Algemene Nieuwsberichten

rico

International
Tja, daar verschillen de meningen over. Maar ik dacht dat er aardige consensus was over de sterke kwaliteiten van Mark Rutte als MP.
Rutte heeft inderdaad ook kwaliteiten, maar het ging over 'hard werkte, onmisbaar was, zichzelf terugverdiende'.
Hard werken: check.
Onmisbaar: zeker niet, ik denk dat het land veel beter af zou zijn met een andere premier. Dat is een mening, maar ik sta niet alleen in deze mening, maar hij zeker niet onmisbaar.
Zichzelf terugverdienen: dat denk ik niet, en zeker niet voor de 'normale burger' die van Rutte en z'n vriendjes de rekening gepresenteerd krijgt voor o.a. de financiele crisis en de klimaattransitie. Als je het bekijkt vanuit het standpunt van banken en multinationals, is Rutte z'n gewicht in goud waard. Hij luistert zeer goed naar hun wensen en faciliteert magawinsten, terwijl hij de rekening voor de risicos en vervuiling dus bij de belastingbetaler legt.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Rutte heeft inderdaad ook kwaliteiten, maar het ging over 'hard werkte, onmisbaar was, zichzelf terugverdiende'.
Onmisbaar: zeker niet, ik denk dat het land veel beter af zou zijn met een andere premier. Dat is een mening, maar ik sta niet alleen in deze mening, maar hij zeker niet onmisbaar.
Zichzelf terugverdienen: dat denk ik niet, en zeker niet voor de 'normale burger' die van Rutte en z'n vriendjes de rekening gepresenteerd krijgt voor o.a. de financiele crisis en de klimaattransitie. Als je het bekijkt vanuit het standpunt van banken en multinationals, is Rutte z'n gewicht in goud waard. Hij luistert zeer goed naar hun wensen en faciliteert magawinsten, terwijl hij de rekening voor de risicos en vervuiling dus bij de belastingbetaler legt.
Afgezien van Messi is niemand onmisbaar overigens.

Er kijken nogal wat mensen naar dwdd. Moet je dan die formule gaan slachten? Moet je willen dat alle programma’s die kijkers trekken, richting SBS of RTL gaan (waarmee je dis ook de reclame-inkomsten verhuisd)?
NPO maakt aardig wat programma’s die boven de gemiddelde Talpa-show uitstijgen. Dankzij de “boer zoekt vrouw”, dwdd en “de luizenmoeder” Kan ook een “keuringsdienst van waarde” gemaakt worden. Of een ander programma wat meelift met die andere successen.
Der kijken ook veel mensen naar M, en vroeger naar Lingo. Een beetje goeie talkshow haalt altijd wel veel kijkers om 19:00 op NPO1.

Ik heb weinig op met grote delen van het VVD programma maar ben wel dik tevreden met Rutte als MP. Bijvoorbeeld dat hij naast Trump doodleuk en lachend interrupteerd als die machtige malloot een onwaarheid verkondigd. Of hoe hij gewoon op zijn fiets naar t werk gaat en zijn eigen gemorste koffie opruimd. Noem het kleinburgerlijk maar ik heb meer met zo'n type gast als uithangbord dan een type bombast, meeloper of een of andere oude conservatieve lul. Hoewel ik zeker het niet altijd met hem eens bent vertrouw ik hem wel. En dat is best bijzonder.

Mark Rutte is gewoon een beetje als Luuk de Jong: Je ziet werklust en hij geeft vertrouwen. Maar soms zie je ook heel duidelijk dat hij iets niet handig aanpakt. En bij beide weet je dat de koek eindig is.

Maar als Rutte straks weg is, net als Luuk, en de vervanger blijkt van veel mindere kwaliteit te zijn, denk je nog eens terug. Het was allemaal zo gek nog niet.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Dat laatste is iets wat elke VVD-er zou doen: bedrijven alle ruimte geven, milieumaatregelen zo klein mogelijk houden en grootverdieners meer bevoordelen dan degenen met een lager inkomen. Je kunt Rutte inwisselen voor een ander, zolang de VVD beleid blijft bepalen, verandert dit niet (en met een fvd zou het nog erger worden).
Internationaal gezien doet hij het goed, als PM van een klein land heeft hij best wel wat aanzien. In bijzondere situaties zoals aanslagen laat hij zich duidelijk zien en horen, en ook lost hij bepaalde politieke situaties goed op.
Geeft nog wekelijks een ochtend les op school, wat ik toch apart vind. En de staredown met Rico Verhoeven ging hem ook goed af. Nee, een stuk beter dan Balkenende.

-040-

Trainer Coach
Dat laatste is iets wat elke VVD-er zou doen: bedrijven alle ruimte geven, milieumaatregelen zo klein mogelijk houden en grootverdieners meer bevoordelen dan degenen met een lager inkomen. Je kunt Rutte inwisselen voor een ander, zolang de VVD beleid blijft bepalen, verandert dit niet (en met een fvd zou het nog erger worden).
Internationaal gezien doet hij het goed, als PM van een klein land heeft hij best wel wat aanzien. In bijzondere situaties zoals aanslagen laat hij zich duidelijk zien en horen, en ook lost hij bepaalde politieke situaties goed op.
Geeft nog wekelijks een ochtend les op school, wat ik toch apart vind. En de staredown met Rico Verhoeven ging hem ook goed af. Nee, een stuk beter dan Balkenende.
Eens. Ben het niet altijd eens met de richting (bedrijven moeten gestimuleerd worden, maar kunstenaars moeten maar hun eigen broek ophouden), maar hoe hij het doet is zeker capabel. Waar hij van mij punten heeft verdiend is hoe hij dat onzinnige Oekraïne-referendum onschadelijk heeft gemaakt. (Kan iemand mij zeggen wat de afgelopen jaren nu vreselijk is geworden sinds dat verdrag is aangenomen?) Die punten heeft hij wel weer ruim ingeleverd met dat vreselijke dividend-belastingvoorstel.

Of t effect heeft is nog de vraag. Maar ben wel voorstander van deze shock aanpak. Lomp volk vraagt om lompe reactie
Ik heb ooit iemand gezien die zelfmoord probeerde te plegen mbv medicijnen en door de kapitein geholpen werd om de medicijnen uit zijn maag te krijgen. Als je dat eenmaal gezien hebt dan ben je aardig snel genezen om ongelukken uitgebreid te gaan bekijken.