Algemene transfergeruchten

Van Bommel, Mijnans (AZ middelmaat), Malanda (MLS mindere competitie dan de zandbak), Plea (gevallen talent), Young (Sparta), Olij (Sparta), Hamer (Championship ren je rot), als je een beetje cynisch in het leven staat zijn dit duistere tijden. Ik geef Stewart (Lang, Tillman, Schouten, Pepi, Perisic, Dest) het voordeel van de twijfel maar als deze spelers slagen ga ik serieus twijfelen aan mijn voetbalverstand.

Olij
Dest - Flamingo - Mandala - Mauro
Veerman - Saibari - Schouten
Perisic - Pepi - van Bommel

Kovar
Young - Nagalo - Obispo - Fernandez
Hamer - Til - Mijnans
Abed - Plea - Driouech

Dit is een selectie dat stinkt naar de periode Advocaat bij Feyenoord

Tsah Plea was/is een gevallen talent maar maakt nog steeds z’n goaltjes
Bij/In Van Bommel zit genoeg potentie…
Young hetzelfde, enorm veel potentie en Olij is toch een betrouwbare keeper hoor.

Ben het zeker met je eens dat Malanda en Mijnans nog niet oproepen wat een Dest oproept, maar de rest vind ik niet oninteressant.

Wanneer je alleen kijkt naar het verleden snap ik je conclusie. Echter zien onze trainer en technisch directeur blijkbaar potentie in die spelers dat zij zich verder kunnen ontwikkelen bij PSV.

Mijnands wordt nu te duur geacht, echter toen hij bij Sparta speelde konden we hem ook oppikken. Nu is Young verkozen tot Spartaan van het jaar, en zeggen we eigenlijk nee dat is een te groot risico. Dat spreekt elkaar natuurlijk een beetje tegen.

Daarnaast pikte we van Nistelrooij op bij Heerenveen en Luuk de Jong bij Twente. Ook Pasveer en Schöne ontpopten zich pas op latere leeftijd bij Ajax.
Luuk de Jong haalden we uit het buitenland, verder snap ik je punt en zijn dat zaken waar ik me aan vasthou maar toch… ik maak me zorgen.

15 miljoen betalen voor een eigen jeugdspeler. Lekker bezig. Krijgen we wel een opleidingsvergoeding.

Tsah het is ook nooit goed. Die jongen wilde heel graag van MVV terug naar ons PSV, maar niet in Jong. De leiding achtte hem daar toen niet klaar voor en vertrok hij naar AZ. Zijn goed recht. En nu is hij klaar voor PSV en nu moeten we betalen… Tsah

12 miljoen betalen voor een speler die je op de bank gaat zetten? Die jongen is gewoon Veerman 2.0.
Ik vind Veerman een prima speler en als Mijnans daar de verbeterde versie van is, dan graag. Ik zie het echter niet. Mijnans lijkt me echt een nummer 10, maar dan met veel minder scorend vermogen dan Til. Gok dan gewoon op Babadi.

Laatst bewerkt:
Wanneer je alleen kijkt naar het verleden snap ik je conclusie. Echter zien onze trainer en technisch directeur blijkbaar potentie in die spelers dat zij zich verder kunnen ontwikkelen bij PSV.

Mijnands wordt nu te duur geacht, echter toen hij bij Sparta speelde konden we hem ook oppikken. Nu is Young verkozen tot Spartaan van het jaar, en zeggen we eigenlijk nee dat is een te groot risico. Dat spreekt elkaar natuurlijk een beetje tegen.

Daarnaast pikte we van Nistelrooij op bij Heerenveen en Luuk de Jong bij Twente. Ook Pasveer en Schöne ontpopten zich pas op latere leeftijd bij Ajax.
Ho ho van Nistelrooij was toen hij opgepikt werd bij Heerenveen een sensatie in de Eredivisie. PSV betaalde toen al 12 miljoen gulden voor hem. Hij was niet zomaar een talentje maar een bewezen spits. Dat geldt ook voor Luuk de Jong, die scoorde er op los en werd verkocht aan New Castle. Daar mislukt en dan pas naar PSV.
The Joker heeft helemaal gelijk als hij zegt dat we nu inzetten op halve talenten of namen als Olij en van Bommel die niet meteen een wauw oproepen: dat deden namelijk de namen van Dest, Lang, Schouten en Tillman wel. Nogmaals het waren spelers die zichzelf elders hadden bewezen. Je kunt nu niet alles gaan vervangen met de Flamengo achtige spelers, lees: spelers die wellicht de potentie hebben maar het allemaal afwachten is hoe ze zich gaan ontwikkelen bij een grote club. Nee ook ik word niet enthousiast van de vijver waar Stewart momenteel in zit te vissen. Dit lijkt op wat Feyenoord vaak doet, bijna nooit bewezen namen maar de gok nemen wat soms zeker goed uitpakt. Ik dacht alleen dat wij veder waren Dan Feyenoord en bovendien hele andere ambities hadden.

Een package deal zou mooi zijn; van Bommel en Mijnands voor 12 en Smit voor 16. Allemaal 10% doorverkooppercentage. Gewoon leegroven die handel en laten zien dat we ambities hebben om het Bayern van Nederland te worden.

Dan zijn we ook voor 40 mil direct klaar en kunnen we ons gaan focussen op de verdediging.

Smit ga je niet redden voor 16 denk ik, maar leuke gedachte

Luuk de Jong haalden we uit het buitenland, verder snap ik je punt en zijn dat zaken waar ik me aan vasthou maar toch… ik maak me zorgen.

Het gaat om t idee, maar ik snap je.
Olij is gewoon een international van oranje. En Van Bommel talent Jong oranje…
Vindt niet dat dit vergelijken is met bijvoorbeeld Feyenoord.

Denk dat er dan nog wel wat gaat gebeuren rondom Saibari of Veerman, toch? Anders hebben we Mijnans niet echt nodig. Ontwikkelt zich wel gestaag, maar de stap naar PSV is best groot. Voor minder geld had je ook Valente kunnen pakken. Of Flemming.

Als Veerman weggaat, zou ik nog een 6 halen, want met Schouten alleen is dat nogal kwetsbaar. Zoals elk seizoen komt Matusiwa dan naar boven, maar of die nog te betalen is...

En dan nog een buitenspeler erbij. Verdedigers niet, want daar doen we niet aan.

Niet aan beginnen, zoveel geld voor AZ spelers.

Laat het maar duidelijk zijn voor alle spelers nu en in de toekomst dat voor AZ kiezen (zoals V Bommel heeft gedaan) betekent dat je niet naar de top 3 meer gaat in NL. Hooguit via een buitenlandse omweg.
En dat je dus niet om de prijzen gaat spelen.

Mijnans vind ik echt zo'n net-niet voetballer. Van Bommel is wel goed, maar zeker niet meer dan 10 miljoen waard. Ik mag hopen dat ze iets creatiever zijn. We hebben intussen al 30 geruchten gehad en nog steeds maar 1 transfer, dus welke van alle geruchten waar is, zien we aan het eind wel.

Niet aan beginnen, zoveel geld voor AZ spelers.

Laat het maar duidelijk zijn voor alle spelers nu en in de toekomst dat voor AZ kiezen (zoals V Bommel heeft gedaan) betekent dat je niet naar de top 3 meer gaat in NL. Hooguit via een buitenlandse omweg.
En dat je dus niet om de prijzen gaat spelen.

Dus had hij voor Jong PSV (eerste divisie) moeten kiezen in plaats van AZ (eredivisie en Europees)??

Dit is wel echt exemplarisch voor PSV…
Net als met die nieuwe verdedigers…..

Dus had hij voor Jong PSV (eerste divisie) moeten kiezen in plaats van AZ (eredivisie en Europees)??
Kip of het Ei verhaal en financiële armslag. Mijnans was bij Sparta veruit de beste en kon je met je ogen dicht kopen maar was nog niet toe aan de stap naar PSV. Kopen en door verhuren aan clubs als Hveen,Twente,Utrecht is dan het beste maar daar zijn 3 partijen voor nodig.

Als je wil slagen bij een NL topclub is dat de weg ja, vind ik.
Of een jaar verhuurd worden, kan ook.

Maar een tussenstap naar AZ kan niet, want die vragen teveel geld.
Kies je daar wel voor, conference league spelen, dan is dat prima. Maar verwacht niet over 1,2 of 3 jaar bij de top 3 te spelen.

Een package deal zou mooi zijn; van Bommel en Mijnands voor 12 en Smit voor 16. Allemaal 10% doorverkooppercentage. Gewoon leegroven die handel en laten zien dat we ambities hebben om het Bayern van Nederland te worden.

Dan zijn we ook voor 40 mil direct klaar en kunnen we ons gaan focussen op de verdediging.
Nog mooier zou zijn een package deal waarbij je ze alledrie voor één euro de neus krijgt…!!

Dat veel te lang twijfelen en niet doorpakken is wel een patroon aan t worden ja.
Zorgwekkend.

Als je zo die verhalen en bedragen voorbij ziet komen is het toch echt bizar niet meegedaan heeft voor het kampioenschap....

Smit, Bommel, Mijnands, Goes, Meerdink en die speler die nu naar Como gaat allemaal dubbele cijfer bedragen moeten ze kosten. Spelers die nog niet vaak bij AZ in de basis staan en geen CL gespeeld hebben in hun leven, bijzonder.

AZ zijn goedrecht dat ze zoveel geld vragen overigens maar dat zegt wel een beetje wat over ons als wij daarbij uit komen.

Of is meneer Hateboer gewoon ongeduldig?
Als je zo die verhalen en bedragen voorbij ziet komen is het toch echt bizar niet meegedaan heeft voor het kampioenschap....
Daarom zijn die spelers dat geld ook niet waard. Af en toe goed spelen is niet voldoende. Bij PSV moet je elke wedstrijd top zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan