Algemene Nieuwsberichten

Der Jaufe

Bondscoach

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker

Mohr

Routinier
Het gaat denk ik om het vinden van de juiste balans. Naar mijn mening is er geen "winst te behalen om iemand langer dan 15 jaar te laten zitten. Tegelijkertijd stoort met name "klein" crimineel gedrag de mensen. Het wegkomen met een roofoverval;, vandalisme, mishandeling.
Daar zullen langere straffen ook niet tegen helpen. Je kunt ze levenslang opleggen maar zolang ze ermee wegkomen.... Idioot!

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Ik vermoed dat we hier het laatste nog niet over hebben gehoord.:) Als je die brief van Halsema leest, is er niet zo heel veel aan de hand natuurlijk, dom gedaan, en moet nu op de blaren zitten. Had mij als 15 jarige ook kunnen overkomen. De 'kranten', met de televaag voorop, zijn nu heel hard aan het spitten, en eens kijken wat die nog meer boven tafel krijgen.

Die brief is overigens een heel erg dom idee. Dit lijkt op goedpraten, en als er nog maar ietsje meer naar boven komt, van ofwel meer ongepast gedrag van zoontje of bewijs van bewuste inmenging in de rechtsgang/doofpot, staat meteen haar baantje op het spel. Ze had gewoon moeten zeggen, dat de zaak onder behandeling van justitie is en ze er verder weinig van kan zeggen.
Elke reactie was fout geweest, dit was een lose/lose situatie.

Als het een willekeurige puber was geweest, was zijn naam niet in de krant gekomen ivm privacy-wetgeving. De Televaag heeft die stap genomen omdat het Halsema is. Die is links, dus fout. Halsema kan daarna nooit meer goed reageren. Zeg ze iets over de handelswijze van de Televaag, dan wil ze de boel sussen.
Staat natuurlijk los van het feit dat die jongen een straf verdient. Een straf die elke andere puber ook zou krijgen voor een nepwapen en binnentreden van een verlaten woonboot....

PSVkanalles

Aanvoerder
In het kader van eerdere discussie hier over strafmaten een stukkie over strafmaat bij auto ongevallen en de nieuwe wetgeving die volgend jaar van kracht wordt.

bericht in t AD
,,Niemand stapt in de auto om een ongeluk te veroorzaken”, stelt Zuurmond.
Slappe redenering, als je dronken of met drugs op achter het stuur gaat zitten, dan ben je dus willens en wetens bezig om te zorgen dat de kans op ongeluk heel erg groot is. Ja je wil geen ongeluk veroorzaken natuurlijk maar je weet dat als je dan achter stuur gaat dat je andere in grote gevaar brengt, en dat vind ik echt heel erg.
Dit geldt ook voor als je met je mobiel achter het stuur zit.

Der Jaufe

Bondscoach
,,Niemand stapt in de auto om een ongeluk te veroorzaken”, stelt Zuurmond.
Slappe redenering, als je dronken of met drugs op achter het stuur gaat zitten, dan ben je dus willens en wetens bezig om te zorgen dat de kans op ongeluk heel erg groot is. Ja je wil geen ongeluk veroorzaken natuurlijk maar je weet dat als je dan achter stuur gaat dat je andere in grote gevaar brengt, en dat vind ik echt heel erg.
Dit geldt ook voor als je met je mobiel achter het stuur zit.
Inderdaad, en daarom wordt de wetgeving op dat gebied dus aangepast. Vind die Zuurmond ook een beetje een waus met zijn voorlichtingscampagne, alsof men nu nog niet weet dat alcohol en drugs niet in t verkeer thuishoren.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
https://www.ad.nl/binnenland/dode-assen-die-werd-verdacht-van-zedendelict-is-32-jarige-doofstomme-hovenier~ac9ec0d0/

Waarschijnlijk is de verkeerde persoon doodgeslagen in Assen... Kortom, meerdere families verwoest voor niets.
Dat artikel zegt niet zoveel.

1) Het is een doofstomme hovenier, die kunnen ook pedo zijn.
2) Er worden citaten opgevoerd dat de man volgens kennissen absoluut geen pedo is. Tja, de meeste pedo's komen daar niet openlijk vooruit.

Het kan dus nog alle kanten op. Behoudens dat eigenrichting natuurlijk sowieso verboden is.

arne

Routinier
2) Er worden citaten opgevoerd dat de man volgens kennissen absoluut geen pedo is. Tja, de meeste pedo's komen daar niet openlijk vooruit.
Na iedere verkrachting of mishandeling we horen ook altijd van kennissen "het is zo'n aardige jongen". Dit soort zaken zeggen weinig over de werkelijkheid

Der Jaufe

Bondscoach
Voor zover bekend hebben ze hem alleen tegengehouden, niet mishandeld. Dat laatste lijkt me vrij gemakkelijk te constateren.
Verhaal wordt steeds vreemder. De dode is vermoedelijk niet de dader van het vermeende onzedelijke betasten. De 5 mannen hebben de dode niet mishandeld.
Hebben de 5 misschien de echte dader wel klappen gegeven waarna deze is gevlucht en is de dode op hetzelfde moment dood gegaan aan bv hartfalen? Vragen vragen vragen.

Bovenaan Onderaan