Algemene Nieuwsberichten

-040-

Assistent Bondscoach
Tja. Ik vind dat er een verschil is. De bestorming van het Capitol van een daad van verzet tegen de democratisch gekozen gevestigde orde. De Kazachstansituatie is volgens mij een daad van verzet tegen een niet-democratisch gekozen gevestigde orde.
Waarbij 70% van de Republikeinen vindt dat de bestorming van het Capitol een daad van verzet is tegen een niet-democratisch gekozen president. :confused:

Mikasa

Internationale Legende
Waarbij 70% van de Republikeinen vindt dat de bestorming van het Capitol een daad van verzet is tegen een niet-democratisch gekozen president. :confused:
Dat is een beetje wat ik bedoel. Het is allemaal in the eye of the beholder. Kazachstan is - als ik wiki goed begrijp - een democratie met een nogal machtige president. Of dit meer een Russische democratie is, weet ik niet.

Hoetierick

Administrator
Administrator

Schijnt dat de Republikeinen nu al mensen bij de controles van stembiljetten zetten die durven te zeggen “klopt niet” bij verlies.

Mohr

Aanvoerder
Schijnt dat de Republikeinen nu al mensen bij de controles van stembiljetten zetten die durven te zeggen “klopt niet” bij verlies.
Ik wilde reageren met dat ik dat ook heb gelezen en toen kwam ik erachter dat dit hier was door een post van De Bouterbaas :lol:

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. De meeste republikeinen denken helemaal niet zo. Het is alleen een beetje een no-go om op de tegenpartij te stemmen.
Dat is een beetje wat ik bedoel. Het is allemaal in the eye of the beholder. Kazachstan is - als ik wiki goed begrijp - een democratie met een nogal machtige president. Of dit meer een Russische democratie is, weet ik niet.
Ze hebben een nieuwe president "gekozen" inderdaad op de Russische manier (bijna 100% stemmen, dan weet je wel genoeg). De nieuwe president is gekomen nadat de oude president (een bondgenoot van Putin) werd weggestuurd door de bevolking. De nieuwe president wordt gestuurd door de oude president (direct en via familie op key-positions). De protesten roepen ook op tot het wegsturen van "de oude man" waarmee ze de oude president kiezen.

Ja, het is in de Eye of the beholder van de plegers. Maar de onderliggende politiek is wel anders.

Het is daar afwachten wat de Russen doen.

-040-

Assistent Bondscoach
Ik wilde reageren met dat ik dat ook heb gelezen en toen kwam ik erachter dat dit hier was door een post van De Bouterbaas :lol:

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. De meeste republikeinen denken helemaal niet zo. Het is alleen een beetje een no-go om op de tegenpartij te stemmen.

Ze hebben een nieuwe president "gekozen" inderdaad op de Russische manier (bijna 100% stemmen, dan weet je wel genoeg). De nieuwe president is gekomen nadat de oude president (een bondgenoot van Putin) werd weggestuurd door de bevolking. De nieuwe president wordt gestuurd door de oude president (direct en via familie op key-positions). De protesten roepen ook op tot het wegsturen van "de oude man" waarmee ze de oude president kiezen.

Ja, het is in de Eye of the beholder van de plegers. Maar de onderliggende politiek is wel anders.

Het is daar afwachten wat de Russen doen.
Nou, 71% van de Republikeinen gelooft dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen...

Derksen

Aanvoerder
Allemaal goed nieuws vandaag :love:

fe6beb54ffcdcdbfecdc42dfbd197a1f.png

eb96e183c43e9028d5751a44d86612f3.png

Der Jaufe

Internationale Legende
Kennelijk zit Engel nog wel op FB
Heeft naar het schijnt een poederbrief gehad, dom onnodig en sneu om zulks te doen.

FI_pOd8VcAE0L9W

Vedette

Eid al Fitr-expert
Vond het een opvallende beslissing. Begrijpelijk, logisch, maar ik had gedacht dat ze zich neutraler zouden opstellen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Vond het een opvallende beslissing. Begrijpelijk, logisch, maar ik had gedacht dat ze zich neutraler zouden opstellen.

Ja, onschuldig totdat anders bewezen gaat hier kennelijk op. Lastig lastig.

Mikasa

Internationale Legende
Kennelijk zit Engel nog wel op FB
Heeft naar het schijnt een poederbrief gehad, dom onnodig en sneu om zulks te doen.

FI_pOd8VcAE0L9W
Fijn. Kan D66 ook een aanklacht wegens laster indienen. En vreemd dat hij het noemt. Als je ergens toe oproept, telt dat toch niet? Net zoals een adres plaatsen….

Der Jaufe

Internationale Legende
Inderdaad. Maar het stinkt natuurlijk iets teveel. En dat voor een man die blijkbaar niet meer kan zweten.
Ik klikte even door naar een ouder artikel, daar kwam dit in voor:
Ook voerde hij aan dat Giuffre in 2009 een schikking trof met Jeffrey Epstein, waarin zou zijn vastgelegd dat Giuffre afstand heeft gedaan van haar recht om de prins aan te klagen.

Het gegeven dat een dergelijke schikken bestaat maakt zeker dat er een luchtje aan zit.

Bovenaan Onderaan