Algemene Nieuwsberichten

Bacchus

Ninja
Administrator
Of als je veel gelovigen hebt; de plunjerschiethamer.
Wel op de volgende zaken letten:

Anders valt de gelovige er van af, of gaat de bevestiging door de hand heen!
En anders de spijkers van Van Leeuwen, om maar eens een klassieker uit de kast te trekken.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Ik hoor en zie in reacties dat de journalist van PowNews ook te ver zou zijn gegaan in Urk, dat is wettelijk gezien niet zo lijkt me?

CNG MrKrateos

Assistent Coach
Hoezo zou hij te ver zijn gegaan? En dan nog, dan rij je maar op hem in met een auto? Die gasten met de roze microfoon zijn zuigers, maar klappen geven is niet het antwoord.
Vanaf het moment dat je geweld gaat gebruiken, ga je sowieso over de grens. Zo simpel is het.
Zelfde geldt voor de schade door vuurwerk op een van die kerken. Dat is ook geen oplossing, want het enige wat er gaat gebeuren is een grotere wig in de samenleving. Meer en meer polarisatie, en minder begrip ...

Der Jaufe

Internationale Legende
Vanaf het moment dat je geweld gaat gebruiken, ga je sowieso over de grens. Zo simpel is het.
Zelfde geldt voor de schade door vuurwerk op een van die kerken. Dat is ook geen oplossing, want het enige wat er gaat gebeuren is een grotere wig in de samenleving. Meer en meer polarisatie, en minder begrip ...
Yups, en op t moment dat we besluiten dat slaan wel mag ben ik benieuwd naar t volgende interview van Hansie Kraay met Schmidt :sneaky:

Phillip Cocu

Assistent Coach
Hoezo zou hij te ver zijn gegaan? En dan nog, dan rij je maar op hem in met een auto? Die gasten met de roze microfoon zijn zuigers, maar klappen geven is niet het antwoord.
Nou dat vraag ik me dus ook af anders zet ik dat ook niet in mijn reactie :D
Als ze zich zo gedragen dan kunnen ze kritische vragen verwachten en dat is in Nederland niet verboden. Ik zie het probleem ook niet zo. Iemand loopt met een microfoon achter ze aan en stelt vragen en geeft commentaar waar ze niet van gediend zijn, als je daar mee zit dan geef je gewoon geen antwoord of zeg je net als die ene jongen "geen commentaar" Dan loopt de journalist wel weer naar de volgende toe. Maar fysiek geweld mag nooit een oplossing zijn. Ik zag echter weer op Fb zo iets staan als "ik had hem nog harder getrapt" en ergens anders zag ik ook dat soort dingen. Ik vind dat niet fair en ik snap ook niet wat hij fout deed. Misschien moet ik het filmpje nog een keer kijken of ligt het echt gewoon aan hun mening.

Mikasa

Internationale Legende
In principe is het wel bijbels toch? Oog om oog, tand om tand. Asociaal kerkelijk bedrag wordt "beloond" met asociaal tokkie gedrag. Wel weer andere tokkies dan die tegen de coronamaatregelen protesteren.

Der Jaufe

Internationale Legende
In principe is het wel bijbels toch? Oog om oog, tand om tand. Asociaal kerkelijk bedrag wordt "beloond" met asociaal tokkie gedrag. Wel weer andere tokkies dan die tegen de coronamaatregelen protesteren.
Andere wang, t zijn geen Israëlieten die onder t oude verbond leven.

(en ja, ik duik hier wel de theologie in, maar als een christen zijn/haar Bijbel begrijpt dan kan ie zich nimmer beroepen op de oog om oog tekst)

Laatst bewerkt:

CNG MrKrateos

Assistent Coach
'Keer je andere wang toe', is ook bijbels.

Zou een theologische discussie kunnen worden, over het feit dat in de tijd dat 'oog om oog, tand om tand' werd geschreven, dit als heel gematigd werd gezien. Toen leefde nog meer 'oog om hoofd, tand om leven'. Zoals ik dat begrepen heb. Maar dat terzijde, ben geenszins een theoloog. Gelukkig maar, trekt me niet zo.

Mohr

Routinier
Er stond iets dat er getuigen zijn dat hij zich voor/ op de auto gooide en dat bij meerdere autos gedaan had. Dat werd beweerd door de kerkgangers, dus of het waar is weet ik ook niet.

En ik moet zeggen dat ik Powned vaak ook erg irritant vind. Die hebben wel vaker incidentjes met geweld gehad waarbij ik het geweld wel begreep. Niet goedkeur, maar soms is het wel zo dat wie niet luisteren wil...

Phillip Cocu

Assistent Coach
Er stond iets dat er getuigen zijn dat hij zich voor/ op de auto gooide en dat bij meerdere autos gedaan had. Dat werd beweerd door de kerkgangers, dus of het waar is weet ik ook niet.

En ik moet zeggen dat ik Powned vaak ook erg irritant vind. Die hebben wel vaker incidentjes met geweld gehad waarbij ik het geweld wel begreep. Niet goedkeur, maar soms is het wel zo dat wie niet luisteren wil...
Allinea 1: als het bij die ene auto zo is dan moet dat op dat filmpje staan. Als het bewijs met andere auto's uit de monden komt van de groep die lijnrecht tegenover de verslaggever staat dan heb ik er zelf twijfels bij. Hoe geloofwaardig is het dat een verslaggever zich tegen auto's gaat gooien?

Allinea 2: irritant zijn doet niets af aan persvrijheid toch. En ja af en toe geweld maar dat zijn soms ook bepaalde agressieve figuren die worden geïnterviewd denk ik. Als je hem toch moet hebben doe het dan met woorden in plaats van geweld.

Laatst bewerkt:

Mikasa

Internationale Legende
Andere wang, t zijn geen Israëlieten die onder t oude verbond leven.

(en ja, ik duik hier wel de theologie in, maar als een christen zijn/haar Bijbel begrijpt dan kan ie zich nimmer beroepen op de oog om oog tekst)
Dit keer was ik niet al te serieus hoor ;)

Bovenaan Onderaan