Algemene Nieuwsberichten

-040-

Assistent Bondscoach
Er zit een verschil in een land als China waar je in relatieve vrijheid kan leven, of Qatar waarbij er duizenden doden zijn gevallen bij het bouwen van een stadion. Ik vraag ook niet van de topsporters om te oordelen, maar wel van de politiek die zegt, bekijk het maar we komen niet.
Moet je alleen geen Oeigoer zijn.

-040-

Assistent Bondscoach
of iig dat de politiek niet in t stadion zit en daarmee laat blijken dat alles wel ok is.
Willem Alexander kan sowieso niet met zijn biertje proosten, want de sjeik zal wel geen alcohol drinken. Of misschien gaat Heineken hun 0.0% bier daar promoten.

Mikasa

Internationale Legende
Er zit een verschil in een land als China waar je in relatieve vrijheid kan leven, of Qatar waarbij er duizenden doden zijn gevallen bij het bouwen van een stadion. Ik vraag ook niet van de topsporters om te oordelen, maar wel van de politiek die zegt, bekijk het maar we komen niet.
Ik kom nooit in China. Maar zoals hierboven ook gezegd, worden bepaalde groepen stelselmatig onderdrukt. Van alle burgers wordt alles gemonitord. Ofwel via internet of de camera's in de openbare ruimte, waarvan er meer zijn dan Chinezen. Ik denk dat bij de bouw in China ook bovengemiddeld veel doden vallen.
of iig dat de politiek niet in t stadion zit en daarmee laat blijken dat alles wel ok is.
Dat is een eerste begin. Maar er moet zorg voor gedragen worden dat we helemaal niet in deze situatie terecht komen. Waarom is dat toernooi in Qatar? Dat land moet niet eens aan de voorselectiecriteria voldoen.

Quagmire

Aanvoerder
want de sjeik zal wel geen alcohol drinken.

Grotere acteurs dan die van Hollywood, achter de schermen gaat hun eigen jurk als eerste uit en pakken ze alles wat vrouwelijk is of alcoholisch :braak: Maar in openbaar is handen schudden met dames en alcohol foeiiiiiiiii mag niet van allah god kameel of waar ze ook in geloven, maar god kan niet tussen 4 muren kijken blijkbaar dus dan is het goed en mag alles. Dus de kans dat ze met Wimpie dronken worden achter de schermen sluit ik zeker niet uit

robpsv11

Grammatifaler
Hij brengt het altijd wel wat lomp, maar soms met een kern van waarheid. Ik geloof inderdaad ook niet dat die sjeiks zich allemaal zo netjes aan de regels houden, zoals ze 'voor de camera' doen geloven.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2020

Als 6500 doden al geen oordelen van sporters oproept dan weet ik het niet mee. Het is schandalig dat ze überhaupt overwegen te gaan, laat staan echt gaan.

Nep Scout

Routinier
Hij brengt het altijd wel wat lomp, maar soms met een kern van waarheid. Ik geloof inderdaad ook niet dat die sjeiks zich allemaal zo netjes aan de regels houden, zoals ze 'voor de camera' doen geloven.
De meesten inderdaad niet nee, en dat gevoel heerst ook onder de meeste 'normale' moslim bevolking, dat die koningen in Saudi Arabië, Emiraten enzo eigenlijk alleen op geld en macht belust zijn.

-040-

Assistent Bondscoach
Als 6500 doden al geen oordelen van sporters oproept dan weet ik het niet mee. Het is schandalig dat ze überhaupt overwegen te gaan, laat staan echt gaan.
Dat hele Quatar was natuurlijk bullshit. En frauduleus verkregen, en onmogelijk in de zomer te spelen, in een land waar al voor de toewijzing zeer bedenkelijk met arbeidsmigranten werd omgegaan. Dan was er ook nog eens totaal geen infrastructuur, en is na het WK die infrastructuur grotendeels nutteloos. Dus ook om milieu- en duurzaamheidsredenen een slechte keus.
Dit zou is eigenlijk de druppel in de emmer die allang is overgestroomd.

Mikasa

Internationale Legende
Tja, waar leg je de grens dan? In principe ben ik wel een voorstander van scheiden van politiek en sport. Zoals ik eerder schreef: voetballers staan vaak in de schijnwerpers. Daar zou zo'n beslissing makkelijker voor kunnen zijn. Maar de OS voor een hardloper is toch andere koek. Ik vind dat de schuld al bij de politiek / bonden ligt en niet bij de sporters.

-040-

Assistent Bondscoach
Tja, waar leg je de grens dan? In principe ben ik wel een voorstander van scheiden van politiek en sport. Zoals ik eerder schreef: voetballers staan vaak in de schijnwerpers. Daar zou zo'n beslissing makkelijker voor kunnen zijn. Maar de OS voor een hardloper is toch andere koek. Ik vind dat de schuld al bij de politiek / bonden ligt en niet bij de sporters.
Absoluut. Het is een schande dat de bonden de verantwoordelijkheid afschuiven op de sporters.

Mohr

Routinier
Zo irriteer ik me ook al aan het feit dat politiek nu gaat inzetten om de situatie in China als genocide te kenmerken met als inzet... de olympische spelen ergens anders te organiseren. Tuurlijk. Geen volledige boycot van alle handel, geen economische sancties maar de OS ontnemen.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2020
Zo irriteer ik me ook al aan het feit dat politiek nu gaat inzetten om de situatie in China als genocide te kenmerken met als inzet... de olympische spelen ergens anders te organiseren. Tuurlijk. Geen volledige boycot van alle handel, geen economische sancties maar de OS ontnemen.

Yep. Maar China heeft iedereen bij z'n ballen te pakken dus dat gaat nooit gebeuren.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik vind dit best wel een vreemde discussie. Niet dat we hem niet mogen voeren, want dit zijn shockerende feiten. En ja, het WK toekennen aan Qatar is volstrekt gestoorde keuze, maar mijn inziens vooral op sportief gebied. Wat heeft Qatar met voetbal? En de weersomstandigheden maken het helemaal duidelijk dat er niets wordt gegeven om de fans en de voetballers. It's all about the money. Corrupte bedoeling.

Dat gezegd hebbende, het WK boycotten om de hierboven genoemde redenen zou ik onzin vinden. Ik zou willen dat het helpt, want wat er gebeurt is onmenselijk. Het enige probleem is dat er dan weinig landen overblijven om wat evenementen in bij te wonen. Kijk alleen al naar de afgelopen WK's: Rusland, Brazilië en Zuid Afrika. Nu gaat het om de omstandigheden van de bouwvakkers van het stadion, dus direct gelinkt aan het evenement, maar in Zuid Afrika en Brazilië vielen ze ook bij bosjes om, om nog maar te zwijgen over de volledig gestoorde ecologische schade in laatstgenoemd land (o.a. omdat er zo nodig een stadion in het midden van de Amazone gebouwd moest worden). Kijken we naar de mensenrechten in die landen, staan ze er ook al niet al te goed op. In Brazilië zit een extreemrechts regime en worden de favela's schoon geveegd met grof geweld en vele doden tot gevolg. En waarom zouden we dan wel naar China gaan met de Olympische Spelen? En gaan we dan het WK van 2026 dan ook boycotten in Amerika? Zij stoppen kinderen van migranten in kooien, voeren de doodstraf nog uit en vallen het ene na het andere land binnen. En om het nog breder te trekken: wil je nog wel een uitwedstrijd in Turkije voetballen, wetende dat zij journalisten vastzetten, een genocide met man en macht ontkennen, conflict na conflict uitlokken en IS-strijders inzetten in buurlanden voor eigen geopolitiek gewin?

Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk wat er gebeurt in Qatar. Maar de heisa rondom het boycotten van dit WK vind ik nergens op slaan als we met droge ogen alle bovengenoemde evenementen wel gewoon bijwonen.

Edit: ik zie dat een aantal forummers (gelukkig) al met soortgelijke argumenten over China zijn gekomen.

Teamspirit

International
Grotere acteurs dan die van Hollywood, achter de schermen gaat hun eigen jurk als eerste uit en pakken ze alles wat vrouwelijk is of alcoholisch

Kom ook even met gefundeerde bewijzen of lees je in. Zo zijn er steeds meer landen in het MO waar je gewoon als moslim alcohol mag kopen en drinken, waar ook gewoon winkels zijn waar je varkensvlees kan kopen enzovoorts. En vrouwen hoeven ze niet te pakken, want ze zijn vaak getrouwd meer meer vrouwen dan waar jij ooit mee in bed zal liggen...

Teamspirit

International
Yep. Maar China heeft iedereen bij z'n ballen te pakken dus dat gaat nooit gebeuren.

Nog wel, maar ook daar zie je een trendbreuk ontstaan. China is te duur aan het worden als productieland, dus gaan we naar de volgende groeimarkt toe om onze nike air max met extra veel winst te verkopen aan de Europeanen. Je ziet de groei van het aantal verscheepte containers uit China afvlakken, terwijl landen als Ghana, Indonesie, en Oost Europa explosief toenemen.

Bacchus

Ninja
Administrator
De Oost, daar haalden we jaren geleden onze spulletjes al. Goed om te zien dat de VOC-mentaliteit nog leeft in het bedrijfsleven.

Bovenaan Onderaan