Algemene Nieuwsberichten

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Kennelijk zit Engel nog wel op FB
Heeft naar het schijnt een poederbrief gehad, dom onnodig en sneu om zulks te doen.

FI_pOd8VcAE0L9W
Ik verdenk echt de helft van dit soort berichten een oorspring als grap of satire te hebben. Sterker, dikke kans dat er tal van grappenmakers (die voor en tegen m zijn) zich online voordoen als Willem Engel? Of weten we zeker dat dit "echt" en "oprecht" door Willem Engel gezegd word?

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik verdenk echt de helft van dit soort berichten een oorspring als grap of satire te hebben. Sterker, dikke kans dat er tal van grappenmaker (die voor en tegen m zijn) zich online voordoen als Willem Engel? Of weten we zeker dat dit "echt" en "oprecht" door Willem Engel gezegd word?
Gezien de bron waar ik dit vandaan heb durf ik daar wel vanuit te gaan.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Ik verdenk echt de helft van dit soort berichten een oorspring als grap of satire te hebben. Sterker, dikke kans dat er tal van grappenmakers (die voor en tegen m zijn) zich online voordoen als Willem Engel? Of weten we zeker dat dit "echt" en "oprecht" door Willem Engel gezegd word?

Enige wat ik als FBloos man erover kon vinden. En tja, kan hem wel prima zijn gok ik.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Ik klikte even door naar een ouder artikel, daar kwam dit in voor:

Het gegeven dat een dergelijke schikken bestaat maakt zeker dat er een luchtje aan zit.

Ik zag dat het geen gevangenisstraf kan opleveren omdat het een civiele procedure betreft. Wellicht dat de eerdere schikking de strafrechtelijke kant betrof. Als ze dan wint, is het dan wel geen genoegdoening qua celstraf, maar wel een genoegdoening dat de wereld het weet.

Hoetierick

Administrator
Administrator
Ach, en Willem moet ook bedreigd worden natuurlijk. Dan ben je slachtoffer.

Bacchus

Batmin
Administrator
Taalfouten te over. Wat een niveau joh.

Maar, ik begrijp dat hij aanneemt dat 'de poederbrief' (heeft hij die zelf niet gewoon gemaakt? Kan ook prima natuurlijk) van D66 komt en dat dat de reden zou moeten zijn dat D66 verboden moet worden.

Ik heb zojuist toevallig een poederbrief gekregen (what are the odds!?) en ik denk dat die van Willem Engel afkomstig is. Dus hij moet verboden worden.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Ook wel toevallig dat er nét een akkefietje met iets D66 gerelateerd was. Wellicht een berichtje alleen om te zieken. Wie weet..

Mohr

Aanvoerder
Ook wel toevallig dat er nét een akkefietje met iets D66 gerelateerd was. Wellicht een berichtje alleen om te zieken. Wie weet..
Tja, als het echt uit de D66 - hoek komt is dat ook wel weer logisch toch? Genoeg gekken in de wereld die het recht in eigen handen nemen namens een ander. Het zou niet heel ondenkbaar zijn dat er iemand nu Kaag gaat "beschermen" door zelf actie te ondernemen.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Tja, als het echt uit de D66 - hoek komt is dat ook wel weer logisch toch? Genoeg gekken in de wereld die het recht in eigen handen nemen namens een ander. Het zou niet heel ondenkbaar zijn dat er iemand nu Kaag gaat "beschermen" door zelf actie te ondernemen.

Maar het is geen D66 actie zoals hij claimt. Hij vraagt om een verbod op de partij. Alsof de partij het heeft beraamd. Kan zomaar zijn dat iemand die toevallig ook D66 stemt of lid is geworden (zo bijzonder is dat niet) een nep poederbrief naar hem stuurt. Tuurlijk. Dat maakt het nog geen D66 actie.

Hij is net zelf in de problemen gekomen door het adres van Kaag te delen. Nu deze brief met meteen de uitleg over D66 alsof het een terroristische organisatie is. Vind het bijzonder.

Der Jaufe

Internationale Legende
Maar het is geen D66 actie zoals hij claimt. Hij vraagt om een verbod op de partij. Alsof de partij het heeft beraamd. Kan zomaar zijn dat iemand die toevallig ook D66 stemt of lid is geworden (zo bijzonder is dat niet) een nep poederbrief naar hem stuurt. Tuurlijk. Dat maakt het nog geen D66 actie.

Hij is net zelf in de problemen gekomen door het adres van Kaag te delen. Nu deze brief met meteen de uitleg over D66 alsof het een terroristische organisatie is. Vind het bijzonder.
Er gaan wel meer bedenkingen rond, zoals de werkwijze die zou afwijking van de standaard werkwijze waarbij de stof naar een lab zou gaan. Ook daar staan met plastic handschoenen ipv een maanpak komt wat typisch op mij over.

Mohr

Aanvoerder

Dat de man gevoel voor drama heeft met hier en daar en lichte overdrijving was wel bekend ja. Het zal zeker niet vanuit de partij zelf komen. (daar ben ik 99,9% zeker van, de kans is dus 65%) Dat het van een D66 stemmer komt denk ik ook niet eigenlijk maar dat is niet ondenkbaar, juist vanwege het delen van het adres van Kaag.

Het is zeker ook niet ondenkbaar dat hij het zelf heeft verstuurd. Eerste punt van onderzoek: zit er een postzegel op?

Er gaan wel meer bedenkingen rond, zoals de werkwijze die zou afwijking van de standaard werkwijze waarbij de stof naar een lab zou gaan. Ook daar staan met plastic handschoenen ipv een maanpak komt wat typisch op mij over.
Doet me denken wat je vaak op tv ziet. Een rechercheur die pakket een wit poeder vindt en dan test of het cocaïne is door te proeven. Wat is dan de meest positieve uitkomst? "Nope, het is poedersuiker." Iets positiever: "Yep, cocaïne. Nou maar hopen dat we morgen geen drugstest krijgen" of "Nope, geen cocaïne maar ik voel me wel raar. Zeg tegen mijn vrouw en kinderen dat ik altijd van ze gehouden heb"

Bovenaan Onderaan