Algemene Nieuwsberichten

Teamspirit

Assistent Coach
:FP: :FP: ik heb verdorie al 2x uitgelegd dat een agent gepast geweld mag gebruiken, lul d'r niet zo slap omheen joh.

Ja en ik vind datgene agent gepast geweld gebruikt als een mongool staat te zwaaien met een startkabel met een geslepen standaard eraan. Sorry dan vraag je om die klappen terwijl bello de hond je been kapot bijt.

Dat is gepast geweld in dit geval, en je lult er zelf omheen door maar te zeggen dat het om beslist. Zowel JB, Relix als ik geven aan dat we het als gepast geweld zien, en daar praat je helemaal omheen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ja en ik vind datgene agent gepast geweld gebruikt als een mongool staat te zwaaien met een startkabel met een geslepen standaard eraan. Sorry dan vraag je om die klappen terwijl bello de hond je been kapot bijt.

Dat is gepast geweld in dit geval, en je lult er zelf omheen door maar te zeggen dat het om beslist. Zowel JB, Relix als ik geven aan dat we het als gepast geweld zien, en daar praat je helemaal omheen.
Ik ben ingegaan op iemand die aangaf dat de politie niet hard genoeg kan optreden. Ik spreek in het algemeen, niet over een specifieke situatie.

Btw, al vind onze koning het gepast, maakt geen reet uit, het OM beslist.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021

Hoho. mits dit de situatie is geweest natuurlijk. Ik was er uiteraard niet bij. Ik was die dag druk met 5G masten uitzoeken voor vreugdevuren. ;)

Teamspirit

Assistent Coach
Ik ben ingegaan op iemand die aangaf dat de politie niet hard genoeg kan optreden. Ik spreek in het algemeen, niet over een specifieke situatie.

We zeggen nergens dat de politie een vuurpeloton moet opzetten bij demonstraties, we hebben het over een gummi knuppel en een hond. Jij legt de grens van wat de politie mag veel lager, ik leg hem wat hoger.

Der Jaufe

Internationale Legende
We zeggen nergens dat de politie een vuurpeloton moet opzetten bij demonstraties, we hebben het over een gummi knuppel en een hond. Jij legt de grens van wat de politie mag veel lager, ik leg hem wat hoger.
Ik leg helemaal niks lager want ik ga niet op de casus in, hou eens op met beweren dat ik dat zeg.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Ik leg helemaal niks lager want ik ga niet op de casus in, hou eens op met beweren dat ik dat zeg.
Vind ik onterrecht. Epke heeft een hardstikke mooie cariere gehad en is daarnaast maatschappelijk ook altijd erg betrokken geweest. Ik vind het gemeen om hem daarom maar een rekstok in zijn *** toe te wensen. :p

Haha, volgens mij praten we wat langs elkaar heen hier. Maar bij voorbaat, zonder volledige context te kennen, deze beelden veroordelen en volledig toeschrijven als buitensporig politiegeweld blijft lastig. Zeker zonder geluid. Denk dat we wellicht daar allemaal wel iets in erkennen? Als die kerel krijst, "ik steek die rothond zijn ogen uit", en die heeft de politiehond bij zijn oren vast - dan kan ik een paar flinke timmers op de kale kop best nog goedpraten/begrijpen. Maar goed, volgorde is zeer belangrijk hierin.

Der Jaufe

Internationale Legende
Vind ik onterrecht. Epke heeft een hardstikke mooie cariere gehad en is daarnaast maatschappelijk ook altijd erg betrokken geweest. Ik vind het gemeen om hem daarom maar een rekstok in zijn *** toe te wensen. :p

Haha, volgens mij praten we wat langs elkaar heen hier. Maar bij voorbaat, zonder volledige context te kennen, deze beelden veroordelen en volledig toeschrijven als buitensporig politiegeweld blijft lastig. Zeker zonder geluid. Denk dat we wellicht daar allemaal wel iets in erkennen? Als die kerel krijst, "ik steek die rothond zijn ogen uit", en die heeft de politiehond bij zijn oren vast - dan kan ik een paar flinke timmers op de kale kop best nog goedpraten/begrijpen. Maar goed, volgorde is zeer belangrijk hierin.
Nee joh, blauw staat veel beter in de woonkamer...

Filmpjes vertellen zelden het hele verhaal, gaat nu ook weer wat rond over een politiehand afgelopen zondag

Heeft deze man gelijk, geen idee, dat is aan de rechter. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de gemiddelde agent zijn/haar werk goed verstaat en primair bezig is met orde te handhaven. Gaat er soms een agent(e) over de schreef, vast, en dan vertrouw ik op ons rechtssysteem.

Teamspirit

Assistent Coach

Doe jij nog geel harder door te zeggen dat wijnen dat de politie alles mag...

Btw, al vind onze koning het gepast, maakt geen reet uit, het OM beslist.

Ik leg een verband tussen jouw woorden en wat ik zelf schrijf. Blijkbaar mag dat niet. Dan heeft het geen zin om in gesprek te gaan....

Der Jaufe

Internationale Legende
Doe jij nog geel harder door te zeggen dat wijnen dat de politie alles mag...

Ik leg een verband tussen jouw woorden en wat ik zelf schrijf. Blijkbaar mag dat niet. Dan heeft het geen zin om in gesprek te gaan....
Ja want 'de politie moet maar weglopen' is echt een hele logische gevolgtrekking van hetgeen ik post knurft.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
Zulks is aan een rechter, niet aan een agent.

Dat klopt, maar de rechter wordt niet bespuugd, uitgescholden, bedreigd, geslagen en geïntimideerd. Het is heen excuus, maar ik snap wel dat je op een gegeven moment harde klappen gaat uitdelen. eerlijk gezegd ben ik regelmatig onder de indruk ban het geduld dat de ME-ers opbrengen, maar ja, eerlijk is eerlij, soms gaat er ook bij hen iemand door het lint. Niet goed. Overigens, in het voetbal mag dat gewoon. Pepe heeft al menig voetballer helemaal de tyfus geschopt. Geen rechter gezien (maar da's een heel ander verhaal).

Teamspirit

Assistent Coach
Het is heen excuus, maar ik snap wel dat je op een gegeven moment harde klappen gaat uitdelen. eerlijk gezegd ben ik regelmatig onder de indruk ban het geduld dat de ME-ers opbrengen, maar ja, eerlijk is eerlij, soms gaat er ook bij hen iemand door het lint. Niet goed.

Ik heb ze nog nooit een wapen zien trekken of zien schieten.

Ik denk ook vaak aan de buurman van vroeger die zijn leven lang agent is geweest, en regelmatig verteld hoe het gegaan is met hem in zijn tijd in uniform. Als je hoort hoe de gevechten die hij heeft moeten leveren met criminelen, demonstranten en wat het hem zelf gekost heeft in zijn persoonlijke leven (kreupel lopen, een jarenlange depressie enz). Als je dan nu ziet hoe agenten en hulpverleners steeds meer als tuig behandeld worden en niet meer normaal kunnen werken dan wordt mijn boosheid tegen de idioten die dat doen tegen de politie steeds groter. En waarom omdat mensen het niet eens zijn met een regel die de overheid opgelegd heeft, dan mag je de politie of andere hulpverleners gaan pakken? Eenieder die dat doet gaat wat mij betreft een brug te ver en dan is eerst slaan en dan eens praten een hele goede volgorde.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Een agent mag van mij absoluut iemand neerslaan als daar aanleiding toe is, en hard ook. Maar ik heb filmpjes gezien van een man die tegen de grond gemept is en vervolgens nog 10 stokslagen tegen zijn hoofd krijgt terwijl hij al duidelijk overmeesterd is.

Sla hem neer (desnoods zo hard dat ie zn kaak/sleutelbeen/knie breekt, I don't care), ga op z'n rug zitten en sla 'm in de boeien. Al het overige is niet nodig.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
Een agent mag van mij absoluut iemand neerslaan als daar aanleiding toe is, en hard ook. Maar ik heb filmpjes gezien van een man die tegen de grond gemept is en vervolgens nog 10 stokslagen tegen zijn hoofd krijgt terwijl hij al duidelijk overmeesterd is.

Sla hem neer (desnoods zo hard dat ie zn kaak/sleutelbeen/knie breekt, I don't care), ga op z'n rug zitten en sla 'm in de boeien. Al het overige is niet nodig.

Eens.

Hoetierick

Administrator
Administrator

Dit dus. Het is onnodig om achteraf, als iemand al ligt en geen kant meer op kan, nog even je frustraties te uiten. Dat mag een burger niet, dat mag een agent niet.
Voor die tijd mag je als agent het geweld gepast beantwoorden. Dus niet een hond inzetten tegen iemand die boeh roept en luistert naar de aanwijzigingen die men geeft. De lul die met een startkabel tegen een paard, hond of agent slaat, moet je iets breken. Een arm, een knie, maakt niet uit. Grens trekken.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
En is dit dan hetzelfde als de bestorming van het capitool?

Tja. Ik vind dat er een verschil is. De bestorming van het Capitol van een daad van verzet tegen de democratisch gekozen gevestigde orde. De Kazachstansituatie is volgens mij een daad van verzet tegen een niet-democratisch gekozen gevestigde orde.

Bovenaan Onderaan