Algemene Nieuwsberichten

Teamspirit

International
Ik heb die 1 miljard schade ook ergens anders genoemd zien worden. Dat zou de inzet zijn/worden van een jarenlang getouwtrek tussen allerlei partijen. Dat nu juist Egypte dat bedrag opeist is in die zin wel vreemd, want die werden nou net niet als claimende partij genoemd in dat artikel.

Ok correctie, ze verdienen 15MUSD per dag. (5.61 biljoen per jaar).
Het schip zat 6 dagen vast:
15*6=90Miljoen USD
12 slepers*5000*6=360.000USD
1 cutter suction dredger spread, 1Miljoen USD/week

Totale kosten onder de 92miljoen.

Dus ze hebben maximaal 100 miljoen schade geleden, wat dus 10% is van het gevraagde geld.

Alle kosten van de loodsen aan boord, de sleepboten gebruikt voor de andere schepen worden doorbelast aan de andere rederijen. Zo is dat juridisch geregeld.

Mohr

Routinier
Wat is dit nu weer voor volk? Van die vrijheidsstrijders? Maar alleen die van henzelf?
Boze menigte omdat de fotograaf foto's van een autobrand kwam maken. Zonder enige kennis van zaken kunnen er denk ik twee mogelijkheden zijn. De boze menigte heeft een auto in de brand gestoken en werd niet rustiger van personen die bewijs gingen vastleggen óf een menigte zag de fotograven als aasgieren die even hun brood gingen verdienen met het leed van een ander.

Dit gaat uiteraard veel te ver. Maar (in het tweede geval) ik kan me wel voorstellen dat men weinig behoefte heeft aan camera's als er iets kostbaars/ dierbaars verloren gaat. Wat dat betreft is er natuurlijk ook wel een grijs gebied tussen journalistiek en roddelpers. Wederom, het geweld wat hierbij gebruikt is slaat natuurlijk nergens op.

Der Jaufe

Internationale Legende
Boze menigte omdat de fotograaf foto's van een autobrand kwam maken. Zonder enige kennis van zaken kunnen er denk ik twee mogelijkheden zijn. De boze menigte heeft een auto in de brand gestoken en werd niet rustiger van personen die bewijs gingen vastleggen óf een menigte zag de fotograven als aasgieren die even hun brood gingen verdienen met het leed van een ander.

Dit gaat uiteraard veel te ver. Maar (in het tweede geval) ik kan me wel voorstellen dat men weinig behoefte heeft aan camera's als er iets kostbaars/ dierbaars verloren gaat. Wat dat betreft is er natuurlijk ook wel een grijs gebied tussen journalistiek en roddelpers. Wederom, het geweld wat hierbij gebruikt is slaat natuurlijk nergens op.
Tussen boos worden en met een shovel de auto in de sloot duwen zitten nog wel wat stappen.

Mohr

Routinier
Daar heb je het al
- boos worden
- info inwinnen
- budget regelen
- aanschaffen
- van de weg duwen
Vergeet niet om met de vrouw partnerlangs verschillende winkels te gaan omdat ze "niet zo'n lelijk geel ding op de oprit wil". (Met schuim op de lippen aangeven dat je de tweede inderdaad beter bij de kleur van het hekje vind passen maar dat de achterkant van de vijfde mooier is)

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Internationale Legende
Vergeet niet om met de vrouw langs verschillende winkels te gaan omdat ze "niet zo'n lelijk geel ding op de oprit wil". (Met schuim op de lippen aangeven dat je de tweede inderdaad beter bij de kleur van het hekje vind passen maar dat de achterkant van de vijfde mooier is)
Hip als ik ben wilde ik niet in genderclichés vervallen :sneaky:

Bovenaan Onderaan