Algemene Nieuwsberichten

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Mijn artikel over die eikelige Amerikaan komt toch ook van AD? Ik zie daar alleen maar tekst en niks over privacy o.i.d.
In bijvoorbeeld deze zie ik ook "Privacy settings" in het bericht: https://forum.psv.nl/index.php?threads/algemene-nieuwsberichten.210/post-392429

Maar goed, verdere communicatie graag in het daarvoor bedoelde topic. Maar ik denk dat Bacchus gelijk heeft en dat het vooral ligt aan de site waar naartoe gelinkt wordt. En als je met je muis boven de link hangt kan je doorgaans toch wel zien waar het over gaat en waar naartoe gelinkt wordt.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Klaagden we vroeger over Griekenland? Kijk voor de verandering naar die luie Fransen die nu massaal de straat op gaan omdat ze niet meer op hun 62e met pensioen mogen maar op hun 63e.... Onterechte beelden binnen de EU destijds over de arme Grieken. En die zijn keihard gepakt in hun portemonnee. Nu kijken of iedereen ook flink genoeg is om Frankrijk onder druk te zetten om hun pensioenen te hervormen.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Klaagden we vroeger over Griekenland? Kijk voor de verandering naar die luie Fransen die nu massaal de straat op gaan omdat ze niet meer op hun 62e met pensioen mogen maar op hun 63e.... Onterechte beelden binnen de EU destijds over de arme Grieken. En die zijn keihard gepakt in hun portemonnee. Nu kijken of iedereen ook flink genoeg is om Frankrijk onder druk te zetten om hun pensioenen te hervormen.
Viel mij ook op. Met 62 met pensioen...... dat is wel heel vroeg.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Bij de spoorwegen nog eerder begreep ik.
Bij vrouwen die meer dan 2 kinderen hebben gekregen en in de zorg werken nog eerder: 55:eek:
Frankrijk kent 42 soorten pensioenen en Macron wil het uniformeren of iig maar een aantal hebben ipv tientallen soorten.
overigens gaan vrouwen in Iran hoe dan ook op hun 55e met pensioen. Ik hoor ze dan niet meer over gelijke rechten:grin:

Teamspirit

Routinier
Viel mij ook op. Met 62 met pensioen...... dat is wel heel vroeg.
Nee het is veel genuanceerder dan dit. Zodra je in de publieke sector werkt heb je kans dat je met je 47ste met pensioen gaat. Als je een gevaarlijk of zwaar beroep hebt ga je ook eerder met pensioen, bijvoorbeeld als je in een industrie werkt waar nog steeds met asbest gewerkt word (bijvoorbeeld aan boord van schepen), elke 3 jaar levert je 1 jaar korter werken op.

Verder moet je 42 jaar tellen vanaf je eerste contract dat je werkt als je niet voor de overheid werkt. Dus de 62 is alleen als, je dus met je 20ste je volledige baan had, wat bijna niemand in Frankrijk red, meeste mensen met hoger onderwijs gaan rond hun 66ste met pensioen, en beginnen dus rond hun 24ste met werken.

Het hele pensioenplan is niet rechtvaardig, de luie ambtenaren willen niet meewerken aan het eerlijk verdelen van de pensioenen en de pensioenleeftijd. Als alle ambtenaren dezelfde regels zouden krijgen dan als alle andere mensen, zou een groot deel van het probleem zijn opgelost. En kun je mensen met een zwaar beroep gewoon eerder met pensioen sturen.

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Iedere misdadiger, hoe weerzinwekkend de daden zijn, heeft recht op een eerlijk proces. Overigens komen ze er zo 'makkelijk' vanaf en worden voornamelijk de nabestaanden gestraft.
Ik snap uiteraard ook wel dat het niet 100% zeker is dat ze het gedaan hebben. Maar toch! :sneaky:

Teamspirit

Routinier
lees het hele draadje, het is het meer dan waard
Klopt als een bus, en het mooiste is het doorzettingsvermogen dankzij de liefde voor zijn dochter van de man. Mooie spiegel voor ons.

Doet me denken aan mijn dochter, het mooiste cadeau van haar verjaardag dit jaar was de drinkfles en niet het grote cadeau. Dit soort dingen laten me zien hoe blij je kan, zijn met kleine dingen.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik kan me deze woede 100% voorstellen: https://www.ad.nl/binnenland/bekir-...idatie-van-humeyra-16-familie-woest~a06c01f4/

Sowieso vind ik dat onderscheid onzin. Dus omdat er geen moment van bezinning was en hij haar gewoon in een soort van blinde woede doodschoot, is het doodslag en geen moord. Voor moord moet je er blijkbaar eerst even goed over nadenken.
Het onderscheid moest ooit eens gemaakt worden, anders zou het er niet zijn. Er zijn gevallen waarbij de definitie en de achtergrond een zinnig verschil maakt. Op zich ben ik daar niet op tegen.

Wat mij bevreemdt, is dat het meenemen van een vuurwapen niet gezien wordt als bewijs van voorbedachten rade. Ze trekken de verkeerde conclusie, het was gewoon moord.

Bovenaan Onderaan