Algemene Nieuwsberichten

-040-

Assistent Bondscoach
Mijn opa zei 35 jaar geleden tegen me als jochie 'het westen is volgevreten' het is er niet beter op geworden kunnen we wel vaststellen..
Je mag het niet zeggen, maar als er gesubsideerde cursussen lifestyle-coaches zijn, dan ben je wel behoorlijk op weg.

Der Jaufe

Internationale Legende
De zelfhulp-coach. ;)
Ja, of een gedragscoach, emotiecoach, ademcoach, sekscoach, opruimcoach, coaching met paarden, bewstzijnscoach, datingcoach en natuurlijk de innerlijk-kind-coach. Een kleine greep van de mogelijke zweefteven die vooral de eigen beurs dienen.

PSV033

International
Ja, of een gedragscoach, emotiecoach, ademcoach, sekscoach, opruimcoach, coaching met paarden, bewstzijnscoach, datingcoach en natuurlijk de innerlijk-kind-coach. Een kleine greep van de mogelijke zweefteven die vooral de eigen beurs dienen.
Ik zat vorige week op een introductiecursus bij mijn nieuwe werkgever (ik werk er al 6 maanden, maar goed). Er zat ook een vrouw bij die parttime bij HR werkte. Daarnaast was ze coach, want haar passie was "mensen de beste versie van zichzelf te laten zijn". Ik moest me echt inhouden om niet te zeggen "Gelukkig kan je hier nog wat non-coaching maar wel betaald werk doen he?"

Mohr

Aanvoerder
Tot zover 'the great reset'. Menselijk gedrag dat onder druk veranderd veert net zo hard weer terug als de druk weg is.
Het probleem komt ook omdat we het proberen op te lossen. Als we gewoon niks doen dan zou het zichzelf reguleren vanuit de consumenten kant. Ik ben aan het kijken naar een vakantie en het vliegtuig is daarbij een optie. Als ik weet dat deze situatie regel is, niet de uitzondering, dan ga ik een alternatief zoeken. Ik ga niet 12 uur in een rij staan met mijn gezin met het risico dat de vlucht gecanceld wordt (ipv Derksen) of dat we de vlucht missen voor een vakantie. Ook zo met files. Als ik weet dat ik 3 uur in de file moet staan om Utrecht in te komen dan ga ik wel met de trein. Helaas probeert de regering het te faciliteren aan de andere kant. (wellicht terecht, andere belangen)

Der Jaufe

Internationale Legende
Het probleem komt ook omdat we het proberen op te lossen. Als we gewoon niks doen dan zou het zichzelf reguleren vanuit de consumenten kant. Ik ben aan het kijken naar een vakantie en het vliegtuig is daarbij een optie. Als ik weet dat deze situatie regel is, niet de uitzondering, dan ga ik een alternatief zoeken. Ik ga niet 12 uur in een rij staan met mijn gezin met het risico dat de vlucht gecanceld wordt (ipv Derksen) of dat we de vlucht missen voor een vakantie. Ook zo met files. Als ik weet dat ik 3 uur in de file moet staan om Utrecht in te komen dan ga ik wel met de trein. Helaas probeert de regering het te faciliteren aan de andere kant. (wellicht terecht, andere belangen)
Het beste middel tegen files zijn inderdaad files.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Het beste middel tegen files zijn inderdaad files.
Ja, maar het allerbeste middel lijkt me alles gooien op openbaar vervoer. Als men zonder te kijken naar dienstregelingen of lange wachttijden met bus of trein snel van deur tot deur zou kunnen reizen en daarnaast men zou kiezen voor de fiets op korte afstanden (tot 15 km?), denk ik dat we minder asfalt nodig hebben en minder ergernis gaan kennen.
Tot zover deze utopische gedachte want mens en financiéle belangen staan, vrees ik, in de weg. ;)

Der Jaufe

Internationale Legende
Ja, maar het allerbeste middel lijkt me alles gooien op openbaar vervoer. Als men zonder te kijken naar dienstregelingen of lange wachttijden met bus of trein snel van deur tot deur zou kunnen reizen en daarnaast men zou kiezen voor de fiets op korte afstanden (tot 15 km?), denk ik dat we minder asfalt nodig hebben en minder ergernis gaan kennen.
Tot zover deze utopische gedachte want mens en financiéle belangen staan, vrees ik, in de weg. ;)
Ware het niet dat daar waar de zwaarste files staan er al sprake is van een hoge frequentie OV welke ook flink bezet is. Kortom, tijd om anders te denken over verplaatsen, wonen en werken etc.

-040-

Assistent Bondscoach
Dus 100 keer per dag een bus laten rijden tussen Weert en Liempe? Zoiets? Bij kleine aantallen is veel bussen laten rijden veel vervuilende dan af een (elektrische) auto die precies de afstand aflegt die gewenst is.

-040-

Assistent Bondscoach
T is maar wat je gewoon noemt. En dan straks de uitdaging dat de enkele werkkracht coach is geworden en er niemand de oude Ralf wil verzorgen. Kan een keuze zijn.
Maar dat is dus de verwoestende spiraal van meer, meer, meer. Totdat je met 35 miljoen in Nederland zit.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Spannend dagje vandaag, 05.15 en eerste signalen van vastlopen op Schiphol begonnen al 😂 gister wist men al dat de drukte van vandaag niet goed kan gaan maar we doen alsof er niks aan de hand is 😂
Even voor mijn begrip want ik heb het niet echt gevolgd. Is het echte probleem dat er slecht betaald wordt en daardoor nauwelijks personeel te vinden is?

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
T gegeven dat je voor alles, maar dan ook werkelijk alles een coach kan inhuren is een teken aan de wand.
Personal coaches is ook echt iets van de laatste jaren. Kan me niet heugen dat dat 10 jaar geleden al bestond.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Dus 100 keer per dag een bus laten rijden tussen Weert en Liempe? Zoiets? Bij kleine aantallen is veel bussen laten rijden veel vervuilende dan af een (elektrische) auto die precies de afstand aflegt die gewenst is.
Nee, maar 's avonds slechts eén keer per uur in Eindhoven van de wijk Tongelre naar het station kunnen per bus vind ik persoonlijk absurd. Om niet te zeggen schandalig en lachwekkend in de zogeheten Brainport Metropool Regio.

Voorrang blijven geven aan auto's in een groene golf op de rondweg zodat je met de fiets op iedere kruising minutenlang moet wachten om soms niet eens in eén keer de overkant te halen in de paar seconden die voetgangers en fietsers aan groen licht krijgen is ook een aanfluiting.
Aan een ontmoedigingsbeleid om de automobilist te dwingen om over alternatieven na te denken komt men zelfs niet toe.
Net zo min aan campagnes tot mentaliteitsverandering bij mensen als een oud-collega die er prat op ging dat hij geen fiets had en
dus zijn boodschappen inclusief pakje sigaretten in de winkel twee straten verder wel per auto moest halen.

Je opmerking over meer, meer , meer - inderdaad een verwoestende spiraal - onderschrijf ik volledig.
Ook verdient de opmerking van Der Jaufe richting Ralf Edstrom alle aandacht.
Want mede door neerkijken op en onderbetalen van handen aan het bed en andere practische beroepen die veel belangrijker zijn dan lifestyle coaches en dergelijke, komen alle werkenden van nu, nog meer handen te kort aan hun bed straks dan nu al - mensonterend- vaak het geval is.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Daarbij ook eens andere landen volgen. Duitsland heeft net het openbaar vervoer zo goed als gratis gemaakt. Negen euro per maand geloof ik, onbeperkt reizen binnen Duitsland. Moet je opletten hoeveel mensen er opeens wel met het OV gaan. In Belgie hebben ze iets soortgelijks gedaan geloof ik maar dan alleen binnen de steden.

Bovenaan Onderaan