Algemene Nieuwsberichten

Relix

Slimste Forummer 2020
Tja, ik weet niet of je in je schrijfsels met die mensen rekening moet houden. Wie heeft trouwens het woord wappie bedacht?
Willem Holleder, over zijn zus Astrid die volgens hem complottheorien in haar hoofd haalde. :)

Verder kende ik de term als sinds een jaartje of tien, als in buiten zinnen zijn, vaak in combi met alcohol de controlle verliezen. Net als "loco". Kan ook door agressie of drugs komen.

Toen hij zag dat iemand n peuk op t zadel van zijn scooter uitdrukte ging hij helemaal "wappie". Of, hij was zo "wappie" na t stappen dat hij met zijn fiets de stationstrap afreed. Maar weet niet of deze term iets Noordelijks was?

Laatst bewerkt:

Mikasa

Internationale Legende
Willem Holleder, over zijn zus Astrid die volgens hem complottheorien in haar hoofd haalde. :)

Verder kende ik de term als sinds een jaartje of tien, als in buiten zinnen zijn, vaak in combi met alcohol de controlle verliezen. Net als "loco". Kan ook door agressie of drugs komen.

Toen hij zag dat iemand n peuk op t zadel van zijn scooter uitdrukte ging hij helemaal "wappie". Of, hij was zo "wappie" na t stappen dat hij met zijn fiets de stationstrap afreed. Maar weet niet of deze term iets Noordelijks was?
Echt nooit van gehoord. Loco betekent gewoon gek in het Spaans.

Der Jaufe

Internationale Legende

Zo'n 15 jaar terug zong 'De Jeugd' reeds 'ook al was mamma altijd wappie'.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Zo'n 15 jaar terug zong 'De Jeugd' reeds 'ook al was mamma altijd wappie'.

Pardon? 15 jaar geleden?

... Pardon? Wat?

giphy.gif

Der Jaufe

Internationale Legende
Ok, dat ze dan een echte olifant de studio inbrengen is dan een stuk minder...
Maar destijds zag ik daar t kwaad nog niet van in, dus ik doe net of ik t niet gezien heb.:zien:

Waku Waku maar mee!!:love:
Snap je punt, blijft altijd lastig om een balans te zoeken tussen mensen enthousiasmeren voor natuur en goed met dieren omgaan. Denk idd dat dit nu niet meer zou gebeuren.

ELPSV

Routinier
Snap je punt, blijft altijd lastig om een balans te zoeken tussen mensen enthousiasmeren voor natuur en goed met dieren omgaan. Denk idd dat dit nu niet meer zou gebeuren.

Imo kun je mensen pas echt goed enthousiasmeren voor dieren en natuur als je er zelf goed mee omgaat en het dier in zn natuurlijke habitat laat zien. En laten zien wat er gebeurt als we er niet goed mee omgaan.

Met de nieuwe technieken is daarin echt zoveel mogelijk. Zal alleen nog maar beter en meer worden. (Bijv zwemmen met haaien met n waterproof VR setje in een zwembad. Technisch best mogelijk :grin: ).
Goede docu's als Planet Earth en Our Planet zijn daarin ook onmisbaar overigens. Zo is t denk ik bij mij aangewakkerd vroeger.

Maar ok, ik ga volledig off topic op een al off topic onderwerp. Het gaat me teveel aan t hart denk ik :grin:

Waku Waku maar mee :love:

Bovenaan Onderaan