Algemene Nieuwsberichten

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Was de 20 ook al tegengekomen. Maar dat is de maximale straf. Die wordt in NL zelden opgelegd, om schuimbekkende mafketels bij een straf van bv. 12 jaar voor te zijn hield ik m op meer dan 10 jaar. Soort van verwachtingsmanagement dus ;).
Ik hoop gewoon 20 jaar.. ff doorpakken als justitie

Der Jaufe

Forum Hall of Fame Inductee
Ik hoop gewoon 20 jaar.. ff doorpakken als justitie
Ik wacht m rustig af. Zijn een aantal zaken die, vermoedelijk, zullen meespelen zoals:
- is het puur asbest of wat het asbesthoudend puin waarbij de boer zich kan beroepen op het feit dat hij zich niet bewust was dat er asbest tussen zat.
- wordt de persoon slechts aangeklaagd voor de dumping of wordt ook het doel (ontwrichtend bezig zijn) meegenomen.
Als leek op het gebied van rechtsspraak ben ik heel benieuwd welke kant dit uiteindelijk op gaat. wat dat betreft, rechtsspraak is gewoon machtig interessant, volgtip voor twitter is Saskia Belleman, verslaggever rechtsspraak voor Telegraaf.

Der Jaufe

FWxCJIGXoAAzbpo

In de ogen van de meest radicalen zal Jolink zijn ziel wel aan het WEF hebben verkocht ofzo, maar hij slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop, aangaande het boter op het hoofd hebben van Rutte, aangaande het gekaapt zijn van de acties en de dubieuze sujetten die zich als leider opwerpen.

Jur 1913

Leukste nieuwkomer 2020

Valt het jullie ook op dat er de laatste tijd erg vaak aanhalingstekens worden gebruikt in titels van het ED? Zoals hierboven bijvoorbeeld. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde?

Der Jaufe

Valt het jullie ook op dat er de laatste tijd erg vaak aanhalingstekens worden gebruikt in titels van het ED? Zoals hierboven bijvoorbeeld. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde?
Geen idee, als ze politie willen quoten moeten ze de " gebruiken en niet de '.

Mikasa

Internationale Legende
Ik vind dit nog altijd een verkeerde ontwikkeling. Waarom meer scholen met geloofsachtergrond (welke dan ook), waar men uitgaat van duizenden jaren ouden denkbeelden over vrouwen, gelijkheid, verdraagzaamheid en liefde? Geloven doe je in je eigen tijd en niet op school. Zorgwekkend.

Islamitisch onderwijs groeit hard: ‘Deze scholen kunnen júist bijdragen aan integratie’
https://www.ad.nl/binnenland/islami...nnen-juist-bijdragen-aan-integratie~a565c3b8/

Luc de Jong

International
Ik vind dit nog altijd een verkeerde ontwikkeling. Waarom meer scholen met geloofsachtergrond (welke dan ook), waar men uitgaat van duizenden jaren ouden denkbeelden over vrouwen, gelijkheid, verdraagzaamheid en liefde? Geloven doe je in je eigen tijd en niet op school. Zorgwekkend.

Islamitisch onderwijs groeit hard: ‘Deze scholen kunnen júist bijdragen aan integratie’
https://www.ad.nl/binnenland/islami...nnen-juist-bijdragen-aan-integratie~a565c3b8/
Eens. Islamitisch, Christelijk of Joods onderwijs boeit me niet gewoon allemaal lekker naar dezelfde school en leer van elkaars culturen. Door gescheiden te leven bereik je niks. Later zul je toch echt ook met elkaar moeten werken.

Der Jaufe

Islam, ca. 400 na Chr. -> duizenden jaren? Kennelijk leerde jij op jouw school ook weinig over andere culturen :maniac:

Voor de rest zit het artikel achter de betaalmuur, dus kan de stellingname nog verdedigen nog ontkrachten.

Overigens, geloven doe je maar in je vrije tijd is zo'n dooddoener van ongelovigen die niet snappen dat geloof uiteindelijk alle aspecten van je leven raakt. T is niet iets wat je ff aan of uit zet.

Teamspirit

Assistent Coach
waar men uitgaat van duizenden jaren ouden denkbeelden over vrouwen, gelijkheid, verdraagzaamheid en liefde?

Vrouwenrechten is in de moderne islamitische wereld een stuk beter voor elkaar dan bij brullende koorballen van wit (christelijk) Nederland.

Ik durf de stelling ook wel aan dat de gemiddelde strenge christen minstens net zo gevaarlijk is als de strenge moslims.

Verdraagzaamheid en liefde zijn de basis van het islamitisch geloof, echter zijn het de probleem Turken en Marokkanen die het anders laten zien in Nederland en niet luisteren naar wat de Islam werkelijk betekent. (Ipv Turken en Marokkanen kun je ook urker invullen en dus christenen).

Hoetierick

Administrator
Administrator
Vrouwenrechten is in de moderne islamitische wereld een stuk beter voor elkaar dan bij brullende koorballen van wit (christelijk) Nederland.

Ik durf de stelling ook wel aan dat de gemiddelde strenge christen minstens net zo gevaarlijk is als de strenge moslims.

Verdraagzaamheid en liefde zijn de basis van het islamitisch geloof, echter zijn het de probleem Turken en Marokkanen die het anders laten zien in Nederland en niet luisteren naar wat de Islam werkelijk betekent. (Ipv Turken en Marokkanen kun je ook urker invullen en dus christenen).
De basis van al die geloven is liefde en begrip, in de uitvoering gaat het vaak anders. En in de begeleidende boekjes staan ook nogal wat tegenstrijdige dingetjes. Van "keer de andere wang toe" tot "kill 'm all".

Op zich geeneens erg, nadeel is dat de kans groot is dat bepaalde denkbeelden worden doorgegeven waar we eigenlijk vanaf willen.

korfbaljack

Winnaar "Comeback van het jaar" 2021
Islam, ca. 400 na Chr. -> duizenden jaren? Kennelijk leerde jij op jouw school ook weinig over andere culturen :maniac:

Voor de rest zit het artikel achter de betaalmuur, dus kan de stellingname nog verdedigen nog ontkrachten.

Overigens, geloven doe je maar in je vrije tijd is zo'n dooddoener van ongelovigen die niet snappen dat geloof uiteindelijk alle aspecten van je leven raakt. T is niet iets wat je ff aan of uit zet.
Dat de Islam er pas sinds 400 na Chr. zou zijn, wil niet zeggen dat de denkbeelden er niet waren voor die tijd🤔. Met je laatste alinea ben ik het overigens volledig eens🙂.

Mikasa

Internationale Legende

Afgerond op hele duizendtallen is dat 2, toch? :maniac:

Ach, het artikel zelf is niet enorm onderbouwend aan mijn stelling. Het bevestigt alleen dat we de ingeslagen weg blijven volgen: meer gelovige scholen dan ongelovige. Waarbij in mijn omgeving de betere docenten toch op de gelovige scholen zitten, waardoor openbare scholen impopulair blijven.

Tot slot snap ik ook dat je je geloof niet even uit kunt zetten. Maar het blijft iets van jezelf. Niet iets wat je hoeft te verspreiden of uit te dragen. Op een ouderwetse, missionarisachtige manier. Of op een Inquisitie/ISIS-achtige manier.

Op school leren over spelling, rekenen, natuurkunde etc. kan prima zonder daar een geloof bij te betrekken. Het verspreiden van deze denkbeelden hoeft niet op school plaats te vinden. Ik zou het prettig vinden, als scholen zich zo veel mogelijk bij de feiten houden, de grondwet en het ene geloof niet beter verklaren dan een ander geloof.

Ik had het over geloven in het algemeen, hè. En ik weet ook wel dat dat niet alles oplost. Maar een hopelijk open wereldbeeld op school gedoceerd krijgen, lijkt mij een meerwaarde.

Der Jaufe

Afgerond op hele duizendtallen is dat 2, toch? :maniac:

Ach, het artikel zelf is niet enorm onderbouwend aan mijn stelling. Het bevestigt alleen dat we de ingeslagen weg blijven volgen: meer gelovige scholen dan ongelovige. Waarbij in mijn omgeving de betere docenten toch op de gelovige scholen zitten, waardoor openbare scholen impopulair blijven.
Bijzonder, Nederland ontkerkelijkt steeds meer, maar de scholen op grondslag trekken de betere docenten?
Tot slot snap ik ook dat je je geloof niet even uit kunt zetten. Maar het blijft iets van jezelf. Niet iets wat je hoeft te verspreiden of uit te dragen. Op een ouderwetse, missionarisachtige manier. Of op een Inquisitie/ISIS-achtige manier.
Tja, wat is uitdragen, draag ik het hier uit volgens jou?
Op school leren over spelling, rekenen, natuurkunde etc. kan prima zonder daar een geloof bij te betrekken. Het verspreiden van deze denkbeelden hoeft niet op school plaats te vinden. Ik zou het prettig vinden, als scholen zich zo veel mogelijk bij de feiten houden, de grondwet en het ene geloof niet beter verklaren dan een ander geloof.
Nou, religieus Engels verschilt natuurlijk sterk van seculier Engels, net als wiskunde voor een gelovige heel anders beleeft wordt :maniac: :maniac:.
Ik had het over geloven in het algemeen, hè. En ik weet ook wel dat dat niet alles oplost. Maar een hopelijk open wereldbeeld op school gedoceerd krijgen, lijkt mij een meerwaarde.
Dat sowieso, maar dat kan an sich nog steeds op een school met grondslag.

Overigens start in Augustus ook de eerste renaissance-school, het kindje van FvD wat helemaal geen banden heeft met de partij.

Wageninger77

Invaller
Wij hadden zo'n 30 jaar geleden (ik was 14 of zo) ook godsdienst les op school. Een dag per week, een uurtje of misschien twee.
Maar we hadden dat jaar drie verschillende leraren op dat ene vak. Eentje was katholiek, een ander was meer een algemene gast die een beetje over verschillende godsdiensten uitlegde. Zoals ook Islam, Boedhisme en zo. De derde weet ik niet eens meer, misschien was die protestants?

Geen van de drie was pedant ons hun geloof aan het opdringen. Ik had ook niet het gevoel dat ze ons wilden bekeren. Dat werkt op die leeftijd toch niet :sneaky:
Ik vond het wel prima zo.
Een uurtje per week leren over godsdiensten, de rest was "gewoon" school.

We zijn nu dus 30 jaar verder, maar ik krijg niet het gevoel dat we erop vooruit gaan in dit opzicht.

Ex Libris

Aanvoerder
Ik vind een vorm van godsdienstles op scholen wel goed, omdat het wel uitlegt wat een veel mensen drijft op de wereld en waarop een deel van onze maatschappij gestoeld is. Het wordt alleen eng als je een van die godsdiensten als waarheid beschouwd.

Op mijn lagere school (niet religieus) hadden we een godsdienstleraar met de mooie naam: Dominee de Pater. Jammer dat ie geen Mohammed als voornaam had!

Rubberen Robbie

Jeugdspeler
Eens. Islamitisch, Christelijk of Joods onderwijs boeit me niet gewoon allemaal lekker naar dezelfde school en leer van elkaars culturen. Door gescheiden te leven bereik je niks. Later zul je toch echt ook met elkaar moeten werken.
Ik heb ook nooit zo goed begrepen waarom er vrijheid van onderwijs is tav vrijheid van geloofsovertuiging. Als je bijvoorbeeld in een Joods gezin geboren wordt en je ouders sturen je naar Joodse scholen, heb je als kind dan vrijheid van onderwijs?
Buiten school wordt het kind al ontzettend beïnvloed door ouders, synagoge, sociale omgeving etc. Qua integratie en samenleving werkt het toch veel beter als je met allerlei culturen/geloven in aanraking komt? Daar is een school uitermate geschikt voor.

Bovenaan Onderaan