Algemene transfergeruchten

Rosario kan zich zeker nog goed ontwikkelen, naast een stabiele factor. Niet naast Jorrit net niet Hendrix.

Hendrix mag vertrekken (ik gun hem zijn buitenlandse avontuur wel) en Rosario mag blijven. Na zoveel jaar is het klaar met Hendrix, meer ga je er gewoon niet meer uithalen ben ik bang. Stond er altijd, echte clubman maar zijn niveau is nooit ver vooruit gegaan.

En wie weet, Hendrix zou niet de eerste middelmatige speler uit de Eredivisie zijn die het in Italië leuk gaat doen. Als Dijks het al kan :rolleyes:
 
Rosario kan zich zeker nog goed ontwikkelen, naast een stabiele factor. Niet naast Jorrit net niet Hendrix.

Hendrix mag vertrekken (ik gun hem zijn buitenlandse avontuur wel) en Rosario mag blijven. Na zoveel jaar is het klaar met Hendrix, meer ga je er gewoon niet meer uithalen ben ik bang. Stond er altijd, echte clubman maar zijn niveau is nooit ver vooruit gegaan.

En wie weet, Hendrix zou niet de eerste middelmatige speler uit de Eredivisie zijn die het in Italië leuk gaat doen. Als Dijks het al kan :rolleyes:

Of Hiljemark, de Roon, Hateboer, etc., etc.
 
Ik heb er toch even over nagedacht en ga (voor sommige) vloeken in de kerk: PSV moet Vincent Janssen halen.
En dit is waarom:
- PSV heeft te weinig spelers die wat ouder zijn. Met 25 jaar is Vincent Jansen een stuk ouder dan de meeste en dat brengt ervaring met zich mee
- Met Malen en Bruma op de flanken en Janssen in het midden is er genoeg gevaar
- Van Bommel lijkt het niet in Lammers te zien zitten als spits (speelt iedere keer aanvallende middenvelder en daar valt hij door de mand) en Malen vind ik beter op de vleugels.
- Zal niet te duur zijn
- Zit nog groeipotentie in
- Kan nog verkocht worden na een paar jaar
- Hij heeft wat meer "body" dan Lammers en Malen die nog erg "jongetjes" zijn

Ik zou het wel zien zitten (maar verwacht het niet)....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er toch even over nagedacht en ga (voor sommige) vloeken in de kerk: PSV moet Vincent Janssen halen.
En dit is waarom:
- PSV heeft te weinig spelers die wat ouder zijn. Met 25 jaar is Vincent Jansen een stuk ouder dan de meeste en dat brengt ervaring met zich mee
- Met Malen en Bruma op de flanken en Janssen in het midden is er genoeg gevaar
- Van Bommel lijkt het niet in Lammers te zien zitten als spits (speelt iedere keer aanvallende middenvelder en daar valt hij door de mand) en Malen vind ik beter op de vleugels.
- Zal niet te duur zijn
- Zit nog groeipotentie in
- Kan nog verkocht worden na een paar jaar
- Hij heeft wat meer "body" dan Lammers en Malen die nog erg "jongetjes" zijn

Ik zou het wel zien zitten....

is dit geen oud nieuws ....heeft hij al een geen nieuwe club
 
is dit geen oud nieuws ....heeft hij al een geen nieuwe club

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355647

Proces is in volle gang.

Vincent Janssen staat voor een transfer. De 25-jarige spits zit momenteel niet bij de selectie van Tottenham Hotspur en krijgt de ruimte om een overgang te realiseren. Mexicaanse media melden dat Janssen zich gaat aansluiten bij Monterrey, terwijl ook Anderlecht, West Bromwich Albion en clubs uit de Verenigde Staten en China worden genoemd. Hoe dan ook lijkt er snel een einde te komen aan het mislukte avontuur van Janssen in Londen. Waar zijn dienstverband in 2016 nog sterk begon, groeide hij in rap tempo uit tot het zwarte schaap onder manager Mauricio Pochettino.
 
Mwah, dan moet PSV Lammers of Malen verkopen. 3 Spitsen die allemaal in de basis willen. Lijkt me te veel. Daarbij neemt Janssen behalve zijn leeftijd weinig ervaring mee: AZ, bank, blessure, bank, blessure en bank.

Als er een spits bij moet, dan een stormram met veel ervaring, die niet veel wil spelen.
 
Mwah, dan moet PSV Lammers of Malen verkopen. 3 Spitsen die allemaal in de basis willen. Lijkt me te veel. Daarbij neemt Janssen behalve zijn leeftijd weinig ervaring mee: AZ, bank, blessure, bank, blessure en bank.

Als er een spits bij moet, dan een stormram met veel ervaring, die niet veel wil spelen.
En dan zijn ook nog altijd Bergwijn en Lozano niet vertrokken en hebben we nog Gakpo en Abouklal rondlopen samen met Bruma.

(1) PSV heeft te weinig spelers die wat ouder zijn. Met 25 jaar is Vincent Jansen een stuk ouder dan de meeste en dat brengt ervaring met zich mee
(2) Met Malen en Bruma op de flanken en Janssen in het midden is er genoeg gevaar
(3) Van Bommel lijkt het niet in Lammers te zien zitten als spits (speelt iedere keer aanvallende middenvelder en daar valt hij door de mand) en Malen vind ik beter op de vleugels.
(4) Zal niet te duur zijn
(5) Zit nog groeipotentie in
(6) Kan nog verkocht worden na een paar jaar
(7) Hij heeft wat meer "body" dan Lammers en Malen die nog erg "jongetjes" zijn./QUOTE]

Hieronder wil ik toch even wat uitgebreider op je punten in gaan Arne. Zie hier:

(1) Op het eerste oog wil ook ik zeggen dat PSV een redelijk jonge selectie heeft. Echter heeft PSV ook een aantal oudere spelers al binnen de selectie, gezien je zelf de grens op 25 legt, wil ik deze ook aanhouden en dan vallen de volgende namen in deze categorie. (Hierin heb ik ook de namen meegenomen die dit jaar 25 worden.) Afellay, Bruma, Zoet, Ruiter, Unnerstall, Viergever, Sainsbury, Thomas. Ik ben het met je eens dat de kwantiteit hiervan al enigszins tegenvalt, echter ook de kwaliteit valt tegen. Ervaring is prima, mits dit kwaliteit betreft. Jongens als Moreno, Guardado of de al oudere Cocu en van Bommel toen zij terugkwamen. Vincent Janssen gaat dit niet oplossen.

(2) Dat is prima, maar vooralsnog hebben we ook Lozano en Bergwijn nog. Daarnaast hebben we dan Lammers, Malen, Gakpo en Abouklal nog voor in de aanval. De aanval is momenteel vanwege de verschillende opties aldaar, simpelweg geen prioriteit. Zelfs niet na vertrek van Pereiro, Bergwijn en/of Lozano.

(3) Vanwege het bovenstaande zou ik er absoluut geen prioriteit aan geven om momenteel een aanvaller te halen. Indien Lammers nu op de '10' geposteerd wordt, is dat eerder een teken dat we momenteel naast Ihattaren en Afellay na het vertrek van Pereiro (naar Spartak?) een aanvallende middenvelder dienen op te pikken -en nee, absoluut geen Berghuis.-

(4) Zijn transfersom valt mogelijkerwijs absoluut te billlijken. Echter heeft hij zeer waarschijnlijk een behoorlijke salariseis. Niet voor niets zijn de clubs die aan hem gelinkt worden, de lagere Engelse clubs of de clubs uit China, de Verenigde Staten of Mexico. Volgens transfermarkt ligt zijn waarde momenteel op 8 miljoen, met de huidige groeipotentie van onze eigen aanvallers in oogschouw genomen te veel momenteel voor dit gokje. Een stormram halen a la Vennegoor of Hesselink zie ik dan meer zitten, een ervaren aanvaller die de klappen van de zweep kent en die met koppende kwaliteiten iets toevoegd wat we momenteel niet in de selectie hebben.

(5) Gezien ik de groeipotentie van Bruma heb verdedigd, wil ik dit in het geval van Janssen ook best doen. Daar waar ik echter de cijfers heb verdedigd van Bruma -en in een ver verleden van Arouna Kone- wil ik dit niet doen in het geval van Janssen en hier is waarom: Bruma en Kone, waren buitenspelers die chaos dienen te creeeren in een vrije rol rondom het strafschop gebied van de tegenstander. Janssen daarentegen is een spits en zoals mij in de jeugdopleiding regelmatig verteld is werd ik - en alle andere spitsen - afgerekend op doelpunten. Het moyenne en gespeelde wedstrijden van Janssen is niet om over naar huis te schrijven. Hij heeft na zijn fantastische seizoen bij AZ -dat hem de transfer opleverde naar Tottenham-, drie seizoenen erop zitten. De eerste in Engeland, scoorde hij 6 doelpunten. 2 in de EFL Cup, 2 in de PL, 2 in de FA cup. Van deze 6 doelpunten, vielen er maar liefst 4(!) uit een strafschop. Het seizoen erop werd hij verhuurd aan Fenerbahce. Al daar maakte hij vijf doelpunten. 4 in de Super Lig, 1 in de beker. Deze bevat een strafschop. Afgelopen jaar bleef hij echter bij Tottenham, werd het zwarte schaap in de selectie bij Pochettino en speelde hij twee wedstrijden in de Premier League, Premier League 2 wel te verstaan. Hierin scoorde hij een doelpunt, waarvan niet bekend is hoe deze is gemaakt. In de afgelopen 3 jaar(!), heeft Janssen in totaal dus 12 doelpunten gemaakt waarvan 5 een strafschop waren. Een grote smet op het palmares van een spits. Nu begrijp ik dat na Luuk de Jong, mensen een mogelijk soortgelijke "revival" hopen met Janssen, echter is er niets dat erop uit wijst dat Janssen een soortgelijke ontwikkeling kan doormaken. Daarnaast had Luuk de Jong met zijn kopkracht een specifieke kwaliteit die het elftal beter kon maken -naast zijn enorme werklust-, Janssen heeft een dergelijke kwaliteit simpelweg niet en is te beperkt in zijn algehele voetballende vermogen.

(6) Hij kan zeker nog verkocht worden na een paar jaar. De restwaarde gecombineerd met de huidige inflatie van de transfermarkt is iets dat ik namelijk ook bij Bruma heb verdedigd. Bruma is echter een Portugees international en indien hij het hier aardig doet heeft hij vanwege zijn grote hype uit het verleden een behoorlijke naam opgebouwd op de internationale scoutingslijstjes. (Ondanks dat hij zijn belofte nog altijd niet heeft ingelost). Daar waar Bruma echter een international is, is Janssen dit niet. De vraag is ook of hij dit wel gaat worden. Tevens indien we hem de kans geven zichzelf opnieuw op te werken tot international, laat je huidige kanshebbers voor Oranje -Malen, Lammers en Gakpo- buiten de boot vallen. Allereerst zijn er dus in mijn optiek al te veel twijfels om er zeker van te zijn dat Janssen met winst verkocht kan worden -gezien ik geen revival-scenario zie aankomen met Janssen, eerder een Berg-scenario-. Maar daarnaast dien je jezelf ook als club af te vragen dat indien je de zekerheid hebt dat Janssen verkocht kan worden met winst, je jezelf niet in de voet schiet met het kapitaalsverlies op Malen, Lammers en Gakpo.

(7) Het feit dat Janssen wat meer "body" heeft dan Malen en Lammers is niet gek. Hier zit namelijk een leeftijdsverschil tussen uiteraard. Echter heeft Janssen nou ook niet het indrukwekkende fysiek van Akinfenwa of Vennegoor of Hesselink. Malen heeft nog tijd genoeg om bijvoorbeeld meer body te kweken in de het krachthonk. Hier heeft hij ook de aanleg wel voor qua bouw. Lammers is wat slanker, maar heeft wel de lengte, vraag is echter of Lammers dit nog kan opkweken of niet. Punt is, Janssen brengt ten opzichte van beide niet "enorm veel extra's mee".

Mocht er dus gekozen worden om nog een spits aan de selectie toe te voegen, -iets dat in mijn optiek niet nodig is maar goed- dan zou je er beter aan doen om een oudere, ervaren spits te halen of een spits die kwaliteiten brengt die we momenteel niet in onze selectie hebben. Beide punten heeft Janssen in mijn optiek niet. Tegelijkertijd zijn er te veel twijfels die rondom zijn persoon zweven terwijl je wederom -na de komst van Bruma- onze jeugd vanaf de bank gaat laten toekijken. Nee, de komst van Janssen valt verre van te verdedigen
 
Volgens het artikel is de vraag of Calero nog een doelwit is als Baumgartl al heeft getekend.

Ik zie PSV niet snel 20 miljoen neerleggen voor 2 verdedigers.
Ik hoop van wel....dan zitten we achterin in ieder geval goed, aangezien Viergever ook als back uit de voeten kan....echt...ik heb het gevoel dat JDJ stiekem meeleest op dit Forum en zich onze zorgen over de achterhoede enorm aantrekt en daarom nogmaals in actie komt voor een CV....als dat zo is en hij ook nog een creatieve aanvallende middenvelder vastlegt binnen een maand, dan kan JDJ niet meer stuk bij mij....dan is hij wel 3 keer beter dan Brands !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan