Algemene Nieuwsberichten

Syrie, Noord-Korea, Venezuela en nog een aantal landen hebben daar een oplossing voor gevonden. Het enige wat ze nog hebben is machthebbers op het pluche. Wellicht zijn die landen wat voor je? :maniac:
Ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt.

Tristan da Cunha blijft alleen over.

Bron: wikipedia:
De nog geen driehonderd inwoners behoren oorspronkelijk tot slechts negen families, waarvan de familienamen zijn: Glass, Swain, Green, Rogers, Hagan, Collins, Squibb, Repetto en Lavarello.[8] Alle gezinnen op het eiland bezitten een gelijke hoeveelheid land en vee in de vorm van 2 runderen en 7 schapen per gezin. Ook de inkomsten zijn voor een ieder gelijk. Er is één politieagent als ordehandhaver, maar deze vervult ook andere taken op het eiland.

Ook niet ideaal, want er is toch een politieagent.

Laatst bewerkt:
Veel mensen willen geen overheid(sbemoeienis), toezicht of wat dan ook. Geloof me, het wordt een complete chaos als je dat niet meer hebt. We zijn kuddedieren en de meeste mensen willen maar al te graag dat ze verteld wordt wat ze moeten doen.
Dat schreef ik ook al ergens. Als het zou werken, had het allang al bestaan.
Maar daar neem ik, mentaal gezien, gewoon geen genoegen mee. Het systeem zou best werken als er betere mensen op de wereld zouden zijn. Of laat ik het anders zeggen: slechte mensen, daar walg ik van.

En die zitten zeer zeker (misschien wel vooral) in de top van het systeem, willen dat zo houden en daar gaat de goegemeente volledig in mee...als makke schapen.

Lees alle bovenstaande posts maar.

Wijzen naar de tokkies die mogelijk misbruik maken van een systeem dat er niet is en niet naar die glimlachende stropdassen op het, in jullie ogen, democratische pluche.

(Ik heb nog nooit gestemd)

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Dat schreef ik ook al ergens. Als het zou werken, had het allang al bestaan.
Maar daar neem ik, mentaal gezien, gewoon geen genoegen mee. Het systeem zou best werken als er betere mensen op de wereld zouden zijn. Of laat ik het anders zeggen: slechte mensen, daar walg ik van.

En die zitten zeer zeker (misschien wel vooral) in de top van het systeem, willen dat zo houden en daar gaat de goegemeente volledig in mee...als makke schapen.

Lees alle bovenstaande posts maar.

Wijzen naar de tokkies die mogelijk misbruik maken van een systeem dat er niet is en niet naar die glimlachende stropdassen op het, in jullie ogen, democratische pluche.

(Ik heb nog nooit gestemd)
Mensen zonder eigen wil....dat bestaat niet helemaal. Ja, na een lobotomie.
En kwaadwillenden zitten er in elke laag. Aan de top, in het midden en aan de onderkant. Ik heb in mijn leven allerlei mensen ontmoet, en heb gemerkt dat "sociale klasse" niet bepalend is voor het feit hoe sociaal of correct ze zijn. Hell's Angels die mij hielpen, terwijl ze een ander afpersen. Roma waarmee ik het goed kan vinden, maar die voornamelijk leven van criminele praktijken. Agenten die écht wilden helpen, agenten die al op hun pik waren getrapt als je ze een lastige vraag ging stellen over hun gedrag. Directeuren die op je neer kijken, CEO's die hun auto en vakantiewoning aan je uitlenen.

Democratie is de minst slechte vorm van bestuur. Winston Churchill, meen ik. Ik keur 'm goed. En ik heb zelf nog nooit de behoefte gehad om te verhuizen wegens de "erbarmelijke omstandigheden" in Nederland.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
https://www.ad.nl/buitenland/een-koe-bij-de-horens-vatten-mag-niet-meer~ac00e496/

:FP: :FP: :FP:

Kwestie van tijd tot zulke domheid hier ook toeslaat. Misschien moeten wij als Nederlanders eens gaan ageren tegen alle negatieve Engelse gezegden met Dutch erin...
Nee wat mij betreft mogen die ook gewoon blijven, wat een gezeik allemaal. En hoe gaan we dan om met 'een varkentje wassen' mag dat dan wel, of gaat dit ook teveel in tegen het instinct van het varken om zich te besmeuren met modder?

Kronos

Assistent Bondscoach
https://www.ad.nl/buitenland/een-koe-bij-de-horens-vatten-mag-niet-meer~ac00e496/

:FP::FP::FP:

Kwestie van tijd tot zulke domheid hier ook toeslaat. Misschien moeten wij als Nederlanders eens gaan ageren tegen alle negatieve Engelse gezegden met Dutch erin...
Nee wat mij betreft mogen die ook gewoon blijven, wat een gezeik allemaal. En hoe gaan we dan om met 'een varkentje wassen' mag dat dan wel, of gaat dit ook teveel in tegen het instinct van het varken om zich te besmeuren met modder?
Als ik de naam PETA zie houdt het bij mij in het algemeen al snel op... Wat een stelletje idioten zijn dat zeg.

Mensen zonder eigen wil....dat bestaat niet helemaal. Ja, na een lobotomie.
En kwaadwillenden zitten er in elke laag. Aan de top, in het midden en aan de onderkant. Ik heb in mijn leven allerlei mensen ontmoet, en heb gemerkt dat "sociale klasse" niet bepalend is voor het feit hoe sociaal of correct ze zijn. Hell's Angels die mij hielpen, terwijl ze een ander afpersen. Roma waarmee ik het goed kan vinden, maar die voornamelijk leven van criminele praktijken. Agenten die écht wilden helpen, agenten die al op hun pik waren getrapt als je ze een lastige vraag ging stellen over hun gedrag. Directeuren die op je neer kijken, CEO's die hun auto en vakantiewoning aan je uitlenen.

Democratie is de minst slechte vorm van bestuur. Winston Churchill, meen ik. Ik keur 'm goed. En ik heb zelf nog nooit de behoefte gehad om te verhuizen wegens de "erbarmelijke omstandigheden" in Nederland.
Wat je laatste zin betreft.
Ik wel.
En weet inmiddels uit ervaring dat wonen in een warm vakantieland of in een andere cultuur of in een totaal andere religie of op een eiland geen soulaas heeft geboden. Heb, politiek gezien, uiterst rechts en uiterst links gewerkt.
Maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik blijf wel zoeken, maar eerder is het een kwestie van terugtrekken geworden.
Minimalistisch leven en gewoon niet-meedoen werkt het beste.

Gaan de farmaciejongens, bankenjongens, verzekeringsjongens, politiekjongens, wapenjongens, oliejongens, maffia, vuurwerkafstekers en kruimeldieven verder lekker hun eigen gang.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Wat je laatste zin betreft.
Ik wel.
En weet inmiddels uit ervaring dat wonen in een warm vakantieland of in een andere cultuur of in een totaal andere religie of op een eiland geen soulaas heeft geboden. Heb, politiek gezien, uiterst rechts en uiterst links gewerkt.
Maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik blijf wel zoeken, maar eerder is het een kwestie van terugtrekken geworden.
Minimalistisch leven en gewoon niet-meedoen werkt het beste.

Gaan de farmaciejongens, bankenjongens, verzekeringsjongens, politiekjongens, wapenjongens, oliejongens, maffia, vuurwerkafstekers en kruimeldieven verder lekker hun eigen gang.
Hutje op de hei.
En dan krijg je een ontsteking in een kies.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Een stuk gelezen over de leider van de gele hesjes in Maastricht. Iemand die nog nooit een dag legaal heeft gewerkt en al die tijd al een uitkering krijgt. Dan heb je tijd genoeg om 9, jawel, 9 kinderen op de wereld te gooien.
Lijkt me iemand die de maatschappijn genoeg heeft gekost ipv opgebracht. Misschien moet je dan niet tegen diezelfde overheid protesteren die je al + 30 jaar voedt.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Een stuk gelezen over de leider van de gele hesjes in Maastricht. Iemand die nog nooit een dag legaal heeft gewerkt en al die tijd al een uitkering krijgt. Dan heb je tijd genoeg om 9, jawel, 9 kinderen op de wereld te gooien.
Lijkt me iemand die de maatschappijn genoeg heeft gekost ipv opgebracht. Misschien moet je dan niet tegen diezelfde overheid protesteren die je al + 30 jaar voedt.
Men kijkt vooral naar wat men niet heeft, niet naar wat we wel hebben...

Het is überhaupt pervers om in Nederland te protesteren omwille van de levenstandaard...
Zoals er gele hesjes in België protesteren (ook) vanwege de benzineprijs... :oops:
En die Fransen... als die nou niet steeds de economie plat leggen en hun eigen spullen slopen, dan hadden ze misschien meer geld over gehouden om het beter te kunnen hebben..

-040-

Trainer Coach
Het is überhaupt pervers om in Nederland te protesteren omwille van de levenstandaard...
Zoals er gele hesjes in België protesteren (ook) vanwege de benzineprijs... :oops:
En die Fransen... als die nou niet steeds de economie plat leggen en hun eigen spullen slopen, dan hadden ze misschien meer geld over gehouden om het beter te kunnen hebben..
Toen Tsjechië voorzitter van de EU was had een kunstenaar daarvoor (zoals gebruikelijk) een kunstwerk gemaakt. Het was een "modelbouwraamwerk" met alle landen. Frankrijk was een grens met een spandoek "Wij staken" :grin:

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Niet helemaal mee eens, ook Nederland kent zeer schrijnende gevallen van armoede. Gemiddeld genomen ziet het er hier wel een stuk beter uit dan bv Frankrijk, en het deel mensen aan de ondergrens ligt mogelijk procentueel lager dan daar. Maar dat neemt niet weg dat ook hier armoede voorkomt.