "Baumgartl-achtige aankoop" dan naar iets optimistisch, maar we gaan het zien. Hierna graag nog een LCV en dan is het compleet, hoewel de selectie dan nog steeds heel mager is, met weinig achter de hand, met name achterin.
 
Niet spelen. Interlands zijn op 1 hand te tellen. Heb het vermoeden dat hij dus ook niet vaak bij de selectie zit, maar heb daar geen bewijs voor.
Hij is nog jong en er is weinig gevoetbald dit jaar.
 
Stilletjes aan zijn ze wel een mooie selectie aan het creëren, zeker in vergelijking tot vorig jaar.

Van de uitgaande transfers ga ik niemand missen.

Malen zie ik als een nieuwe speler na zijn zware blessure, en daarnaast dan al in iedere linie een versterking met Zahavi, Sangare, Max. Zeer gerichte aankopen, als De Jong dan ook nog een beer van een centrale verdediger aan weet te trekken dan is het helemaal feest.

Tel daarbij de hele nieuwe staf op en ik kan niet anders dan concluderen dat ze goed bezig zijn!
 

zijn debuut kwam pas in 2019. En heeft ook meermaals bij de selectie gezeten maar niet gespeeld.
 
Ik had eigenlijk eerder een of twee goede centrale verdedigers verwacht en een ‘box-to-box’ / scorende middenvelder, dan een verdedigende middenvelder.

Maar wat niet is, kan nog komen en ik hoop uiteraard dat het allemaal mooi op zijn plek valt
 
Terug
Bovenaan Onderaan