Algemene Nieuwsberichten

-040-

Trainer Coach
Ja, geen idee. Het is blijkbaar erg makkelijk te verkrijgen. Ik zou even niet weten hoe. Maar het kan niet moeilijk zijn. Dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om die aantallen te decimeren. Toch?
Het zit toch ook een betje in de Nederlander. Zeg maar de Willem van Oranje-spirit. Je niet houden aan het gezag omdat je het beter weet. Hier in Saas-Fee stonden bij de Migros (zeg maar de locale AH) de pijlen en pakketten van 70-100 Franken buiten. Niemand die ze stal of dacht dat het lollig was om daar een vuurtje in te gooien. In Nederland ondenkbaar.
In Nederland ligt de sympathie meestal eerder bij de wetsovertreder dan de handhaver. En dan wordt het moeilijk.

Ik heb zelf niets met vuurwerk afsteken (dus misschien ligt het aan mij), maar waarom moet dat window beginnen om 20u? Waarom niet tussen 0.00u en 1.00u, bijvoorbeeld?
Ha, ik sta aan jou kant, hoor. Wat mij betreft mag er zelfs een totaalverbod op vuurwerk (en brandstapels) komen. Achterhaalde traditie(s), waardeloos voor 't milieu en zonde van het geld dat erin omgaat als je t mij vraagt, nog los van de schade - overlast en gewonden die erbij vallen. Voorgaand voorstel was de polderoplossing. ;)

Wat mij betreft zou je eigenlijk willen/moeten handhaven bij:
het afsteken buiten het window 31-12 (20:00) en 1-1 (3:00) (Knal en sier)
en mag je niet bezopen vuurwerk afsteken omdat men dan de risico's niet goed inschatten kan.
Nuchter zullen de meeste mensen wel beseffen dat het richten van een vuurpijl op een balkon waarop mensen staan niet kan. Dronken lijkt dat een mooie grap. Het gros van de schade en gewonden vallen door een onverantwoorde manier van afsteken.
Zoiets als dit?
http://instagr.am/p/BsFgFEMikV8/

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik heb zelf niets met vuurwerk afsteken (dus misschien ligt het aan mij), maar waarom moet dat window beginnen om 20u? Waarom niet tussen 0.00u en 1.00u, bijvoorbeeld?
Niet gek gedacht. Maar er zijn toch veel ouders, die hun kinderen niet wakker maken om 00.00 uur, maar toch gezamenlijk vuurwerk willen afsteken. Ik heb overigens mijn kinderen en die van mijn vrienden enorm veel plezier zien hebben met hun vuurwerk tussen 20 en 24 uur.

arne

Basisspeler
Het schijnt dat onder Trump de bottom 10% er het meeste op vooruit zijn gegaan (al heb ik dat van het republikeinse Fox News). Ik ben absoluut tegen Trump, dus ik wil zijn beleid niet verdedigen, maar dat zou jou dus moeten aanspreken.
Je kunt toch tegen iemand zijn en toch de goede punten/goede resultaten gewoon onder ogen kunnen zien? D66 is een wereldvreemd eng clupje, maar ze hebben helemaal gelijk qua onderwijs. Soortgelijke zaken kun je over iedere politieke partij zeggen. Zo ook over Trump.

We weten behalve dat ze slechts 15 jaar oud was, niets over dat meisje: hoe zat het met haar intelligentie? Opvoeding? Vriendenkring? Sociaal leven etc.? 15 jaar is echt heel jong nog om weerstand te bieden aan vermoedelijk verleidelijke praatjes van een 31 jarige man. Eenmaal verliefd, zijn vooral de meiden op die leeftijd heel obsessief en irrationeel met hun liefde bezig.
Iets dat de versier acties van die 31-jarige persoon nog walgelijker maakt.

Maar goed dit is Nederland. Straffen van deze klootzak zal wel weer niets voorstellen, en dan gaat er nog een derde van af. :braak:

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
N.a.v. de BTW verhoging. Prachtig dit (en stemrecht).

[B]Eric de Kluis[/B]‏ @[B]edekluis[/B]
Volgen@edekluis volgen
Meer
Kibbeling gekocht bij de viskraam. Prijs was ruim 10 procent gestegen van 4,50 naar 5 euro. Volgens verkoopster vanwege de btw verhoging. Maar die stijging is toch 3 %? Verkoopster: ja, maar 3 % op de vis, 3 % op de kruiden, 3% op de olie en 3% de meel. Dan zit je al op 12 %.

-040-

Trainer Coach
Het zit toch ook een betje in de Nederlander. Zeg maar de Willem van Oranje-spirit. Je niet houden aan het gezag omdat je het beter weet. Hier in Saas-Fee stonden bij de Migros (zeg maar de locale AH) de pijlen en pakketten van 70-100 Franken buiten. Niemand die ze stal of dacht dat het lollig was om daar een vuurtje in te gooien. In Nederland ondenkbaar.
In Nederland ligt de sympathie meestal eerder bij de wetsovertreder dan de handhaver. En dan wordt het moeilijk.
In de lijn van het voorafgaande:

https://www.ad.nl/den-haag/krikke-ging-kritische-grens-over~aa067a93/

",,De burgemeester en de driehoek zijn verantwoordelijk, en niet de raad, heb ik gezegd.”

Nee, de bouwers zijn verantwoordelijk!

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Ik kan maar 1 like geven.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Als de bouwers hoger hebben gebouwd dan afgesproken (en daar lijkt het nu op) zijn die inderdaad hoofdverantwoordelijke. De driehoek heeft wel boter op het hoofd in dit geval.
Precies. Je kan die mensen niet de verantwoording geven over de veiligheid. Als je ziet wat voor volk daar mee bezig is. Daarbij vertrouwen is goed, maar controle beter. ;)

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Precies. Je kan die mensen niet de verantwoording geven over de veiligheid. Als je ziet wat voor volk daar mee bezig is. Daarbij vertrouwen is goed, maar controle beter. ;)
Tendens bij bouwprojecten lijkt te zijn dat gemeenten niet meer over de know how beschikken en verantwoordelijkheden vaker en vaker bij de aannemer danwel 3en neerlegt. Wat dat betreft is er gewoonweg teveel gesnoeid in budgetten van gemeenten. En de echte bestuurders ontspringen vaak weer de dans / houden elkaar de hand boven het hoofd...

Wat dat betreft zag ik deze voorbij komen
https://www.ad.nl/binnenland/burgem...indicat-na-weer-een-geweldsincident~a76cfac2/

En nee, ik kijk niet op dat dit gebeurd, maar ik walg wel van het volk wat op die leeftijd elkaar de hand boven het hoofd houdt, kennelijk is zulks ze ook met de paplepel ingegoten. Tijd dat de burgemeester ballen toont en die ballentent (bewussie) sluit.

-040-

Trainer Coach
Tendens bij bouwprojecten lijkt te zijn dat gemeenten niet meer over de know how beschikken en verantwoordelijkheden vaker en vaker bij de aannemer danwel 3en neerlegt. Wat dat betreft is er gewoonweg teveel gesnoeid in budgetten van gemeenten. En de echte bestuurders ontspringen vaak weer de dans / houden elkaar de hand boven het hoofd...

https://www.ad.nl/binnenland/burgem...indicat-na-weer-een-geweldsincident~a76cfac2/

En nee, ik kijk niet op dat dit gebeurd, maar ik walg wel van het volk wat op die leeftijd elkaar de hand boven het hoofd houdt, kennelijk is zulks ze ook met de paplepel ingegoten. Tijd dat de burgemeester ballen toont en die ballentent (bewussie) sluit.
Jong geleerd is oud gedaan. :braak:

Kronos

Assistent Bondscoach
Rechtbank Limburg verbiedt staking bij VDL Nedcar

De rechtbank in Maastricht heeft woensdag een staking bij autofabrikant VDL Nedcar verboden. Medewerkers van de automaker uit Born zouden donderdag en vrijdag gaan staken, vanwege het uitblijven van een akkoord over een loonsverhoging.

VDL was naar de rechter gestapt om de 48 uursstaking tegen te houden. De rechtbank heeft de staking verboden, omdat het risico bestaat dat BMW door een staking niet meer met VDL Nedcar wil samenwerken. VDL zou dit risico volgens de rechtbank voldoende aannemelijk hebben gemaakt.

Als BMW zou besluiten geen auto's meer door VDL te laten maken, zouden er zesduizend banen op het spel staan. In 2018 heeft de automaker uit Born al duizend tijdelijke banen geschrapt, omdat BMW het aantal bestellingen had verlaagd.

[...]
VDL kan dus voldoende aannemelijk maken dat BMW inderdaad twijfelt aan de volledige samenwerking met VDL Nedcar door o.a. de stakingen, en toch vindt de FNV het verstandig om te gaan staken. Ik vind de dalende lidmaatschappen van vakbonden soms ook wel lastig v.w.b. het grotere systeem en de verhoudingen tussen werkgevers en werknemers, maar dit soort dingen zijn dan wel weer perfecte voorbeelden van waarom ikzelf nog nooit ook maar heb overwogen om lid te worden van een vakbond.

Bacchus

Ninja Administrator
Medewerker
VDL kan dus voldoende aannemelijk maken dat BMW inderdaad twijfelt aan de volledige samenwerking met VDL Nedcar door o.a. de stakingen, en toch vindt de FNV het verstandig om te gaan staken. Ik vind de dalende lidmaatschappen van vakbonden soms ook wel lastig v.w.b. het grotere systeem en de verhoudingen tussen werkgevers en werknemers, maar dit soort dingen zijn dan wel weer perfecte voorbeelden van waarom ikzelf nog nooit ook maar heb overwogen om lid te worden van een vakbond.
Ik heb soms ook het idee dat ze soms bang zijn vergeten te worden en daarmee met een soort schreeuwdrang voor aandacht, meer kwaad dan goed doen.

rico

International

Als dit een disco/club was geweest, was die al lang dicht geweest. En terecht.

rico

International
Yups, alleen vermoed ik dat de burgemeester niet durft vanwege de papa's
Dat speelt denk ik wel mee. Wat ook mee zal spelen is, dat ondanks alle ellende, studentenverenigingen ook een rol hebben in het universiteitsleven, wat, sociaal en economisch, enorm belangrijk is voor een stad als Groningen.
Het zou fijn zijn als die corpora hier gewoon van leren en zich enigszins aanpassen aan wat normaal is in de rest van de samenleving. Maar tot op heden is er nog weinig bewijs dat deze verandering zich inderdaad voltrekt.

Komt bij dat de grootse vakbond 'slechts' een paar honderdduizend leden heeft en m.i. dus op een werkende bevolking van 10-13 miljoen mensen totaal niet representatief is. Ik ben het ook niet overal mee eens maar dat eeuwige gestaak vind ik nog veel erger. Buiten dat kost het de samenleving (en dus ook de stakers) klauwen met geld.

Rednas

Super Moderator
Medewerker