Algemene Nieuwsberichten

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Zonder te weten wat de waarheid is, spreekt dat de post van Genomico tegen. Toch? Die stelt dat de onderste 10% de meeste vooruitgang hebben geboekt. Dan kunnen de rijksten geen 11% vooruitgang geboekt hebben.
Scheef gelezen. Mijn fout. Ik betwijfel overigens of het bericht klopt gezien de voordelen die Trump voor de zijnen heeft geregeld, maar dat ter zijde.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Vandaag las ik dat de factcheckers via de Washington Post hebben laten weten tot en met afgelopen zondag maar liefst 7600 onjuiste of ronduit misleidende verklaringen/berichten van Trump en zijn regering hebben ontdekt. Wereldwijd is dat een record, in 2 jaar tijd.
Die zogenaamd positieve berichten neem ik dan ook met een korreltje zout.....

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Vandaag las ik dat de factcheckers via de Washington Post hebben laten weten tot en met afgelopen zondag maar liefst 7600 onjuiste of ronduit misleidende verklaringen/berichten van Trump en zijn regering hebben ontdekt. Wereldwijd is dat een record, in 2 jaar tijd.
Die zogenaamd positieve berichten neem ik dan ook met een korreltje zout.....
Ach tussen alle foute beslissingen kan hij ook wel iets per ongeluk goed doen ;)
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat ie ondanks het continue gelieg en het aanwakkeren van tegenstanden in de samenleving nog steeds een deel van het volk hem als de grote leider ziet die Amerika in betere tijden gaat brengen. Waarbij meneer in veel gevallen ook teert op hetgeen wat Obama reeds in gang had gezet.

Sterker nog, deze knuppel beloofd een muur op kosten van Mexico maar legt het gehele federale gebeuren plat omdat ie geen funding krijgt voor de borderwall. En gaat dan nog n stap verder door de dems de schuls te geven van de dood van 2 kinderen in de afgelopen weken.

-040-

Trainer Coach
Ach tussen alle foute beslissingen kan hij ook wel iets per ongeluk goed doen ;)
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat ie ondanks het continue gelieg en het aanwakkeren van tegenstanden in de samenleving nog steeds een deel van het volk hem als de grote leider ziet die Amerika in betere tijden gaat brengen. Waarbij meneer in veel gevallen ook teert op hetgeen wat Obama reeds in gang had gezet.

Sterker nog, deze knuppel beloofd een muur op kosten van Mexico maar legt het gehele federale gebeuren plat omdat ie geen funding krijgt voor de borderwall. En gaat dan nog n stap verder door de dems de schuls te geven van de dood van 2 kinderen in de afgelopen weken.
Als een generaal met de bijnaam “Mad Dog” gezien werd als iemand die Trump tenminste nog in toom probeerde te houden zegt dat wel iets.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
https://www.msn.com/nl-nl/entertain...tation-island-vips/ar-BBRJKf9?ocid=spartandhp

RTL zou Barbie weer willen laten optreden in Temptation Island. Ik heb er niks mee, noch met het programma, noch met Barbie. Maar als het waar zou zijn..., kwalificeert dit niet gewoon als misbruik?

Nou ja, de dikke onvoldoende voor het vak ethiek heeft ome John waarschijnlijk dik gecompenseerd met het vak commercie :braak:
En wat is dan voor haar de verleiding, kilootje coke?
Mag hopen dat ze zelf of mensen in haar omgwving slim genoeg zijn om hier niet in mee te gaan.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
https://www.msn.com/nl-nl/entertain...tation-island-vips/ar-BBRJKf9?ocid=spartandhp

RTL zou Barbie weer willen laten optreden in Temptation Island. Ik heb er niks mee, noch met het programma, noch met Barbie. Maar als het waar zou zijn..., kwalificeert dit niet gewoon als misbruik?

Nou ja, de dikke onvoldoende voor het vak ethiek heeft ome John waarschijnlijk dik gecompenseerd met het vak commercie :braak:
Ik vond de “ik ben misbruikt” nogal overdreven.
Een beetje als een voetballertje die tekent bij allerlei vage clubs, om vervolgens niet te presteren en de schuld geeft aan de omgeving.

Er zijn tig programma’s waar mensen zich laten vernederen of zichzelf te kijk zetten voor geld. Barbie doet daaraan mee, want een gewone baan met een gewoon inkomen zal het niet zijn voor mevrouw. Geen medelijden.

-040-

Trainer Coach
Ik vond de “ik ben misbruikt” nogal overdreven.
Een beetje als een voetballertje die tekent bij allerlei vage clubs, om vervolgens niet te presteren en de schuld geeft aan de omgeving.

Er zijn tig programma’s waar mensen zich laten vernederen of zichzelf te kijk zetten voor geld. Barbie doet daaraan mee, want een gewone baan met een gewoon inkomen zal het niet zijn voor mevrouw. Geen medelijden.
Nou ja, dat is een beetje hetzelfde als dat je een tattoo op het voorhoofd van een zwerver voor een fles drank vergoeielijkt met deze redenen. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen. Of beter gezegd beschermen tegen dit soort “misbruikers”

Ik nog lees liever de gebruiksaanwijzing van een apparaat wat ik niet eens in huis heb dan me druk te maken om wat RTL of dit soort personen (lees Barbie/John de Mol) doen.
Ieder zijn meug.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
https://www.ad.nl/binnenland/hoe-verder-met-oud-en-nieuw-dit-is-geen-volksfeest-meer~a0c7105a4/

Overigens, beste quote: "Burgemeester Boelhouwer van Gilze en Rijen ontploft zowat om die uitspraak." :ROFL:

Ik vind inmiddels ook wel dat er iets aan moet gebeuren. Als je ziet hoeveel schade het oplevert, hoeveel miljoenen het kost...
Bij mij in de week alleen al was er schade op meerdere plekken, gelukkig was onze auto er redelijk goed uitgekomen (alleen vies door vuurwerpsnippers e.d.). Dan denk je toch dat centraal geregeld vuurwerk misschien een beter idee is.
Natuurlijk is illegaal vuurwerk vooral het probleem. Maar blijkbaar valt dat niet zo simpel aan te pakken. Pak dan al het knalvuurwerk (of gewoon al het vuurwerk) aan. Dan handhaaft wellicht makkelijker.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
,,Ik geloof gewoon niet dat legaal vuurwerk iets met al die ellende te maken heeft’’, zegt VVD-Kamerlid Erik Ziengs, die zich intern fel tegen het plan van Grapperhaus verzette. ,,De overlast wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk, en door malloten die zich apelazarus en doorgesnoven tegen de politie keren. Laten we die problemen keihard aanpakken. Maar laten we het niet verwarren met legaal vuurwerk, waar miljoenen normale mensen plezier aan beleven. Dat heeft niets met elkaar te maken.’’
Ik ben het toch hier mee eens. Wij hebben hartstikke veel lol gehad. Er is niks stuk gegaan. Alles is netjes opgeruimd. Waarom kunnen andere mensen dat ook niet gewoon?

Ik vind het verbieden van vuurwerk hetzelfde als het verbieden van drank. Er zijn ook mensen, die dronken de auto in stappen, en dan schade/gewonden/doden veroorzaken.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Ik ben het toch hier mee eens. Wij hebben hartstikke veel lol gehad. Er is niks stuk gegaan. Alles is netjes opgeruimd. Waarom kunnen andere mensen dat ook niet gewoon?

Ik vind het verbieden van vuurwerk hetzelfde als het verbieden van drank. Er zijn ook mensen, die dronken de auto in stappen, en dan schade/gewonden/doden veroorzaken.
Jij bent natuurlijk zo'n vuile VVDer... ;P

Maar waarom is het dan zo lastig om illegaal vuurwerk aan te pakken? Rondom mijn huis hoorde ik ook al dagen diverse knallen die niet door legaal vuurwerk veroorzaakt worden. De huidige aanpak is in ieder geval blijkbaar niet afdoende...

Der Jaufe

Assistent Bondscoach

Ik ben niet voor verbieden maar vermoed dat het wel binnen 5 jaar die kant opgaat. Voordeel is dan wel dat als de politie je betrapt op afsteken je per definitie de Sjaak bent omdat het altijd illegaal is.

Wat mij betreft zou je eigenlijk willen/moeten handhaven bij:
het afsteken buiten het window 31-12 (20:00) en 1-1 (3:00) (Knal en sier)
en mag je niet bezopen vuurwerk afsteken omdat men dan de risico's niet goed inschatten kan.
Nuchter zullen de meeste mensen wel beseffen dat het richten van een vuurpijl op een balkon waarop mensen staan niet kan. Dronken lijkt dat een mooie grap. Het gros van de schade en gewonden vallen door een onverantwoorde manier van afsteken.

Als je dus wilt drinken met je vrienden/familie is het verstandig om een bob-aan te wijzen die het vuurwerk doet, of je drinkt lekker je drankje en gaat dan kijken bij een door de gemeente georaniseerde vuurwerkshow, ook prima.

Het diepere probleem is echter dat er niet of nauwelijks valt te handhaven en dat er momenteel gewoon zwaar (illegaal) vuurwerk naar agenten word gegooid die meer bezig zijn met overleven en verdere escalatie voorkomen (op zich een logische prioriteit) dan ervoor zorgen dat men op een veilige manier vuurwerk afsteekt. En in het gros van de gevallen word er bij dit soort incidenten niemand opgepakt/veroordeeld.

Laatst bewerkt:

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Dat laatste lijkt mij inderdaad vrij praktisch.
Iets anders is nauwelijks te handhaven.
Als ergens iemand wat laat knallen, wat dan? Politie bellen? Dader is al lang en breed weg...
Je zult wel wat meer ongelukken voorkomen. Niet iedereen heeft de verstandelijk vermogens om goed met dit soort dingen om te gaan.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Jij bent natuurlijk zo'n vuile VVDer... ;P

Maar waarom is het dan zo lastig om illegaal vuurwerk aan te pakken? Rondom mijn huis hoorde ik ook al dagen diverse knallen die niet door legaal vuurwerk veroorzaakt worden. De huidige aanpak is in ieder geval blijkbaar niet afdoende...
Ja, geen idee. Het is blijkbaar erg makkelijk te verkrijgen. Ik zou even niet weten hoe. Maar het kan niet moeilijk zijn. Dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om die aantallen te decimeren. Toch?

Kronos

Assistent Bondscoach
Wat mij betreft zou je eigenlijk willen/moeten handhaven bij:
het afsteken buiten het window 31-12 (20:00) en 1-1 (3:00) (Knal en sier)
en mag je niet bezopen vuurwerk afsteken omdat men dan de risico's niet goed inschatten kan.
Nuchter zullen de meeste mensen wel beseffen dat het richten van een vuurpijl op een balkon waarop mensen staan niet kan. Dronken lijkt dat een mooie grap. Het gros van de schade en gewonden vallen door een onverantwoorde manier van afsteken.

Als je dus wilt drinken met je vrienden/familie is het verstandig om een bob-aan te wijzen die het vuurwerk doet, of je drinkt lekker je drankje en gaat dan kijken bij een door de gemeente georaniseerde vuurwerkshow, ook prima.

Het diepere probleem is echter dat er niet of nauwelijks valt te handhaven en dat er momenteel gewoon zwaar (illegaal) vuurwerk naar agenten word gegooid die meer bezig zijn met overleven en verdere escalatie voorkomen (op zich een logische prioriteit) dan ervoor zorgen dat men op een veilige manier vuurwerk afsteekt. En in het gros van de gevallen word er bij dit soort incidenten niemand opgepakt/veroordeeld.
Ik heb zelf niets met vuurwerk afsteken (dus misschien ligt het aan mij), maar waarom moet dat window beginnen om 20u? Waarom niet tussen 0.00u en 1.00u, bijvoorbeeld?