Algemene Nieuwsberichten

Phillip Cocu

Bondscoach
herkomst-stikstof.png

FZberckXkAgJlWn

ff twee plaatjes bij elkaar, wie stoot er uit en hoeveel moet ieder reduceren. De landbouwsector die ongeveer 2x zoveel uitstoot als huishoudens, verkeer en industrie samen moet 3,5Mt (das dus Megaton) minder uitstoten. Die andere drie tezamen ruim 40Mt.
Andere cijfers dan https://dashboardklimaatbeleid.nl/?

Smerige hufter ben je dan.. Verbieden om nog ooit een bedrijf te mogen runnen
Walgelijk, en dat tien jaar lang

Kronos

Assistent Bondscoach
Hoofdredacteur Linda begrijpt kritiek op 'weinig inclusieve' coverfoto

Had ook in de Ergernissen-topic gekund. Een hoofdredacteur en haar partner die twitter-accounts moeten verwijderen vanwege de barrage aan kritiek (en waarschijnlijk ook weer een berg bedreigingen) om een coverfoto.

Die hele body-positivity beweging vind ik ook bijzonder twijfelachtig. Fat shaming is fout. Maar op moment dat mensen met overgewicht die zich met gezondheidsproblemen melden bij de huisarts door dit soort bewegingen gemaakte kaartjes beginnen te overhandigen met de boodschap dat niet gevraagd mag worden naar hun gewicht, want niet relevant, dan zijn we héél erg ver afgedwaald. Ondertussen hobbelen we lekker door naar het gemiddeld gewicht/BMI zoals men nu al in de V.S. heeft.

Vedette

Eid al Fitr-expert

Had ook in de Ergernissen-topic gekund. Een hoofdredacteur en haar partner die twitter-accounts moeten verwijderen vanwege de barrage aan kritiek (en waarschijnlijk ook weer een berg bedreigingen) om een coverfoto.

Die hele body-positivity beweging vind ik ook bijzonder twijfelachtig. Fat shaming is fout. Maar op moment dat mensen met overgewicht die zich met gezondheidsproblemen melden bij de huisarts door dit soort bewegingen gemaakte kaartjes beginnen te overhandigen met de boodschap dat niet gevraagd mag worden naar hun gewicht, want niet relevant, dan zijn we héél erg ver afgedwaald. Ondertussen hobbelen we lekker door naar het gemiddeld gewicht/BMI zoals men nu al in de V.S. heeft.

Dat laatste, die kaartjes, slaat nergens op. Maar in het geval van die cover is het natuurlijk wel type model slank lijf wat de klok slaat. Da's niet modern meer, dat wist de Linda crew ook, ze schrijven er vaak genoeg over volgens mij. :grin:

J.B.

Trainer Coach
Dat laatste, die kaartjes, slaat nergens op. Maar in het geval van die cover is het natuurlijk wel type model slank lijf wat de klok slaat. Da's niet modern meer, dat wist de Linda crew ook, ze schrijven er vaak genoeg over volgens mij. :grin:
En met de foto is ook helemaal niets mis.. 😁

Kronos

Assistent Bondscoach
Tuurlijk, daar kun je prima wat van vinden en een gezond gesprek over hebben. Dat is vervolgens wel heel wat anders dan dat de storm aan kritiek dusdanig groot is dat mensen (digitaal) onder moeten duiken.

Kan me overigens ook nog goed voorstellen dat het nogal lastig is om type niet-slank lijf met wel bekende kop te vinden om erbij te gaan staan op de foto. Je comfortabel voelen op dit soort foto's doe je over het algemeen toch sneller als type model slank lijf, terwijl je er ook nog eens overduidelijk bij komt te staan omdat men nu eenmaal inclusief moet zijn en er dus een plus-size BN'er bij moet. Het is soms ook wel eens vermoeiend dat je, niet perse op dit voorbeeld, daar áltijd weer rekening mee moet houden wil je niet neergesabeld worden.

robpsv11

Grammatifaler

Dit is echt precies wat er mis is met deze maatschappij, holy shit zeg. Mensen zijn zo aan het zoeken naar waarom iets niet politiek correct is. Als er 1 voller persoon tussen had gestaan, hadden ze weer zitten zeiken dat het triest is dat het 9 slanke tegen 1 vollere is. Maar goed, we leven in een digitale maatschappij waarin iedere kansloze zijn mening kan delen en dat maar al te graag doet.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Ik snap die coverfoto überhaupt niet. De gedachte erachter is dat we vrouwenborsten moeten normaliseren en niet zo preuts moeten doen.
Dus wat doe je dan? Laat alle modellen hun tepels bedekken met hun handen zodat de cover op social media gedeeld kan worden!

Dan sla je de plank echt héél erg mis hoor.

Der Jaufe

Internationale Legende
Dit is echt precies wat er mis is met deze maatschappij, holy shit zeg. Mensen zijn zo aan het zoeken naar waarom iets niet politiek correct is. Als er 1 voller persoon tussen had gestaan, hadden ze weer zitten zeiken dat het triest is dat het 9 slanke tegen 1 vollere is. Maar goed, we leven in een digitale maatschappij waarin iedere kansloze zijn mening kan delen en dat maar al te graag doet.
Ja, dat zie ik :maniac:

Ach, t is gezeik in de marge, iedereen moet zich in de cover herkennen, dus op de voorkant van VI in vervolg alle clubs tonen graag. Daarnaast, dat gegeven dat eenieder ergens weer zijn plasje over moet doen, lekker a-boeiend, mense het is een cover van een blaadje, er zijn wel belangrijkere zaken om aandacht aan te geven.

Kronos

Assistent Bondscoach
Ja, dat zie ik :maniac:

Ach, t is gezeik in de marge, iedereen moet zich in de cover herkennen, dus op de voorkant van VI in vervolg alle clubs tonen graag. Daarnaast, dat gegeven dat eenieder ergens weer zijn plasje over moet doen, lekker a-boeiend, mense het is een cover van een blaadje, er zijn wel belangrijkere zaken om aandacht aan te geven.
Gedachte: het feit dat er alleen maar fitte, slanke mannen bij die profclubs zitten is óók gewoon fout. Dat is toch niet inclusief? Ik wil dus graag een plus-size voetballer erbij zien. En Limburgers, laten we die niet vergeten. We worden altijd maar weer achtergesteld.

Der Jaufe

Internationale Legende
Gedachte: het feit dat er alleen maar fitte, slanke mannen bij die profclubs zitten is óók gewoon fout. Dat is toch niet inclusief? Ik wil dus graag een plus-size voetballer erbij zien. En Limburgers, laten we die niet vergeten. We worden altijd maar weer achtergesteld.
Mo staat toch wel eens op de cover? Kortom, je geeft de absurditeit aan van het alles overal inclusief maken, het is gewoon niet mogelijk in bepaalde contexten.

Enne Limburger, alsof Huub, Bert en Mark nimmer op de cover hebben gestaan, vermoed dat het aandeel Zeeuwen voorop de VI beduidend lager ligt dan Limburgers...

Kruspe

Administrator
Administrator
Mo staat toch wel eens op de cover? Kortom, je geeft de absurditeit aan van het alles overal inclusief maken, het is gewoon niet mogelijk in bepaalde contexten.

Enne Limburger, alsof Huub, Bert en Mark nimmer op de cover hebben gestaan, vermoed dat het aandeel Zeeuwen voorop de VI beduidend lager ligt dan Limburgers...
Zeeuwen zien we in de media dan weer vaker op een skateboard voorbij komen.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Tuurlijk, daar kun je prima wat van vinden en een gezond gesprek over hebben. Dat is vervolgens wel heel wat anders dan dat de storm aan kritiek dusdanig groot is dat mensen (digitaal) onder moeten duiken.

Kan me overigens ook nog goed voorstellen dat het nogal lastig is om type niet-slank lijf met wel bekende kop te vinden om erbij te gaan staan op de foto. Je comfortabel voelen op dit soort foto's doe je over het algemeen toch sneller als type model slank lijf, terwijl je er ook nog eens overduidelijk bij komt te staan omdat men nu eenmaal inclusief moet zijn en er dus een plus-size BN'er bij moet. Het is soms ook wel eens vermoeiend dat je, niet perse op dit voorbeeld, daar áltijd weer rekening mee moet houden wil je niet neergesabeld worden.

Jaoh, de reactie erop is een heel klein beetje disproportioneel. :maniac:

robpsv11

Grammatifaler

Daarom moeten we Ajax ook prijzen. Ze hebben dikke Mootje, spelers waarvan je jezelf afvraagt of het een vrouw of man is, criminelen, mensen die polygaam zijn (vreemdgaande Stevie aldus de tabloids van vandaag), een kale knikker als leider, iemand met een pacemaker, bejaarden, een circus artiest, Klaiber en verschillende nationaliteiten. En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat Ajax minimaal 17 keer per jaar vermaak biedt aan 56.000 mensen die vroeger op hun hoofd zijn gevallen tijdens de geboorte. Het is gewoon een voorbeeld voor ons allen!

Laatst bewerkt:

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie

Boehoe ik wilde stoer doen, mee rellen maar nu ik geraakt ben ben ik zielig. Kudt land dat er naar die mensen geluisterd wordt
Inderdaad triest hoe dit gaat.
Hoeveel van die idiote relschoppers zijn de dans destijds ontsprongen?
En dan gaat het OM zich druk maken om een van de slachtoffers van dat brute geweld, namelijk een agente die in die chaos gewoon haar werk doet vervolgen?

"Gemakkelijk praten achteraf vanuit je luie stoel", "de waterwerper bestuurt heel log en je kunt nauwelijks op een individu richten", en "het zou het OM sieren eens wat voorzichtiger om te gaan met eventuele politie fouten en als ze wat meer achter de organisatie gaan staan" zijn citaten van mensen uit de praktijk waar ik wel begrip voor heb. Te lezen in het ED of AD van gisteren.

Nog gekker dan de (sociale) media maakt politie-"wetenschapper" Jaap Timmer aan de VU het met de meest belachelijke uitspraken over de bewuste agente en wat die nooit meer zou mogen.
Van mij mag meneer Timmer vandaag nog ontslagen worden. Misschien een tijdje met de ME meelopen en zich laten bespugen en bekogelen? :unsure:

-040-

Assistent Bondscoach

60 dagen celstraf, waarvan 56 voorwaardelijk.
:unsure: 4 daagjes in de politiecel voor wat serieus gekloot. Misschien eens de A10 voor een Champions League wedstrijd blokkeren. :ROFL:

Bovenaan Onderaan