Algemene Nieuwsberichten

Der Jaufe

Bondscoach
Ook mooi, dan zo’n afbeelding van een verpakking waar dan echt niets gender-achtigs aan te ontdekken valt.
Maarre, gewetensvraag: mag je jezelf zwart schminken als witte als je je meer zwart voelt als wit? :unsure:
Van mij mag je, overigens zijn maar weinig mensen echt zwart. Geel, lichtbruin, donkerbruin zijn meer voorkomend.

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Voor een dictatuur heb je nog steeds ook een dictator nodig. Wie is dat dan? Rutte??
Je kan hooguit stellen dat de rechtsstaat rammelt, maar ik zie hier niet een georganiseerd complot door 1 persoon / groep.

Anyway, ik vind het lastig. Als een journalist vitale informatie in een moordzaak heeft, zou hij dat altijd voor zich mogen houden op basis van het verschoningsrecht? Is dat terecht?

PSVkanalles

Aanvoerder
Voor een dictatuur heb je nog steeds ook een dictator nodig. Wie is dat dan? Rutte??
Je kan hooguit stellen dat de rechtsstaat rammelt, maar ik zie hier niet een georganiseerd complot door 1 persoon / groep.

Anyway, ik vind het lastig. Als een journalist vitale informatie in een moordzaak heeft, zou hij dat altijd voor zich mogen houden op basis van het verschoningsrecht? Is dat terecht?
Belangrijkste onderdeel van democratie is persvrijheid. Daar hoort verschonigsrecht bij. Als journalisten worden opgepakt, dan kun je niet zeggen dat dit helemaal democratisch is. Dat dit niet georganiseerd is door 1 persoon of groep klopt, maar democratisch vind ik het niet. En het tegenovergestelde van democratie is dictatuur, dus ik weet niet welk woord ik anders moet gebruiken voor minder democratisch.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
1 april valt laat dit jaar

klik
Wen er maar aan, dit zijn de maatschappelijke ontwikkelingen van het komende decennium. Komende jaren zal er steeds meer neutraal worden gemaakt. Over twintig jaar weet je niet meer beter, dus dat scheelt.

Ook mooi, dan zo’n afbeelding van een verpakking waar dan echt niets gender-achtigs aan te ontdekken valt.
Maarre, gewetensvraag: mag je jezelf zwart schminken als witte als je je meer zwart voelt als wit? :unsure:
Gaat kennelijk om het Venus-symbool. Dat verwijderen is verder ook niet heel spannend. Als je daarmee een groep tegemoet komt, prima toch? Het is meer een symbolische actie, en ach, ben er zelf ook niet fan van dat het nu heel breed wordt uitgemeten als iets heel spectaculairs en moderns. Had het stilletjes gedaan. Transgenders blij, en voor de rest niemand iets te morren.

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Belangrijkste onderdeel van democratie is persvrijheid. Daar hoort verschonigsrecht bij. Als journalisten worden opgepakt, dan kun je niet zeggen dat dit helemaal democratisch is. Dat dit niet georganiseerd is door 1 persoon of groep klopt, maar democratisch vind ik het niet. En het tegenovergestelde van democratie is dictatuur, dus ik weet niet welk woord ik anders moet gebruiken voor minder democratisch.
Ik weet niet precies waar ik moet beginnen hiermee. Een democratie is een vorm waarbij het volk vertegenwoordigd wordt. Het feit dat journalisten vastgezet worden heeft mijns inziens niks met een bestuursvorm van een land te maken. Dat dergelijke praktijken vaker in een dictatuur ofwel communistische staat voorkomen is wellicht een feit, maar het is niet een kenmerk van die bestuursvormen an sich.
Ik zou de bestuursvorm dan ook loslaten in deze discussie; het gaat er immers om of er grenzen zitten aan het verschoningsrecht.

Een voorbeeld. Een familielid van jou wordt vermoord. Er is een verdachte, maar de enige persoon die daadwerkelijk belastende informatie bezit is een journalist en die wil niet getuigen omdat het zich beroept op zijn verschoningsrecht. Daar zou jij dan prima mee kunnen leven?

In mijn ogen zit de sleutel in dit deel van het NRC-artikel: "tenzij er iets heel ernstigs aan de hand is. Volgens de Wet bronbescherming in strafzaken van vorig jaar is hiervan sprake als „aan een zwaarder wegend maatschappelijk belang een onevenredig grote schade wordt toegebracht”, wanneer de journalist zijn mond houdt.".

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Wen er maar aan, dit zijn de maatschappelijke ontwikkelingen van het komende decennium. Komende jaren zal er steeds meer neutraal worden gemaakt. Over twintig jaar weet je niet meer beter, dus dat scheelt.

Gaat kennelijk om het Venus-symbool. Dat verwijderen is verder ook niet heel spannend. Als je daarmee een groep tegemoet komt, prima toch? Het is meer een symbolische actie, en ach, ben er zelf ook niet fan van dat het nu heel breed wordt uitgemeten als iets heel spectaculairs en moderns. Had het stilletjes gedaan. Transgenders blij, en voor de rest niemand iets te morren.
Gaan transgenders al zo ver dat ze maandverband dragen dat ze niet nodig hebben?

-040-

Trainer Coach
Mee eens. Alleen....ik ruim wel eens iets op of moet wel eens iets kopen, en ik heb nog nooit iets gezien op die verpakkingen zoals een Venus-symbool:
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1496&bih=814&tbm=isch&sa=1&ei=iMyyXcafBtLh6QS09YjQAg&q=always+maandverband&oq=always+maandverba&gs_l=img.1.0.0i19l4j0i30i19l6.62621.64593..67246...0.0..0.118.831.9j1......0....1..gws-wiz-img.......0.kVKN08J1d5Y

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Stopt dat dan niet?
Geen idee of dat uiteindelijk stopt, en geen zin om te googlen, maar dan alsnog is er een transitiefase dat een vrouw zich man voelt maar dat het lichaam het daar niet mee eens is. Je bent niet van de ene op de andere dag veranderd.

Het zal er vast ergens op staan. Ik heb het ook wel eens gekocht voor, maar heb de verpakking niet bestudeerd.

Der Jaufe

Bondscoach
Wat dat betreft moet scheermesjesfabrikant Venus zich helemaal kapot schamen voor die oubollige stereotype naamgeving van hun product..

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Tja, nu gaat het over mijn eigen branche. En er moet iets gebeuren, maar of dat nou alleen maar zo kan. Laten we beginnen met de vraag of het zin heeft om al dat materieel mee te nemen? Daarnaast heb ik van de week gelezen dat er helemaal geen grote belasting op die parkeergarage daar kan, dus dat wordt sowieso een uitdaging.

Der Jaufe

Bondscoach
Tja, nu gaat het over mijn eigen branche. En er moet iets gebeuren, maar of dat nou alleen maar zo kan. Laten we beginnen met de vraag of het zin heeft om al dat materieel mee te nemen? Daarnaast heb ik van de week gelezen dat er helemaal geen grote belasting op die parkeergarage daar kan, dus dat wordt sowieso een uitdaging.
Zelfde aannemer als airport Eindhoven zeker ;)

Begrijp dat t gros van t transport s nachts gaat gebeuren, zie dan het nut niet zo.

Relix

Aanvoerder
Als we nou eens de even weken gaan gebruiken om te protesteren en de staat te verwijten dat het volkomen ruk is dat sector X pijn moet leiden van maatregel Y (die de planeet een beetje moeten beschermen), dan kunnen we in de oneven weken gezamelijk de straat op gaan uit protest dat de overheid te weinig maatregelen treft om vervuiling terug te dringen en de klimaatdoelstellingen te halen. Dan hebben we wekelijks iets te doen..

Bovenaan Onderaan