Algemene transfergeruchten

Dan nog imo lachwekkend om belangstelling te tonen voor een aanvaller van het kaliber Alireza, terwijl je in de aanval al enorm veel kwaliteit hebt rond lopen. Volgens mij kun je die centen veel beter besteden aan een keeper, de verdediging en het middenveld, maar be my guest!:zwijgen:

Verdedigers zijn bij PSV alleen maar om de begroting sluitend te krijgen. Geen enkele prioriteit... Al jaren niet meer :cry:
 
Verdedigers zijn bij PSV alleen maar om de begroting sluitend te krijgen. Geen enkele prioriteit... Al jaren niet meer :cry:
Dat was onder Brands.

De Jong heeft wel degelijk geïnvesteerd in verdedigers. Weliswaar in spelers die (nog) niet uit de verf komen, maar er wordt geïnvesteerd.
Bij Brands werd het budget voor verdedigers verdubbeld zodra de opbrengst van de collectebus op de bankrekening stond.
 
Mij lijkt een van Ginkel altijd een Meerwaarde voor dit PSV huur hem maar PSV heeft geen echte aanvoerder en dat is een Marco van Ginkel wel
Verkoop een Rosario.
Jahanbaksh probeer die te huren met optie tot koop dan kun je nog kijken wat hij in zijn mars heeft.
Bij AZ wat hij een v.d. bepalende spelers en topscorer wat wij nou net missen is zo'n speler 1tje die de bal er in schiet.
Hij heeft niet echt een kans in Engeland gehad.
Citeer: Davitomonnetje : Gakpo, Bruma, Malen, Madueke, Romero en dan nog Alireza erbij? Lijkt me wat veel.
Ben ik het niet mee eens Gakpo en Bruma zijn voor op linksbuiten Malen en Romero voor in de spits Madueke is nog niet zo ver als een Jahanbaksh en waar een van Bommel de fout in ging allemaal de jonkies erin te zetten i.p.v. ervaring je moet een mix hebben van jong en oud.
hetzelfde doet een Ajakkes op het moment.
Die probeerde ook een Robben of een Jahanbaksh over te halen.
 
Ik snap ergens de negativiteit wel. Aan de andere kant vind ik dit niet eens heel slecht nieuws.

Van Ginkel heeft al tijden met blessures geworsteld. Echter heeft hij altijd ene positieve bijdrage geleverd aan PSV. Zowel speltechnisch als mentaal.
En tuurlijk er zit weer een lange periode overheen. Als PSV hem gaat kopen dan vind ik het onverstandig. Maar via een (goedkope) huurconstructie ben ik wel voor. Hij is precies datgene wat op het middenveld ontbreekt. Namelijk ervaring, persoonlijkheid en een dynamische middevelder (verbindstuk). Hier mag je best de gok voor wagen. Hoewel ik het geen credits zou vinden voor scouting. Want dit is gewoon een oude bekende.

Jahanbaksh vind ik zo erg nog niet. Aanvaller hebben we absoluut niet nodig. Maar hij kan een buitenkansje zijn. Heeft wat ervaring.Kan zowel scoren als een assist geven (heeft hij bij AZ bewezen). Hij heeft wat meer het overzicht dan de aanvallers die we momenteel hebben. Die zijn toch vooral voor eigen succes gebrand. Dus in die zin kan hij toch wat bijdrage aan de selectie. Wellicht dat er dan wel een speler verhuurt kan worden of eventueel verkocht. Bijvoorbeeld een Mandueke zou ik ook prima vinden als hij een jaartje ervaring opdoet.

Ik ga er wel vanuit dat hij of goedkoop op te halen is of via een huurconstructie. Zou het raar vinden als spelers salaris moeten inleveren en we dan Jahanbaksh voor 15 miljoen en een dik salaris halen.. Dan hadden we beter kunnen investeren in Rodriquez.
 
Een groot verschil is dat Afellay 33 was, dan ben je als voetballer al een paar jaar over je top. Van Ginkel is 27, dan ben je normaal op je sterkst.
Afellay kreeg nieuw contract bij het onderaan bungelende Stoke City. Van Ginkel wel bij Chelsea.
Hij heeft al 2 jaar geen enkele wedstrijd gespeeld hè. Hij zou dan bij PSV terecht komen waar een trainer is aangesteld die bekend staat om zijn ‘fullgass fussball’. Sorry maar ik kan mij echt niet voorstellen dat van Ginkel dan per direct een versterking voor PSV zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft al 2 jaar geen enkele wedstrijd gespeeld hè. Hij zou dan bij PSV terecht komen waar een trainer is aangesteld die bekend staat om zijn ‘fullgass fussball’. Sorry maar ik kan mij echt niet voorstellen dat van Ginkel dan per direct een versterking voor zou kunnen zijn.
Ik ook niet. Ik vond het ook helemaal niet zo'n geweldenaar dat hij per se terug moet komen. Er zijn massa's middenvelders op de wereld, die minimaal even goed zijn als Van Ginkel en ook nog fit.
 
Citeer: Davitomonnetje : Gakpo, Bruma, Malen, Madueke, Romero en dan nog Alireza erbij? Lijkt me wat veel.
Ben ik het niet mee eens Gakpo en Bruma zijn voor op linksbuiten Malen en Romero voor in de spits Madueke is nog niet zo ver als een Jahanbaksh en waar een van Bommel de fout in ging allemaal de jonkies erin te zetten i.p.v. ervaring je moet een mix hebben van jong en oud.
In een drie spitsen systeem met vleugelspelers is er ruimte voor extra input. In een twee spitsen systeem moet je het met deze vijf kunnen doen. Daar doel ik op.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In een drie spitsen systeem met vleugelspelers is er ruimte voor extra input. In een twee spitsen systeem moet je het met deze vijf kunnen doen. Daar doel ik op.
Daarnaast kan het zijn dat Bruma, Gakpo en/of Madueke verkocht of verhuurd worden. Hopelijk wordt de eerste verkocht. En wordt er ruimte gemaakt voor Alireza. Ik zeg niet dat het realistisch is maar ik ga van dit mooie senario uit
 
We hebben vooral versterking nodig op het middenveld. En in de verdediging.

Voor het middenveld is van Ginkel wat mij betreft een gedroomd buitenkansje.

En als er nu over Alireza wordt gesproken, dan vermoed ik dat dat is om onze vrinden bij 020 het leven zuur te maken.
Mijn zegen hebben ze.

Gakpo, Madueke, Lammers, Malen, Romero, Doan, Ihattaren, en zelfs Ryan Thomas.

Keuze genoeg voorin, transfers daargelaten.

Waarom Alireza?????
 
Volgens mij is al vrij duidelijk gecommuniceerd door onze John dat Bruma nog een jaartje blijft (helaas). Voor Gakpo kan PSV meer vangen als hij wat langer schitterd, dus die zal nog niet vertrekken. Inmiddels is er door PSV supporters zo veel over Schmidt naar buiten gekomen dat we weten dat zijn favoriete speelstijlen de 4-4-1-1, 4-2-2-2 en de 3-4-3 zijn. Laat PSV nou echt momenteel het materiaal hebben voor de eerste twee speelstijlen (heeft Faber wel bewezen). Wat betekend dat je ervan uit kan gaan dat Lammers, Romero en Malen voor de 2 spits posities mogen gaan strijden met eventueel aanvulling van Piroe, Vertessen of Sidibe als 4e optie. Op de linker vlank lopen Gakpo en Bruma rond en op de rechter hebben we met Ihattaren, Doan en Madueke 3 sterke opties met zelfs nog Mauro Jr. Die daar prima overweg zou kunnen.

Centraal op het middenveld hebben we in een 4-4-2 momenteel de beschikking over Guti, Rosario, Thomas, Sadilek en Mauro. Hendrix gaat vrij zeker weg en ik gok dat met Rosario óf Guti er nog een jongen zal vertrekken. Mauro en Thomas zijn beiden lopende jongens en met Sadilek heb je een vechter achter de hand. Dan moet je daar dus nog een waardige controleur naast Mauro/Thomas hebben staan. Mochten we niemand halen wordt dat gok ik Rosario maar Van Ginkel kan ik me toch moeilijk voorstellen aangezien hij altijd in de box-to-box rol heeft gespeeld. Maargoed wie weet kan hij het met zijn inzicht en fysiek wel laten zien in een wat meer terugetrokken rol. Ik ben verder erg benieuwd naar de strijd tussen Mauro en Thomas want die hebben mij allebei in 2020 positief verrast.

Maar als je dit zo bekijkt heb je voorin en op de vlanken echt meer-dan-genoeg opties. Zelfs al verkoop je Gakpo of Bruma dan kan je alsnog met Ihattaren, Mauro, Madueke, Gakpo/Bruma, Doan en de jeugdspelers Antonisse en Horvath een prima aantal buitenspelers op tafel leggen.

Achtering hebben we momenteel 1 (verschrikkelijke) linksback, 3 (matige) centrale verdedigers en 2 rechtsbacks waarvan er 1 misschien wordt verkocht.
Ik mag toch echt hopen dat John de Jong z'n prioriteiten duidelijk heeft deze zomer.
1. Linksback (Rodrigues, Van Aanholt, Karbowski zijn genoemd)
2. Centraal rechts (Lyanco, Min-Jea Kim, Mumin, Bruma en een jonge Braziliaan zijn genoemd)
3. Verkochte spelers vervangen (Laten we hopen dat Dumfries, Ihattaren & Malen aanblijven)
4. Een controlerende spelmaker op het middenveld (Van Ginkel, Veerman en transfervrije Markus Henriksen zijn genoemd)

Volgens mij gaat dit het echt worden. Ik heb zelf nog wel hoop dat Schmidt met wat namen gaat komen. In het begin van de transferperiode hoopte ik op jongens als Schar, Dragovic en Kampl. Maar ik gok dat dat er toch echt niet in gaat zitten zo langzamerhand.
 
Hahaha. Zijn ze vergeten dat PSV daadwerkelijk contact heeft gehad in de vorige winterstop met deze speler?
Maar toen bleek het onhaalbaar.
Sterker nog ik kan me herinneren dat PSV hem al wou in het laatste jaar bij NEC. Maar dat is om de een of andere reden niet door gegaan.
 
Het collectieve geheugen van de internetfans van Ajax rijkt meestal niet verder dan een half jaar. En zeker nu niet, want dan komen ze in een periode waarin Ajax een hele hoop wedstrijden verloor en dat wordt zo snel mogelijk uit het geheugen gewist.
 
Oké Anne.................heel effe wachten........ nog effe wachten..... komt tie bijna dan...... nog heel effe wachten.......Miek. Doen we hele-maal niks mee. Stomme neus. Die mogen jullie net als Alvarez lekker hebben.
 
Hahaha. Zijn ze vergeten dat PSV daadwerkelijk contact heeft gehad in de vorige winterstop met deze speler?
Maar toen bleek het onhaalbaar.

Ongeloofelijk dat dit serieuze reacties zijn. Edson Alvarez was eerder bij PSV in beeld. Hetzelfde geld voor Tagliafico. Het moment dat PSV bezig was met Angelino wilde Ajax hem ook uit het niets hebben. Andersom zal het vast ook wel eens zo geweest zijn. Maar het is toch algemeen bekend dat revaliserende clubs interesse tonen in dezelfde speler puur om de vraagprijs op te drijven? Dit gebeurd echt al sinds ik voetbalfan ben. Om er dan zo zuur op te reageren... bij een speler waar PSV nota bene afgelopen jaar al interesse in had. Is wel echt een beetje treurig niet?
 
Daarbij moet ik trouwens wel toevoegen dat ik het wel met de meeste Ajax fans eens ben dat onze scouting momenteel niet heel erg creatief is ;P
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ongeloofelijk dat dit serieuze reacties zijn. Edson Alvarez was eerder bij PSV in beeld. Hetzelfde geld voor Tagliafico. Het moment dat PSV bezig was met Angelino wilde Ajax hem ook uit het niets hebben. Andersom zal het vast ook wel eens zo geweest zijn. Maar het is toch algemeen bekend dat revaliserende clubs interesse tonen in dezelfde speler puur om de vraagprijs op te drijven? Dit gebeurd echt al sinds ik voetbalfan ben. Om er dan zo zuur op te reageren... bij een speler waar PSV nota bene afgelopen jaar al interesse in had. Is wel echt een beetje treurig niet?

En waar blijft onze taart vanuit Overmars?
 
Terug
Bovenaan Onderaan