Algemene Nieuwsberichten

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ik wou het net typen. Ongeloofelijk dat zo'n historisch gebouw in brand vliegt. Het zou komen door werkzaamheden hoorde ik.
Yups. Rende twee mannen wel een met n geel shirt en een met n rode. Riepen ajetoo en schijnen uit t oostblok te komen.

Maar ff serieus. Dit is best jammer, maar zulks kan gebeuren.
Brand slaat flink om zich heen vraag me af hoe veel ze weten te reden.

Laatst bewerkt:
Yups. Rende twee mannen wel een met n geel shirt en een met n rode. Riepen ajetoo en schijnen uit t oostblok te komen.

Maar ff serieus. Dit is best jammer, maar zulks kan gebeuren.
Brand slaat flink om zich heen vraag me af hoe veel ze weten te reden.
Ik vind 'best jammer' de lading niet echt dekken, maar goed, iedereen denkt er natuurlijk op zijn eigen manier over.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik vind ramp veel te zwaar. Ja een iconisch gebouw is verwoest een stuk historie naar de kloten. Maar er zijn, voor zover ik nu weet, geen gewonden.
Gewonden genezen wel ;P

Ik geloof dat de schade zelfs nog wel mee valt, tenminste na uitspraken als "Notre Dame verwoest". Er zal wel een Sagrada Familia achtig project opgestart worden om de Notre Dame weer te herstellen in oude glorie.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Gewonden genezen wel ;P

Ik geloof dat de schade zelfs nog wel mee valt, tenminste na uitspraken als "Notre Dame verwoest". Er zal wel een Sagrada Familia achtig project opgestart worden om de Notre Dame weer te herstellen in oude glorie.
Een deel van de schatten is ook gered en voor relieken gold toch al dat het niet gaat of het waar is maar de waarde die jij er aan toe kent.

Daarbij, die toren die als 1e ging was een bouwsel uit de 19e eeuw, hoorde er origineel niet eens op. In ieder geval een mooi project voor een lading vakmensen voor de komende jaren, vermoed dat er wel een ander bedrijf wordt gezocht dan diegene die er nu was...

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het prima had gevonden als het hok tot aan de grond toe zou zijn afgebrand.
De ramptoerist in mij is toch een beetje teleurgesteld.
Wel eerlijk.

Ondanks dat er een hoop onschuldig geld door een schuldig instituut in dat gebouw is gestoken, staat het er nu (nog) en is het van historische waarde. Dus ik ben toch blij dat ie er nog is.

Wel eerlijk.

Ondanks dat er een hoop onschuldig geld door een schuldig instituut in dat gebouw is gestoken, staat het er nu (nog) en is het van historische waarde. Dus ik ben toch blij dat ie er nog is.
Gelukkig hebben we de foto's nog.:S:

Ik snap het argument van de historische waarde wel hoor, het gebouw heeft toch eeuwen overleefd. Maar los daarvan heb ik er verder niets mee.

Ik vind ramp veel te zwaar. Ja een iconisch gebouw is verwoest een stuk historie naar de kloten. Maar er zijn, voor zover ik nu weet, geen gewonden.
Het is geen ramp wellicht, maar je opmerking kwam op mij over alsof het maar een lelijke houten frietkot van op de hoek was die was afgefikt, terwijl het toch een schitterend bouwwerk was met een grote historische waarde. Misschien houd ik wel teveel van oude architectuur, maar ik vond het vreselijk om te zien.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Het is geen ramp wellicht, maar je opmerking kwam op mij over alsof het maar een lelijke houten frietkot van op de hoek was die was afgefikt, terwijl het toch een schitterend bouwwerk was met een grote historische waarde. Misschien houd ik wel teveel van oude architectuur, maar ik vond het vreselijk om te zien.
Ik kan ook intens genieten van oude kathedralen en kan mij ook in je bewoording in deze poat vinden maar ramp gaat mij gewoon net ff te ver.

Ergens kan ik er ook niet over uit dat er nu binnen 1 dag 700mlj ingezameld is voor een gebouw, terwijl er in diezelfde stad iedere nacht velen op straat slapen. Maar dat is de linkse rebel in mij.

Ik kan ook intens genieten van oude kathedralen en kan mij ook in je bewoording in deze poat vinden maar ramp gaat mij gewoon net ff te ver.

Ergens kan ik er ook niet over uit dat er nu binnen 1 dag 700mlj ingezameld is voor een gebouw, terwijl er in diezelfde stad iedere nacht velen op straat slapen. Maar dat is de linkse rebel in mij.
En dat is tevens een manier om alles wat alles wat meer is dan de eerste trap van de piramide van Maslow als overbodig en nutteloos te zien.

Dan kun je ook de Nachtwacht aan een zwerver geven, kan hij die lekker opstoken als hij het koud heeft. Maak je maar een kopietje als herinnering.

Overigens zit er ook een cynische kant aan het verhaal. Jarenlang kon men geen geld bij elkaar krijgen voor de restauratie, nu is er opeens geld genoeg lijkt het. :unsure:

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
En dat is tevens een manier om alles wat alles wat meer is dan de eerste trap van de piramide van Maslow als overbodig en nutteloos te zien.

Dan kun je ook de Nachtwacht aan een zwerver geven, kan hij die lekker opstoken als hij het koud heeft. Maak je maar een kopietje als herinnering.

Overigens zit er ook een cynische kant aan het verhaal. Jarenlang kon men geen geld bij elkaar krijgen voor de restauratie, nu is er opeens geld genoeg lijkt het. :unsure:
Ho, begrijp mij niet verkeerd, van mij mag die herbouwt worden, graag zelfs. Maar binnen 24u 700mlj is volgens mij niet eerder vertoond. Voor wat voor n ramp dan ook.

Btw, ik zou die nachtwacht verkopen, van t geld n huisje kopen voor de zwerver, heeft ie het langer warm ;)