Algemene Nieuwsberichten

het relatief weinig betaald krijgen voor het product wat je levert (ben er niet 100% van op de hoogte maar meen te herinneren dat dit een kwestie was voor een boer)
In het geval van zuivel (een flink deel vd veestapel) toch t gevolg van loslaten van quota denk ik? De stapels vee zo groot moeten houden (of uitbreiden) om financieel plus te draaien is op zijn zachtst gezegd wat te plat.

Ik zie het meer als alert houden. Er dat er eigenlijk geen wetgeving is zwembaden. Wel een keurmerk tav dit soort roosters, waar in Nederland vrijwel alle publieke zwembaden aan voldoen. Maar zwembaden op een camping of vakantiepark niet. Betekent dat je elke zomer dit soort berichten leest.

En wat je zegt, nu ik zelf kinderen heb, trek ik het ook slecht, maar maakt ook dat ik op vakantie (hopelijk) scherper ben bij zwembaden.
Zeker, daar zit ook wat in. Maar de over-informatie vind ik echt wel een dingetje. Ik zie veel mensen om me heen op de toppen van hun tenen lopen. Op je hoede zijn (een vorm van gezond verstand) vind ik een ander iets dan teveel weten, teveel prikkels en info krijgen en daar last van hebben. Op zich moeten mensen in staat zijn zelf die schifting te maken, maar als je ziet hoe afhankelijk we zijn geworden van de media en hoe we de hele dag overal geconfronteerd worden met info en prikkels, krijg ik soms het gevoel dat we in een aflevering van Black Mirror aan het belanden zijn.

Zeker, daar zit ook wat in. Maar de over-informatie vind ik echt wel een dingetje. Ik zie veel mensen om me heen op de toppen van hun tenen lopen. Op je hoede zijn (een vorm van gezond verstand) vind ik een ander iets dan teveel weten, teveel prikkels en info krijgen en daar last van hebben. Op zich moeten mensen in staat zijn zelf die schifting te maken, maar als je ziet hoe afhankelijk we zijn geworden van de media en hoe we de hele dag overal geconfronteerd worden met info en prikkels, krijg ik soms het gevoel dat we in een aflevering van Black Mirror aan het belanden zijn.
Doseren ook denk ik. Ik begin de dag niet meer met nieuws, maar met activiteiten die ik plezierig vind. Ik klik niet meer op video's met n waarschuwing voor schokkende beelden etc. Krijg op psv na geen push berichten op mijn telefoon. Boycot Twitter, Facebook of clicknewssites waar t kan. Helpt n hoop tov hoe ik dat zeg 8 jaar geleden deed.

Doseren ook denk ik. Ik begin de dag niet meer met nieuws, maar met activiteiten die ik plezierig vind. Ik klik niet meer op video's met n waarschuwing voor schokkende beelden etc. Krijg op psv na geen push berichten op mijn telefoon. Boycot Twitter, Facebook of clicknewssites waar t kan. Helpt n hoop tov hoe ik dat zeg 8 jaar geleden deed.
Same here.

Eens, maar ik kan mij van vorige jaren geen berichten van zelfde strekking heugen. Zie dit ene voorval dan ook niet als over-informatie, maar daarin kunnen wij van mening verschillen.

Zie wel dat een deel vd mensen overgevoelig reageert op berichten uit het buitenland, bv ongeluk met kermisattractie in India, nou zie je wel, allemaal onveilig, ik stap daar nooit meer in.

Mogelijk dat dergelijke reacties ook voortkomen uit het idee dat wij in NL alle gevaren hebben uitgebannen en wij ons leven volledig zelf in de hand hebben.

Eens, maar ik kan mij van vorige jaren geen berichten van zelfde strekking heugen. Zie dit ene voorval dan ook niet als over-informatie, maar daarin kunnen wij van mening verschillen.
Mijn gevoel is ook dat we deze zwembadberichten meerdere malen per zomer zien.

Zie wel dat een deel vd mensen overgevoelig reageert op berichten uit het buitenland, bv ongeluk met kermisattractie in India, nou zie je wel, allemaal onveilig, ik stap daar nooit meer in.

Mogelijk dat dergelijke reacties ook voortkomen uit het idee dat wij in NL alle gevaren hebben uitgebannen en wij ons leven volledig zelf in de hand hebben.
Ik bedoelde ook niet zozeer dit specifieke geval, meer dat alles overal gemeld staat. En wat dat met mensen doet. Ik ben (nog) geen boomer, maar internet kwam pas op tijdens mijn middelbare schooltijd in de 90’s. Mijn ouders kregen in ieder geval qua media alleen het journaal (en televisie) en de krant mee tijdens het opgroeien van hun jonge kinderen. Ik denk dat dat anders is en dat er minder prikkels waren. En ik denk ook dat dat beter is voor de mens als wezen.

herkomst-stikstof.png

FZberckXkAgJlWn

ff twee plaatjes bij elkaar, wie stoot er uit en hoeveel moet ieder reduceren. De landbouwsector die ongeveer 2x zoveel uitstoot als huishoudens, verkeer en industrie samen moet 3,5Mt (das dus Megaton) minder uitstoten. Die andere drie tezamen ruim 40Mt.

Laatst bewerkt:

Boehoe ik wilde stoer doen, mee rellen maar nu ik geraakt ben ben ik zielig. Kudt land dat er naar die mensen geluisterd wordt

Boehoe ik wilde stoer doen, mee rellen maar nu ik geraakt ben ben ik zielig. Kudt land dat er naar die mensen geluisterd wordt
Het is goed dat er regels zijn, maar je kan als agent ook weinig goed doen. Wat mij betreft moest er toen hard ingegrepen worden. Dan had je daar maar niet moeten zijn.

Smerige hufter ben je dan.. Verbieden om nog ooit een bedrijf te mogen runnen

Smerige hufter ben je dan.. Verbieden om nog ooit een bedrijf te mogen runnen
10 jaar celstraf... en dwangarbeid. Elke dag van 5.00u tot 23.00u 6 dagen per week... ziek of niet ziek en geen vrije dagen opnemen. Ook feestfagen werken. Ik stel me wel beschikbaar ze uit te kafferen en een schop te geven als het wat te langzaam gaat. Daarnaast nog een dikke vetten schadevergoeding voor het slachtoffer.

Schandalig zeg

10 jaar celstraf... en dwangarbeid. Elke dag van 5.00u tot 23.00u 6 dagen per week... ziek of niet ziek en geen vrije dagen opnemen. Ook feestfagen werken. Ik stel me wel beschikbaar ze uit te kafferen en een schop te geven als het wat te langzaam gaat. Daarnaast nog een dikke vetten schadevergoeding voor het slachtoffer.

Schandalig zeg
En dat bij een licht verstandelijk beperkt persoon. Zelden dat ik me druk kan maken om nieuws uit de wereld maar hier kan ik goed boos om worden

Terug
Bovenaan Onderaan