Islam, ca. 400 na Chr. -> duizenden jaren? Kennelijk leerde jij op jouw school ook weinig over andere culturen
Voor de rest zit het artikel achter de betaalmuur, dus kan de stellingname nog verdedigen nog ontkrachten.
Overigens, geloven doe je maar in je vrije tijd is zo'n dooddoener van ongelovigen die niet snappen dat geloof uiteindelijk alle aspecten van je leven raakt. T is niet iets wat je ff aan of uit zet.
Afgerond op hele duizendtallen is dat 2, toch?
Ach, het artikel zelf is niet enorm onderbouwend aan mijn stelling. Het bevestigt alleen dat we de ingeslagen weg blijven volgen: meer gelovige scholen dan ongelovige. Waarbij in mijn omgeving de betere docenten toch op de gelovige scholen zitten, waardoor openbare scholen impopulair blijven.
Tot slot snap ik ook dat je je geloof niet even uit kunt zetten. Maar het blijft iets van jezelf. Niet iets wat je hoeft te verspreiden of uit te dragen. Op een ouderwetse, missionarisachtige manier. Of op een Inquisitie/ISIS-achtige manier.
Op school leren over spelling, rekenen, natuurkunde etc. kan prima zonder daar een geloof bij te betrekken. Het verspreiden van deze denkbeelden hoeft niet op school plaats te vinden. Ik zou het prettig vinden, als scholen zich zo veel mogelijk bij de feiten houden, de grondwet en het ene geloof niet beter verklaren dan een ander geloof.
Vrouwenrechten is in de moderne islamitische wereld een stuk beter voor elkaar dan bij brullende koorballen van wit (christelijk) Nederland.
Ik durf de stelling ook wel aan dat de gemiddelde strenge christen minstens net zo gevaarlijk is als de strenge moslims.
Verdraagzaamheid en liefde zijn de basis van het islamitisch geloof, echter zijn het de probleem Turken en Marokkanen die het anders laten zien in Nederland en niet luisteren naar wat de Islam werkelijk betekent. (Ipv Turken en Marokkanen kun je ook urker invullen en dus christenen).
Ik had het over geloven in het algemeen, hè. En ik weet ook wel dat dat niet alles oplost. Maar een hopelijk open wereldbeeld op school gedoceerd krijgen, lijkt mij een meerwaarde.