Algemene Nieuwsberichten

ELPSV

Routinier
Meer dan 1 dode per te spelen minuut op het toernooi.

Ongelooflijk.... :mad:

Het roept een gevoel op van pro-boycot.
Maar dat zou ook betekenen dat al die mensen helemaal voor niks zijn gestorven.

Echt verschrikkelijk. En dat alles voor de knaken van de fifa en aanverwante corrupten en een verzetje bij de supporters.

Relix

Slimste Forummer 2020
Ongelooflijk.... :mad:

Het roept een gevoel op van pro-boycot.
Maar dat zou ook betekenen dat al die mensen helemaal voor niks zijn gestorven.

Echt verschrikkelijk. En dat alles voor de knaken van de fifa en aanverwante corrupten en een verzetje bij de supporters.
Voor niks gestorven zijn ze al, je voorkomt ermee dat de mensen die deze mensen de dood in hebben gejaagd er financieel en qua aanzien er nog op cashen. Wmb zou boycot de enige juiste beslissing zijn, plus vervolgen en compensaties voor de families.

Bacchus

Godfather
Administrator
Ik heb nog niet getekend. Ik zie dat ene Freek de Jonge initiatiefnemer is.
Ik kan me er slecht toe zetten mezelf in het kamp van de zuurste man van de afgelopen 10 jaar te plaatsen.

robpsv11

Grammatifaler
Misschien moet Johan Derksen even roepen dat hij het geweldig vindt dat er mensen zijn gestorven voor de bouw van stadions, waarschijnlijk gaan ze dan wel boycotten.

Teamspirit

International
Ik kan me er slecht toe zetten mezelf in het kamp van de zuurste man van de afgelopen 10 jaar te plaatsen.

1 keer eens zijn met de zuurste man van Nederland versus 6500 doden is niet zo moeilijk toch. Dat neemt niet weg dat je hem verder mag onderkotsen. Ik zag het ook en snap je gevoel, maar goed af en toe een punt maken is goed.

Der Jaufe

Internationale Legende
Jazeker! En ik weet ook gewoon dat hij gelijk heeft. Maar dat wil niet zeggen dat mijn afkeer dan ineens verdwenen is.
Maar dit tekenen betekend toch niet automatisch dat je afkeer weg is?
Overigens heeft Freek dit een ruime 40 jaar geleden toch ook al zonder succes geprobeerd?

Mikasa

Internationale Legende
Weet je wat ik lastig vind? De sportmensen kunnen er niets aan doen. En dan zijn voetballers misschien niet zielig. Die krijgen aandacht genoeg. Maar in het geval van OS geldt dat lang niet alle sporters. Waar trekken we de grens en wanneer ondernemen "we" actie?

Er zijn grote toernooien in Rusland, China, Qatar en vast nog veel meer landen waarin niet alle inwoners gelijk zijn.

Interessanter zou zijn om de beslissende bonden (zoals IOC, FIFA en UEFA) om te vormen en alleen toernooien te organiseren in landen, waarin wel iedereen gelijk is. In ieder geval voor de wet.

Kira

Routinier
Weet je wat ik lastig vind? De sportmensen kunnen er niets aan doen. En dan zijn voetballers misschien niet zielig. Die krijgen aandacht genoeg. Maar in het geval van OS geldt dat lang niet alle sporters. Waar trekken we de grens en wanneer ondernemen "we" actie?

Er zijn grote toernooien in Rusland, China, Qatar en vast nog veel meer landen waarin niet alle inwoners gelijk zijn.

Interessanter zou zijn om de beslissende bonden (zoals IOC, FIFA en UEFA) om te vormen en alleen toernooien te organiseren in landen, waarin wel iedereen gelijk is. In ieder geval voor de wet.
Ja sommige spelers/sporters krijgen maar 1 kans om te schitteren op zo een podium. Snap dan wel dat je niet in de positie bent om eventjes heel nobel te prosteren.

-040-

Assistent Bondscoach

Alleen is de bevolking in die landen tegenwoordig niet meer zo gek. Er moet toch wel een beetje een dictator rondlopen wil je - miljard door de plee spoelen om de FIFA/IOC/UEFA zichzelf te laten verrijken.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2020
Al 6500 doden bij de bouw van de stadions in Quatar tot nu toe. Ongelooflijk dat dit nog kan in deze tijd.

En dat dat geen dikke vette vragen oproept bij de KNVB/spelers/2e Kamer. Boycotten die hap!

en volgens mij besteedt VI.NL er geen enkele aandacht aan (althans, ik kan het niet vinden). :braak:

Teamspirit

International

Er zit een verschil in een land als China waar je in relatieve vrijheid kan leven, of Qatar waarbij er duizenden doden zijn gevallen bij het bouwen van een stadion. Ik vraag ook niet van de topsporters om te oordelen, maar wel van de politiek die zegt, bekijk het maar we komen niet.

Der Jaufe

Internationale Legende
Er zit een verschil in een land als China waar je in relatieve vrijheid kan leven, of Qatar waarbij er duizenden doden zijn gevallen bij het bouwen van een stadion. Ik vraag ook niet van de topsporters om te oordelen, maar wel van de politiek die zegt, bekijk het maar we komen niet.
of iig dat de politiek niet in t stadion zit en daarmee laat blijken dat alles wel ok is.

Bovenaan Onderaan