Earnest Stewart is blij met de transferwindow van PSV. Dat vertelt hij in gesprek met
ESPN. De technisch directeur van de Eindhovenaren blikt terug op een drukke, maar geslaagde periode. De regerend landskampioen is na de naderende komst van Mikkel Bro Hansen klaar.
Earnest Stewart is blij met de transferwindow van PSV. Dat vertelt hij in gesprek met ESPN . De technisch directeur van de Eindhovenaren blikt terug op een drukke, maar geslaagde periode. De regerend landskampioen is na de naderende komst van Mikkel Bro Hansen klaar.
www.voetbalprimeur.nl
Ja, je kan wel blij zijn Earnie, maar dit medium, dit forum, bepaalt uiteindelijk of het ook geslaagd is!
Laat ik eens aftrappen met een beoordeling:
De transfers van Sano, Ouaissa en Bro Hansen krijgen van mij een 9.
Santos een 7,5.
Kostic een 7.
Mijnans en Geertruida een 6.
Lammers een 5.
Het uitblijven van een echte klapper in de verdediging, een 4.
Uitgaande transfers vielen over de hele lijn wel iets tegen, maar ook deels buiten schuld van Stewart/PSV.
Saibari voor recordbedrag. Denk wel realistisch, maar wat meer had toch net ff wat beter punt opgeleverd. Veerman is conform afspraak gegaan. Driouech voor een leuk bedrag.
Uitgaande jeugdspelers hebben ook wat opgeleverd. Als ze niet willen bijtekenen en blijven, dan beter om er nog wat voor te vangen. Leuke doorverkooppercentages erbij, prima.
Land nog een jaartje verhuurd, ook prima. Babadi op de valreep. Blij dat iemand hem wilt hebben na zon slecht jaar bij Antwerp.
Tegenvallend dat Nagalo en Sildillia er nog zijn, en dat er 4 rechtsbuitens zijn. Maar zoals de geruchten gaan is Esmo nu in Split om een huurcontract te ondertekenen, dus dat is ok.
De geklapte transfers reken ik Stewart niet aan.
Al met al uitgaande transfers toch een 7, ervan uitgaande dat Esmo nog gaat.
Dan kom ik op een gemiddelde score van afgerond een 7.
Er zijn wat spannendere aankopen gedaan dan vorig jaar, dus dat is mooi. Er staat op zich een hele mooie selectie, die nog iets ingekort moet worden. Alleen de verdediging blijft een zorgenkindje.
Al met al, een redelijk geslaagde periode, met een mooie voldoende als eindscore.