Algemene Nieuwsberichten

Mohr

Routinier
Allinea 1: als het bij die ene auto zo is dan moet dat op dat filmpje staan. Als het bewijs met andere auto's uit de monden komt van de groep die lijnrecht tegenover de verslaggever staat dan heb ik er zelf twijfels bij. Hoe geloofwaardig is het dat een verslaggever zich tegen auto's gaat gooien?

Allinea 2: irritant zijn doet niets af aan persvrijheid toch. En ja af en toe geweld maar dat zijn soms ook bepaalde agressieve figuren die worden geïnterviewd denk ik. Als je hem toch moet hebben doe het dan met woorden in plaats van geweld.
Alinea 1: ik geloof het ook niet zo dat hij zich ervoor gooide. Wellicht zit de waarheid in het midden en stond hij eerder op de weg om bestuurders proberen te interviewen.

Alinea 2: op zich mee eens hoor. Maar die gasten van PowNed zijn wel vaker aan het zuigen. En dan kan je ook een reactie verwachten. Niet goed, maar wel begrijpelijk.

Bovendien heeft ook de persvrijheid beperkingen. (neem de roddelpers als voorbeeld) En de pers heeft ook zo zijn plichten, zoals de plicht om objectief nieuws weer te geven. In de stukjes die ik van hun heb gezien zie Ik dat niet terug. Ik zou ze dan ook eerder onder entertainment plaatsen.

Der Jaufe

Internationale Legende

Bizarre aantallen, vreselijk hoe met dieren wordt omgegaan ten bate van wat meer centen.
Tja, 'slechts' 0,09% van de vervoerde kippen. Wat dus neerkomt op 606mlj kippen... 36 kippen per Nederlander per jaar.

ELPSV

Routinier
Tja, 'slechts' 0,09% van de vervoerde kippen. Wat dus neerkomt op 606mlj kippen... 36 kippen per Nederlander per jaar.
Bizar dus.

Elke kip is en blijft een individu met complexe lichamelijke processen.
Is aangetoond dat ze pijn en stress kennen, waarschijnlijk niet veel anders dan wij.
Als ik dan lees dat bijna 600000 van die individuen dood gaan door hoe ze in kratten worden geflikkerd, met botbreuken en verstekking tot gevolg, dan voel ik iig behoorlijk wat verdriet. Kan er met mn pet niet bij dat er mensen zijn die t normaal vinden dat dit dagelijkse kost is en de normaalste zaak vd wereld.
:sad:

Bacchus

Ninja
Administrator

Bizarre aantallen, vreselijk hoe met dieren wordt omgegaan ten bate van wat meer centen.
0.09% lees ik?

Hoewel elke kip er eentje te veel is -want ook ik vind dat je normaal dient om te gaan met elk dier, ook al wordt het uiteindelijk geslacht- denk ik dat het percentage niet bepaald schokkend te noemen is. Wellicht is dat heel dicht tegen het sterftecijfer, door natuurlijke oorzaak, wat je sowieso mag verwachten op zulke aantallen?

Ik haal ondertussen nog een zakje kippendijfilé uit de vriezer. Het smaakt mij er niets minder om.

ELPSV

Routinier
0.09% lees ik?

Hoewel elke kip er eentje te veel is -want ook ik vind dat je normaal dient om te gaan met elk dier, ook al wordt het uiteindelijk geslacht- denk ik dat het percentage niet bepaald schokkend te noemen is. Wellicht is dat heel dicht tegen het sterftecijfer, door natuurlijke oorzaak, wat je sowieso mag verwachten op zulke aantallen?

Ik haal ondertussen nog een zakje kippendijfilé uit de vriezer. Het smaakt mij er niets minder om.

Als je t artikel leest, zie je dat het dus niet om normale sterftecijfers gaat, maar direct t gevolg van hoe er met die kippen omgaat.
Dat t percentage 0,09% laag is, komt biet omdat t om weinig kippen gaat, maar dat de hele populatie bizar groot is. En dat blijven individuen, of t nou 0,09%, 9% of 90% is.
En nog los van de sterftecijfers: een veel groter aantal sterft niet maar raakt wel gewond in meer of mindere mate. Om over grote stress bij allemaal nog te zwijgen.

Tja, had niet anders verwacht van jou hoor. Geen noodzaak om dat nog te benoemen.

Bacchus

Ninja
Administrator
Als je t artikel leest, zie je dat het dus niet om normale sterftecijfers gaat, maar direct t gevolg van hoe er met die kippen omgaat.
Dat t percentage 0,09% laag is, komt biet omdat t om weinig kippen gaat, maar dat de hele populatie bizar groot is. En dat blijven individuen, of t nou 0,09%, 9% of 90% is.
En nog los van de sterftecijfers: een veel groter aantal sterft niet maar raakt wel gewond in meer of mindere mate. Om over grote stress bij allemaal nog te zwijgen.

Tja, had niet anders verwacht van jou hoor. Geen noodzaak om dat nog te benoemen.
Misschien moet je ze ook stemrecht geven, die individuen.

Ik verwacht van jou ook niet anders, dus dan blijven we allebei gewoon zeggen waar we ons goed bij voelen, toch?
Lekker man. Vlees.

ELPSV

Routinier
Misschien moet je ze ook stemrecht geven, die individuen.

Ik verwacht van jou ook niet anders, dus dan blijven we allebei gewoon zeggen waar we ons goed bij voelen, toch?
Lekker man. Vlees.

Dat doe ik, weliswaar indirect, maar toch (Y)

Zeker, maar ik zie t nut van dat soort toevoegingen niet. Thats all.

Bacchus

Ninja
Administrator
Dat doe ik, weliswaar indirect, maar toch (Y)

Zeker, maar ik zie t nut van dat soort toevoegingen niet. Thats all.
Neem het niet te serieus en zeker niet te zwaar. Voor mij is dit niet anders dan de (anti-)kaasdiscussie. Light fun. ;)
Hoewel ik natuurlijk heel goed weer dat deze materie een stuk gevoeliger en serieuzer is, is het forum voor mij doorgaans niet per se (langer) de plek om heel serieuze onderwerpen uitvoerig te bespreken.

Der Jaufe

Internationale Legende
Zo, t schip ligt al een tijdje niet meer vast in t Suez, maar de complotters weten het zeker, er zijn ontvoerde kinderen, lijken en wapens op het schip gevonden. En Bryan Roy weet t zeker..

Mag hopen dat die mensen weer een gewone hobby krijgen als de wereld weer open gaat.

ELPSV

Routinier
Zo, t schip ligt al een tijdje niet meer vast in t Suez, maar de complotters weten het zeker, er zijn ontvoerde kinderen, lijken en wapens op het schip gevonden. En Bryan Roy weet t zeker..

Mag hopen dat die mensen weer een gewone hobby krijgen als de wereld weer open gaat.
Je moet toch in een vreselijk angstig wereldje leven als je achter elk nieuwsfeit een complot ziet. En dan ook nog een dergelijk bizar complot.
Best sneu, eigenlijk.

Therapietje kan geen kwaad.

Mohr

Routinier
Je moet toch in een vreselijk angstig wereldje leven als je achter elk nieuwsfeit een complot ziet. En dan ook nog een dergelijk bizar complot.
Best sneu, eigenlijk.

Therapietje kan geen kwaad.
Ik raad je aan om je eigen onderzoek te doen ipv op het rechtse platform van B. Pinchot te geloven.

ELPSV

Routinier
Er had wel een smiley bij gekund ja. Maar als je weet wie B(ronson) Pinchot is dan is ie niet meer nodig ( :giggle:
Ik moest m opzoeken! Maar... dat... is... Balki !!! Van perfect strangers!

Zie alleen geen rechtse wappie stuff op zn fb en website?

Bovenaan Onderaan