Algemene Nieuwsberichten

Teamspirit

International
Sjonge jonge... Je leest dat artikel en dit is wat er als eerst in je hoofd omgaat. Bijzonder.

Klopt, maar het is een schokkend verhaal, als nog niets een een kwart waar is, dan is het een heel grof gevaar voor de vrijheid en veiligheid van heel veel Nederlanders. (Ik weiger ze turken te noem, want dat zin ze niet).

Kruspe

Administrator
Administrator
Klopt, maar het is een schokkend verhaal, als nog niets een een kwart waar is, dan is het een heel grof gevaar voor de vrijheid en veiligheid van heel veel Nederlanders. (Ik weiger ze turken te noem, want dat zin ze niet).
Zelfs dat mag je van mij benoemen. De Turkse gemeenschap enkele - voor anderen/andersdenkenden - gevaarlijke kenmerken toedichten ook. Beetje over een kam geschoren, maar je kan daar met een negatieve bril op echt wel de nodige argumenten voor aandragen.

Maar vanwege een bepaald soort misstanden, die in vooral binnen de gesloten Turkse gemeenschap voorkomen, gelijk stellen dat het logisch is dat mensen geen niet-christelijke/Europese mensen in Nederland willen hebben, is toch wel een bijzonder beperkte gedachtegang. En als we het dan toch over gevaren voor de samenleving hebben, ook een "gedachtegang" om niet te negeren.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Poe....

Inkijkje in Turkse gemeenschap in Nederland: ‘Een gevangenis en het wordt alleen maar erger’

Daarom is het denk ik ook goed dat je mensen uit verschillende culturen en met verschillende inkomens in een wijk hebt, dan is er minder ruimtelijke segregatie. Wel lastig voor Balci dat hij dit heeft moeten mee maken. De vergelijking met The Shawshank redemption is een interessante.

Teamspirit

International
Daarom is het denk ik ook goed dat je mensen uit verschillende culturen en met verschillende inko

Nee hoor, iedereen blijft met zijn eigen groep mensen omgaan. Ik heb een aantal jaar in Spangen gewoond, een zogenoemde vogelaar wijk. Maar ik heb er verdomd weinig van gemerkt, behalve dat alle blanken stelselmatig weggepest werden.

-040-

Assistent Bondscoach
Daarom is het denk ik ook goed dat je mensen uit verschillende culturen en met verschillende inkomens in een wijk hebt, dan is er minder ruimtelijke segregatie. Wel lastig voor Balci dat hij dit heeft moeten mee maken. De vergelijking met The Shawshank redemption is een interessante.
Toch begint er heel veel met de basisschool. Is die gesegregeerd, dan kom je vanaf kinds af aan alleen maar in contact met je eigen groep. En dat helpt nooit.

Luc de Jong

Routinier
Nee hoor, iedereen blijft met zijn eigen groep mensen omgaan. Ik heb een aantal jaar in Spangen gewoond, een zogenoemde vogelaar wijk. Maar ik heb er verdomd weinig van gemerkt, behalve dat alle blanken stelselmatig weggepest werden.
Toch begint er heel veel met de basisschool. Is die gesegregeerd, dan kom je vanaf kinds af aan alleen maar in contact met je eigen groep. En dat helpt nooit.
Apart van elkaar blijven wonen en culturen gescheiden houden maakt het alleen maar erger. Juist het samenwonen van verschillende culturen in wijken is heel belangrijk. Het is alleen niet zo dat je gewoon ergens gaat wonen in een wijk en alles wordt opgelost. Daar gaat een heel process over heen wat -040- ook zegt begint het bij de basisschool maar bijvoorbeeld ook de sportvereniging.

ELPSV

Routinier
Dat is 1 voorbeeld uit 1 anekdote.
Daarmee is niet te stellen dat integratie niet beter is als de diversiteit in een wijk toeneemt.
Wellicht verkeerd uitgevoerd in Spangen. Of te laat. Of is een vogelaarwijk nou wel een perfect voorbeeld van het type wijk waar Phillip Cocu op doelt.

Wat we op basis van heel veel meer voorbeelden wél kunnen stellen, is dat die segregatie, vanaf t moment dat de eerste arbeidsmigranten kwamen, behoorlijk negatieve effecten heeft.

Teamspirit

International

En dan is het van belang dat kinderen ook met elkaar leren omgaan. Mijn dochter trekt iedereen aan haar haren erbij, dus stapt op iedereen af, maar er zijn ook kinderen die timide zijn en niet goed durven, waardoor ze achter blijven.

Vooral als een kind 'anders' is dan de rest is het van belang dat iemand hem/haar meetrekt.

Dat is 1 voorbeeld uit 1 anekdote.
Daarmee is niet te stellen dat integratie niet beter is als de diversiteit in een wijk toeneemt.
Wellicht verkeerd uitgevoerd in Spangen.

Ik kan ook voorbeelden geven van vrienden die Rotterdam Zuid uitgevlucht zijn, of andersom een immigrantenfamilie die wegrende uit Rotterdam Noord. Diversiteit in een wijk kan bijdragen aan de samenleving. Het is ook een feit dat dit niet gebeurd, je voelt je thuis in een bepaalde wijk, door een bepaalde uitstraling en omgang.
Leg ook even uit wat de overheid verkeerd heeft uitgevoerd, er is ruim 120miljoen euro in de wijk geinvesteerd. Volgens mij is het de verantwoording van iedereen om met elkaar te integreren en is dat niet een taak van de overheid. Het is gewoon simpel gezegd de grote groepen mensen die niet voor elkaar open staan. Zo ben ik super ontvangen door de Kaapverdische gemeenschap, de portugesen of een aantal Turkse families. Maar in het algemeen is de haat van de Turkse, Marrokaanse en antiliaanse gemeenschap tegen de blanken gewoon voelbaar.

En als het 1 anekdote is met 1 voorbeeld, in het complex (154 woningen) waar ik woonde waren de mensen er na gemiddeld 9 maanden weer weg, met als hoofdreden hoe de wijk omging met ze. Feit blijft dat ondanks alle investeringen om het divers te maken, 80% van de inwoners nog steeds een niet westerse migratieachtergrond heeft (dus 1ste en 2de generatie), dat is bizar hoog.

Apart van elkaar blijven wonen en culturen gescheiden houden maakt het alleen maar erger. Juist het samenwonen van verschillende culturen in wijken is heel belangrijk. Het is alleen niet zo dat je gewoon ergens gaat wonen in een wijk en alles wordt opgelost.

Simpel gezegd, maar ik kies een school op kwaliteit, niet omdat de school om de hoek zit.

• Leuk
Reactions: IPF

Teamspirit

International
Dat is hier wat eenvoudiger geregeld. Je wordt toegewezen aan een school. Als je dat niet bevalt kun je naar een privéschool.

Hier kan je kiezen uit de scholen in het dorp waar je woont. Anders moet er plek zijn.

En de keuze hier is heel klein, 2 openbare basisscholen en 1 priveschool basisschool. En prive is heel goed te betalen met 30 euro per maand, alles inclusief (schoolreisjes, ouderbijdrage enzovoorts).

Het voordeel van de privéschool is dat ze samen werken met het erasmus programma van de middelbare school en dus een internationaal georiënteerd programma hebben gericht op cultuur waarin de erasmus studenten gastlessen komen geven over hun land en cultuur. (Dit jaar uit Spanje, Portugal, Bulgarije, Duitsland en nog een land.)

Relix

Slimste Forummer 2020
Hier kan je kiezen uit de scholen in het dorp waar je woont. Anders moet er plek zijn.

En de keuze hier is heel klein, 2 openbare basisscholen en 1 priveschool basisschool. En prive is heel goed te betalen met 30 euro per maand, alles inclusief (schoolreisjes, ouderbijdrage enzovoorts).

Het voordeel van de privéschool is dat ze samen werken met het erasmus programma van de middelbare school en dus een internationaal georiënteerd programma hebben gericht op cultuur waarin de erasmus studenten gastlessen komen geven over hun land en cultuur. (Dit jaar uit Spanje, Portugal, Bulgarije, Duitsland en nog een land.)
Hier als ik het goed op op basis van woonadres. Kan in sommige wijken wel weer leiden tot hogere huis- en huurprijzen als er een goede basisschool zit.

Bovenaan Onderaan