Algemene Nieuwsberichten

Mohr

Aanvoerder
Stabiliseren, kleine krimp zijn ook nog opties lijkt mij?
2 kind politiek door campagnes en financiële stimulans. (Dus eventuele bijdrages vanuit de overheid komen op naam van het kind.) Dan houden we de krimp beperkt maar de krimp zal er in de praktijk wel komen. Dat of Cruises en dan kunnen we binnen enkele jaren allemaal onze eigen tank rijden.

Der Jaufe

Internationale Legende
2 kind politiek door campagnes en financiële stimulans. (Dus eventuele bijdrages vanuit de overheid komen op naam van het kind.) Dan houden we de krimp beperkt maar de krimp zal er in de praktijk wel komen. Dat of Cruises en dan kunnen we binnen enkele jaren allemaal onze eigen tank rijden.
Gezinsgrootte neemt al jaren af, heb het gevoel dat we niet ver van die 1 afzitten. Groei van bevolking komt primair door import. Cijfermatige onderbouwing volgt later vanmiddag ;)

In 2020 heeft de Nederlandse vrouw gemiddeld 1,54 kinderen. Het gemiddeld aantal kinderen van Nederlandse vrouwen daalt al jaren. Tien jaar eerder was het gemiddelde 1,79 kinderen

Groei bevolking NL in 2021:
geboortegroei +7.704 (geboorte minus sterfte)
migratieoverschot +108.275 (immigratie minus emigratie)

Kort gezegd, nog geen 10% van de bevolkingsgroei komt door natuurlijke aanwas.

Laatst bewerkt:

Derksen

Aanvoerder
Even voor mijn begrip want ik heb het niet echt gevolgd. Is het echte probleem dat er slecht betaald wordt en daardoor nauwelijks personeel te vinden is?

Door tenders om de 5 jaar buit schiphol de bedrijven, de bedrijven buiten dan het personeel uit. Alles komt er op neer dus dat Schiphol alles gedaan krijgt voor zo goedkoop mogelijke deal. Maar in corona hebben veel bedrijven mensen laten gaan, of weggepest als ze te duur waren. Nu komen die exit-mensen nooit meer terug omdat ze overal evenveel of meer kunnen krijgen voor veel makkelijkere werk.

En onderbetaald zijn sommige jobs wel, die deden het expres net boven de minimumloon zitten en daar kon je vroeger mee weg komen, maar nu niet. Dus niemand komt voor dat minimumloontje werken, en loonsverhogingen moeten uit de zak van Schiphol komen en komen niet van de bedrijven zelf, omdat die al zo laag zitten qua marges door de tenders dat die dat amper kunnen opbrengen. Nu wilt schiphol dus niet meer betalen en bedrijven zelf kunnen het niet, dus loopt alles stroef. Daarom krijg je volgende week stakingen :lmao:

PSV033

International
En als iedereen nou 5 euro meer betaalt voor zijn vliegreis ? Kan iedere medewerker van Schiphol dan een fatsoenlijk loon krijgen zodat alles weer doorstroomt ? Want dan lijkt me dat een simpele oplossing. Luchthavenbelasting een paar euro omhoog gooien. Of is dat te simpel gedacht ?

J.B.

Assistent Coach
En als iedereen nou 5 euro meer betaalt voor zijn vliegreis ? Kan iedere medewerker van Schiphol dan een fatsoenlijk loon krijgen zodat alles weer doorstroomt ? Want dan lijkt me dat een simpele oplossing. Luchthavenbelasting een paar euro omhoog gooien. Of is dat te simpel gedacht ?
Nee, behalve als je aandeelhouder bent. Die willen rendement ten koste van het personeel

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Mijn oplossing wordt voor de volle 100% door de reizigers betaald.
Een derde van de reizigers (5.5 miljoen, tellen voor 11 miljoen mee in het totaal van 22 miljoen "reizigers" in 2021) op Schiphol stapt er enkel over. Omdat het relatief goedkoop is (voor de slots en afhandelingskosten) zijn er ook zoveel bestemmingen mogelijk, en is het daarmee weer een populaire overstapplaats. De weerstand tegen hogere tarieven is dat het een hele boel reizigers kan kostten, waarmee schiphol minder bestemmingen of lagere frequenties zou vliegen, wat dan weer meer (door)reizigers zou kostten en dus ook uiteindelijk weer minder inkomsten en/of banen?

Geen idee of dit marketingbullshit is of dat er een kern van waarheid achter zit, ik heb te weinig referentiekader om het hard te maken met cijfers.

PSV033

International
Een derde van de reizigers (5.5 miljoen, tellen voor 11 miljoen mee in het totaal van 22 miljoen "reizigers" in 2021) op Schiphol stapt er enkel over. Omdat het relatief goedkoop is (voor de slots en afhandelingskosten) zijn er ook zoveel bestemmingen mogelijk, en is het daarmee weer een populaire overstapplaats. De weerstand tegen hogere tarieven is dat het een hele boel reizigers kan kostten, waarmee schiphol minder bestemmingen of lagere frequenties zou vliegen, wat dan weer meer (door)reizigers zou kostten en dus ook uiteindelijk weer minder inkomsten en/of banen?

Geen idee of dit marketingbullshit is of dat er een kern van waarheid achter zit, ik heb te weinig referentiekader om het hard te maken met cijfers.
De huidige situatie gaat een groter effect hebben op het aantal passagiers dan een verhoging van de tarieven. Ik laat mijn secretaresse voortaan vluchten vanuit Dusseldorf boeken voor mij.

Derksen

Aanvoerder
Ik zet mijn geld op staking volgend week, Schiphol staat niet bekend om graag geld uit te geven, maar wel prof in dingen rekken net zo lang tot het over gaat of men het vergeet.

Derksen

Aanvoerder
Schiphol chaos, ik ga 4 maanden gewoon net geen 25e per uur pakken, daarna 2 euro extra voor jaartje. En dan in september volgend maand jaar kappen ze met alles want dan hebben ze genoeg mensen 😂

Wij van Schiphol krijgen weer extra goede bonussen in netto bedragen en de externe aardige bruto deals 😂

En volgend jaar september gaan al die externe weer weg want salaris is zelfde en je verdient je geld overal makkelijker, logica van Schiphol 😍

Bacchus

Batmin
Administrator
Schiphol chaos, ik ga 4 maanden gewoon net geen 25e per uur pakken, daarna 2 euro extra voor jaartje. En dan in september volgend maand jaar kappen ze met alles want dan hebben ze genoeg mensen 😂

Wij van Schiphol krijgen weer extra goede bonussen in netto bedragen en de externe aardige bruto deals 😂

En volgend jaar september gaan al die externe weer weg want salaris is zelfde en je verdient je geld overal makkelijker, logica van Schiphol 😍
Ik kan je gebrabbel echt niet volgen. Maar volgens je smileys word je er erg blij van. Mooi man. (Y)

Bovenaan Onderaan