Algemene Nieuwsberichten

De Bouterbaas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Absoluut slecht, kijk er moet geen angst voor zijn, maar respect wel.

Eens. Hoewel ik jouw voorbeeld, waar respect door geweld werd afgedwongen, geen goede zaak vind, laat dat duidelijk zijn. Het is net als bij ouders die hun kinderen fysiek mishandelen: je leert ze dat geweld de oplossing is en dat is het zelden.

Relix

Aanvoerder
Absoluut slecht, kijk er moet geen angst voor zijn, maar respect wel.
(Y)

Eens. Hoewel ik jouw voorbeeld, waar respect door geweld werd afgedwongen, geen goede zaak vind, laat dat duidelijk zijn. Het is net als bij ouders die hun kinderen fysiek mishandelen: je leert ze dat geweld de oplossing is en dat is het zelden.

Zou het, dat dat het grootste probleem is? Zouden de mensen die snel tot fysiek geweld overgaan inderdaad met harde hand zijn opgevoed of uit gezinnen waarbij schelden, geweld en aggressie gewone koek is?

Ik denk juist dat ouders aan de andere kant van het spectrum inmiddels een groter aandeel hebben? Jongens die juist zonder duidelijke grenzen zijn opgegroeid (of beter: waarbij grenzen in elk geval onbewaakt waren, en daarmee irrelevant?).

Doet me ergens een beetje denken aan de diplomatieke onschendbaarheid in relatie tot het begaan van overtredingen. Lijfstraffen gaat me te ver maar hardere consequenties voor overtredingen mag best (zowel op scholen, in de thuissituatie, als door politie/justitie).

De Bouterbaas

Zou het? Zullen de mensen die snel tot fysiek geweld overgaan inderdaad met harde hand zijn opgevoed? Of zijn het evengoed jongens die juist zonder duidelijke grenzen zijn opgegroeid, (of beter: waarbij grenzen in elk geval onbewaakt waren, en daarmee irrelevant?). Doet me ergens een beetje denken aan de diplomatieke onschendbaarheid in relatie tot het begaan van overtredingen. Lijfstraffen gaat me te ver maar hardere consequenties voor overtredingen mag best (zowel op scholen, in de thuissituatie, als door politie/justitie).

Wellicht. Het is wel bewezen dat kinderen die vroeger mishandeld zijn, zelf ook vaker hun eigen kinderen mishandelen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Ik be overigens erg voor grenzen stellen en optreden, maar het hoeft m.i. niet met fysiek geweld gepaard te gaan.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Wellicht. Het is wel bewezen dat kinderen die vroeger mishandeld zijn, zelf ook vaker hun eigen kinderen mishandelen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Ik be overigens erg voor grenzen stellen en optreden, maar het hoeft m.i. niet met fysiek geweld gepaard te gaan.

Dat is toch niet tegenstrijdig?

Als jij geleerd bent dat "problemen" worden opgelost met een klap, dan los jij later datzelfde probleem toch ook zo op? Want ja, kinderen sputteren tegen. Kinderen zoeken de grens op. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, mensen die absoluut anders willen zijn dan hun ouders. Ik denk dat het tegenovergestelde vaker waar blijkt te zijn, tot grote spijt van de persoon in kwestie. Maar als je eenmaal zo bent gevormd in je eerste jaren.. de impuls zal er zijn.

De Bouterbaas

Dat is toch niet tegenstrijdig?

Als jij geleerd bent dat "problemen" worden opgelost met een klap, dan los jij later datzelfde probleem toch ook zo op? Want ja, kinderen sputteren tegen. Kinderen zoeken de grens op. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, mensen die absoluut anders willen zijn dan hun ouders. Ik denk dat het tegenovergestelde vaker waar blijkt te zijn, tot grote spijt van de persoon in kwestie. Maar als je eenmaal zo bent gevormd in je eerste jaren.. de impuls zal er zijn.

Ja. Nee. Ja eh..nee.Helemaal eens, maar je zu denken dat als je slachtoffer van mishandeling bent geweest, je weet hoeveel pijn en verdriet het heeft gedaan en je dat dus niet je kinderen wilt aandoen. Maar zeker, jong geleerd is oud gedaan is ook hier helaas vaak van toepassing. En u geen weerwoord, anders geef ik je een virtuele ram voor je kanis. :ROFL:

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ja. Nee. Ja eh..nee.Helemaal eens, maar je zu denken dat als je slachtoffer van mishandeling bent geweest, je weet hoeveel pijn en verdriet het heeft gedaan en je dat dus niet je kinderen wilt aandoen. Maar zeker, jong geleerd is oud gedaan is ook hier helaas vaak van toepassing. En u geen weerwoord, anders geef ik je een virtuele ram voor je kanis. :ROFL:

:bandage:

Quagmire

Aanvoerder

Afgedwongen is het niet eens, meer het idee van dat als je problemen zoekt dat je het kan krijgen. Preventieve idee helpt al voor 80% vooraf, waardoor geweld toepassen amper nodig is. Mijn pa en zijn collega hadden een gast die zonder rijbewijs reed, maar hij bleef bijdehand doen dat hij dat mag want zijn pa was een of ander hoge piet dus hij mag alles.

Dus mijn pa's collega zegt onze dienst eindigt over paar minuten, je gaat met ons mee naar het bureau en daar mag je het met je pappa en mijn collega's uitzoeken. De gast bleef bijdehand doen en weigeren, Toen zei de agent je krijgt nog 1 kans en anders trek ik je er uit, meneer weigert..

Hij doet de deur open, pakt hem bij zijn keel en trekt hem naar de grond, geeft hem paar tikken tegen zijn slaap met de rand van de handboeien, doet daarna handboeien om en ze gooien hem in de politieauto. Meneer was ineens spontaan rustig, bood zelfs zijn excuus dat dit niet de bedoeling was blabla.. Hoe fucking prachtig is dat, als je kansen krijgt normaal te doen maar het zelf verneukt en dan echt gestraft word. Kans dat die het later nog een x doet daalt met 80%.

Geweld tegen kinderen/opvoeding vind ik heel wat anders, maar dat je volwassenen hard mag aanpakken heeft absoluut mijn goedkeuring.

Teamspirit

Aanvoerder
Als jij geleerd bent dat "problemen" worden opgelost met een klap, dan los jij later datzelfde probleem toch ook zo op?

En dat zie ik nu van heel dichtbij gebeuren met de ex van mijn broer. Het liefst zou ik haar helemaal te tyfus inslaan nu, want ze pleegt domweg strafbare feiten. Maar goed eerst financieel kapot maken met de scheiding en dan komen de aangiftes wel. Haar zakken zijn al leeg doordat ze geld gejat heeft.

Relix

Aanvoerder
Link : ik kwam deze draad toevoelig tegen van een dame die helemaal klaar is met haar moeder die steeds meer in verschillende complottheorien is gaan geloven, van chemtrails tot haar dringend bestoken haar aankomende kindje niet te vaccineren (Duitstalig). Geen idee of dit het best passende topic is, maar het is raar dat we in een wereld waarvan je denkt dat dankzij internet er steeds meer toegang is tot kennis toch juist steeds meer problemen ontstaan met mensen die heilig gaan geloven in - wat ik beschouw - een alternatieve werkelijkheid.

Het is iets dat voor mijn gevoel steeds vaker een wezenlijk onderdeel word van de maatschappij? En dat baart me zorgen. Vooral omdat de trend sterker lijkt te worden en mensen op talloze vlakken steeds meer tegenover elkaar komen te staan, volledig blind in doof voor argumenten van een ander, enkel vertrouwend op de zelf-gekozen bronnen. En beide kanten op. Voor mijn gevoel schieten evengoed BLM, FEMEN, FDF, FVD, KOZP, Alt-right en talloze andere bewegingen die de wereld willen veranderen door in het toedichten van kwade bedoelingen bij iedereen die zich niet openlijk bij hun aansluit in hun zoektocht naar support om iets te veranderen. Terwijl er bij de meeste bewegingen wel kleine zaadjes aanwezig zullen zijn van dingen die de moeite waard zijn om te veranderen of meer aandacht voor te hebben (ja, zelfs bij clubs als alt-right en FDF zijn er in de basis punten waar nu te weinig aandacht voor is, al was het maar om de zwaktes en onvredes die leven onder de achterban waar leden geworven worden), maar in de pakket-deal ondervinden ze terrecht weerstand. En daarmee zetten ze vaak zichzelf buitenspel, waarmee ze verharden in hun eigen bubbels en standpunten en meningen nog verder gaan uitvergroten (denk aan de evolutie van de PVV).

Zien meer van jullie dit soort "problemen" waarin alles steeds meer uitelkaar gaat lopen of zijn er misschien juist hier wat ouderen/boomers ( :sneaky: ) die me gerust kunnen stellen dat het allemaal niks nieuws onder de zon is of allemaal zo slecht nog niet is?

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Clubicoon
Nieuwe beelden van de explosie in Beiroet, 1e zie je de schokgolf goed

Ongezouten

Trainer Coach
Nieuwe beelden van de explosie in Beiroet, 1e zie je de schokgolf goed

ik zie wel beelden, maar bewegend zijn ze niet.

Ongezouten

Trainer Coach
Bij mij stonden er driehoeken in het midden. Als je daar op klikt werd get een filmpje?

Als je op je telefoon kijkt -> ff naar beneden scrollen

zal het eens via de phone proberen, via chrome en firefox krijg ik iig niks. via mobiel werkt het wel idd; vreemd.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan