Algemene Nieuwsberichten

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Daarbij, onderzoek naar 5G blijft doorgaan. Als er nieuwe inzichten komen om straling te beperken dat worden deze ook doorgevoerd en gelden deze ook op reeds afgesloten contracten. Het nu vrijgeven betekend dus niet dat er achteraf niet bijgestuurd kan worden. Dat is wat mij betreft genoeg borging op dit moment.

Zitting is nu ff geschorst.
Ik papegaai nu Lubach volgens mij en corrigeer me vooral als ik onzin uitkraam, maar dat gedoe over straling is toch al sinds de opkomst van telefonie en internet in het algemeen en volgens vele onderzoeken geen basis voor?

IPF

Forummer van het jaar 2015
Eens

Tja, wat is noodzaak, was 4G noodzaak toen we 3G hadden? 5G gaat veel meer nieuwe mogelijkheden geven dan 4G dat t.o.v. 3G deed.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan verkeer, auto's die onderling kunnen communiceren. Met de opkomst van deze auto's neemt de capaciteit (hoeveel auto's per uur kunnen passeren) op kruispunten sterk toe. Bij 100% autonoom onderling communicerend tot meer dan 50%. (waarbij de toename redelijk lineair is, dus ook bij 25% van zulke auto's al een flinke verbetering.

Dit kan twee kanten op winst leveren:
- betere doorstroming, betere lucht
- verkleinen kruispunten, meer vergroening openbare ruimte (weer een mooie winner ihkv hittestress)

Aangaande de zaak, in beginsel heeft de Staat alles gedaan waartoe zij verplicht is, onderzoeken gedaan op de juiste wijze. Ben heel benieuwd wat de rechter gaat zeggen, lijkt mij dat hij er niet in meegaat en Stop5G dus geen 'gelijk' haalt.
Daarbij zijn de vorderingen niet echt geweldig opgesteld.

Mijn gevoel, bij een duidelijke zaak heb je een duidelijk punt, heb je een minder sterke zaak dan maak je een wollig verhaal om dat te verhullen.
Bovendien is de verwachting dat in 2023 meer dan de helft van de wereld op 5G zit. Dan kun je niet blijven hangen bij 4G. En 5G is naar wat ik weet 100x sneller dan 4G waar je grotere volumes aan data kwijt kunt. En het energie verbruik is veel lager door gerichter gebruik van de chips en batterij power. En de sensoren die hiermee werken gaan veel langer mee en hoeven niet steeds te worden vervangen>> minder chemisch afval en efficiënt in onderhoud.

Der Jaufe

Bondscoach
Bovendien is de verwachting dat in 2023 meer dan de helft van de wereld op 5G zit. Dan kun je niet blijven hangen bij 4G. En 5G is naar wat ik weet 100x sneller dan 4G waar je grotere volumes aan data kwijt kunt. En het energie verbruik is veel lager door gerichter gebruik van de chips en batterij power. En de sensoren die hiermee werken gaan veel langer mee en hoeven niet steeds te worden vervangen>> minder chemisch afval en efficiënt in onderhoud.
Vermoedelijk geen sterk argument, dat veel op 5G zal zitten komt ook doordat de huidige kwaliteit van 'vast' internet in een groot deel van de wereld om te janken is. Daar biedt 5G dus een oplossing voor de consument, dat probleem kennen wij hier niet omdat wij hier in NL een belachelijk goede infrastructuur voor 'vast' internet hebben. In sommige buitengebieden wordt zelfs glasvezel uitgerold.
Wat dat betreft zie ik niet een groot risico in het in 4G 'blijven hangen'.

2e deel van het verhaal snijdt wat dat betreft meer hout ;)

• Leuk
Reactions: IPF

Relix

Aanvoerder
1588602523340.png

Ff ter realisatie van de ordes van grote. De menselijke bijdrage is al aanzienlijk hoger dan de natuurlijke achtergrond magnetische velden (logaritmisch, dus 1000x groter per "tick"). En er zijn voldoende aanwijzingen dat er veel organismen zijn die reeds gevoelig en of afhankelijk zijn van of voor de natuurlijke achtergrondsvelden.

De richtlijnen voor blootstellings-limieten (top lijnen) zijn geloof ik 50x kleiner dan de niveaus waarop menselijke cellen thermische schade zouden kunnen oplopen. Daarmee veilig genoeg aldus WHO/Telecom branches om verder uit te rollen. Maar dus wel 10^19 keer meer dan ruis rond de 1Ghz band.

Als bron zie de laatste link in mijn eerdere post waarna Jaufe hierboven linkte.

Overigens heb ik wel mijn bedenkingen bij de noodzaak, wenselijkheid en veiligheid van 5G maar zie ik niks tot zeer weinig in de argumenten en studies die de stichting vandaag aanhaalde in de rechtbank. Op gebied van menselijke aandoeningen is er best veel onderzoek gedaan enzijn er geen verbanden hard gemaakt. Mijn twijfels en bezorgdheid zijn meer op het gebrek aan aandacht voor natuurlijke ecosystemen gericht. En op het gegeven dat de sector de keuringen en het bewaken van de normen doet. Een sector die zelf belang heeft in de technologie heeft sneller de neiging om risico's te onderschatten en verminderd de noodzaak voor blijvend kritisch en aanvullend onderzoek. Op dat punt deel ik de zorgen van de "actievoerders" dus wel. Maar er zitten in de anti-hoek ook een hoop idioten waar ik beslist niet mee geassocieerd wil worden.

Laatst bewerkt:

Mentos

Routinier
Daarnaast ook die DJ van FunX die met de beste bedoelingen Ramadan een positieve benadering wil geven met zijn programma, maar vervolgens van een paar internethelden doodsbedreigingen krijgt want muziek draaien met de Ramadan is een soort van godslastering. Gezellig allemaal
Toen ik de kop van dit artikel las, dacht ik dat het om islamofoben ging die de doodsbedreigingen deden, blijken het gewoon moslims zelf te zijn. :maniac:

-040-

Trainer Coach
Toen ik de kop van dit artikel las, dacht ik dat het om islamofoben ging die de doodsbedreigingen deden, blijken het gewoon moslims zelf te zijn. :maniac:
Ja, mooi in de periode rond 4 mei: „vuile zionist“ Maar er is weer bewezen; islam is vrede. Geldt overigens ook voor andere religies.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik vind agressiviteit en normloos gedrag in essentie zo lastig te rijmen met godsdienst. Maar "ze" blijven me verbazen.

Wat dat betreft is de tv-serie Handmaid's Tale ook passend. Wat ze daar allemaal weer niet bedenken in de naam van God. Pfff....

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Duidelijk verhaal. Ik ben niet zo ingelezen, zoals ik aangaf.

Inzake het nut van 5G. Ik zie voor ons privé niet echt noodzaak. Internet is rap zat toch? We willen wel allerlei apparaten met internet uitrusten. Van sommige vraag ik me af of dat nodig is. Maar andere zaken zijn natuurlijk erg handig. Zo ook het door jou aangehaalde autonome autorijden. Maar is er al haast bij?

Gedegen onderzoek. We hebben natuurlijk wel vaker achteraf gezien dat gedegen onderzoek helemaal niet zo gedegen was.

Maar goed, we moeten ons ergens aan vasthouden. Dus maar aan de Staat.

Hadden we wel internet nodig? De krant is toch rap zat.....

Gezien de enorme toename van allerlei op internet gebaseerde diensten lijkt het me niet verkeerd om "de snelweg" alvast uit te breiden.

Mikasa

Hadden we wel internet nodig? De krant is toch rap zat.....

Gezien de enorme toename van allerlei op internet gebaseerde diensten lijkt het me niet verkeerd om "de snelweg" alvast uit te breiden.
Maar moet dat nu? Of kan dat ook nog een jaar onderzoek afwachten?

Mikasa

Maar als op dit moment voldoet aan de huidige normen voor straling, waarom zou je dan wachten? T is niet dat er geen onderzoek gedaan is.
Ik weet het ook niet. Ik meende van Relix begrepen te hebben dat er nog veel vragen zijn omtrent de gevolgen van een toename van straling.

Der Jaufe

Bondscoach
Ik weet het ook niet. Ik meende van Relix begrepen te hebben dat er nog veel vragen zijn omtrent de gevolgen van een toename van straling.
T is ook lastig, men leert nog steeds bij. Voor mij is het iig een geruststelling dat als nieuwe onderzoeken aanleiding geven om maximale stralingsniveaus of andere variabelen aan te passen dit ook geldt voor reeds afgesloten contracten.

Relix

Aanvoerder
Ik ben maar een simpele bioloog die samen is met iemand die enorm van insecten en planten houdt - dat ik me drukker maak om de potentiele effecten op de natuur dan gemiddeld is slechts een kleine stem in dezen.

Met de literatuur die leidend is voor de vraag "is het veilig voor mensen" kan ik er niet echt iets tegenin brengen. De onderzoeken die er zijn - geven de overwegende consensus is dat het geen thermische schade veroorzaakt - en wat dat betreft is met de kennis van nu het invoeren van 5G niet erg tegen te houden. Ik kan me moeilijk beroepen op dingen die we nog niet weten. Ik ga alleen wel stijgeren als mensen te stellig roepen dat 5G volkomen veilig is en geen schade veroorzaakt. Dat is dan weer het verkopen van een zekerheid zonder voldoende bewijs *zie coronadraad*.

Dat er andere vormen van schade/interferentie van EMF kunnen zijn - die niet of nauwelijks worden onderzocht - op natuur en mens lijkt me op dit moment niet uit te sluiten (en zelfs aannemelijk). Zit echter geen geld(verdienen) in dus dat onderzoek word nauwelijks gefinancieerd. Vandaar dat ik pleit voor voorzichtigheid bij het invoeren en goede (onafhankelijke) monitoring van de effecten en een deel van de opbrengsten naar (natuur)onderzoek. Maar dat ben ik.. :oops:

Laatst bewerkt:

ELPSV

Supporter
Om pisnijdig van te worden.
Van alle klootzakken die in de smokkelindustrie zitten, de maloten die privé dierentuinen er op nahouden en van alle volidioten die er op bezoek gaan om gezellig te poseren. Big Virgil blijkt ineens behoorlijk Small in zn hoofd te zijn iig...

Bovenaan Onderaan