Algemene Nieuwsberichten

Phillip Cocu

Bondscoach
Ik wist niet dat je in het Midden Oosten woonde. Oh nee, het staat er echt; Purmerend.
Maar ja, schilderijen met sigaren rokende bestuursleden uit de jaren 70 moeten ook al worden verwijderd.

Zelfs aan onze universiteiten zijn "ongemakkelijke gevoelens" blijkbaar al reden tot geschiedsvervalsing.
Vroeger las je daarover in Orwell's 1984.
Dit land lijkt met de dag gekker te worden, nu lieden met "ongemakkelijke gevoelens" vernietiging van historie en cultuur voor elkaar kunnen krijgen.:(
Wat bedoel je met die historie en cultuur vernietiging?

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Wat bedoel je met die historie en cultuur vernietiging?
Het weghalen van schilderijen omdat roken nu als slecht beschouwd wordt staat voor mij gelijk aan het weghalen van standbeelden en dergelijke omdat de betreffende persoon volgens huidige maatstaven niet deugde.
Dan hoor je m.i. je te beperken tot de mededeling dat bij voorbeeld deze VOC held een schurk was in plaats van hem de vergetelheid in te sturen.

En het uit preutsheid - al dan niet voortkomend uit intolerante religieuze opvattingen - laten weghalen van schilderijen is eveneens een aanslag op kunst en cultuur.
Het ziet er triest uit als dit soort censuur in ons land mode gaat worden.

The Joker

Assistent Coach
Dat denk ik ook wel eens. Ik las van de week hier in een discussie met The Joker dat er een soort nieuw positivisme de lakens aan het uitdelen is. Ik vind het vooral steeds intoleranter, waarbij we steeds minder de mening van een ander accepteren en steeds meer voor een ander willen bepalen hoe het zit. En het feit dat werkelijk iedere mafketel vanachter zijn schermpje een podium heeft om een ander af te fikken, maakt de boel niet beter. Leven en laten leven is wat mij betreft de enige manier. En een dikke huid ontwikkelen. Je hoeft niet alles persoonlijk op te vatten. Ene oor in, andere weer uit. Heel simpel.
Over welke discussie met mij heb je het?

The Joker

Assistent Coach
Weet ik niet meer. Ergens. Vorige week. Ging over positivisme en dat de Mathijzen van deze wereld dino’s zijn. Waar het staat, geen idee.
Enorm verschil en niet te vergelijken. Matthijs en Dieuwke zijn machtige bazen die beginnende redacteuren de held volschelden op persoonlijke wijze. Dit gaat over iemand die zich gekwetst voelt door een schilderij. Zolang op dat schilderij geen racistisische karikaturen staan vind ik dat ook onzin. Matthijs en Dieuwke zijn daarentegen wel fout. Het een is niet te vergelijken met het ander.

Weltmeister

Bondscoach
Enorm verschil en niet te vergelijken. Matthijs en Dieuwke zijn machtige bazen die beginnende redacteuren de held volschelden op persoonlijke wijze. Dit gaat over iemand die zich gekwetst voelt door een schilderij. Zolang op dat schilderij geen racistisische karikaturen staan vind ik dat ook onzin. Matthijs en Dieuwke zijn daarentegen wel fout. Het een is niet te vergelijken met het ander.
Ging me ook niet zozeer om DWDD of schilderijen, maar om de door jou benoemde positieve wind en die ik anders ervaar. Verder eens met het feit dat deze zaken niet vergelijkbaar zijn.

robpsv11

Grammatifaler
Om even het WK topic te vermijden omtrent deze discussie. Er schijnen dus tegenstanders van het regime zijn belaagd en er is gisteren een speler opgepakt omdat hij zich uitsprak tegen het regime.

De situatie is eigenlijk zo bizar dat ik het me niet eens voor kan stellen. En dat komt ergens ook omdat er zo weinig, tenminste dat lijkt, aandacht voor is. Ook vanuit woke influencer Nederland, of komen die alleen uit hun grot zodra Derksen iets roept over een kaars?

J.B.

Trainer Coach

J.B.

Trainer Coach
Zeikerds zijn er altijd geweest. Klagers ook. Het wordt pas vervelend als ze hun zin krijgen. En aangezien niemand zich tegenwoordig ongemakkelijk of gekwetst mag voelen, zullen we nog wel meer van dit soort berichten krijgen. Ik hoop nog steeds op mensen die klagen dat overal dezelfde lelijke IKEA-prints hangen en of daar dan echte kunst mag komen te hangen.
Is het trouwens niet de bedoeling van kunst dat het juist prikkelt? Dat het juist controverse mag uitlokken?

Bovenaan Onderaan