Mikasa
Internationale Legende
Ook dat komt er nog eens bij.Je kan een topzwemmer zijn,maar als je kwam krijgt in het koude water is het gewoon gedaan met je.
Ook dat komt er nog eens bij.Je kan een topzwemmer zijn,maar als je kwam krijgt in het koude water is het gewoon gedaan met je.
En in warm water? (serieuze vraag)Je kan een topzwemmer zijn,maar als je kwam krijgt in het koude water is het gewoon gedaan met je.
Dan maak je meer kans, want je verkrampt minder snel. En je longen “schrikken” niet, waardoor je ook kalmer blijft. Moet je vervolgens nog steeds de afstand en stroming overwinnen.En in warm water? (serieuze vraag)
En in warm water? (serieuze vraag)
Bizar idd. Maar dit gaat vast niet veranderen nu ze boeren moeten gaan uitkopen. Niemand die dit nog durft te bevragen, denk ik.
Wtf, waarom hebben boeren deze uitzonderingspositie??
Bizar idd. Maar dit gaat vast niet veranderen nu ze boeren moeten gaan uitkopen. Niemand die dit nog durft te bevragen, denk ik.
Gewoon aanpassen, verdienen geen status aparte.Bizar idd. Maar dit gaat vast niet veranderen nu ze boeren moeten gaan uitkopen. Niemand die dit nog durft te bevragen, denk ik.
Zeker sinds ik zelf kinderen heb, trek ik dergelijke berichten slecht. Het zal jouw kind zijn. Brrrr..De crux lijkt mij meer te zitten dat men in paniek raakt en uit volle kracht tegen de stroom in gaat zwemmen of in ieder geval zsm aan de kant wil komen. Terwijl je het beste je door de stroom kan laten meevoeren en bij afzwakking proberen de juiste kant op te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Ik ben altijd weer geraakt door dit soort berichten: https://www.ad.nl/buitenland/nederl...gen-in-rooster-paddenstoel-waterval~a3dd9ea2/
Komt elk jaar wel weer terug, terwijl er al jaren een organisatie bestaat die vecht voor veilige zwembaden. Ongelooflijk verdrietig.
Wat we hier in de omgeving zien is dat de gemeente heel erg veel wil bouwen maar dat het elke keer weer is dat er iemand grond bezit en dit niet af wil staan. Ik kan me voorstellen dat dit in het leven is geroepen om die mensen wat makkelijker over te halen. Verder heeft zo'n boer hier ook vrij weinig aan totdat hij of zij de toko verkoopt... Ik sta wel achter de boeren eerlijk gezegd. Niet achter degenen die dom lopen te doen op de snelweg, maar achter de boeren die wel normaal kunnen doen. Als je dan ziet dat boeren er al voor langere tijd alles aan moeten doen om de uitstoot zo veel mogelijk te verminderen, en dat je dan ook ziet dat hier op het industrieterrein de verflucht overheerst buiten, je half lege vrachtwagens ziet rijden, PostNL belachelijk veel onzin pakketjes moet afleveren met all gevolgen van dien... Ik snap de boosheid heel erg goed
Wtf, waarom hebben boeren deze uitzonderingspositie??
Wat we hier in de omgeving zien is dat de gemeente heel erg veel wil bouwen maar dat het elke keer weer is dat er iemand grond bezit en dit niet af wil staan. Ik kan me voorstellen dat dit in het leven is geroepen om die mensen wat makkelijker over te halen. Verder heeft zo'n boer hier ook vrij weinig aan totdat hij of zij de toko verkoopt... Ik sta wel achter de boeren eerlijk gezegd. Niet achter degenen die dom lopen te doen op de snelweg, maar achter de boeren die wel normaal kunnen doen. Als je dan ziet dat boeren er al voor langere tijd alles aan moeten doen om de uitstoot zo veel mogelijk te verminderen, en dat je dan ook ziet dat hier op het industrieterrein de verflucht overheerst buiten, je half lege vrachtwagens ziet rijden, PostNL belachelijk veel onzin pakketjes moet afleveren met all gevolgen van dien... Ik snap de boosheid heel erg goed
Ik zie het meer als alert houden. Er dat er eigenlijk geen wetgeving is zwembaden. Wel een keurmerk tav dit soort roosters, waar in Nederland vrijwel alle publieke zwembaden aan voldoen. Maar zwembaden op een camping of vakantiepark niet. Betekent dat je elke zomer dit soort berichten leest.Zeker sinds ik zelf kinderen heb, trek ik dergelijke berichten slecht. Het zal jouw kind zijn. Brrrr..
Moet er wel bij zeggen dat ik me ook afvraag of het wel goed is voor de mens, zoveel media en daardoor ook zoveel extra angst. Kinderen moeten ook gewoon in een soort van vrije omgeving hun eigen wereld kunnen ontdekken, zonder al teveel curling-ouders. Ik vraag me wel eens af of dergelijke berichten iets toevoegen.
Hahaha, dat is een parafrasering van mijn zus’ (niet broer Ralf Edströmhet is alsof een olifant en een muis op een brug lopen die begint te kraken en de olifant tegen de muis zegt dat ie minder moet stampen.
Aanhakend op de zwemberichten van gisteren. Houd je kinderen zoveel mogelijk in de gaten in het zwembad. Het gevaar is zoveel groter dan je denkt en de spelvaardigheid van ongeoefende (hoe vaak zwemmen kinderen daadwerkelijk na het beëindigen van de zwemlessen?) zwemmers is minder dan je denkt. Beter minder rust langs het bad, dan spijt achteraf.Ik zie het meer als alert houden. Er dat er eigenlijk geen wetgeving is zwembaden. Wel een keurmerk tav dit soort roosters, waar in Nederland vrijwel alle publieke zwembaden aan voldoen. Maar zwembaden op een camping of vakantiepark niet. Betekent dat je elke zomer dit soort berichten leest.
En wat je zegt, nu ik zelf kinderen heb, trek ik het ook slecht, maar maakt ook dat ik op vakantie (hopelijk) scherper ben bij zwembaden.
Op deze site kan je vinden welke zwembaden veilig zijn: https://www.thebluecap.com/site/nlHahaha, dat is een parafrasering van mijn zus’ (niet broer Ralf Edström) favoriete mop.
Aanhakend op de zwemberichten van gisteren. Houd je kinderen zoveel mogelijk in de gaten in het zwembad. Het gevaar is zoveel groter dan je denkt en de spelvaardigheid van ongeoefende (hoe vaak zwemmen kinderen daadwerkelijk na het beëindigen van de zwemlessen?) zwemmers is minder dan je denkt. Beter minder rust langs het bad, dan spijt achteraf.
Alleen lees ik in dit bericht over een zwembad in Frankrijk, niet NL. Is het echt zo dat een zwembad op een landalpark in NL aan minder eisen hoeft te voldoen dan het zwembad hier om de hoek?Ik zie het meer als alert houden. Er dat er eigenlijk geen wetgeving is zwembaden. Wel een keurmerk tav dit soort roosters, waar in Nederland vrijwel alle publieke zwembaden aan voldoen. Maar zwembaden op een camping of vakantiepark niet. Betekent dat je elke zomer dit soort berichten leest.
En wat je zegt, nu ik zelf kinderen heb, trek ik het ook slecht, maar maakt ook dat ik op vakantie (hopelijk) scherper ben bij zwembaden.
Tja, zo was ik ooit halverwege het overzwemmen van een flinke plas toen ik mij bedacht dat ik daarvoor zeker 5 jaar niet gezwommen had...Hahaha, dat is een parafrasering van mijn zus’ (niet broer Ralf Edström) favoriete mop.
Aanhakend op de zwemberichten van gisteren. Houd je kinderen zoveel mogelijk in de gaten in het zwembad. Het gevaar is zoveel groter dan je denkt en de spelvaardigheid van ongeoefende (hoe vaak zwemmen kinderen daadwerkelijk na het beëindigen van de zwemlessen?) zwemmers is minder dan je denkt. Beter minder rust langs het bad, dan spijt achteraf.
Ik begrijp je punt helemaal en er valt ook weinig tegenin te brengen als je de feiten er zo bij pakt. Ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is dat is ontstaan uit een onduidelijk perspectief vanuit de overheid (jarenlang geklooi met moeten investeren en te horen krijgen dat als je dit nu investeert dat het daarna écht goed is, om vervolgens opnieuw investeringen van je te verwachten), het relatief weinig betaald krijgen voor het product wat je levert (ben er niet 100% van op de hoogte maar meen te herinneren dat dit een kwestie was voor een boer) en zo nog wel wat dingetjes denk ik![]()
De transportsector moét ook jaren vernieuwen, uitstoot van vrachtwagens is sterk beperkt, milieuzones zijn ingezet om transporteurs te bewegen om nieuwer materieel aan te schaffen. Binnen nu en 5 jaar zal de vrachtwagenheffing een feit zijn, hiermee zullen transporteurs hopelijk slimmer omgaan met belading, geld wat het Rijk hieruit ontvangt wordt weer ingezet voor verder verduurzamen van de transportsector.
Btw, DHL bezorgt hier alleen nog met elektrieke busjes.
Maar dan nog, de transportsector is slechts een deel van de mobiliteit, zelfs al zou de helft van de uitstoot vanuit verkeer tgv transport zijn dan nog is dit maar 1/15e deel van wat de landbouw uitstoot. Waarbij het transport tgv de landbouw overigens aan transport wordt toegerekend...
Boos zijn als je eigen uitstoot het dubbele is van het totaal van industrie, verkeer en particulier is behoorlijk misplaatst het is alsof een olifant en een muis op een brug lopen die begint te kraken en de olifant tegen de muis zegt dat ie minder moet stampen.
Dat valt ook niet te ontkennen nee, zie ook de eerdere quote van meneer Jolink.Ik begrijp je punt helemaal en er valt ook weinig tegenin te brengen als je de feiten er zo bij pakt. Ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is dat is ontstaan uit een onduidelijk perspectief vanuit de overheid (jarenlang geklooi met moeten investeren en te horen krijgen dat als je dit nu investeert dat het daarna écht goed is, om vervolgens opnieuw investeringen van je te verwachten), het relatief weinig betaald krijgen voor het product wat je levert (ben er niet 100% van op de hoogte maar meen te herinneren dat dit een kwestie was voor een boer) en zo nog wel wat dingetjes denk ik
Yups, en een deel van wat wel protesteert ziet dat e.e.a. gekaapt wordt door beroepsdemonstranten die uiteindelijk vooral uit zijn op rotzooi trappen.Waarschijnlijk zal het gros van de boer ook genoegen nemen met een duidelijk toekomstplan, zodat ze tenminste een beetje weten waar ze aan toe zijn. Nu zitten natuurlijk veel boeren met de vraag of ze over een paar jaar nog wel boer kunnen zijn. Ik snap dat dat boosheid oplevert
Oh absoluut, dat zie je bij elke rel. Ik neem die snelwegterroristen ook niet als representatief voor de boer in het algemeen. Jammer dat dit wel erg veel lijkt te gebeuren. Zal de discussie ook niet echt ten goede komenYups, en een deel van wat wel protesteert ziet dat e.e.a. gekaapt wordt door beroepsdemonstranten die uiteindelijk vooral uit zijn op rotzooi trappen.
Volgens mij is het nu zo dat er geen regelgeving over zwembaden tav dit soort roosters bestaat. Dus of je aan het keurmerk wil voldoen is aan de exploitant zelf. Kost geld etc, betekent meestal dat grote campings of parken natuurlijk niet willen dat zoiets gebeurt en er wel aan willen voldoen en anderen het laten. Ook in Nederland.Alleen lees ik in dit bericht over een zwembad in Frankrijk, niet NL. Is het echt zo dat een zwembad op een landalpark in NL aan minder eisen hoeft te voldoen dan het zwembad hier om de hoek?
Als je de lijst met ongevallen ziet dan doen we het gelukkig niet zo slecht nee. Dat maakt dat 'wij' als NLer er niet zo op bedacht zijn dat dit soort risico's in het buitenland meer voorkomen, wat dat betreft kan het geen kwaad dat een dergelijk ongeval in het nieuws komt aangezien 'half' Nederland deze zomer in het buitenland in het water ligt.Volgens mij is het nu zo dat er geen regelgeving over zwembaden tav dit soort roosters bestaat. Dus of je aan het keurmerk wil voldoen is aan de exploitant zelf. Kost geld etc, betekent meestal dat grote campings of parken natuurlijk niet willen dat zoiets gebeurt en er wel aan willen voldoen en anderen het laten. Ook in Nederland.
Vaak heeft men dus een veilig zwembad volgens de geldende regelgeving, maar alsnog kunnen bepaalde roosters er voor zorgen dat je vast wordt gezogen.