Dus 100 keer per dag een bus laten rijden tussen Weert en Liempe? Zoiets? Bij kleine aantallen is veel bussen laten rijden veel vervuilende dan af een (elektrische) auto die precies de afstand aflegt die gewenst is.
Nee, maar 's avonds slechts eén keer per uur in Eindhoven van de wijk Tongelre naar het station kunnen per bus vind ik persoonlijk absurd. Om niet te zeggen schandalig en lachwekkend in de zogeheten Brainport Metropool Regio.
Voorrang blijven geven aan auto's in een groene golf op de rondweg zodat je met de fiets op iedere kruising minutenlang moet wachten om soms niet eens in eén keer de overkant te halen in de paar seconden die voetgangers en fietsers aan groen licht krijgen is ook een aanfluiting.
Aan een ontmoedigingsbeleid om de automobilist te dwingen om over alternatieven na te denken komt men zelfs niet toe.
Net zo min aan campagnes tot mentaliteitsverandering bij mensen als een oud-collega die er prat op ging dat hij geen fiets had en
dus zijn boodschappen inclusief pakje sigaretten in de winkel twee straten verder wel per auto moest halen.
Je opmerking over meer, meer , meer - inderdaad een verwoestende spiraal - onderschrijf ik volledig.
Ook verdient de opmerking van Der Jaufe richting Ralf Edstrom alle aandacht.
Want mede door neerkijken op en onderbetalen van handen aan het bed en andere practische beroepen die veel belangrijker zijn dan lifestyle coaches en dergelijke, komen alle werkenden van nu, nog meer handen te kort aan hun bed straks dan nu al - mensonterend- vaak het geval is.