Algemene Nieuwsberichten

J.B.

Assistent Coach
Ik vroeg me af of en wanneer bedrijven claims gaan indienen bij bijvoorbeeld fdf. Wegen blokkeren is omzetverlies lijkt me.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ui t liveblog van Nu.nl
"Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder." Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? "Duizenden boerenbedrijven worden de nek omgedraaid. Ik hoop dat deze actie ergens toe leidt. Zo niet, kan ik later wel aan mijn jongens vertellen dat ik er alles aan heb gedaan. Het is zonde van de bomen, maar nog veel erger voor alle bedrijven."
Nou inderdaad, want het omzagen van dik 100 bomen gaat inderdaad bijdragen aan de situatie waar je met je bedrijf in zit :FP: :FP:

Phillip Cocu

Assistent Bondscoach
Goed in gesprek gaan met die boeren. Er is ook veel sympathie voor de boer, ze wonen er, hun grote droom gaat misschien verloren. De situatie geeft grote zorgen, boosheid en verdriet.
Er had eerder perspectief en duidelijkheid moeten komen? Hopelijk komt iedereen er uit

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
Goed in gesprek gaan met die boeren. Er is ook veel sympathie voor de boer, ze wonen er, hun grote droom gaat misschien verloren. De situatie geeft grote zorgen, boosheid en verdriet.
Er had eerder perspectief en duidelijkheid moeten komen? Hopelijk komt iedereen er uit

En Rutte is uiteraard weer onzichtbaar. 10 jaar lang als, als iets moeilijk wordt.

Kira

Aanvoerder
Ik snap die debielen actievoerders niet. Weg blokkeren, bomen kappen en zelfs mest op de weg.
Dan creer je alleen maar vijanden terwijl je toch juist de steun moet hebben van de gemiddelde Nederlander?

Als ik vast sta in een file vanwege boeren die de weg blokkeren dan ben ik boos op die boeren en niet op Den Haag. Integendeel, dan ga ik juist juichen voor Den Haag.
Dus ik snap niet waarom ze dit doen. Maar ach, dat is ook hun eigen fout.

Kira

Aanvoerder
Eens dat er eerder perspectief en duidelijkheid had moeten komen. Tegelijk word het gesprek door de boeren ook vrij onmogelijk gemaakt door de agressieve houding. Politieken mensen die het met ze oneens zijn kunnen niet in gesprek komen maar de politica die het eens zijn worden met open armen ontvangen wat het vuur alleen maar meer aanwakkert.

Beetje treurige situatie zo eigenlijk.

Phillip Cocu

Assistent Bondscoach
Eens dat er eerder perspectief en duidelijkheid had moeten komen. Tegelijk word het gesprek door de boeren ook vrij onmogelijk gemaakt door de agressieve houding. Politieken mensen die het met ze oneens zijn kunnen niet in gesprek komen maar de politica die het eens zijn worden met open armen ontvangen wat het vuur alleen maar meer aanwakkert.

Beetje treurige situatie zo eigenlijk.
Maar het lijkt me niet dat alle boeren die houding delen?

Kira

Aanvoerder
Maar het lijkt me niet dat alle boeren die houding delen?
Zeker niet. Een klein gedeelte zal het voor een groot gedeelte verpesten. Tegelijk is er in Den Haag ook een grote boerenlobby. Dus de gesprekken zijn er geweest.
Ergens vind ik het zuur dat er veel boeren gestraft worden voor slecht beleid. Tegelijkertijd is dit wel iets wat er aan zat te komen.
En Rutte is uiteraard weer onzichtbaar. 10 jaar lang als, als iets moeilijk wordt.
Minister van Landbouw kan toch prima zijn punt verdedigen? Ik bedoel er momenteel zoveel crisis bezig. Momenteel is Rutte aanwezig op de NAVO top.
Het blijft ook maar een mens. Ik heb nog geen noodzaak gezien waarom Rutte hierbij aanweziger zou moeten zijn. Denk niet dat het iets oplost.

J.B.

Assistent Coach
Ik geloof niet dat ze nog willen praten.
Er ligt een pot van 30 miljard klaar in een toch al overgesubsidieerde tak..

Ik ben er wel klaar mee. Dat drama eromheen. Alsof we in Oekraïne zitten. Politiek gezien wordt de boel ook behoorlijk opgehitst door extreem rechts.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik geloof niet dat ze nog willen praten.
Er ligt een pot van 30 miljard klaar in een toch al overgesubsidieerde tak..

Ik ben er wel klaar mee. Dat drama eromheen. Alsof we in Oekraïne zitten. Politiek gezien wordt de boel ook behoorlijk opgehitst door extreem rechts.
Ben het gehist van BBB, PVV en FvD ook beu, gillen over onteigening, de schunnige suggestie doen dat t omgezet wordt voor buitenlanderopvang en het valse narratief dat de boer slechts NL voedt en dat alle boeren weg moeten :braak::braak:

Bovenaan Onderaan